Sivu 28 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28
Näyttää tulokset 811 - 839 / 839

Aihe: Nurmijärven kuvarastit

Kyllähän alamäessä pääsee helpommalla kuin ylämäessä! (Ainakin jos ei ole vetomiehenä kovavauhtisessa mutta tasaiseen rasitukseen pyrkivässä ryhmässä.)

Rastikuvaa katsoessani tajusin huomaavani vasta nyt nuo neljä sinivalkoista "tötteröä" kaksisuuntaisuutta osoittavan lisäkilven alapuolella. Ja heti perään tajusin sen etten tiedä miksi ne siihen on laitettu tai mitä ne tarkoittavat, jos mitään. (Jonkinlaista näkyvyyttähän ne tuovat mäkeä ylös nousevien autojen suuntaan, mutta on kai paikassa ihan normaalit suojatietä osoittavat liikennemerkitkin?)

PS Huomenna ajetaan, jos ajetaan, taas kohti inhaa itää, Torstaina olisi tarkoitus osallistu perinteiselle ja yleensä aina hienolle Espoon juhannuslenkille. Ja perjantaina tietysti olisi jo lepopäivän vuoro. Mutta onhan varmasti muitakin hakijoita - ja ennen kaikkea muitakin ajajia joilta ei niin kauheasti vaadittaisi siihen että heistäkin tulisi hakijoita. Yhden rastin hakeminen ei tarkoita sitä että sen jälkeen pitäisi ruveta hakemaan kaikkia rasteja!

Rasti 214. Palojoki, https://goo.gl/maps/dcTmwgpKu5Mih6aZ6

Uusi on kanssa helppo rajatapaukseksi

Ps. Olisin iskenyt karttaankin mutten saanut sitä jostain syystä muokkaustilaan?

https://www.google.com/maps/d/viewer...328743896&z=14
    Woozie muokkasi tätä : 27.06.2021 at 17.49 Syy: Lisäinfoa

Oli näköjään unohtunut multa ton edellisenkin lisääminen. Lisäsin nyt molemmat.

Samaa ongelmaa - eli sen että näkyy vain "Jaa" tai "Share" eikä siksi pääse muokkaamaan elli laittamaan rastitäppää kartalle - olen itsekin tuskaillut, joten laitetaan tähän casanovan uudessa Sipoon kuvarastiketjussa antama niksi: kun osoiterivistä korvaa "viewerin" "editillä", loppu sujuu leikiten.

Mulla toi näkymä muuttui takaisin vanhaksi kun kävin kerran valikoiden kautta (open map —> recent —> nurmijärven kuvarastit).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Samaa ongelmaa - eli sen että näkyy vain "Jaa" tai "Share" eikä siksi pääse muokkaamaan elli laittamaan rastitäppää kartalle - olen itsekin tuskaillut, joten laitetaan tähän casanovan uudessa Sipoon kuvarastiketjussa antama niksi: kun osoiterivistä korvaa "viewerin" "editillä", loppu sujuu leikiten.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Mulla toi näkymä muuttui takaisin vanhaksi kun kävin kerran valikoiden kautta (open map —> recent —> nurmijärven kuvarastit).
    Kiitokset tiedoista. Tietääpähän vastaisuudessa. Vähän vielä ruosteessa tuon käyttö, kun ei ole hetkeen tarvinnut Googlekarttaan täppiä iskeä.

Rasti 215 oli Klaukkalan ohikulkutien liittymä:

Uusi:

Jostain käsittämättömästä syystä en etsinyt uutta rastikohdetta kotimatkan varrelta, vaan kiersin vielä kauemmas kuvaamaan tämän viime vuonna miettimäni paikan, jonka ympäristö onkin tällä välin ehtinyt muuttua.

Rasti 216. Klaukkalan Terveysaseman takana, ei mitään tietoa onko tuossa kyseisessä rakennuksessa jotain toimintaa.

Uus. Ymmärsin kartasta ettei tässä kyseisessä kohtaa ole vielä käyty.

Rasti 217 oli Klaukkalan tornikeskuksen portilla:

Uusi:
    navajokoira muokkasi tätä : 10.07.2021 at 09.24

Jostain kumman syystä tämän rastin hakemattomuus alkoi vaivata minua. Jos en ihan väärässä ole, tämä on viimeinen jäljellä oleva navajokoiran legendaarisen kuvarastilenkin rasti?

Kuva-aihe on sellainen että sen uskoo nähneensä vaikkei olisikaan ja koska edellinen rasti oli Klaukkalassa, ei tätä lähtisi etsimään kovin kaukaa Klaukkalasta. Mutta voisin kuvitella nähneeni sen kirkonkylässäkin.

Ehkä tämän rastin kanssa on käynyt niin kuin joskus käy: paikkakuntalaisille liian helppo, useimmille muille liian haastava - ja ne jotka rastin tunnistaisivat tai sen osaisivat hakea eivät kuvarasteja (enää tai ylipäätään) harrasta?

Sori kun on jäänyt vinkkaamatta, kiertelen keräämässä talvivarastoja Koko Suomen kuvarastiketjua varten ja nää asiat unohtuu…

Jos tätä nyt haluaa etsiä niin kannattaa tosiaan huomioida että tulin Lohjalta (joka on muuten myös edelleen hakematta) ja jatkoin Vantaan rastille, eli ei siinä mitään ihmeempiä koukkauksia tehty. Voisi jopa sanoa että tätä on vaikea olla löytämättä jos käy edellisellä rastilla

Tuota, tuota. Eihän tämä rasti ole vinkkiä kaivannut vaan hakijaa, joten ei mitään aihetta pahoitella unohtumista.

Sekin lienee täysin hyväksyttävää useimpien ja anteeksiannettavaa kaltaisteni tiukkapipojenkin mielestä jos et ihan kaikkia seitsemää - vai kahdeksanko niitä peräti oli? - uutta rastia saanut viedyksi vähän kauemmaksi vanhasta rastista tai et viitsinyt tai ehtinyt lähteä keksimään uutta rastia jostain muualta kuin aivan sen ainoan mahdollisen tai sen ilmeisen todennäköisen ajoreitin varrelta.

(En usko minäkään että kukaan on jättänyt rastin hakematta vain sen vuoksi että sitä on vaikea olla löytämättä jos ajaa livenä, muistissaan tai Google Mapsissa edelliseltä rastilta...)

Kahdeksan rastialuetta, yhdeksän rastia. Riihimäki ensin aamulla ja illalla viimeisenä uudestaan (ehti vaihtua kahteen kertaan siinä välillä).

Uusi
    No rain - no gain.

Vihjeellä ei varmaan ole tulipalokiire, mutta rasti sijaitsee Haarajoen ja Lahden välisellä reitillä.
    No rain - no gain.

Kiire ja kiire...ehkä jossain joku on puhissut ja kihissyt täynnä vaivoin pidäteltyä raivoa sen takia ettei vihjeitä ole annettu hyvään kuvarastitapaan korkeintaan viikon välein

(Minulle ainakin on käynyt niin että joku - en epäröi käyttää sanaa pikkupaskiainen - avautui siksi että rasti ole seissyt kolme viikkoa siksi että olin sallinut itselleni säännöissä esitetyn tahdin. Itse hän ei ollut esittänyt kiinnostustaan, pyytänyt vihjettä tai ollut lähdössä rastia hakemaan...)

Minun on heti kärkeen todettava että vihje on joko liian ovela tai liian ilmiselvä minulle. Onnea ja menestystä ja palavaa intoa rastinhakuun niille jotka osaavat sen tulkita!

Lamppu syttyi

Tjaahas, tuli viikonlopuksi Nurmijärven lenkki. No hyvä ettei tarvitse miettiä minne ajelisi.

Hemmetin nasta juttu että joku sentään on ymmärtänyt kuvarastin pohjimmaisen idean!

Pitäisi olla joku hälytys siitä että rasti ei ole liikkunut pitkään aikaan; tämähän oli unohtunut kokonaan. Pelastan arvokkuuteni rippeet olemalla lähtemättä kilpa-ajoon "varatusta" rastista.

Nyt et ole ymmärtänyt kuvarastien syvintä olemusta! Mikään ei ole lajille ominaisempaa kuin se että nimenomaan sellaista rastia lähdetään kiireellä hakemaan, jonka joku on ilmoittanut hakevansa tai jonka hakemista jonkun voidaan arvella tai kuvitella jo mielivän tai suunnittelevan! Haettua rastia parempi on vain jonkun nenän edestä viety rasti!

Joo käykääpä joku hakemassa tuo. Ehdin aikaisintaan sunnuntaina iltapäivällä tuonne ja hyvähän olisi saada rasti liikkumaan ennen sitä.
    Itsellä ei oikein ole asiaa lähimaillekaan ja tulisi paljon "turhaa" ajelua. Joku ihan länsi-Nurmijärven kuvarasti sopisi kun Haimoolla olisi vv-ruutuja mulle

Rasti 219 oli Nurmijärven paloasema. Vähän pakko olla huolissaan ettei tähänkään löytynyt kylän omaa väkeä hakemaan.

Uusi:

Mulle on syystä tai toisesta syntynyt sellainen käsitys että oman kylän poikien kuvarasti-innon tappoivat kaltaisemme vieraspaikkakuntalaiset. Muutenhan minusta on ihan hienoa ja oikeastaan fillaroinnille erinomaisen sopiva juttu että Helsingistä tai vaikka Riihimäeltä saakka ajetaan Nurmijärvelle tai Nurmijärveltä lähdetään hakemaan Vantaan tai Porvoon kuvarasteja.

Mutta koskaan ei voi tietää miten kenelläkin päässä raksuttaa eli miten he nämä jutut kokevat. Voisihan sitä kokeilla ja katsoa mitä tapahtuisi jos kertoisi jättävänsä jatkossa rastit paikkakuntalaisille.

PS Kaksi viimeisintä rastia on jäänyt merkitsemättä karttaan. Eihän se toisaalta ole olennaisin juttu.

PPS Telipyörän vihje "rasti sijaitsee Haarajoen ja Lahden välisellä reitillä" jäi avautumatta minulle. Ilmeisesti minun on pääteltävä että kyseessä oli tietynlainen absurdi huumori?
    Firlefanz muokkasi tätä : 05.10.2021 at 09.15

Telipyörän varsinaiseksi vihjeeksi tulkitsin sanan tulipalokiire, ja oikeastaan luulin että olit vitsissä mukana kun puhuit heti perään palavasta innosta.

Täytyisi muistaa se kartta joskus kun on tietokoneella…

Minäkin tajusin vasta vihjeestä katsoa tarkemmin mikä olisi tuo paloaseman näköinen rakennus kunnan vaakunalla.

Kovin kauas ei tarvitse kirkonkylältä karata.

On luullakseni yleisessä tiedossa että navajokoiralla on huimavan laaja kuvarastireviiri joka ulottuu Lohjalta Kuopioon, mutta hän ei juuri koskaan saa viedyksi uutta rastia kovin kauas edellisestä...mutta eihän säännöissä ole minkäänlaista mainintaa minimietäisyydestä

Eiliselle lenkille oli kaksi vaihtoehtoa, Porvoo ja Nurmijärvi, eikä valinta ollut kovin vaikea, idässä oli taivaskin kuvauksellisempi

Sääennusteessa näkyy viikonloppuna aurinkoakin ja tuuli kuivannee varsin nopeasti huomisten sateiden kastelemat tienpinnat!

Mutta olisi silti toivottavaa että joku lähempänä kirkonkylää asuva pyrähtäisi jo tänään, vaikkapa iltalenkillään, rastille

Rasti 220 oli näkymä Perttulantien sillalta etelään. Joki on tietenkin Kyläjoki:

Uuteen rastiin inspiroi auringonvalo:

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •