Sivu 156 / 157 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56106146154155156157 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.651 - 4.680 / 4702

Aihe: Canyonin maastopyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Laatu monesti maksaa
    Onhan nuo laadukkaita usean pyörän kokemuksella, mutta mielestäni Canyonin kilpailuetu muihin merkkeihin verrattuna on aina ollut selkeästi parempi hinta/laatu -suhde.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onhan nuo laadukkaita usean pyörän kokemuksella, mutta mielestäni Canyonin kilpailuetu muihin merkkeihin verrattuna on aina ollut selkeästi parempi hinta/laatu -suhde.
    Aika mukavasti nuo tuntuu pärjäävän vertailuissa ainakin maasto-osastolla (Spectral, Strive) vaikka vastassa on usein tonnin-pari kalliimpia ei-postimyynti pyöriäkin.

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

https://www.canyon.com/en-fi/mountai...=BK&quantity=1

Tilasin sitten tuollaisen. Kiekot ja jarrut menee varmaan vaihtoon, mutta ehkä tuosta saadaan talven aikana ensi kaudeksi kisapeli aikaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    https://www.canyon.com/en-fi/mountai...=BK&quantity=1

Tilasin sitten tuollaisen. Kiekot ja jarrut menee varmaan vaihtoon, mutta ehkä tuosta saadaan talven aikana ensi kaudeksi kisapeli aikaan.
    No nyt on! Eikös kiekot oo jeppis tos? vai miksi vaihdat?
    Born to lose - Live to win

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Painavat. Lelumiinisia saa kevyempiä ja halvemmalla.

Onko foorumilla torquen omistajia? Mielelläni kuulisin mielipiteitä pyörästä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    En luota noihin kynsivapareihin yhtään. Kaikissa muissa mun kiekoissa on DT:n 240s tai 350 navat eli ratchet-vaparilla. Ja onhan noi vähän painavatkin, kuten Kanuuna sanoi. Varmatoimisuus kuitenkin etusijalla.

Tänään saapui fillari eli 5 päivää tilausnapin painamisesta. Suhteellisen ripeää, koskaan aikaisemmin en ole Rotkoa näin nopeasti saanut.

Olen tässä kohta pari vuotta ajellut vuoden 2017 AL 5.0 neuronilla. Ihan jees ja suht.kevyt, mutta pikkuhiljaa on tullut mielikuva sen jonkinlaisesta "hintelyydestä". Pyörä taipuilee vähän joka suuntaan enemmän kuin tarpeeksi. Ruuvit sun muut on kyllä kireällä. Vertailukohtina pari aiempaa täpäriä, eli Spessun camber comp ja Commenciaalin meta 5.5. Olenkohan ihan väärässä väittäessäni niitä hieman robustimmaksi peleiksi. Tosin Commarin takahaarukan oloinen taipuili aika lailla sivusuuntiin.

Mut kuitenkin, onko tällaista mielikuvaa tullut muille Canyonin tuotteista? Ihan hyvähän se on ja mun malli tarviis varmaan aika railakasta päivittelyäkin. Tiä sit miten uudet mallit pelaa ja varsinkin cf-mallit? Kokemuksia jäykkyysfiiliksistä?

p.s. Vois kans laittaa pientä pollia mitkä pyörämerkit ovat kokemuksen mukaan erityisen luontaisen tämäköitä verraten canyoniin(ja tarkoittaako tämä ehdotonta painon/hinnan nousua)? Onko esim. cannondale, Santa Cruz tällaisia kohtuullisissa hintaluokissakin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti formulastara Katso viesti
    Olen tässä kohta pari vuotta ajellut vuoden 2017 AL 5.0 neuronilla. Ihan jees ja suht.kevyt, mutta pikkuhiljaa on tullut mielikuva sen jonkinlaisesta "hintelyydestä". Pyörä taipuilee vähän joka suuntaan enemmän kuin tarpeeksi. Ruuvit sun muut on kyllä kireällä. Vertailukohtina pari aiempaa täpäriä, eli Spessun camber comp ja Commenciaalin meta 5.5. Olenkohan ihan väärässä väittäessäni niitä hieman robustimmaksi peleiksi. Tosin Commarin takahaarukan oloinen taipuili aika lailla sivusuuntiin.

Mut kuitenkin, onko tällaista mielikuvaa tullut muille Canyonin tuotteista? Ihan hyvähän se on ja mun malli tarviis varmaan aika railakasta päivittelyäkin. Tiä sit miten uudet mallit pelaa ja varsinkin cf-mallit? Kokemuksia jäykkyysfiiliksistä?

p.s. Vois kans laittaa pientä pollia mitkä pyörämerkit ovat kokemuksen mukaan erityisen luontaisen tämäköitä verraten canyoniin(ja tarkoittaako tämä ehdotonta painon/hinnan nousua)? Onko esim. cannondale, Santa Cruz tällaisia kohtuullisissa hintaluokissakin?
    AL 5.0 on Neuronin budjettimalli, joten esimmäisenä veikkaisin löysän fiiliksen johtuvan enemmän komponenteista kuin rungosta. Eli esim. kiekoista ja etuhaarukasta voisi aluksi etsiä asiaan syyllisiä.

Neuron AL 5.0 (2018) peräpäätä tuli tutkittua kun se ei meinannut pysyä kireällä/kasassa edes polkuajossa.
    Purin paloiksi ja aika pitkään pyörittelin osia kädessä ja ihmettelin mitä suunnittelijalla on pyörinyt päässä sitä piirrellessä.

Kysyin tuota Canyonin supportista mielestäni kysymyksiä tukevien kuvien kanssa mutta vastaus oli että se on ihan hyvä design.

Yleisesti tuo pikalinkkusysteemi on tietty heikompi kuin jotkun muut rakenteet, mutta on tästä toimiviakin versioita olemassa.

Tilasin itse pyörääni uuden
    10mm RWS through bolt setin ja siihen käypäsen DT swissin takakiekon.
    Runkoon nikkaroin sovitteen jolla sain läpipultin/navan kuormat siirrettyä runkoon "suoraan".

Nyt tuntus pysyvän kunnolla kasassa ja saattoi siitä vähän tukevampi rakennekin tulla.
    JariKop muokkasi tätä : 24.10.2019 at 17.21

^ Itse ratkaisin pikalinkun aukeamisen ongelman vain vaihtamalla samankokoiseen pikalinkuttomaan läpiakseliin. Nyt ei asiantuntemus riitä, mutta onko tuossa RWS läpipultissa jotain erityistä verrattuna "tavalliseen" 12 mm läpiaksellin.

Mun kohdalla aukeamisen ongelma johtui linkun osumiseen johonkin äiti maan tuotteeseen.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Läpiakseli kiinnittyy runkoon/siinä kiinteästi olevaan vastakappaleeseen kun taas Läpipultissa on oma vastakappale (vrt mutteri).
    10mm ratkaisu tuli siitä että rungossa oli toisella puolella 10mm reikä ja toisella puolella 15mm -> 10mm meni ilman rungon muokkausta.
    Kiekoksi tuli DT swiss M1900 ja siihen sitten sovitteet 135x10mm akselille.

Postisetä kiikutti mulle uuden Luxin ja nyt olen sitä tuossa kasaillut...

Pyörässä on 1x12 XT voimansiirto ja takavaihtajan säätö ei meinaa millään mennä kohdalleen. Raksuttaa muutamalla pienemmällä rattaalla vaikka oon yrittänyt säätää sitä hieman. Isommat rattaat ok.
    Ei kai se korvake ny tehtaalta tullessaan oo vääntynyt vai mitäköhä tota vois riivata?

Kuvalla huomiota:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Postisetä kiikutti mulle uuden Luxin ja nyt olen sitä tuossa kasaillut...

Pyörässä on 1x12 XT voimansiirto ja takavaihtajan säätö ei meinaa millään mennä kohdalleen. Raksuttaa muutamalla pienemmällä rattaalla vaikka oon yrittänyt säätää sitä hieman. Isommat rattaat ok.
    Ei kai se korvake ny tehtaalta tullessaan oo vääntynyt vai mitäköhä tota vois riivata?

Kuvalla huomiota:
    Voi olla tehtaaltakin. Itse taistelin kuukauden verran uutena ennen kuin vaihdoin korvakkeen. Nyt toimii loistavasti.

Kai tilasit korvakkeen samalla varoiksi? On meinaan kiva odotella sitä kesken kauden tai jossain Levillä, että DHL toisi uuden.

Canyonin maastopyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtv Katso viesti
    Kai tilasit korvakkeen samalla varoiksi? On meinaan kiva odotella sitä kesken kauden tai jossain Levillä, että DHL toisi uuden.
    Jos kysymys kohdistui minulle, niin tilasin kaksin kappalein. Oletan kuitenkin, että kysymys ei ollut minulle kohdistettu.

En tilannut, mutta kaitpa sellainen pitää nyt sitten tilata kun en tajunnut. Pakka taisi olla vain hieman löysällä tai huonosti asettunut koska kiekon irroituksen ja kiristyksen jälkeen pelaa paremmin.

Eipä ollut kyllä kasauksen laatu ihan vimpan päälle. Keulan lukitusvaijeri oli jäänyt niin löysälle ettei pahemmin pyörinyt kun vivun työnsi pohjaan. Tuossa on viel käänteinen toi lukitus eli kun vaijerit kiristetään niin jouset aukee. Eli jos en ois tehnyt mitään niin keula ois ollut aina lukossa. Oli muuten veikeää yrittää säätää sägiä paineilla ku jouset oli lukossa. Aika alas mentiin ennen tajusin et nyt on jotain vialla ku sägi ei kasva

Toi käänteinen lukitus on kyl kans siitä paha et jos vaijerit pettää niin sitten mennään lukkomoodilla...

Meneekö vaijeri oikein takavaihtajassa? Siis pultin ympäri.
    Olisi parempi mikäli kuva olisi sinun omasta pyörästä niin pystyisi katsomaan paremmin.
    Mielestäni XTR:n ja XT:n säätö olivat todella helppoja ja nopeita.
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

Juu, meni se vaijeri oikein. Pakka tais olla jotenkin löysällä vaan koska nyt vaihtaa ihan ok. Vaatii toki sisäänajoa ja tarkistuksen vielä.

Kumpikohan se soveltuisi paremmin keski-suomalaisille metsäpoluille ja muille reiteille jos päivittäisi 100mm joustolla olevasta jäykkäperästä canyonin täpäriin. Olen katsellut neuronin 7.0 al ja 8.0 cf malleja ,jossa siis 130mm jousto ja 27.5" rengaskoko runkokoossa S tai sitten spectralin 6.0 al jossa joustoa 140/160mm sekin siis koossa S. Ilman kokemusta kummastakaan tai yleensäkkään täysjoustoista ehkä järki sanoisi neuronin soveltuvammaksi, mutta toisaalta olisihan spectral jotenkin räyheämpi peli isommilla joustoillaan liekkö sitten myös raskaampi poljettava...

Kenelläkään kokemusta, mahtuuko Bluemels 75 U -setin takalokari Grand Canyon AL 6.9 -pyörään isp kanssa samaan aikaan? Tarkoitus olisi vähentää pyöräperäkärryyn lentävän kuran määrää. Tällä hetkellä käytössäni on Defender- setin takalokari, joka on em. ongelma poislukien soiva peli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Kenelläkään kokemusta, mahtuuko Bluemels 75 U -setin takalokari Grand Canyon AL 6.9 -pyörään isp kanssa samaan aikaan? Tarkoitus olisi vähentää pyöräperäkärryyn lentävän kuran määrää. Tällä hetkellä käytössäni on Defender- setin takalokari, joka on em. ongelma poislukien soiva peli.
    Vuosimallin 2015 Grand Canyon AL6.9 mahtuu ainakin SKS Bluemels 65 29x2.25 ISP:n kanssa olemaan takana (ja edessäkin on mulla samassa pyörässä täyspitkä kurakaari). Ainoa ongelma on että epätasaisella alustalla lokari heiluu hieman ja pitää ikävää ääntää nastojen osuessa aisojen kannakkeisiin.
    Lahden kuvarastit kartalla http://goo.gl/maps/01MlQ (Päivitetään kun jaksaa ja muistaa )

Ok. Oliskohan mullakin juuri 2015 vm. Osaatko arvioida, mahtuisiko sentin leveämpi vielä rungon puolesta? Olisi komiaa, jos ei rahnuttaisi tärinästä tai renkaisiin tarttuvasta loskasta..

Olen ostamassa Spectral 2020 mallia. Olen siirtymässä 29"sta 27,5"seen, joka vähän arveluttaa, mutta koska en muuten Spectralille löydä voittajaa omiin mieltymyksiini niin hyväksytään tuo..
    Mutta dilemma on otanko AL 6.0 vai CF 7.0. Hintaeroa on 500€, joka minulle aika kivulias. Vanha pyöräni on kuiturungolla, mutta en osaa sanoa saanko siitä jotain hyötyä...

AL 6.0 ja FC 7.0 ovat molemman painavahkoja, mutta ero on aika pieni. Ei mielestäni riittävä painoarvo valita CF. Mutta mites noi muut komponentit. AL versiossa Shimanon vaihteet, CFssä taas SRAMit.
    Muuta huomioitavaa???

Onko normaalia, että canyon neuron 2019 vuosimallin pyörässäni etu ja takarengas kulkevat 10 mm eri linjassa? Elikkä menee hiukan kuin ajokoira. Aiemmissa pyörissäni en ole moista huomannut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raakoni Katso viesti
    Onko normaalia, että canyon neuron 2019 vuosimallin pyörässäni etu ja takarengas kulkevat 10 mm eri linjassa? Elikkä menee hiukan kuin ajokoira. Aiemmissa pyörissäni en ole moista huomannut.
    Ei ole. Oletko katsonut laakerien linkut että on kireellä? Onko kiekkojen navoissa välystä? Onko kiekkojen akselit kunnolla kiinni?

Noi tuli äkkiseltään mieleen kun kantsii tsekata.

Kaikki osat on kireällä, eikä välyksiä missään. Runko vaihdettu kertaalleen canyon finlandin toimesta, kun ensimmäisessä rungossa heitto oli renkaiden kesken 15 mm. Emäputken porausta hieman porukalla mietitty, että oisko siinä vikaa, kun ei poraus näytä yläpäässä olevan keskellä emäputkea. Mikä lie toleranssi tällaisessa tapauksessa ? Esim. Vaimon cube täpärissä ja omassa trek maantiepyörässä renkaat on millilleen linjassa.

Myös vannekehät voi olla rihdattu "sivuun".
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Laitoin pyörän selälleen tasaiselle alustalle, eli tanko oli vaterissa ja eturengas oli pystyssä oikein vatupassilla asiat tarkistaen, mutta takarengas ja runko olivat kallellaan. Nuo viittaisi kyllä, että emäputken laakerointi ei ole sattunut tehtaalla aivan kohdalleen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •