CanyonShimanoVerkkokauppaElectrobikePartioaittaBikeshop
Sivu 417 / 425 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 317 367 407 415 416 417 418 419 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.481 - 12.510 / 12745

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Tuskinpa Aristoteleskään ajatteli, että negatiivinen laatu korreloisi positiivisen erottumisen kanssa tai päin vastoin, mutta en ole kyseisen herran kanssa koskaan keskustellut, joten voi toki olla väärässäkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^^ Tuossa, ei ole pelkästään hyvä

CL Terrat 1.170 eur, dt 350, xdr vapari, paino 1.390 g miinus tubelessventtiilit ja nauhat
    CLX 1.375 eur, dt 240, painoa vajaa 100 g vähemmän
    Pahus sentään kun en huomannut tätä. Tarjous edelleen voimassa, mutta tuotteet loppu
    Pitänee sitten hankkia Zippin 303 Firecrestit. Noi CLX:t olis kyllä kelvanneet tuohon hintaan.

Laatu on mm. sitä, että runko on toleransseissa. Halpa laatu luonnollisesti sitä että on isommat toleranssit... Yleensä se tarkoittaa ratkeilun ja katkeilun lisäksi vaikkapa sitä kuinka pyöreä ja kohdistettu keskiöreikä ompi. Sitten syytetään keskiöitä tai niiden laakereita kun ne eivät kestä.

Kanjonin ostamalla säästää suoramyyntimallista johtuen. Ja onhan ne aika tyylikkäitä ja fiksuja kunhan välttelee erikoiskikkailuja.

Itelle päätynyt kaksi Kanjonia ja khyyl tykkäilen...mutta ei se laatu ole mitään ultimaattista. Muotoillaanko, että saksalaisen kustannustehokasta.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Pahus sentään kun en huomannut tätä. Tarjous edelleen voimassa, mutta tuotteet loppu
    Pitänee sitten hankkia Zippin 303 Firecrestit. Noi CLX:t olis kyllä kelvanneet tuohon hintaan.
    Ostin pari kuukautta sitten Terra CL:t. Vaihotehtona oli juurikin 303:t.
    Omaan ostopäätökseen vaikutti DT:n navat (lähinnä tuttu napa ja helppo huoltaa) ja että sattui olemaan kivijalassa ja sai heti mukaan; jonkinasteinen hypistelyefekti

^mielenkiinnosta kysyn, että onko jossain mitattu näiden massavalmistajien toleransseja noin yleisesti? Toinen lista voisi olla asiakasreklamaatiot rungon suhteen. Montako prosenttia on rungoista mennyt palautukseen.

Hambinihan noita testaa. Pressfitin toleranssit ne kai tärkeimpiä on. Onneksi nyt on taas useampi merkki siirtynyt takaisin kierteellisiin keskiöihin.

No ei se testaa. Se on sen yksittäisen rungon toleranssi ei se testaa mitenkään valmistustoleranssia eli miten ne toleranssit vaihtelee eri yksilöiden välillä.

Se raaka data kokonaisuudesta kiinnostaisi, kun puhutaan laadukkuudesta ja toleransseista. Miten eri valmistajat todellisuudessa eroavat toisistaan puhtaasti numeroiden valossa.

Tuskinpa yksikään valmistaja moista dataa julkisuuteen antaa.

^eivät varmasti anna, mutta olisiko joku kolmas taho saanut jotenkin tietoa käsiinsä.

Se kierteellinen alumiinimuhvi rungossa tuo mielenrauhaa. Tuon ovat huomanneet spessu, trek ja 3t viimeisinä.

Ei se kierteellinenkään pelkästään onnellisuutta takaa.
    Edellisissä pyörissä oli sramin gxp laakereita kierteellisenä, ja ne oli jatkuvasti pskana.
    Nykyisessä on pf86, 12000km jälkeen ei mitään vikaa. Pari kertaa olen putsannut ja rasvannut uudestaan laakeria irrottamatta.
    Samoin edellisen maastopyörän pressfit laakerit varauduin vaihtamaan kun ne luetun mukaan ei kestä mitään. Kolme vuotta oli varaosa laatikossa ja annoin mukaan kun pyörä vaihtoi omistajaa alkuperäisellä keskiöllä.

itse en pitäisi keskiön kierteitä erityisenä kriteerinä, mutta ymmärrän toki varsinkin huollon helppouden kannalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Ei se kierteellinenkään pelkästään onnellisuutta takaa.
    Edellisissä pyörissä oli sramin gxp laakereita kierteellisenä, ja ne oli jatkuvasti pskana.
    Nykyisessä on pf86, 12000km jälkeen ei mitään vikaa. Pari kertaa olen putsannut ja rasvannut uudestaan laakeria irrottamatta.
    Samoin edellisen maastopyörän pressfit laakerit varauduin vaihtamaan kun ne luetun mukaan ei kestä mitään. Kolme vuotta oli varaosa laatikossa ja annoin mukaan kun pyörä vaihtoi omistajaa alkuperäisellä keskiöllä.

itse en pitäisi keskiön kierteitä erityisenä kriteerinä, mutta ymmärrän toki varsinkin huollon helppouden kannalta.
    Niin ei vika ole kierteellisessä rungossa vaan sramin gxp:ssä. Tuossa tulee kaikki päittäisvoima ei vetopuolen laakerille. Ei vaan kestä.

pf86 on hyvä Shimanon halvalla keskiöllä. Yhtä hienosti suojattu mitä bsa ja sallii rungon epätarkkoja toleransseja. 30mm kampia ei taas pf86 kannatta laittaa. Dub tehtiin varmaan osittain tuohon saumaan.

Eisse pressfitti missään nimessä huono ole. Tarttee vaan miettiä mitä käyttää ja missä. Suojaamaton konelaakeri vain maantiepyörään. Ja jos rungossa on mahdollisesti epätarkkuuksia toleransseissa, niin kannattaisi käyttää viistokuulalaakereita. Mun mielestä shimanotkin noita, eli sisäkooli tukee vaan toiselta puolelta.

Huonoin vaihtoehto on trekin ja vaikkapa praxiksen käyttämä olakkeellinen konelaakeri suoraan kuiturungossa. Tuo kun vielä sovitetaan gravelliin, niin ongelmat ovat salettiin edessä. Ainakin Giantin Revoltissa oli tuo ääliöimäinen yhdistelmä vakiona. Ja tosiaan trekin virityksissä kauan. Onneksi siirtyivät käyttämään t47.

^
    Joo, nimenomaan.

Ja taas tuli mieleen että on toi laakeriviidakko melkoinen näissä fillareissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    ^
    Joo, nimenomaan.

Ja taas tuli mieleen että on toi laakeriviidakko melkoinen näissä fillareissa.
    No se just. Tai sitten muistaa vaan sanan shimano bsa ja unehtaa keskiöt kokonaan.

^Itse vahvasti sitä mieltä että ainoa oikea luotettava on BSA kun rotsattu kunnolla, ei vikise eikä kitise kuten nuo BF paskat.
    nure muokkasi tätä : 03.12.2022 at 12.06

Ei kokemuksia tai tietoa BF:stä, joten en osaa sanoa.
    PF86 ollut täysin hiljainen.

Bike fit ja press fit voivat naputellessa mennä sekaisin.

PS Itse olen lähinnä ihmetellyt miten BSA voi kestää pitkään ja valittamatta jokseenkin täydellisestä huoltamattomuudesta huolimatta.

Mikä sellainen kestävä BSA-laakeri on josta puhutte?

Itse olen siinä uskossa, että BSA on keskiötyyppi eikä laakeri, joka valitaan keskiöön kampien mukaan. Itsellä BSA kolmessa fillarissa ja laakereita kyllä kuluu.

^Jos Shimanoa, niin SM-BBR60: halpa ja hyvä.

Tuohan on "laakerina" HT2, ei "BSA". Mut itselle ei, koska laakeriksi tarvitaan GXP.

Jack, haisee saivartelulta. Ja itsellä DUB...

Saivartelua se ei ole. BSA on keskiömuhvin tyyppi, ei laakeri. BSA-keskiöön asennetaan vaikka mitä laakereita.

Mut asiaan, kävisköhän noihin Shimpan lakruihin sama 24 -> 22 mm supistin, kuin vaikka Hopen tai Stronglightin kanssa käytetään, toiseen päähän?

Ei minusta käy, eikä ole järkeäkään. Hyvä se gxp on, eli itse laakerina shimano ei ole parempi, vaan ratkaisuna.

OK. Ja laakerithan on halpaa kuin saippua. Kyllä ne kerran vuoteen voi vaihtaa.

On se GXP ei-vetopuolen laakeri tosi surkeasti suojattu. SRAM ohjeistaa rasvaamaan laakerit aina kun on altistunut vedelle = talvikaudella keskiöhuolto päivittäin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    On se GXP ei-vetopuolen laakeri tosi surkeasti suojattu. SRAM ohjeistaa rasvaamaan laakerit aina kun on altistunut vedelle = talvikaudella keskiöhuolto päivittäin?
    Noinhan se on suojattu lähes kaikissa konelaakerivirityksissä, eli pelkkä pölyhuuli laakerin päällä. Ei tosiaan toimi suolaloskassa kauaa jos ei laita vähänväliä vassua sisään. Mun mielestä sramin tiiviste on parempi mitä rotorissa ja monessa muussa.

Ja tosiaan ei kuitenkaan ongelmaa. Gxp bsa ei maksa myöskään juuri mitään. Uuttaa vaan kun huomaa jurinaa.

Mulla on ollut myös Praxis-merkkistä keskiölaakeria, joissa vaihdettavaa konelaakeria (2437) suojaa vain huulitiivisteellä varustettu kansi -kestää työmatkoilla kesät ja talvet, mutta ei kestänyt kurvellissä ajoa.

^Itsellä oli maantiepyörässä Praxiksen kammet ja keskiö BSA keskiössä ja kyllä kesti hyvin normiajossa.

3T Lambborghini edition. Tilauskirja avattu ja toimitus ensi vuoden maaliskuussa. Tässä on Italiassa tehty runko ja pyörän hinta 15 teur.

Itse en ole lämmennyt näille auto-pyörä sommitelmille.

https://bikerumor.com/3t-exploro-rac...acan-sterrato/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •