CanyonHuntteriBikeshopGarmin
Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10
Näyttää tulokset 271 - 273 / 273

Aihe: Virallinen vastine: Miksi pyöräilemme autotiellä?

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Tuollaiseen tilanteeseen on aivan toimiva malli, jota käytetään laajasti ainakin keski- ja Etelä-Euroopassa. Autoilija, joka tarvitsee pyöräilijöiden apua ohitukseen, antaa pyöräilijöiden takana äänimerkin. Sellaisen asiallisen, ei mitään minuutin konserttia. Pyöräilijät tunnistavat näin autolijan ohitustarpeen, ja reagoivat tilanteeseen esimerkiksi menemällä peräkkäin sopivassa paikassa. Jos ohituspaikan löytäminen on eritysien vaikeaa, ja pyöräilijöiden taakse alkaa vaikkapa kertyä jonoa, voi olla fiksua pysähtyä muutamaksi sekunniksi esim. bussipysäkille.
    Tuo tuskin toimii Suomessa koska minä ja minulla oikeus ajaa tässä ja toisaalta menisivät nuokin pois tieltäni tai yleisesti vaan koska minä.

Johan siellä kusipääpyöräilijöiden ryhmässä jotkut rekkamiehet ovat keksineet soittaa torvea aina kun ohittavat autotiellä* pyöräilevän fillarin, vaikka se olis miten leveällä pientareella, eikä vieressä olis kelviä..

*) ...koska itse puhuvat siitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Opin tänään paljon uutta töissä kun ruokatauolla vanhempi naishenkilö alkoi valistamaan siitä, miten pyöräilijät ovat aina kusipäitä ja ajavat autotiellä ilman mitään perusteita. Jos kevlilä on vaarallista ajaa niin sitten pitää vain taluttaa, jos pyörä ei kestä tappajasepeliä tai lasia kevlillä niin sitten sitä pitää kantaa siellä kevlillä. Myös muita kullan arvoisia vinkkejä annettiin. Jos liikenteessä pelkää jotain, esim yhdistelmärekkoja, motariramppeja jne. niin niiltä pitäisi ottaa kortit pois ja kieltää ajaminen ( mites ne tuoreet autokoululaiset). Myös pyörät pitäisi kieltää.

Voi penkele kuin alkoi harmittamaan tuollainen asenne, jossa muita "koulutetaan" liikenteessä.
    Ojennetaan käsi, ehkä noustaan seisomaan, ja esittäydytään kohteliaasti etunimi sukunimi kusipääpyöräilijäksi ihan kuin ei olisi koskaan tavattu. Sen jälkeen toista nolaamatta ja tuntoja kiistämättä sekä provosoitumatta autetaan rouvaa tai vanhempaa neitiä purkamaan turhautumisensa ja näkemään yleistämisensä turhuus sekä liikenne kokonaisuutena ja yhteispelinä. Fiksu ihminen ymmärtää.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •