Sivu 339 / 339 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 239289329337338339
Näyttää tulokset 10.141 - 10.156 / 10156

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Joo, en minäkään JJllä vaikeassa maastossa ajaisi, nytkin vain työmatkoja asvaltilla kurvailen... Jotkut tuntuvat pärjäävän sysipaskallakin - itse en osaa ajaa ollenkaan.
    itse koen olevani teknisesti huono kuski. Mutta kun olen juuri siirtynyt tuolta 2.2" renkaiden puolelta tänne fatti-maailmaan, niin minusta 4.8" JJ pitää ihan tautisesti.
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Pitää kyllä, mutta jos mennään löysälle alustalle kuten sohjoinen lumi tai muta niin se liukuu kuin pulkka. Etenkin sivusuunnassa.

Laittakaa jotkut oikein raskaat renkaat alle ja JJ tuntuu taivaalliselle. 😄 Ajoa ja ajoa sanon minä. JJ on hyvä kumi kun tiedostaa puutteet kuitenkin positiiviset puolet suuremmat. Laskekaa paineita, tubelekset käyttöön, ja ennakoivaa ajoa maastossa. Lisäksi ostakaa myöhään syksyllä uudet aina. Silloin terävät nappulat toimii parhaiten. Saksasta kun saa halvalla kumia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Laittakaa jotkut oikein raskaat renkaat alle ja JJ tuntuu taivaalliselle. �� Ajoa ja ajoa sanon minä. JJ on hyvä kumi kun tiedostaa puutteet kuitenkin positiiviset puolet suuremmat. Laskekaa paineita, tubelekset käyttöön, ja ennakoivaa ajoa maastossa. Lisäksi ostakaa myöhään syksyllä uudet aina. Silloin terävät nappulat toimii parhaiten. Saksasta kun saa halvalla kumia.
    Samaa mieltä, tosin kokemukset vain takarenkaana.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Pitää kyllä, mutta jos mennään löysälle alustalle kuten sohjoinen lumi tai muta niin se liukuu kuin pulkka. Etenkin sivusuunnassa.
    Pitikin mennä kehumaan. Eilen eka mutalenkki, niin olipas liukasta. Ja juurikin sivusuunnassa.

Laittakaa jotkut oikein raskaat renkaat alle ja JJ tuntuu taivaalliselle.  Ajoa ja ajoa sanon minä. JJ on hyvä kumi kun tiedostaa puutteet kuitenkin positiiviset puolet suuremmat. Laskekaa paineita, tubelekset käyttöön, ja ennakoivaa ajoa maastossa. Lisäksi ostakaa myöhään syksyllä uudet aina. Silloin terävät nappulat toimii parhaiten. Saksasta kun saa halvalla kumia.
    Samaa mieltä. Märässä maastossa, ihan niinkuin talvellakin, on toi edellä sanottu nappuloiden terävyys olennainen etu. Vaihdoin vanhan kuluneen 4.8 Liteskinin joka kesä keleissä oli ihan mainio, myöhään syksyllä uuteen niin kyllä ero oli ihan selvä. Tosin myöskin enemmän kokemusta takarenkaan.
    Tällä systeemillä tietty kertyy vähän kuluneita kumeja, mutta onneksi niillä on hyvät jälkimarkkinat.

Nyt kun katsoo JJ kuviota, niin miksi kaikki nappulat on melkein samassa rivissä, poikkisuuntaan katsottuna? Jos vaikka ne keskinappulat olisi 10 mm eri "rytmissä" niin siihen nappuloiden väliin ei jäisi tyhjää mutakanavaa...
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt kun katsoo JJ kuviota, niin miksi kaikki nappulat on melkein samassa rivissä, poikkisuuntaan katsottuna? Jos vaikka ne keskinappulat olisi 10 mm eri "rytmissä" niin siihen nappuloiden väliin ei jäisi tyhjää mutakanavaa...
    Toisaalta, kun vetäsee vaikka isolla Knardilla mutapaskaan vs jumbo, niin JJ ihan tyhjä paskasta hetkessä ja pitoa on taas, kun Knardin kestää ikuisuus tyhjentyä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Eilen kun oli vähän kuivempaa oli JJ ihan ykkösvalinta taas. Valintoja, valintoja. Toisaalta, mudassa on tullut pyöräiltyä nyt pitkin talvea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Toisaalta, kun vetäsee vaikka isolla Knardilla mutapaskaan vs jumbo, niin JJ ihan tyhjä paskasta hetkessä ja pitoa on taas, kun Knardin kestää ikuisuus tyhjentyä.
    Joo. IsoKnard on kiva rengas isolla ilmatilalla ja hyvä rullaamaan ja muutenkin hyvä mutta just pito märissä paikoissa on sen selvä, ehkä jopa selvin, puute. Näissä tilanteissa JJ toimii minustakin paremmin.
    Nyt on Bud edessä mutta kun kelit kuivuu niin voi hyvinkin päästä isoKnard käyttöön.

Laittakaa jotkut oikein raskaat renkaat alle ja JJ tuntuu taivaalliselle.  Ajoa ja ajoa sanon minä. JJ on hyvä kumi kun tiedostaa puutteet kuitenkin positiiviset puolet suuremmat. Laskekaa paineita, tubelekset käyttöön, ja ennakoivaa ajoa maastossa. Lisäksi ostakaa myöhään syksyllä uudet aina. Silloin terävät nappulat toimii parhaiten. Saksasta kun saa halvalla kumia.
    Tässä puheenvuoro, johon yhdyn täydellisesti. Edellä muutama viesti sitten kehuin sattumalta syntynyttä Bud (löytyi hyllystä) & JJ komboa (sai halvalla). Minulla alkoi tuon jälkeen uusi kausi läskipyöräilyssä. Kun se upottava suo/mutalieju, jossa me niin tykkäämme lillua, ei ala aivan takapihalta, pitää sillä läskillä ajella varsinaiselle tapahtumapaikalle. Tuo kombo nimenomaan on lisännyt halua lähteä läskilenkille hyvän rullaavuuden (vrs. esim. Bud - Lou) ja mukavuuden vuoksi. Sitten mitä tulee pitoon, niin kuten kollega tuossa totesi, niin paineet niin alas kuin ikinä. Eilen oli takana oman mittarin mukaan 0,28 ja minulla elopainoa 90 kg. Tubeleksina tietty.

Lumi on sitten toki vähän eri juttu ja ennen kaikkea riippuen sen koostuneisuudesta. Pöperössä ei tahdo pitää mikään ja etelän liukkailla (ei viime "talvi") eniten olen kaivannut nastojen pitoa.

Pitääkin tässä hankkia yksi Bud. Voisi keväisin ja syksyisin ajaa tuolla Bud + JJ kombolla, näin minulla oli edellisessä sähköläskissäkin. Ehkä etukiekko budille.

Minulla on nyt alla JJ 4.8" liteskinit, niitä voisi ehkä vähän säästellä kun niitä ei enää saa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Pitääkin tässä hankkia yksi Bud. Voisi keväisin ja syksyisin ajaa tuolla Bud + JJ kombolla, näin minulla oli edellisessä sähköläskissäkin. Ehkä etukiekko budille.

Minulla on nyt alla JJ 4.8" liteskinit, niitä voisi ehkä vähän säästellä kun niitä ei enää saa.
    Bike Componentsiltä löytyy myös 4,8” liteskinejä.
    https://www.bike-components.de/en/Sc...g-Tyre-p57241/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Tässä puheenvuoro, johon yhdyn täydellisesti. Edellä muutama viesti sitten kehuin sattumalta syntynyttä Bud (löytyi hyllystä) & JJ komboa (sai halvalla). Minulla alkoi tuon jälkeen uusi kausi läskipyöräilyssä. Kun se upottava suo/mutalieju, jossa me niin tykkäämme lillua, ei ala aivan takapihalta, pitää sillä läskillä ajella varsinaiselle tapahtumapaikalle. Tuo kombo nimenomaan on lisännyt halua lähteä läskilenkille hyvän rullaavuuden (vrs. esim. Bud - Lou) ja mukavuuden vuoksi. Sitten mitä tulee pitoon, niin kuten kollega tuossa totesi, niin paineet niin alas kuin ikinä. Eilen oli takana oman mittarin mukaan 0,28 ja minulla elopainoa 90 kg. Tubeleksina tietty.

Lumi on sitten toki vähän eri juttu ja ennen kaikkea riippuen sen koostuneisuudesta. Pöperössä ei tahdo pitää mikään ja etelän liukkailla (ei viime "talvi") eniten olen kaivannut nastojen pitoa.
    Olen samaa mieltä, että rullaavilla kumeilla ajon miellyttävyys kasvaa reilusti. Mutta minusta suurin tekijä rullaavuuteen on kuitenkin aina renkaan paineilla, ja sopivalla kelillä isonappulaiset renkaat voi pitää kovemmilla paineilla paremmin kuin JJ:n tapaiset, tuloksena rullausero voi jopa mennä sen isompinappulaisen kumin eduksi. Toki tämä koskee vain hankalia olosuhteita vaikkapa lumella. Oulun tampatuilla poluilla on kyllä ollut tänä talvena melkeimpa sama mikä rengas siellä pyörii pitävällä kelillä, jäisellä kelillä sitten pääasia että siellä on ne nastat niin voi edes vähän hallita mihin suuntaan se pyörä etenee .

Sehän tässä yllättää, että nuo JJt rullaa todella hyvin myös alemmilla paineilla. Ja erityisen suuri merkitys alhaisilla paineilla on tuon mutamöyrimisen onnistumiseen. Mutta: se optimi paine on kyllä usein todella pienestä kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Sehän tässä yllättää, että nuo JJt rullaa todella hyvin myös alemmilla paineilla. Ja erityisen suuri merkitys alhaisilla paineilla on tuon mutamöyrimisen onnistumiseen. Mutta: se optimi paine on kyllä usein todella pienestä kiinni.
    Joo, ne ei ole niin herkät paineiden vaihtelulle kuin monet muut kumit.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •