Giant
Sivu 492 / 492 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 392 442 482 490 491 492
Näyttää tulokset 14.731 - 14.760 / 14760

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Tuota mielikuvituksettomuutta voi myös kutsua funktionaalisuudeksi: mennään toimivuus edellä, eikä kikkailla muodoilla tai väreillä joilla ei ole merkitystä toiminnallisuuden kannalta. Omastakin mielestäni ennen muuta värikartta on Canyonin muotoilijoilla ollut hukassa muutamat viime vuodet. Pyörät sinällään ovat edelleenkin hyviä ja niiden hinnan ja laadun suhde on kohdallaan.
    Varsinkin maastopuolella rotko pesee lattiaa hinta/laatusuhteessa, jos vertaa vaikka Trekiin (joita ollut itsellänikin) tai Spessuun. Toki jos haluaa ihan parasta mitä rahalla saa, niin silloin se Trekin / Spessun 15ke on ihan perusteltua.

Tuota mielikuvituksettomuutta voi myös kutsua funktionaalisuudeksi: mennään toimivuus edellä, eikä kikkailla muodoilla tai väreillä joilla ei ole merkitystä toiminnallisuuden kannalta. Omastakin mielestäni ennen muuta värikartta on Canyonin muotoilijoilla ollut hukassa muutamat viime vuodet. Pyörät sinällään ovat edelleenkin hyviä ja niiden hinnan ja laadun suhde on kohdallaan.
    Väriasiat on niin makuasioita. On minulla ei täysin mustakin pyörä eikä se häiritse. Oikeastaan varsin hieno. En minä kyllä mitään joulukuustakaan halua, sellaisiin sitä vasta kyllästyy nopeasti.

No nää on näitä, kun ei muuhun kyetä ottamaan kantaa niin valitetaan väristä oli se sitten pyörissä tai vaikka renkaiden kyljissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti viljosiilo Katso viesti
    Aloittelijoillekin noita usein esim. facebookin hiekkatiepyöräily-ryhmässä suositellaan juurikin speksien vuoksi, mutta ainakin itse ottaisin pykälää paremman osasarjan sijaan oikean kokoisen rungon. Tuo koon valinta ei ole asiakaspalvelusta saaduista neuvoista huolimatta näyttänyt osuvan läheskään aina oikeaan.
    Mitä ihmettä täällä taas kirjoitetaan. Paremman osasarjan sijaa otetaan oikean kokoinen runko. Miten nämä liittyy toisiinsa? Minkä tahansa tai minkätahansa hintaisesta pyörästä onkin kyse niin ei kai kukaan väärän kokoista runkoa tarkoituksella valitse. Jos Canyonilta tulee vääränkokoinen pyörä sen voi vaihtaa 30 päivän aikana.

Kyllä sieltä kivijalastakin voi saada sen vääränkokoisen pyörän. Monta tapausta olen nähnyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Mitä ihmettä täällä taas kirjoitetaan. Paremman osasarjan sijaa otetaan oikean kokoinen runko. Miten nämä liittyy toisiinsa? Minkä tahansa tai minkätahansa hintaisesta pyörästä onkin kyse niin ei kai kukaan väärän kokoista runkoa tarkoituksella valitse. Jos Canyonilta tulee vääränkokoinen pyörä sen voi vaihtaa 30 päivän aikana.
    Tuolla tarkoitin sitä, että aloittelijan voisi olla järkevää "parhaimman hinta-laatusuhteen" sijaan ostaa ensimmäinen oikea pyörä kivijalasta, jossa saa asiantuntevaa sovitusapua ja pääsee koeajolle. Sieltä samalla hinnalla saa todennäköisesti pyörän vähän huonommilla spekseillä. Kyse on myös siitä, ettei aloittelija välttämättä osaa sanoa, onko se saapunut pyörä sopiva. Noiden palautettavien pyörien kuitenkin käsittääkseni täytyy olla käyttämättömiä.

^
    ^ Niin voi. Minulle yritettiin kaupata liian isoa pyörään kun kaupassa ei ollut sopivaa kokoa saatavilla. En yleistä mutta itse pitää tietää mikä runko koko on itselle sopiva ostaa pyörän netistä tai kivijalkaipasta.

Oman kokemuksen perusteella harvasta pyöräkaupasta saa asiantuntevaa apua.

^
    ^ Niin voi. Minulle yritettiin kaupata liian isoa pyörään kun kaupassa ei ollut sopivaa kokoa saatavilla. En yleistä mutta itse pitää tietää mikä runko koko on itselle sopiva ostaa pyörän netistä tai kivijalkaipasta.

Oman kokemuksen perusteella harvasta pyöräkaupasta saa asiantuntevaa apua.
    Se on juuri näin. Itselleni on yritetty ihan vakavalla naamalla myydä 54 senttistä Cannondalea, kun isompia ei ollut saatavissa. Olisi varmaan ollut tyytyväinen lähes 190 senttinen kuski sillä pyörällä...

Mulle myös yritetty myydä 2 kokoa isompaa pyörää. Harvassa ovat ne, joiden asiantuntemuksesta voi tällä seudulla maksaa.

Useat puodit yrittää myydä mitä vaan jos oikeankokoista ei löydy hyllystä.

Kuitenkin mielummin oikean kokoinen runko "huonommalla" osasarjalla, osat helpompi vaihtaa kuin runko.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    No nää on näitä, kun ei muuhun kyetä ottamaan kantaa niin valitetaan väristä oli se sitten pyörissä tai vaikka renkaiden kyljissä
    No makuasioita ne on renkaiden kylkienkin värit, ihan niin kuin runkojen värit. Jos ei jostain tykkää, niin jättää ostamatta. On mulla jääny uusi autokin ostamatta, kun tarjolla oli vain Santander-mustia tai ALD-valkoisia.

^ Luojan kiitos että voi valita ihan mitä itse haluaa...

No makuasioita ne on renkaiden kylkienkin värit, ihan niin kuin runkojen värit. Jos ei jostain tykkää, niin jättää ostamatta. On mulla jääny uusi autokin ostamatta, kun tarjolla oli vain Santander-mustia tai ALD-valkoisia.
    Joo se on vaan typerää haukkua pyörä tai mikä vaan Pirkaksi tai muuten paskaksi vain sen takia ettei väri miellytä.

Ehkä se mielikuva Canyon "pirkkamaisuudesta" on se, että niitä on niin helppo saada (hinnat kohtuullisia, saatavuus nopeaa). Hipo runkojen ja pyörien usein ominaisuus on se että ne on ensinnäkin kalliita, niitä ei voi ostaa ellei tunne oikeaa henkilöä, kestää puoli vuotta saada. En sano että kumpikaan olisi omasta mielestä huono ominaisuus, mutta veikkaan että se painaa harrastajien mielessä.

Canyon ei ole luonut hyvää tarinaa tuotteiden tueksi, tai sitten sillä ei oikein ole mistä tarinoida. Itse voin aivan suoraan tunnustaa, että valmistajan historia ja tuotteen tarina vaikuttaa ostopäätöksen syntymiseen.

Voi tietenkin olla, että Canyonin valitsema tapa toimia on harkittu ja sillä vedotaan tiettyyn ryhmään.

Paras hinta-laatusuhde on ihan pirkkatarinaa: "Ihan Pirkkahintaan".

Camel-askilla oli aikoinaan hyvä tarina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Canyon ei ole luonut hyvää tarinaa tuotteiden tueksi, tai sitten sillä ei oikein ole mistä tarinoida. Itse voin aivan suoraan tunnustaa, että valmistajan historia ja tuotteen tarina vaikuttaa ostopäätöksen syntymiseen.

Voi tietenkin olla, että Canyonin valitsema tapa toimia on harkittu ja sillä vedotaan tiettyyn ryhmään.

Paras hinta-laatusuhde on ihan pirkkatarinaa: "Ihan Pirkkahintaan".

Camel-askilla oli aikoinaan hyvä tarina.
    Itse luon tarinat ihan itse fillarin ympärille ajamalla sillä. En tarvitse muiden höpötyksiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Itse luon tarinat ihan itse fillarin ympärille ajamalla sillä. En tarvitse muiden höpötyksiä.
    Se ratkaisee, mitä jää viivan alle spekseissä, hinnassa ja laadussa. Ei paljoa lämmitä "hyvä tarina" pyörässä, jos sen hinta/laatusuhde on huono verrattuna Rotkoon.

Camelia poltin varmaan yli 30vuotta, alkuun filtteritöntä ja oli se nuorena ainakin tarinan arvoinen kuten tuo Malboro mieskin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Ehkä se mielikuva Canyon "pirkkamaisuudesta" on se,
    Pirkka on K-kauppojen private label -tuote. Sitä ei saa S- tai Lidl -kaupoista. Samaan tapaan Canyon on Canyonin oma private label, ei kannata menää kyselemään Keravan Lundbergilta uutena.

Pirkkamaisuus ei noissa elintarvikkeissa tarkoita huonoa laatua, halvalla tehtyä. Sitä kategoriaa edustaa K-kaupoissa K-Menu -brandi. Samaan tapaan fillareissa Canyon ei ole huono vaan ihan kunnon tuote, joka myydään suoramyyntinä kuluttajille. Se että miellyttääkö se ulkonäöltään tai imagoltaaan kuluttajaa, on ihan muusta kiinni kuin tuotteesta. Samaan tapaan kuin K-kaupoissa myydään Atrian einestä ja Valion juustoa edelleenkin vaihtoehtona, vaikka Pirkka on siinä rinnalla. Molemmille riittää ostajia, ostajat preferoivat ostoksiaan omien mieltymystensä mukaisesti.

Mikä on parempi vaihtoehto tälle pirkka pyörälle hinta 2329€. Kuitu, sähkövaihteet, kiinnityspaikkoka rungossa.
    https://www.canyon.com/fi-fi/gravelp...farbe=R095_P11

Mikä on parempi vaihtoehto tälle pirkka pyörälle hinta 2329€. Kuitu, sähkövaihteet, kiinnityspaikkoka rungossa.
    "Oikeilta" merkeiltä saat lähinnä alua normivaihteilla tuohon hintaan.

Alumiini on ympäristötietoisen konakuskin valinta! Siinä on luonnetta ja historiaa. Nyt loppui onneksi sen sieluttoman Dudenkin myynti ja jokainen voi ostaa sielullista alutrekkiä 2ke hintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    "Oikeilta" merkeiltä saat lähinnä alua normivaihteilla tuohon hintaan.
    Ja tossa on vielä DT:n kiekotkin. Halvimmasta päästä, mutta nekin on aivan hyvää ja kestävää kampetta verrattuna Noname tai oikeaan merkkiin brändättyjen kiinahalpiksiin, mitä sen oikean merkkisen pyörän mukana saa. Varaosien kanssakaan ei tartte myöhemmin ihmetellä, että onko saatavissa ja minkä merkkinen tää napa olikaan.

Dt:n kiekot siitä hyviä, että mikä tahansa pulju pystyy huoltamaan ja varaosia saa. Trekin kanssa oli ongelmana, että osat oli poropietaria ja saatavuus oli huono.

Cubelta saa varmaan tohon rahaan jo kuitukiekotkin. Hyvä vaan että isot valmistajat polkevat nyt hintoja alas. Itse ostin reilusti alle 7kg maantiepyörän dura-acen palikoilla ja hinta jäi alle 6000€. Ei tarvitse olla enää hammaslääkäri, että voi ajaa dura-acen osilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Camelia poltin varmaan yli 30vuotta, alkuun filtteritöntä ja oli se nuorena ainakin tarinan arvoinen kuten tuo Malboro mieskin.
    ...ja mä taas ihastuin noihin Marlboromainoksiin jo pikkuskidinä 70-luvulla kun oli niin komeita mainoksia APU-lehdessä. Luojan kiitos tajusin herran vuonna 2006 lopettaa moiset hommelit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    Cubelta saa varmaan tohon rahaan jo kuitukiekotkin.
    Varmaan. Olisko laittaa linkkiä mistä kyseinen pyörä löytyy.

Onko monella niin että huonompikin pyörä menee kunhan se on kallis. 2x kalliimpi pyörä ei voi olla huono.

Varmaan. Olisko laittaa linkkiä mistä kyseinen pyörä löytyy.

Onko monella niin että huonompikin pyörä menee kunhan se on kallis. 2x kalliimpi pyörä ei voi olla huono.
    Huonomman pyörän määritelmä on vähän hankala. Mun mielestä jokaisella on se oma paras pyörä jos sillä on hyvä ajaa ja ulkonäkö miellyttää silmää viis siitä mitkä komponentit tai mitä muut ajattelee. Sehän on sun pyöräs.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    Cubelta saa varmaan tohon rahaan jo kuitukiekotkin.
    Ei saa.

...
    Mun pyörät on sieltä halvemmasta päästä, ainakin nykyisiin hintoihin verrattuna, niin en osaa sanoa. Mun kaikki pyörät ovat projekteja ja osaa löytyy maastopuolen Deore-tasosta XTR:n ja maantiepuolen kamoista 105-tasosta Ultegraan. Sähkövaihteita ei ole.

Mulle pyörän osasarjalla on vaikutusta, mutta voi myös olla että ei ole: Konassa on 12-Deorea vaihteina ja mulla on hyllyssä ollut XT:t jo toista vuotta. Ei ole kuitenkaan tullut tarvetta vaihtaa. Jarrut tosin vaihtuivat nopeasti 4-mäntäisiin SLX:n.

Kinesikseen vaihdoin Eastonin kuitukammet, varmaan pari vuotta sitten muistaakseni. Ehkä niissä on joku taika. Mutta en minä yhtään kovempaa tai pidemmälle niillä aja.

Yhdet GRC1400-kuitukiekot tuli hankittua ihan kokeilun halusta ja niissä väittäisin huomaavani eron alumiinikiekkoihin.

Mä olen toisaalta ohittanut ikävuosissa 60:n rajapyykin, niin alamäki on suorituskyvyssä ollut jo pitkään tosiasia. Vertasin joku päivä sitten löytämääni vuoden 2016 tallennuksia nykyisiin, niin jotain 3-4 km/h on keskinopeus hyytynyt.

Omat pyöräni ehkä suht edullisia mutta itsellä pointti etten ole pariinkymmeneen vuoteen hankkinut valmista pyörää jolloin ne ovat suht sellaisia mitä itse olen halunnut ja talous sallinut muuta elämää häiritsemättä pystynyt kasaamaan... Kylläkin oli tuollainen Canyon Roadlite jossain vaiheessa vakavasti¨hankintalistalla kun suoratankoista aloin miettimään mutta jäi kun en päässyt koosta selvyyteen.

Itsellä alkaa tuo seuraava tasaluku lähestymään ja itse en vuosiin mittaillut saavutuksia vakavissani ja siinä se hyvä puoli että verrokit jää vähiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •