Se on juuri noin. Lou on kuitenkin rungoltaan mukavampi, ei tuo Johnny mikään huono ole. Ja sehän on valmis nastoitettavaksi jos haluaa. Löytyy myös valmiiksi nastoitettuna.
Se on juuri noin. Lou on kuitenkin rungoltaan mukavampi, ei tuo Johnny mikään huono ole. Ja sehän on valmis nastoitettavaksi jos haluaa. Löytyy myös valmiiksi nastoitettuna.
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Litkuttelin äskettäin dudeen budin etuseksi ja taakse tuli ” fish and whistle, whistle and fish ”.![]()
Minä mietin taakse ripeää oravaa. Siinä on hyvät nappulat.
Al Mighty nastoilla alle talveksi niin voi lopettaa pohdinnan talvikumeista.
Faktat! Niillähän nyt voi perustella mitä tahansa : Homer Simpson.
Irtisanoudun jyrkästi kaikista mielipiteistäni.
Mulla on nyt ollut vähän aikaa nuo edessä ja takana. On kyllä hyvä nastarengas. Ainakin vähän kovemmilla paineilla rullaa ihan mukavasti. Ja yleensä jääkeleillä voi paineita hyvin pidelläkin. Jos etsii valmiiksi nastoitettua rengasta, niin tätä kyllä kehtaa suositella.
Johnny5 vs Al Mighty, onko joku ajellut molemmilla, lähinnä etukumia ihmettelen. Täällä oli nyt niin liukkaat polut ettei vanha meinannut pysyä pystyssä. Edessä Johnny5 ja takana D5. Hyllyssä olisi yksi Al Mighty ilman nastoja, jos siihen laittaisi muutaman rivin nastoja ja taakse pyörimään. Vai onko Mighty niin hyvä että kannattaa ostaa täysnastoitettu ja laittaa eteen (Johnny taakse)?
Sain hyvillä kuponki ym alennuksilla tavaratalosta nastoitetun Al Mightyn, laitoin nyt taakse D5:n tilalle (100mm Clown Shoe kehä). Aika ährääminen (liinat, kompura, saippuavesi) että sai nousemaan, vanha kehä ei ole tubeless ready, mutta hyvin on pitänyt paineet nyt muutaman päivän. Laitoin "asetuspaineet" 0,9bar ja aika kovalta kumi tuntuu. Nyt leveys 115mm noilla paineilla, ajamaan ei ole ehtinyt, lieko täällä kohta enää jäätäkään :/ ajopaineet sitten jotain 0,2 - 0,4.
Minuakin kiinnostaa miten tuo Johnny vertautuu Al Mightyyn. Kokemusta minulla on vain noista Johnny 5-stä. Arvaan että Al on kuten JJ, eli erittäin tarkka ilmanpaineista eikä siinä ole saman verran ilmatilaa, oletko mitannut Alin, läpimitta, bead-to-bead jne?
Saisi Schwalbe tehdä tuolla uudella radial tekniikalla läskirenkaita.
Mittasin pikku rullamitalla Johnny 5:n vanteen reunasta renkaan yli toiseen reunaan 275mm ja Ali muutama milli enemmän. Alin paineet oli nyt n. 0,5bar enemmän, mittailen lisää varmaan huomenna jos pääsee vaikka lenkille. Johnny saattaa silmämitalla olla matalampi ja tönärilla 5-6 mm leveämpi.
Mulla Johnny meni paksummassa lumessa vähän minne sattui, verrattuna joskus muutama vuosi sitten Budiin. Tää nyt on vahvaa mutua. Muuten tuntuu olevan hyvä.
D5 taas kuperilla nastoilla veti jäällä ylämäessä sutia ja paksummassa lumessa ei meinannut päästä etenemään.
Jossain oli mitattu näitä eri vanneleveyksillä, en nyt löytänyt.
Jos keli on jäinen, niin polkujen pohja todennäköisesti kauttaaltaan melko kovaa. Itse ajan tuolloin huomattavasti kovemmilla paineilla. Ehkä jotain 0,6-0,8bar. Minulle tuo alle 0,4 tulee käyttöön vasta pahimmilla lumikeleillä.
Eli näin mielenkiinnosta, ajaako porukka täällä jääkeleillä minkälaisilla paineilla suurinpiirtein?
Samoilla paineilla kuin sinä, ajelen minä.
Faktat! Niillähän nyt voi perustella mitä tahansa : Homer Simpson.
Irtisanoudun jyrkästi kaikista mielipiteistäni.
Kyllä oli polut ihan hyvin jäässä. Laitoin Aliin 0,4 bar lähtiessä ja varmaan tippui hieman ulkona. Tää oli mulle ihan hyvä, rullasi ainakin yhtä hyvin kuin D5 ja piti paremmin jäällä sekä möyri lumessa paremmin. Vinolla jääpolulla molemmat Johnny ja Al meni hiukan sivuluisua. Jarrutellessa alamäessä tuntui että Al piti paremmin kuin Johnny, toki oli Johnny edessä ja Al takana.
Al Mighty jatkoon, saa nähdä jaksaako tälle talvelle vielä kokeilla Al eteen ja Johnny taakse. Muutama milli hävisi Alin leveydestä noilla paineilla. Korkeutta Alilla siis enemmän kuin Johnnylla ja leveyttä vähemmän.
Laskin vähän painetta Alista loppumatkasta, kotona mitattu 0,25bar. Tuntui, että ylämäessä saattoi vähän sutia, mutta muuten rullauksessa tms ei eroa juuri huomannut.
Olen nyt ajanut erilaisilla läskeillä ja kumeilla ympäri vuoden yli 10v ja lähes aina tubeleksena. Paineet harvoin jos koskaan yli 0,5 bar, joskus lumimöyrinnässä alle 0,2 ja painoa mulla ajokamoissa n. 100kg. Ajo rauhallista kruisailua, ei mitn kilpaa.
Ajatteko kovilla paineilla tubeleksena vai sisureilla?
Oon ajanut sekä litkuilla että sisureilla kovilla paineilla jos keli mahdollisuuden tarjoaa.
Tällä hetkellä käytössä sisurit, koska oon vaihdellu renkaita eestaas. Kovilla paineilla en edes koe, että tubelesista olis mitenkään suuresti hyötyä läskissä. Matalilla sitten kyllä.
Mulle nuo noin alhaiset paineet tekee läskistä kivireen. Ajan kyllä pahimmilla lumiavauksilla matalilla paineilla, mutta aina jos polku on vähänkin kovempaa, nostan paineet koviksi. Että rullaa, jotta pääsee haluttua vauhtia eteenpäin.
Eihän tässä varmaan oikeaa tai väärää tyyliä ole. Kunhan itse viihtyy valituilla paineilla.
Kirjanmerkit