Alkujaan tämän lähetti
Naitsu
Tässä siitä vähän ikävämmästä takuukeissistäni.
Löysin 2018 Spectralin takahaarukasta pienen halkeaman ja lähetin siitä kuvat Canyonille, kysyin pitääkö olla huolissaan.
He vastasivat tilanneensa uuden haarukan ilmaiseksi.
Meni noin kuukausi, minkä jälkeen kyselin chatissa asian etenemistä. Seuraavana päivänä soitettiin että haarukka on saapunut (en tiedä oliko sattumaa).
Kerrottiin, että mustat haarukat ovat loppuneet ja mattamustaan pyörään laitetaan kiiltävä sininen takahaarukka. Hiukan erikoista 2,5v vanhaan pyörään, jolla on 6v runkotakuu.
Kieltäydyin kunniasta ellei arvon alenemista kompensoida jollain tavalla. Siihen tuli tiukka vastaus, että joko pyörä korjataan sinisellä osalla, tai sitten korjaan sen itse omalla rahalla ja vastuulla.
Seurasi armoton väittely kummankin osapuolen oikeuksista ja velvollisuuksista, minkä seurauksena Canyon veti tarjouksensa takaisin kera "uhkauksen", että pyörä pitää lähettää Saksaan tarkistukseen ja jos mitään vääränlaiseen käyttöön viittaavaa löytyy, tulee minusta koko homman maksumies.
He lopulta sanoivat ettei minulla ole mitään todisteita siitä, että väärällä värillä korjaus vaikuttaisi pyörän jälleenmyyntiarvoon.
Vasta nyt he ovat vastanneet alkuperäiseen kysymykseeni, eli pitääkö halkeamasta olla huolissaan, kuulemma pitää. En alun perin ollut edes vaatinut mitään uusia osia.
No nyt he kuitenkin käskivät lähettää pyörän Turkuun. Pyörä on paketoituna odottamassa, että saan sen kuljetettua Matkahuoltoon. Ei mitään hajua mitä seuraavana tulee tapahtumaan.
Alkuperäisestä takuuhakemuksesta on nyt viikkoa vajaa 3kk aikaa.
Menikö tämä teidän mielestänne hyvin? Vai olenko minä väärässä kuvitellessani että virheet pitäisi korjata aiheuttamatta asiakkaalle haittaa?
Itselle jäi tästä joka tapauksessa sen verran paha maku, etten koskaan enää osta Canyonilta mitään, oli tämän keissin lopputulos mikä tahansa. Tuskinpa kukaan ajokavereistani ostaa myöskään.
En menetä yöuniani ehkä noin parin sadan euron menetyksestä, mutta saamani sähköpostikäsittely oli sen verran karseaa, että sen ansiosta kyllä menetin.
Koko molempien osapuolten rumba, käsittämätön ajanhukka perusasioista vääntäessä, ja Canyonin asiakkaiden menetys ja mainehaitta olisi voitu välttää vaikka kuinka monella tavalla, yhtenä esimerkkinä tarjoamalla pieni rahallinen korvaus kärsitystä haitasta.
Oheiskysymys:
Minkä verran olettaisitte ristisiitos-takahaarukan vaikuttavan jälleenmyyntiarvoon?
Puhutaan käsittääkseni noin 1700-1800e hinnoista normaalisti (ainakin keväthinnoissa) tämän ikäiselle muutoin oikein hyväkuntoiselle AL6.0 Spectralille.
Olin aikeissa myydä pyörän heti keväällä, mutta asia monimutkaistui aika lailla kiitos Canyonin.
Kirjanmerkit