HuntteriElectrobikeVelobeGiant
Sivu 20 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1309

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #571
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Juu niin saakin, mutta portti ei vaikuta jokamiehenoikeuksiin, eli esim pyöräilyyn tai kävelyyn.
    Ennen kuin täällä ollaan liikaa riehaantumassa oikeuksien loukkauksista ja muusta, voisin todeta että lainaamani teksti ei taida olla vieras portin pystyttäjällekään.

    Suosittelen menemään ja ajamaan ennemmin kuin spekuloimaan foorumilla.

    Itse olen valinnut kiertää tilan keskeltä menevän tien tekemällä juurikin aiemmin mainitun koukkauksen lännen kautta. Muistan myös tervehtiä muita tienkäyttäjiä niin ei jää paha mieli tuimasta trikoojampasta joka katsoo kaikkialle muualle paitsi silmiin.

  2. #572
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.916
    ^ juuri näin ja itseasiassa Antti ajeli traktorilla vastaan joskus Abramsbyntiellä ja tervehti ihan ystävällisesti, kun kun heilautin kättä. Abramsbyntien alussa olevassa portissa on kuitenkin ihan yleiseen kulkemiseen tarkoitettu ovi ja vain pyyntö siitä, että ovi suljetaan kulkemisen jälkeen. Jonkin verran siellä on myös jalkaisin kulkevien ulkoilijoiden määrä lisääntynyt, kun golfkentän ja Kivenlahden väliin jäävä asuinalue on kasvanut. Thorsvikin alueen olen katsonut viisaammaksi jättää rauhaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #573
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.998
    Juu, täytyy korostaa että kertaakaan en ole joutunut minkäänlaisen huutelun tai hyökkäyksen kohteeksi noilla mailla vaikka kohtaamisia on ollut.
    The older I get the faster I was

  4. #574
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.071
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Nyt en ihan ymmärrä. Abramsby - Långvik väli ei ole kierrettävissä kilsan matkalla. Tässä puheena oleva portti ja kyltti piha-alueesta on tuolla pätkällä. Toinen keskustelunaihe on talousrakennusten välissä menevä tie, minkä voi kiertää Abramsbyntien kautta, ehkä tarkoitat tätä, mutta sekin johtaa tuolle portilliselle tielle.
    Oletin, että kyse on tuosta paikasta, johon Pexxi laittoi edellisellä sivulla karttalinkin.

  5. #575
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Oletin, että kyse on tuosta paikasta, johon Pexxi laittoi edellisellä sivulla karttalinkin.
    Olettamuksesi osui oikeaan, Abramsbyntien kautta kiertäminen on asiantuntijan valinta kun aikoo kulkea portin kautta samalla tavalla kuin muukin kevyt liikenne.

  6. #576
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.916
    Hyvin toimii avausnappula portissa. Aukeaa sen verran, että auto ei mahdu portista, mutta pyörän kanssa pääsee. Turhaan olen kiertänyt portin reunan kautta..

    PK-seudun gravelit on katoavainen luonnonvara; Pikkalan kaapelitehtaan ja Kantvikin Satamatien välissä kulkenut metsätie-/polkureitti, joka menee vanhaa venäläisten rakentamaa Kabanovintien uraa myöten on raiskattu ihan täysin. Kunnallistekniikka rakenteilla, joten seuraavaksi siellä on taloja ja autotie.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #577
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hyvin toimii avausnappula portissa. Aukeaa sen verran, että auto ei mahdu portista, mutta pyörän kanssa pääsee. Turhaan olen kiertänyt portin reunan kautta..
    Jep👍🏼
    Taisitte eilen tulla porttiretkeltä juuri vastaan Länärin ja Sundsbergintien ympyrässä. Yritin ainakin tervehtiä, en tiedä onnistuinko

  8. #578
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.018
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hyvin toimii avausnappula portissa. Aukeaa sen verran, että auto ei mahdu portista, mutta pyörän kanssa pääsee. Turhaan olen kiertänyt portin reunan kautta..
    Löysitkö itse vai saitko infoa?

    Koska tuo asia on nyt julki niin voinen sanoa tässä muutaman sanan, kun soitin tilanhoitajalle reilu viikko sitten.

    Sarfvikin portti on aikanaan laitettu lisääntyneen autoliikenteen takia. Muistan joskus 90-luvulla kun golfkentän kuiva ruohikko syttyi palamaan aika lähellä sitä isoa mäkeä. Voi herranen aika sitä autoilijoiden määrää. Ei meinannu traktorilla päästä läpi.

    Tämä portti Långvikin päässä. No, siihen on olemassa hyvä syy, mutta en voi sitä sanoa. Mutta pyöräilijöiden takia sitä ei todellakaan ole laitettu. Kyllä Thorsvikissa tiedetään, että pyöräily yksityistiellä on sallittua.

    Jos Abramsbyn talourakennusten läpi on pakko ajaa niin se olisi hyvä tehdä suoraviivaisesti eli ei jäädä ihmettelemään. On kuulemma sellaistakin porukkaa ollut liikkeellä, jotka menee sisälle navettaan. Ja tämähän ei nyt ole oikein suotavaa.

    Keväisin pyöräilijämäärät aina vähän nousee talven jäljiltä, mutta kesän koittaessa hiipuu.

    Sesonkiaikaan (kevätkylvö, säilörehu, viljan puinti) alueella ajaessa kannattaa olla tarkkana, koska koneet liikkuu.

  9. #579
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.916
    ^^ Joo varmastikin, moi vaan!

    ^ Sattui portille kaksi neito-oletettua samaan aikaan. Heidän perässään kuljettiin ja mietittiin, että ollaanpa oltu tyhmiä, kun ollaan kierretty se. Napista olin kyllä lukenut jostain tuolta aikaisemmilta sivuilta jo, mutta en ollut uskaltanut tai kokenut tarpeelliseksi kokeilla sitä. Parempi fiilis oli kyllä ajella Abramsbyntielle, kun ei ollut niin "omppuvarkaissa olo". Kiva kuulla, että sorapyöräilijöiden määrän lisääntyminen ei ole ollut portin rakentamisen syy.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #580
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    735
    DIY-Kanza on nyt kokeiltu täysmittaisena. Oli raaka kokemus, mutta opettava. Aika paljon pitkiä ja kovia lenkkejä on tullut ajettua, mutta ei näin pitkää. Tehot oli Z2-alueella koko ajan, syke Z1/Z2. 579 TSS oli koko setin kuorma. Lopussa ei oikein enää mennyt neste eikä ruoka alas, mutta näköjään sitä jostakin saa kaivettua energiaa. Tievalinta osui aika lailla nappiin, ei juurikaan ollut kestopäällystettä ajettavana. Vähän ehkä viileämpää keliä olisi toivonut, ehkä optimaalisinta tämä olisi ajaa joskus keväällä, kun on jo aika valoisaa mutta ei liian kuuma päivällä. Tästä varmaan kestää pari viikkoa palautua ennen kuin uskaltaa alkaa tekemään mitään kovatehoisempaa.

  11. #581
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.916
    Hei onko joku Länsi-Uusimaa-graveloijista onnistunut kiertämään Palojärven tuolta länsipuolelta?

    Kartan mukaan sieltä pääsisi ja olin eilen suunnitellut polkevani sitä kautta Annilantielle ja siitä Kehlaan kahville, mutta ei se ihan onnistunutkaan. Palakoskentien päässä on sellanen outo asumaton museomainen vanha pihapiiri, puinen portti ja "yksityisalue"-kyltti. Paikka ja tie näyttää sellaiselta, että ei siellä edempänäkään kukaan asu. Portista pääsee kulkemaan, joten jatkoin jonkin matkaa siitä eteenpäin. Sitten alkoi kuulumaan niin vihaista koirien haukuntaa, että meni pupu pöksyyn, heitin uukkarin ja vaihdoin suunnitelmaa..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #582
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hei onko joku Länsi-Uusimaa-graveloijista onnistunut kiertämään Palojärven tuolta länsipuolelta?

    Kartan mukaan sieltä pääsisi ja olin eilen suunnitellut polkevani sitä kautta Annilantielle ja siitä Kehlaan kahville, mutta ei se ihan onnistunutkaan. Palakoskentien päässä on sellanen outo asumaton museomainen vanha pihapiiri, puinen portti ja "yksityisalue"-kyltti. Paikka ja tie näyttää sellaiselta, että ei siellä edempänäkään kukaan asu. Portista pääsee kulkemaan, joten jatkoin jonkin matkaa siitä eteenpäin. Sitten alkoi kuulumaan niin vihaista koirien haukuntaa, että meni pupu pöksyyn, heitin uukkarin ja vaihdoin suunnitelmaa..
    Oisko tässä?

    https://www.strava.com/activities/3316061430

    Vitträskin kohdilla heti alussa oli "hivenen" heikosti ajettava kohta, mutta muuten pääsi. Tai no saatettiin kyllä ihan hintsusti kanttaa pyörää jossain toisessakin kohtaa. Se polku vaan hävisi Ihan helkkarin hauska lenkki ja tuo tai vastaava täytyy ajaa kohta uudelleen.

  13. #583
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.288
    Jos en väärin muista, niin tuossa tarkoittamassasi kohdassa talo oli aika kaukana mäen päällä, eli ei missään nimessä mennyt pihapiirin kautta. Olisiko ollut noin 100m sen ristikkoportin jälkeen. Siitä eteenpäin ei yhtään mitään asutusta edessä.

  14. #584
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.467
    Minäkin olen siitä tietenkin ajanut näköjään kesällä 2019 kun ruutuja on pitänyt hakea sieltäkin. Tulin etelästä päin ja yksityisalue paljastui vasta siellä myöhemmin. Hyvä ura sieltä tulee. Vähän pusikkoinen ja savinen paikoin, mutta ajamalla pääsee.

    https://strava.app.link/5wCIeiU1a9

    Pari kesäasuntoa matkan varrella on, mutta kenenkään pihalla ei kuljeta sitä "museota" lukuun ottamatta. En laittanut Gravelmappiin kuitenkaan tuosta syystä.

    Juuri tuolla jossain on mökki, jossa Pentti Saarikoski vietti 70-luvun alussa kesiään. Mikäköhän, ettei vaan se "museomökki"?

    Tuolla omalla lenkillä vastaava uukkari piti tehdä Myllykylässä. Pihaa, yksityisaluetta ja haukuntaa.


  15. #585
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.916
    Mahtavaa, kiitos molemmille. Vähän harmittaa nyt, etten vaan jatkanut, mutta jäipä jotain ensi kerrallekin.

    Joo se Myllykylän vanhan myllyn sillan yli kulkeva reitti oli vielä toissa kesänä autollakin ajettava. Sitten silta todettiin niin huonokuntoiseksi, että autolla ajo kiellettiin ja tierasite poistettiin tontin läpi menevältä osuudelta, jolloin omistaja saattoi pistää tien poikki. Harmi, koska on se on hieno paikka ja reitti oli kiva. Viime kesänä rouvan kanssa siitä vielä poljettiin ja silloin tontin omistaja antoi luvan kulkea läpi ja kertoi ylläolevan. Karttoihin muutos ei ole päivittynyt.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #586
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    DIY-Kanza on nyt kokeiltu täysmittaisena. Oli raaka kokemus, mutta opettava. Aika paljon pitkiä ja kovia lenkkejä on tullut ajettua, mutta ei näin pitkää. Tehot oli Z2-alueella koko ajan, syke Z1/Z2. 579 TSS oli koko setin kuorma. Lopussa ei oikein enää mennyt neste eikä ruoka alas, mutta näköjään sitä jostakin saa kaivettua energiaa. Tievalinta osui aika lailla nappiin, ei juurikaan ollut kestopäällystettä ajettavana. Vähän ehkä viileämpää keliä olisi toivonut, ehkä optimaalisinta tämä olisi ajaa joskus keväällä, kun on jo aika valoisaa mutta ei liian kuuma päivällä. Tästä varmaan kestää pari viikkoa palautua ennen kuin uskaltaa alkaa tekemään mitään kovatehoisempaa.
    Tästä voisi lukea vähän enemmänkin. Omassa päässäni olen pyöritellyt tuollaista, mutta en ole vielä rohjennut.

  17. #587
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.916
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oisko tässä?

    https://www.strava.com/activities/3316061430

    Vitträskin kohdilla heti alussa oli "hivenen" heikosti ajettava kohta, mutta muuten pääsi. Tai no saatettiin kyllä ihan hintsusti kanttaa pyörää jossain toisessakin kohtaa. Se polku vaan hävisi Ihan helkkarin hauska lenkki ja tuo tai vastaava täytyy ajaa kohta uudelleen.
    Vitträskin luoteispuolella, Herrlantien alkupäästä lähtevä, sähkölinjan alla kulkeva polku, joka yhdistää Herrlantien ja Leppäsuontien on kiva, jos haluut vähän enemmän mud wrestlingiä ens kerralle. On siis ihan ajettava, ei tunkattava.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #588
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Kilo, Espoo
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hei onko joku Länsi-Uusimaa-graveloijista onnistunut kiertämään Palojärven tuolta länsipuolelta?
    Tuli ajettua Dirty Kanzelled lenkillä etelän suunnasta. Tosiaan kyltitetty, että yksityinen piha-alue ja läpikulku kielletty. Ei porttia etelästä tullessa. Koska asunto oli sen verran kaukana itse tiestä, ajelin hissukseen läpi. Joku mies oli tekemässä pihatöitä talon kohdalla, vilkaisi suuntaani, eikä ainakaan huudellut perään. Pohjoispäässä sitten oli puinen portti kiinni (ei lukittu).

  19. #589
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.467
    https://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily/ Hiekkapirkan hitaampi ryhmä pyöritteli reissun läpi sopuisasti.
    Teknisiä tuli vain kaksi (klossin irtoaminen ja rengasrikko).
    (CO2 patruunan ja renkaanvaidon palveluhinta säilyi ennallaan: 1 IPA.)
    Humööri pysyi hyvänä koko ajan ja höpinä kertoi kuorman olleen suht sopiva.
    Näin Stravalleni: https://www.strava.com/activities/3954911441
    Siellä pari kuvaaakin.
    Kiitokset ajoseuralle, veturikavereille ja Pirkan pyöräilylle!
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  20. #590
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.467
    Sunnuntaina 20.9. on tarkoitus ajaa taas syksyinen Hiekkapirkan reitti Tampereelta.
    Oliskos se NäsiSora uudelta epäviralliselta tapahtumanimeltään?
    Sunnuntaina ruska olisi vähän värikkäämpää ja ke - to sateet ehkä kuivuneet.
    Olisko se sitten sunnuntaina, klo 8.30 startilla Mustastalahdesta?
    22 ja 24km/h +-1km/h nopeusryhmät vois olla passelit.

    Tässä reitti ladattavassa muodossa: https://connect.garmin.com/modern/course/40511722 (ilman Hakametsää) .

    Nopeampaa ajavat mennevät Seitsemisen lenkille Joskun nuotittamina lauantaina
    ja heistä halukkaat ehtisivät tällekin.
    Ja vice versa.
    Talisker muokkasi tätä : 15.09.2020 at 22.57
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  21. #591
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Tästä voisi lukea vähän enemmänkin. Omassa päässäni olen pyöritellyt tuollaista, mutta en ole vielä rohjennut.
    Huomasin nyt vasta tämän viestin.

    Idea tuli oikeastaan siitä, kun jäi maantiekisakausi väliin erinäisten loukkaantumisten takia, joiden vuoksi ei uskaltanut lähteä loppujen lopuksi lainkaan viivalle. Tämän vuoksi teki mieli haastaa itsensä jollain tavalla kuluneena kesänä, kun kevään harjoitukset olivat menneet hyvin ja kunto oli hyvä.

    DK200-matkan (n. 321 km) ajoaika oli muistaakseni 10:58, siihen tuli tosin jokunen tauko päälle. Keskitehot oli karvan verran matalammat kuin 5-6 h lenkeillä yleensä. Viimeisen tunnin aikana sitten vedin jalat ihan tyhjiksi, kun ei ollut enää pitkä matka perille. Viimeiseenkin mäkeen tuli vielä aika hyvä spurtti, jäinköhän vain n. 100 wattia normaalista 5 sekunnin spurtista. Mitään VO2max-suorituksia ei tosin olisi jaloista lähtenyt, kun reidet alkoivat nykimään heti kun yritti lykätä vähän kovempaa. Illalla perille päästyäni ei oikeastaan edes väsyttänyt, mutta pää oli tyhjä. Jalat olivat yllättävän kevyet, lienee siitä että suorituksesta suurin osa on melko matalalla intensiteetillä. Syke ei tosin laskenut illalla edes alle 120, kun koko lenkin keskisyke oli siinä 140. Kroppa oli ilmeisesti aika ylikierroksilla. Ruoka ei juuri mennyt alas, vaikka nälkä oli. Yö menikin sitten hikoillessa ja seuraavana päivänä olo oli kuumeisen ja krapulaisen sekoitus. Seuraavana iltana tulikin sitten syötyä ja kunnolla.

    Tuo koko matka tuli vedettyä paikasta A paikkaan B -periaatteella ilman huoltoa tai ulkopuolista apua. Ajopäivä oli aika tyyni. Suunnittelin reitit etukäteen ja siihen meni aika monta iltaa, koska piti olla varma siitä, että pääsen perille ilman oiko- tai kiertoteitä tai että reitille ei tule liikaa asfalttia tai myötätuulta. Uskon, että kokonaisajasta olisi saanut ainakin puoli tuntia ellei tunninkin taukoja lyhentämällä. Koska maali oli reippaat 300 km kotoa ja taksilla perille pääsy olisi ollut kallista sekä vaikeaa metsien keskeltä, prioriteettina oli päästä maaliin eikä nipistellä minuutteja sieltä sun täältä. Seuraavalla kerralla sitten voi ajaa lenkkimuodossa ja yrittää kovempaa loppuaikaa. Omaan pyörään ei mahdu 35 mm leveämpää kumia, joten oli kädet aika hajalla tämän jälkeen. Tangon tuplateippaus auttoi tosin jonkun verran. Nyt onkin sitten tulossa ensi kesän koitoksia varten uusi runko, jotta pystyy ajella leveämmillä renkailla.

    Jäi vähän sellainen olo, että ihan oikeaa Kanzaa olisi kiva kokeilla joskus. Kisareissu on kuitenkin logistisesti aika haastava järjestää ja nykyisessä elämäntilanteessa tuskin ihan heti mahdollinenkaan. Näitä omia haasteita on hauska tehdä ihan kotipuolessa ja se on vissiin tässä gravelpyöräilyssä se juttu, että homman ei tarvitse olla niin organisoitua ja suunniteltua. Olisiko sitten seuraava juttu DIY-DKXL eli reippaat 500 km omatoimisesti sorateitä. Sellaiseen reissuun pitää kyllä keksiä jo huolto jonnekin.

    Jos jotain kiinnostaa ajaa tämä, antaisin seuraavat vinkit:
    - pyörä kuntoon
    - mahdollisimman leveät renkaat (tubeless is king)
    - reitti selville
    - kilometrejä kunnolla alle
    - riittävästi ruokaa mukaan
    - syö koko ajan
    - juo koko ajan, tosin ei liikaa
    - älä ylitä Z2-tehoja, jos käytät tehomittaria
    - syke ei kerro loppupuolella juuri mitään, kun kroppa on väsynyt
    - Camelbak on kätevä
    - älä aja paljon liikennöidyillä alueilla väsyneenä
    - päivä on tosi pitkä, mutta perille pääsee kunhan vaan polkee

    ...mielenkiintoista tässä oli muuten myös se, että paransin ihan huolella 20 minuutin wattiennätystä viikko tämän reissun jälkeen. Ilmeisesti tällainen ultrapitkä harjoitus toimii aika hyvänä tyhjennysharjoituksena ja kroppa on valmis maksimisuorituksiin palautumisen jälkeen. En tosin ehkä lähtisi kaikesta huolimatta tekemään tuollaista valmistautumista esim. viikkoa ennen jotain aika-ajoa

  22. #592
    Hetkeksi takaisin Porkkalan suunnalle.

    Pyrin tänään Johannevikintien suunnasta Hernesaarentielle päästäkseni Klinthällantielle kohti Porkkalantietä. Itse tuossa nimenomaisessa paikassa ensimmäistä kertaa. Ymmärtääkseni tuolta ovat gravelistit kulkeneet. Nyt (ilmeisesti) Hernesaarentiellä oli ihan tuoreet kivituhkat ja reitti vei uudenkarhean talon pihaan. Tien viertä kulki riukuaita, joka sai vielä osaltaan paikan näyttämään umpikujalta... Koska paikallistuntemus on heikkoa, päädyin pakittamaan pari kilsaa päästäkseni ilman turhia pyörimisiä Porkkalantielle.

    Panikoinko turhaan? Nyt kun tutkin karttoja tapahtuneen jälkeen, näyttää siltä että ihan pikkaisen etelämpää olisi päässyt ohi. Miten tuolta kannattaa ajaa?

  23. #593
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.288
    Tunkkaat sieltä metsän kautta. Ei vaan tajua, miksi tuo dorka on rakentanut sen aidan keskelle polkua. Tuo ei ole missään nimessä vielä pihapiirissä.

    https://www.strava.com/activities/42...ysis/8418/8892

  24. #594
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.467
    Oman tonttinsa saa toki aidata jos haluaa. https://asiointi.maanmittauslaitos.f...22%3A100%7D%5D


  25. #595
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.288
    Tottakai saa, mutta #%&¤päistä toimintaa tuo on siltikin. Pitkään olemassa ollut polku kulkee kaukaa talosta. Nyt porukka joutuu tekemään koskemattomaan metsään uuden polun.

    Aidalla ei siis ole mitään muuta tarkoitusta, kun blokata tämä kyseinen polku.

  26. #596
    OK, mietin hetken metikköön menoa, jolloin tontti kaikkineen tulisi kierrettyä pohjoispuolelta. (Vai tarkoitatko tuota Strava-kartan etelänpuoleista katkoviivaa, joka muuttuu kartalla tontin ohittavaksi tieksi?) Tuo pohjoinen reitti tuntui ainakin tyhmältä tilanteessa, ja tuntuu kyllä kyllä nytkin. Näillä tiedoilla paaton on mielipiteensä kanssa oikeilla jäljillä.

  27. #597
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.467
    Joo kyllä minäkin hämmästyin kun tuolla ajelin toukokuussa. Silloin oli rengit rakentamassa sitä aitaa... Kannoin fillarin metsän kautta minäkin. Taisinpa laittaa Gravelmapiin Stenun reitille kommentinkin tuosta, että enää ei pääse.

    Noin sivumennen sanoen tää on outo topicci keskustella tämänkaltaisesta aiheesta. Pitäisi ehkä olla joku gg-reitti -aihe tjsp.


  28. #598
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    735
    Dirty Kanza on näköjään vaihtanut nimeään Unbound Graveliksi sinänsä ihan ymmärrettävistä syistä (https://www.unboundgravel.com/). Aika mitäänsanomaton nimi mun mielestä. Esimerkiksi Dirty Kansas tai Kansas Dirty olisi ollut aika helppo muutos. Vähän sellainen tunne jäi, että tapahtuma ei ole sama kuin ennen, kun järjestäjäorganisaatiossa on ollut muutoksia ja muutenkin on menty raha edellä. Toisaalta en tiedä, millainen se on ollut kilpailuna ennen, kun en ole koskaan ollut mukana. Joka tapauksessa se ei oikein enää kiinnosta samalla tavalla kuin vielä vähän aiemmin. Mitä vaihtoehtoja sorakilpailuille 250-350 km luokassa olisi esimerkiksi Euroopassa? Kiinnostaisi ottaa jokin sellainen tavoitteeksi, kun ei maantiekisaaminen tai tempo oikein nappaa eikä taidot riitä maastoon. Pituus saisi olla koko päivän ajon luokkaa, jotta itse maaliin pääseminenkin olisi haaste. Ainakin Islannin The Rift ja Tanskan Dirty Jutland tulevat näin äkkiseltään mieleen.

  29. #599
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.998
    ^Pari ensimmäisenä mieleen tulevaa:

    Sea Otter Europe, The Pirinexus Challenge, Girona, Espanja, 340km.

    Jeroboam Series, Espanja, Italia, Itävalta, Kreikka, pisin matka kussakin kisassa 300km.
    The older I get the faster I was

  30. #600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Noin sivumennen sanoen tää on outo topicci keskustella tämänkaltaisesta aiheesta. Pitäisi ehkä olla joku gg-reitti -aihe tjsp.
    Niinjoo -- mainitaan nyt tässäkin ketjussa, että perustin toiveen mukaisesti uuden ketjun.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •