HelkamaElectrobikeRideCanyonGiantHuntteri
Sivu 1 / 188 1 2 3 11 51 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 5713

Aihe: Canyonin maastopyörät

Hybrid View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
  1. #1

    Canyonin maastopyörät

    Terve,

    pikaisella haulla en spesifiä ketjua löytänyt, joten aloitetaan sellainen.

    Eli Canyonin maastopyörää olen sillä silmällä katsonut, etenkin http://www.canyon.com/_en/mountainbi...34#tab-reiter2 miellyttää hinta/laatusuhteellaan. Olisinkin arvostanut jos jollakin olisi antaa kokemuksia ko. pyörästä. Ainakin pari ihmistä vaikutti sen tuon 29er täpäri -ketjun perusteella ostaneen.

    Lisäksi kiinnostaisi yleisesti ostokokemukset ko. putiikista. Luottokortti tuntuisi turvalliselta maksutavalta, onko tietoa voiko tilauksen perua jos sen kortilla maksaa? Sivuilla oli ainakin maininta, että ostos veloitetaan vasta kun pyörä lähtee toimitukseen. Peruminen tulisi lähinnä kyseeseen jos toimitusaika venyy keväällä liian pitkälle ja täytyy suunnata pyörä ostamaan muualta. Ennakkomaksussa peruuttaminen lienee ainakin mahdollista, voikohan ennakkomaksun maksaa sitten luottokortilla myöhemmin?

  2. #2
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti thsp Katso viesti
    Terve,

    pikaisella haulla en spesifiä ketjua löytänyt, joten aloitetaan sellainen.

    Eli Canyonin maastopyörää olen sillä silmällä katsonut, etenkin http://www.canyon.com/_en/mountainbi...34#tab-reiter2 miellyttää hinta/laatusuhteellaan. Olisinkin arvostanut jos jollakin olisi antaa kokemuksia ko. pyörästä. Ainakin pari ihmistä vaikutti sen tuon 29er täpäri -ketjun perusteella ostaneen.

    Lisäksi kiinnostaisi yleisesti ostokokemukset ko. putiikista. Luottokortti tuntuisi turvalliselta maksutavalta, onko tietoa voiko tilauksen perua jos sen kortilla maksaa? Sivuilla oli ainakin maininta, että ostos veloitetaan vasta kun pyörä lähtee toimitukseen. Peruminen tulisi lähinnä kyseeseen jos toimitusaika venyy keväällä liian pitkälle ja täytyy suunnata pyörä ostamaan muualta. Ennakkomaksussa peruuttaminen lienee ainakin mahdollista, voikohan ennakkomaksun maksaa sitten luottokortilla myöhemmin?
    Tuosta Nerve AL 29-täpäristä tuskin on kokemuksia kellään, koska ekat tuotantopyörät tulevat linjalta ulos viikolla 13. Mulla on varauksessa yksi (7.9-versio) tuosta batchista. En ole vielä varma, laitanko maksun menemään. Juuri utelin tuon luvatun toimitusviikon pitävyyttä, ja vakuuttivat, että ovat aikataulussa.

    Maksun voi hoitaa luottokortilla (jolloin et tiedä, milloin maksu oikeasti veloitetaan) tai sitten pankkisiirtona. Jos haluat pitää itselläsi oikeuden peruuttaa tilaus vaikkapa juuri ennen luvattua toimitusviikkoa, suosittelen pankkisiirtoa.

  3. #3
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Tuosta Nerve AL 29-täpäristä tuskin on kokemuksia kellään, koska ekat tuotantopyörät tulevat linjalta ulos viikolla 13. Mulla on varauksessa yksi (7.9-versio) tuosta batchista. En ole vielä varma, laitanko maksun menemään. Juuri utelin tuon luvatun toimitusviikon pitävyyttä, ja vakuuttivat, että ovat aikataulussa.

    Maksun voi hoitaa luottokortilla (jolloin et tiedä, milloin maksu oikeasti veloitetaan) tai sitten pankkisiirtona. Jos haluat pitää itselläsi oikeuden peruuttaa tilaus vaikkapa juuri ennen luvattua toimitusviikkoa, suosittelen pankkisiirtoa.
    Kiitos vastauksesta. Lähinnä luottokorttia kiinnostaisi käyttää ajatellen mahdollisia ongelmia tilaukseen/toimitukseen liittyen. Pistin kyselyä Canyonille, että voiko advanced payment -valinnan jälkeen maksaa lopulta luottokortilla.

    Canyonin sivusto ehdotti 183/83cm mitoilla M-kokoista pyörää ko. Nerve 29er mallistosta. Osaako joku viisampi ottaa kantaa kuullostaako ehdotus järkevältä?

  4. #4
    Huki Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti thsp Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Lähinnä luottokorttia kiinnostaisi käyttää ajatellen mahdollisia ongelmia tilaukseen/toimitukseen liittyen. Pistin kyselyä Canyonille, että voiko advanced payment -valinnan jälkeen maksaa lopulta luottokortilla.

    Canyonin sivusto ehdotti 183/83cm mitoilla M-kokoista pyörää ko. Nerve 29er mallistosta. Osaako joku viisampi ottaa kantaa kuullostaako ehdotus järkevältä?
    Ostin itse Kanjonilta karvalakkimallin eli 29 yellowstonen noin kuukausi sitten. Pyörä tuli ovelle viikossa ja kaikki toimi mallikkaasti.

    En ole kovin kokenut maastopyöräilijä, mutta veikkaisin että Canyon ehdottaisi sinulle M kokoista ainakin jalkojesi pituuden takia. M kokoisessa standoverheight on 802mm ja L kokoisessa 820 mm. Jos sinulla on 83 cm jalat niin tuossa L kokoisessa turvaväli haaraosastolle jäisi tosi pieneksi. Itse ostin L(20'') kokoisen yellowstonen mitoilla 183/87. Luulen että olin välimalli M ja L välillä. L kokoni on varmaankin hiukan iso oikeaan ja vauhdikkaampaan maastopyöräilyyn, mutta omassa käytössäni, eli auraamattomien katujen läpi puskemisessa ja työmatka-ajossa olen ollut siihen tyytyväinen. Luulen että isompi koko on miellyttävämpi ajaa ainakin minulle.

  5. #5
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    530
    Tein tänään tilauksen Grand Canyon CF SLX 8.9. Alustava toimitusviikko on 22. Kevät meneekin lumien sulamista ja uutta fillaria odotellen

  6. #6
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    530
    GC CF SLX 8.9 menestynyt ihan kivasti:

    http://www.canyon.com/_en/service/te....html?test=448

  7. #7
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    GC CF SLX 8.9 menestynyt ihan kivasti:

    http://www.canyon.com/_en/service/te....html?test=448
    ... eikä ilmeisesti ollut edes saksalainen lehti

  8. #8
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    ... eikä ilmeisesti ollut edes saksalainen lehti
    Varmasti (tuossakin) on harrastettu jonkinlaista lahjontaa tai vilunkipeliä

  9. #9
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    934
    Miksiköhän eivät tee Nerve 29:stä hiilariversiota? "Ostasin heti". Nerve AL 29 taitaa olla keveimmillään 11.6kiloa mutta jälleen less is less ja more is more- tyyppisesti kevyempi kiinnostaisi kovasti.

  10. #10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Miksiköhän eivät tee Nerve 29:stä hiilariversiota? "Ostasin heti". Nerve AL 29 taitaa olla keveimmillään 11.6kiloa mutta jälleen less is less ja more is more- tyyppisesti kevyempi kiinnostaisi kovasti.
    Veikkaan, että puute korjaantuu ensi vuonna. Toivottavasti veikkaus osuu oikeaan. Saku-insseillä on aika hyvä track recordi kuiturunkojen suunnittelussa.

  11. #11
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    934
    Joo, tuon luulisi kyllä onnistuvan. Oma 29- kuume on korkealla mutta pitäisi saada oma 26:nen myytyä ensin. Vilkaisin puolihuvikseen Nerve AL:in toimitusaikoja (tuon 3K€ osalta) ja taisi olla nyt tilattuna tyyliin vko 22. eli jossain kesäkuun alkupuolella. Kysyntää ilmeisesti on amuliinisillekin hyvin.

  12. #12
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    36
    Ensimmäistä maastopyörää noin tonnin hintaluokassa etsimässä. Maantielle on jo Canyon niin miksei myös maastoon. Kokemusta ja tietoa ei maastopuolelta ole, joten kaipailisin hiukan mielipiteitä. Eli onko mitenkin paljon eroa Yellowstone AL 6.9 ja Crand Canyon AL 7.9 välillä? Rungoissa on selvä ero, osissa ei niinkään suuri. Painiiko nuo kuitenkin ihan eri sarjoissa "käytännössä"..? Tarkoituksena olisi etsiä pyörä useammallekin vuodelle ja mahdollisesti osallistua jopa joihinkin MTB kisoihin, esim. Tahkolle. Hinnat-alkaen Yellowstonen joutuu kuitenkin päivittämään parempaan vuoden jälkeen ja Crand Canyonin parempi malli on sitten taas jo hyvin lähellä kuiturunkoisen hintaa...ei ole helppoa..

  13. #13
    Spämmäänpäs nyt tähänkin ketjuun: Nerve AL 29 9.9 SL osallistui testiin ja voitti.

    http://www.canyon.com/_en/service/te....html?test=458

  14. #14
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    491
    Argh. Pitikö sitä vielä ostaa tuollainenkin? Tuohon vain xx1 kammet kiinni ja paino olisi 11kg luokkaa.

  15. #15
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Varsin herkullinen on tuo 29" täpäri, oliko sulle keskiäkäinen se tilauksessa?

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Varsin herkullinen on tuo 29" täpäri, oliko sulle keskiäkäinen se tilauksessa?
    Juu, tosin köyhänä jouduin tyytymään 8.9-malliin. Alunperin tyydyin vielä vähempään, eli 7.9:een, mutta sitten iski upgraditis-niminen sairaus.

    Toimitus lienee kuukauden päästä.

  17. #17
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pilkanmaa, Kuusankoski
    Viestit
    130
    Onkohan kukaan saanut vielä omaa 29 Nerveään? Mulle pitäis tulla viikolla 13, että jännityksellä oottelen onko ees lähellekkään ajoissa

  18. #18
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Mulla myös toimitus vko 13. Lokakuussa tilattu. Nyt on vielä hyvät hiihtokelit, joten ei niin väliä vaikka vähän myöhästyisikin.

    Nyt jos tilais niin saisi jo viikolla 28... Kuulostaa niin kaukaiselta että silloin lienee jo lumi maassa...

  19. #19
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Ja juuri tuli sähköposti, että lähtee 48h sisällä ja veloituskin oli mennyt tililtä. Eli näyttäisi siltä, että ovat osanneet jo syksyllä laskea toimitusajat oikein...

  20. #20
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Mulla myös toimitus vko 13. Lokakuussa tilattu. Nyt on vielä hyvät hiihtokelit, joten ei niin väliä vaikka vähän myöhästyisikin.
    Tilasin pyörän 17.10.2012 ja silloin toimitusajaksi ilmoitettiin tosiaan viikko 13. Viime keskiviikkona lähti matkaan ja tänään maanantaina tuli paketti kotiin. Kun viikkokin on nyt tuo mainittu nro 13, niin voi sanoa, että hyvin osasivat laskea tuotantoaikataulunsa.

    Ja pyörä oli siis Canyon Nerve 29 AL 9.9 SL http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=3037

    Varmaan noita parempiakin löytyy mutta tuollainen nyt tällä kertaa. Ja helpotti kun tilasi jo syksyllä niin ei tarvinnut koko talvena miettiä että millä sitä ensi kesänä ajetaan.

  21. #21
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    tänään maanantaina tuli paketti kotiin
    Ja sitten niitä kuvia

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #22
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Ja nyt ilmoittivat että on matkalla. Harvinaisen lyhyt 48h.

  23. #23
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pilkanmaa, Kuusankoski
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Ja nyt ilmoittivat että on matkalla. Harvinaisen lyhyt 48h.
    Jaahas, ei auta kuin odotella. Hyvä, että on aikataulussa. Mulla tais tilauspäivä olla marraskuun toka

  24. #24

    Olen tässä jonkun aikaa miettinyt sitä, että minkä pyörän ostaisi. Olin jo päättänyt ostaa Radonin, mutta sitten huomasin nämä Canyonin pyörät
    ja erityisesti kiinnostaisi Grand Canyon AL 7.9 pyörä.


    Mutta kuvien perusteella Grand Canyon AL 7.9 pyörässä ei olisi etujousituksen lukitutusvipua ohjaustangossa. Onko asia näin?

    Tarvitseeko sellaista/onko siitä mitään hyötyä?

    Mikäli lukitusvivun haluaa, niin saako sen jälkiasennettua?

  25. #25
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JOR Katso viesti
    Mutta kuvien perusteella Grand Canyon AL 7.9 pyörässä ei olisi etujousituksen lukitutusvipua ohjaustangossa. Onko asia näin?

    Tarvitseeko sellaista/onko siitä mitään hyötyä?

    Mikäli lukitusvivun haluaa, niin saako sen jälkiasennettua?
    Ei tule 7.9:ssä remote-vipua. Jälkiasennus onnistuu mutta tarvikkeet Foxiin kohtuullisen kalliita. Muut voi kommentoida vivun mahdollisia hyötyjä.

  26. #26
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JOR Katso viesti

    Tarvitseeko sellaista/onko siitä mitään hyötyä?

    Mikäli lukitusvivun haluaa, niin saako sen jälkiasennettua?
    CTD kaukosäädön saa jälkiasennettua noin 100€ maksavalla asennussarjalla. Kannnattaa kuitenkin hetki ajaa ilman, niin tietää tarvitseeko oikeasti sitä kaukosääditä.
    Ainakin itse olen pärjännyt vanhemman mallisella Foxilla ilman, lukitus on hyödyllinen lähinnä putkelta runtatessa jyrkkään ylämäkeen. Jos mäkiä on vähän, niin säätö onnistuu mielestäni riittävän hyvin suoraan keulasta.

  27. #27
    Liittynyt
    12/2008
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    303
    Ainakin yksi asiakas Saksanmaalla on saanut 29" 9.9 Nerven purettua paketista.
    Kiekot ei kyllä ole samat kuin tässä kuvassa, tai ainakin niistä on teipit revitty pois. Kaipa tuollaisellakin ajelisi jos olisi tarve



    www.pyörätarvike.com

  28. #28
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.938
    Nuo kiekot ovat kyllä jotain aivan muuta kuin Crossmax SLR. Ettei vaan omistaja olisi laittanut jotain toisia kiekkoja alle?

  29. #29
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pilkanmaa, Kuusankoski
    Viestit
    130
    Omakin fillari tuli tänään Täytyy kohta lähtä kasailemaan, kun saa jälkikasvut unten maille..

  30. #30
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Sen verran eilen illalla avasin laatikkoa, että kyllä siellä ainakin oli crossmax SLR -kiekot. Tänään on lepopäivä, joten illalla ehtii purkamaan laatikon ja kasaamaan pyörän. Laatikko oli yllättävän painava, toivottavasti pyörä ei.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •