Sivu 252 / 253 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152202242250251252253 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.531 - 7.560 / 7562

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7531
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.503
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    ...Floppi, aivan kuten powertap takanavatkin...
    OT:
    Kannattaa varmaan kerrata tehomittarin historiaa. Todellisuudessa Powertapin tehonmittausnavat olivat vuosien ajan se kaikkein suosituin harrastajien tehomittari: tuo johtui ihan siitä, ettei PT:n lisäksi ollut juuri muuta tarjolla. Työkseen pyöräileville oli SRM, mutta se ei koskaan ollut laajemmin harrastajien käytössä. Vasta siinä vaiheessa, kun saatiin muita vaihtoehtoja tehomittaukselle eli polkimia, kampia, jne. alkoi Powertapin napojen alamäki.
    Rule #1: Obey The Rules

  2. #7532
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.229
    Alkaa olemaan hyvät syksyiset gravelikelit ja toi exploro racemax on kyllä livenä aika hieno pyörä. Aiheutti jopa pientä pyöräkuumetta toisin kuin perus exploro. Jos nyt pitäis päivittää runkoa, niin ottaisin varmaan tuollaisen. Ja kun tuota kuvaa katsoo, niin ei tuossa keskiön korkeudessa hirveitä eroja ole open up vs. racemax. Itse ainakin ajellut openilla myös polkuja ja ilman ongelmia. Katsoin tuon Nikin videon ja nuo polut mitä ajeli racemaxilla, niin eihän noilla ole loppupeleissä mitään tekemistä gravelin kanssa, jos nyt mietitään että gravel tarkoittaa soraa ja yleensä gravelpyörällä ajetaan soratiellä ja siihen ne pyörät on suunniteltu. Jokainen toki ajaa missä haluaa, mutta kannattaa valita kalusto aina vähän sen mukaan minne on menossa ajamaan ja siksi itsellänikin on 5 eri pyörää. En ajaisi myöskään matalalla ferrarilla mökille, koska tie on huono ja pohja varmasti ottaisi kiinni.


  3. #7533
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Ei löydy
    Viestit
    877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti


    Tämmönen siitä koronapyörästä sitten lopulta tuli. Runko, vanteet, voimansiirto, vaihteet ja kaikenlaista kilkettä löytyi tallista. Satula, ohjauksen putkiosat ja renkaat on tässä viimeisessä kuvassa uudet. Hioin rungon puhtaaksi ja kaveri vetäs Escortin sinisen automaalin pintaan. Lopputulos on vähän semmoinen Nippon henkinen adventure -fillari. Paino polkimineen 11,5 kg (ilman lokareita). On muuten hankala saada nuo Kompassi-renkaat istumaan hyvin vanteelle, jos on syvät reunat vanteissa. Olen lopputulokseen esteetisesti aika tyytyväinen - muu hyvyys ratkeaa lähipäivinä kun pääsen kunnolla tien päälle.



    Sit ihan muuta kuin highteckiä välillä. Ei tullut tuosta ylempänä esitetystä fillarista mulle sitten kuitenkaan lenkkipyörää. En saanut ajoasentoa kohdalleen, koska siinä oli mm. liian pitkä vaakaputki ja geometria oli muutenkin epäsopiva droppitangolle mulle. Tein siitä sitten suoratankoisen kommuutteripyörän.

    Droppitankograiveli piti kuitenkin vielä tälle syksylle saada, kun tilauksessa oleva Gravel-runko valmistuu vasta talven tullessa. Otin työn alle vanhan kommuutterina palvelevan teräsmaasturin ja vaihtelin osia tallin muista fillareista + jarrut, tangon ja microshiftin vaihtajan tilasin. Tuli tämmönen monstergravel. Nyt eka kokeilu pikku lenkki pururataa ja vähän tien päällä. Toimii geometria paremmin. Ehkä sentin lyhyempi stemmi ja rullaavammat renkaat. Nyt ei rullaa asfaltilla mihinkään, eikä muuten ole aero. Hiilarikeulan vois vaihtaa jos jostain löytäis suoralla kaulaputkella sopivan, tuo alkuperäinen painaa toista kiloa.

  4. #7534
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Itse näen graveleiden tulevaisuuden siten, että tulee juuri tuollaisia vauhtiin optimoituja hitek vehkeitä ja sitten rauhallisempaan retki/tutkimus/pyöräpakkaus menoon sitten oma kategoria. Sellainen välimalli jäänee valmistajilla vähemmistöön. Olen jopa aistinut tällä foorumilla tuollasta jakoa ihan ajotavan/lenkkien suhteen.
    Mulla Kinesis AT palvelee juuri tuossa jäkimmäisessä tarkoituksessa. Pyörän tulee palvella retkestä toiseen nöyrästi ja huoltojen tulee olla itse tehtävissä ja osien yleisesti saatavissa, eivätkä osat saa maksaa liikaa.

    Työkalumaisuudestaan huolimatta en ole kokenut Kinesistä hajuttomaksi ja mauttomaksi: välillä syntyy halu ajaa kovempaa, eikä pyörä erityisesti vierasta vauhdikasta etenemistä soralla. Tuntuisi jopa, että se kaipaisi kovaa käskemistä.

    Melkoisen varmaa on, että aikanaan Kinesis saa viettää eläkepäiviä ympärivuotisena työmatkapyöränä. Seuraajan löytäminen voi kuitenkin olla hankalaa.

  5. #7535
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kuva olisi kiva
    Ripustin kuvan tuonne kuvaketjuun.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

  6. #7536
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.466
    ^ Harvinaisen nätti tontyyppiseksi pyöräksi
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #7537
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.466
    ”Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi.” Albert Einstein

    Gravelkelit alkaa pikkuhiljaa olemaan FGGG-optimoituja ja se puolenvuoden Mordor saa tulla taas - olen valmis! =)

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #7538
    Miltä Graili tuntuu pidemmän ajelun jälkeen?

  9. #7539
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.231
    Onko Grailille olemassa mitään vaihtoehtoa vai onko se vielä edelleen parasta maailmassa hinta/laatu suhteeltaan?

  10. #7540
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.495
    Pakko muuten minunkin vähän muttaa kantaa gravelleiden geosta. Nämä uudet pitkät ja matalat rungot lyhyellä stemmeillä ja jäykällä rungolla eivät ehkä olekkaan ihan surkeita vaihtoehtoa.

    Jäsen "huotah" kehui cervellon vakautta verrattuna infliteen ja ajattelin tuon olevan suurimmaksi osaksi vain uuden pyörän placeboa. Mutta tänään näin millaista kyytiä, ja miten vakaasti cervellolla voi laskea kivikkoista alamäkeä R2000:lla. Saa muuten tuutata alamäen jälkeen hulluna watteja, että saa nousussa aina kiinni eron. Eli se pelkkä kevyt paino ei oikeastikkaan ole se tärkein gravellissa. Varsinkin, kun uskon vakaalla pyörällä olevan mukavampi ajaa. Siis jos ei ajatella pelkkiä sekuntteja.

    Cervellohan on oikeasti tosi hienon näköinen pyörä, mutta onhan se rungoltaan aika tankki, verrattuna moneen muuhun. Mutta ilmeisesti siitä on tosiaan jotain hyötyäkin.

  11. #7541
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    1.914
    Onko missään nykyaikaisessa kuiturungoisessa gravelissa varsinaisesti lötköä runkoa? Voisiko Cervelon mahtavuus olla kuitenkin kiinni enemmän kuskista ja geometriasta? En kiellä etteikö Cervelon runko voi olla äärimmäisen jäykkä, mutta pelkstään painoa tuijottaen tuollaista päätelmää ei voi tehdä. Kuitutöissä käytetyllä materiaalilla ja valmistusmenetelmillä suurin vaikutus painoon ja jäykkyyteen.

    Esimerkiksi komponenttien paino vs jäykkyys testeissä saksalaiset pikkupajat ovat yleensä olleet jäykympiä ja samalla kevyimpiä. TOURihan on tehnyt samaa maantierungoillekkin ja muistaakseni näissäkin paino ei korreloinut jäykkyyttä. Gravelrungoista tuskin on vastaavia testejä.

    Tämä siis verrattaessa kuiturunkoja. Varmasti huomaa eron jäykkyydessä jos vertaa kevyttä teräsrunkoa ja kuiturunkoa.

  12. #7542
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.495
    Juu, geometriasta tuo varmasti johtuukin. Pitkä ja matala. Mutta kyllä "Huotah" tuota kommentoi, että cervello on selvästi infliteä jäykempi. Monihan kuitenkin ajaa onnellisena cycloilla gravellia. Taitaa niillä kuitenkin eroa olla.

    Edit: Minusta tuon cervellon jäykkyyden voi päätellä haukan silmällä. Tuijottaa hetken niitä runkoputkia, niin tajuaa idean. Ne ovat oikeasti paksuja. Äkkinäinen sotkee tuon sähköpyörään

  13. #7543
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.482
    Itselläni Asperon lähin verrokki on edeltävä pyörä, Inflite CF SL. Vaikka pidän Infliten käsiteltävyyttä erittäin hyvänä enkä koskaan pitänyt sen runkoa löysänä, niin Aspero tuntuu kuitenkin selvästi kiertojäykemmältä. Tämän huomaa hyvin vauhdikkaissa ja hakkaavissa alamäissä siitä että rungossa ei ole mitään vaappumisen ja huojumisen merkkejä vaan pyörä pysyy vakaana ja menee sinne minne se osoitetaan. Osansa tuohon tuo varmasti myös ohjausgeometria.

    Reitti 2000:n Salmi - Kattila välillä on vähänlaisesti alamäkisegmenttejä, mutta "Högberga DH" on yksi sellainen, 540 metriä pitkä ja -7%. Inflitella oma paras aika on 64s, Asperolla tänään eka kerta tuolla ja aika 53s, keskarit 30,4km/h ja 36,7km/h. Kummallakaan kerralla ei ole haettu mitään enkkoja tms. ja olosuhteet eri kertojen välillä vaihtelee, mutta ehkä tuo kertoo jotain.

    Jatkoa aiheeseen ehkä seuraavassa postauksessa.

    EDIT: unohtakaa em. segmenttivertailu. Krossarissa oli alla 33mm renkaat, gravelissa 40mm. Vertailu kuvaa paremmin pyörätyyppien kuin pyörämallien välisiä eroja.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

  14. #7544
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.466
    ^ Mä en yleensä jaksa segmenttejä seurailla, mutta nyt kiinnostuin

    Keväällä ajettiin Salmi-Kattila-väli Kajsan kanssa. Tuolloin mun 2nd fastest näytti olevan 31,6 km/h ja silloin tosiaan rouvan kanssa liikenteessä eli en ole ajanut millään tapaa täysiä. Nopeinta en äkkiseltään löytänyt. Väline notkeahko teräspyörä ja 33-milliset MXP:t alla. Pitkä ja matala geo (reach 399, stack 546, bb drop 73). Moneen lenkkikaveriin verrattuna olen mielestäni hidas alamäissä. Jäykkyyden vaikutusta en allekirjoita, mutta geometrian vaikutuksen voin kyllä.

    E: 32,4 km/h krossirenkailla on mun nopein. Pitäiskin käydä kokeilemassa Steilacoomeilla. Toi keväällä 2019 ja jotenkin musta tuntuu myös, että alamäkivauhdit kasvaa aina kesän edetessä. Ehkä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #7545
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Onko Grailille olemassa mitään vaihtoehtoa vai onko se vielä edelleen parasta maailmassa hinta/laatu suhteeltaan?

    Kyllä se on. Siksi iso (CF SLX) parannus edellisen mallin Rose Backroadeihin, joissa kuitenkin paino sama ja hiilarirunko etc. Nämä Grailin sarvet tuntuvat toimivan varsin hyvin, mutta parannus ei tule pelkästään niistä. Pyörä tuntuu vastaavan ihan eri lailla kun sille antaa watteja. Tuntuu että jokainen watti siirtyy eteenpäinvieväksi voimaksi. Renkaat olivat Rosessa samannäköiset ja levyiset pikkunappulaiset Schwalbet kuin tässäkin. Tässä toki hiilarivanteet, joilla voi olla osuutta ajotuntumaan. En tiedä kuinka CF SL vertautuisi CF SLX:ään, mutta nyt olen tyytyväinen että satsasin tähän kalliimpaan.

    Muita huomioita:
    - ilahduttavan "liki" äänetön vapaaratas
    - sarvilla ei pysty makaamaan "hoodeilla" kuten Madonen aerosarvilla
    - Di2:klla huomaa että Keski-Suomen pikku töppyröissä aivan välttämätön nyt kun se on. Maantievehkeissä tulee vähemmän vaihdettua.
    - tämä uusi Shimanon GRX-voimansiirtolinja on jotenkin "karkeampitekoisempi" kuin maantieversiot?
    - onhan nuo sarvet rumat


    Puoliso huomasi samat asiat, eli tähän on kiteytetty kahden ihmisen mielipiteet.

  16. #7546

    Ketjun jatkoksi gravelpyöräpohdintaa

    Pitkän mietinnän jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että jäykkäperäisen maastopyörän jatkeeksi gravel-pyörä on minulle oikea laite.

    Pääasiallinen käyttötarkoitus on ajaa sillä pitkiä viikonloppulenkkejä sekä maantiellä että heikkateillä. Nykyinen pyörä on 2012 vuoden Radon ZR Team 7.0 joka on palvellut polkujen koluamiseen oikein hyvin, mutta maantietä ja monia sorateitäkin sillä on melko tuskallinen ajaa pitkiä matkoja.

    Minulla ei ole varsinaisesti hyvää ymmärrystä runkogeometrioista, erilaisista ajoasennoista tai rungon jäykkyyden vaikutuksesta ajamiseen, mutta tuolla Radonin Team-mallilla olen huomannut, että tasaisella suoraan mennessä tanko saisi olla pidemmällä edessä, kun toisaalta taas nykyinen setup toimii juurakkoisilla poluilla metsässä hyvin.

    Haaveissa olisis saada hyvä pyörä jota ei tarvi heti olla uusimassa ja sen myötä alustava budjetti on n. 3000e ja aivan ehdoton maksimi 5000e. Mietin kuitenkin kovasti sitä, onko nämäkin raamit jo turhan isot ja halvemmallakin pärjäisi? Haluan toisaalta nauttia vauhdista ja ajamisesta pitkillä lenkeillä enkä nykyisellään aivan huonokuntoinen ole joten siksi aivan peruspyörät olen suosiolla jättänyt sivuun.

    Foorumia lukien ja internetiä selaten haarukassa on seuraavia pyöriä jotka eniten kiinnostaa:

    - Specialized Diverge (Sport Carbon / Expert Carbon)
    - Cervelo Aspero
    - Ridley Kanzo Fast
    - Ehkä 3T Exploro ?

    Halpoina vaihtoehtoina mietinnässä on ollut
    - Rose Backroad
    - Canyon Grail

    Grailia vastaan hieman haraa sen ohjaustanko, koska haluaisin säilyttää mahdollisuuden asentaa pyörään aero-tangot ja ilmeisesti Grailin ajoasento muuttuisi merkittävästi jos sen alkuperäisen ohjaustangon vaihtaa toiseen?

    Sen verran olen ymmärtänyt, että esim. Cervelon ja Ridleyn pyörät on hyvin maantiemäisiä kun taas Diverge menee jossain määrin maastopyörämäiseen suuntaan. Koska pääasiallinen käyttö on kuitenkin pitkillä lenkeillä, olen siksi juuri maantiemäisiä nostanut listalle. Juurakkopolkuja varten on jäykkäperäinen maastopyörä joten sinne en gravelilla ole suuntaamassa.

    Minkälaisiin asioihin kannattaisi lisäksi kiinnittää huomiota ja kannattaako kaikista "kireimmät" kisapyörät jättää suosiolla pois listalta ja keskittyä "rennompiin"? Paikkakunnallani pyörämyyjien asenne tuntuu olevan aika hukassa ja niistä ei ole ollut pohdintaan mitään apua. Tarpeen vaatiessa pystyn matkustamaan muuallekin mikäli kaupassa fyysisestä asioinnista on apua. Varsinaista kiirettä tässä ei ole kun ei pyöriäkään tunnu olevan juuri nyt tarjolla oikein kenelläkään.

  17. #7547
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.328
    ^kerrankin kunnon budjetti!

    Harkitsisin titaania, esim. Ribble CGR. Lisäksi kasaisin itse haluamistani palikoista.


  18. #7548
    Todellakin noilla budjeteillä Roset ja Canyonit pois laskuista ja joku hieno pyörä alle.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^kerrankin kunnon budjetti!

    Harkitsisin titaania, esim. Ribble CGR.

    Titaanin fiilistelijälle Litespeed alkaa olla budjetissa myös, jos pärjää ei-niin-himo osilla.

  19. #7549
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketjuveto Katso viesti
    - Ehkä 3T Exploro ?
    Ehkä 3T Exploro Racemax ? Paljon paremman näköinen ja varmasti aika aero, jos kerta meinaat aerotankojakin sovitella ohjaamoon. Jos itse olisin nyt päivittelemässä kalustoa, niin varmaan tuollainen tulisi laitettua.

  20. #7550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketjuveto Katso viesti
    ...
    Minkälaisiin asioihin kannattaisi lisäksi kiinnittää huomiota ja kannattaako kaikista "kireimmät" kisapyörät jättää suosiolla pois listalta ja keskittyä "rennompiin"? Paikkakunnallani pyörämyyjien asenne tuntuu olevan aika hukassa ja niistä ei ole ollut pohdintaan mitään apua. Tarpeen vaatiessa pystyn matkustamaan muuallekin mikäli kaupassa fyysisestä asioinnista on apua. Varsinaista kiirettä tässä ei ole kun ei pyöriäkään tunnu olevan juuri nyt tarjolla oikein kenelläkään.
    Liian monta asiaa on auki, että mitään valintaa voisi tehdä, mielestäni. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa nyt, niin ostaisin edullisemman pyörän, jossa kokeilisin välityksiä, ajoasentoa ja vastaavia. Parin vuoden ajojen jälkeen näkemys omista tarpeista on voinut kirkastua vähän.

  21. #7551
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketjuveto Katso viesti
    Pitkän mietinnän jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että jäykkäperäisen maastopyörän jatkeeksi gravel-pyörä on minulle oikea laite.
    Geometrian erojen lisäksi listallasi on malleja etuvaihtajalla ja ilman. Ko. seikka vaikuttaa pyörän luonteeseen jonkin verran. Jos sillä on merkitystä, niin kannattaa miettiä: 1X vai 2X vai kumpikin käy? Ja jos pyörän ei ole pakko olla hiilikuitua, niin alle 3000€ saa kyllä huippupelin.

  22. #7552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Liian monta asiaa on auki, että mitään valintaa voisi tehdä, mielestäni. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa nyt, niin ostaisin edullisemman pyörän, jossa kokeilisin välityksiä, ajoasentoa ja vastaavia. Parin vuoden ajojen jälkeen näkemys omista tarpeista on voinut kirkastua vähän.
    Olihan tämä vain vitsillä kirjoitettu parodiateksti siitä miten fillarifoorumistit tekee pyöränostostosta naurettavan vaikeaa rakettitiedettä?

    Vai että 2 vuotta pitää ensin ajaa jotain testipyörää ennenkuin kannattaa ostaa varsinainen

  23. #7553
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Olihan tämä vain vitsillä kirjoitettu parodiateksti siitä miten fillarifoorumistit tekee pyöränostostosta naurettavan vaikeaa rakettitiedettä?

    Vai että 2 vuotta pitää ensin ajaa jotain testipyörää ennenkuin kannattaa ostaa varsinainen
    Samaa ajattelin. Nyt hei oikeesti.

    Kahden vuoden jälkeen näkemys kirkastunut vähän?! No kantsii varmaa vetää samantien neljä vuotta halvalla.

  24. #7554
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti

    Kahden vuoden jälkeen
    Kukaan ei aja enää edes gravelpyörillä. Markkinakoneistot ovat luoneet jo uuden trendin silloin jota kohti me idiootit menemme taas lompakot levällään. Nauttikaa nyt ja miettikää myöhemmin.

  25. #7555
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kukaan ei aja enää edes gravelpyörillä. Markkinakoneistot ovat luoneet jo uuden trendin silloin jota kohti me idiootit menemme taas lompakot levällään. Nauttikaa nyt ja miettikää myöhemmin.
    Juuri näin, harvinaisen kauan (+ seitsemisen vuotta!) ollaan saatu nauttia tästä trendistä. Kestikö läskipyörämuotikaan näin kauan? Cyclocrossi nyt ei ainakaan.


  26. #7556
    Harkitsisin titaania, esim. Ribble CGR. Lisäksi kasaisin itse haluamistani palikoista.
    Titaanin fiilistelijälle Litespeed alkaa olla budjetissa myös, jos pärjää ei-niin-himo osilla.
    Millaiset ominaisuudet titaanissa puoltavat sitä hiilikuidun tai alumiinin sijaan rungoissa? Palikoista kasaaminen on ollut mielessä, mutta monen tähän asti katselemani rungon hinta on ollut niin korkea, että kovin kummoisia osia siihen ei enää ole budjetin puitteissa saanut.

    Ehkä 3T Exploro Racemax ? Paljon paremman näköinen ja varmasti aika aero, jos kerta meinaat aerotankojakin sovitella ohjaamoon.
    Ehkä, yhtenä vaihtoehtona

    Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa nyt, niin ostaisin edullisemman pyörän, jossa kokeilisin välityksiä, ajoasentoa ja vastaavia. Parin vuoden ajojen jälkeen näkemys omista tarpeista on voinut kirkastua vähän.
    Tätä olen pohtinut, mutta yhden Radonin omistavana ja myös hiihtoa harrastavana olen kohtalaisen hyvin oppinut sen, että pykälää kalliimpiin välineisiin hypätessä monet ominaisuudet ja yksityiskohdat vain toimivat paremmin.

    Geometrian erojen lisäksi listallasi on malleja etuvaihtajalla ja ilman. Ko. seikka vaikuttaa pyörän luonteeseen jonkin verran. Jos sillä on merkitystä, niin kannattaa miettiä: 1X vai 2X vai kumpikin käy? Ja jos pyörän ei ole pakko olla hiilikuitua, niin alle 3000€ saa kyllä huippupelin.
    Olen 1X vs 2X dilemmaa miettinyt, mutta en tehnyt vielä lopullista päätöstä. 1X houkuttelee yksinkertaisuudellaan ja sen välitykset varmasti riittävät minulle, mutta jos kokonaisuus on muuten järkevä, ei 2X nousse kynnyskysymykseksi.

  27. #7557
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    204
    Ketjuvedon aloittamana peesaan. Mikä olisi mahdollisimman maantiepyörämäinen gravel tai muu pyörä jolla ajaa tarvittaessa kommit maantie segmentille ja toisilla renkailla hoitaa graveloinnin ja työmaka pyöräilyn 90% asfaltilla ajaen. Hintaa vaikka max 2500€.
    Giant revolt ollut aika usein selaimessa, mutta myös focus paralane silloin tällöin. Sopiiko paralaneen nastarenkaat tai n. 40mm leveät renkaat talveksi..
    "lorem ipsum"

  28. #7558
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.495
    Titsku on ihgua. Jokainen gravellisti arvostaa tuota yli kaiken. Vähän se on ehkä lutteron tuntuinen ajaa ja painavakin. Mutta tuolla saat sitä arvostusta gravell tapahtumissa.

    Edit: Ainiin ja sielu. Sen saa titaanilla. Teräkselläkin on sielu, mutta se häviää ajan myötä ruostumalla pois

  29. #7559
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    253
    Sieluja on monenlaisia. Amuliinilla se on säälimätön, kova ja armoton!


    Asiaan. Tää olis kai aika hyvä pyörä: https://jguillem.com/bike/atalaya-gravel

  30. #7560
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    Sieluja on monenlaisia. Amuliinilla se on säälimätön, kova ja armoton!
    Heh, meinasin sanoa juuri samaa teräksestä! Kokeilin kerran gravel-suhdetta retkipyörän kanssa, mutta meistä ei lopulta tullut paria kun en jaksanut hänen kovuuttaan.

    ^Pointtina olkoon vaikka se että pelkkä materiaali ei tee onnelliseksi.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •