RideTrekFillarilehtiAlltricksElectrobikeSumeko
Sivu 29 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 894

Aihe: Schwalbe ice spiker pro evo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    ISP on muutenkin aivan paska lumirengas niin leveys auttaa.
    Tuo jäi minullekin mieleen kahdeksan vuoden takaa, jolloin kelvien auraus oli hyvin satunnaista. Jonkin aikaa suunnittelin jopa läskipyörään siirtymistä, mutta lopulta vain vaihtelin eturengasta kelin mukaan: jäällä ISP ja lumella leveä nastaton maastorengas pienillä paineilla. Etu-ISP-2.1" pudotteli hyvin nopeasti nastansa, joten sen talvikäyttö jäi lyhyeksi.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

^ Itsellä ISP nastoja kyllä kadottanut kummemmin siinä ajassa mitä yleensäkin kesti. Ajo Turun seudun vaihtelevissa keleissä ja suht korkeilla rengaspaineilla, sekä 26" ja 29" kokoisina.
    Lumen rakenne vaihtelee niin vaikea määrittää että joku tietty rengas erityisen hyvä lumessa. Montakohan niitä lumen nimiä Eskimoilla olikaan?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Noin teoriassa. Käytännössä noidenkin ISP:n leveysero on niin pieni, että jos ajatellaan että 100kg kokonaispainoilla ajaa lumipenkan läpi niin sillä alle 10 millin leveyserolla ei ole siinä leikkaamisessa mitään väliä.
    Ei kun käytännössä... Edessä ei ISP:tä vaan yleisfillarin nastarengas (esim. schwalbe marathon winter plus), jossa ei ole ISP:n tapaan paloja (reunallakin) vaan renkaan rullauspinta on paljon kapeampi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...Montakohan niitä lumen nimiä Eskimoilla olikaan?
    Tästä voi "huuto" syntyä... Rasismia, kulttuurin omimista, jne., jne...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yedi. Katso viesti
    Ei kun käytännössä... Edessä ei ISP:tä vaan yleisfillarin nastarengas (esim. schwalbe marathon winter plus), jossa ei ole ISP:n tapaan paloja (reunallakin) vaan renkaan rullauspinta on paljon kapeampi.
    ISP:n eri versioista oli kyse.

^^^Aikoinaan kun nastat oli mitä oli niin aina edessä se missä enemmän nastoja ja parempi pito. Kun etupää lähtee alta niin on paljon hankalampaa pidellä jos takapää katoaa alta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yedi. Katso viesti
    *Itsellä on käyttöpyörässä edessä ollut kapea 1,75" yleisfillarityylinen nastarengas ja takana 2,4" Ice Spiker.*
    No jopas on rengastus. Mä pidän kulkineessa edessä sen verran pitävää että pysyy pystyssä ja ohjaa, takana sellaista joka rullaa.
    Cyclossa oli viimetalvena joku 32mm mara winter edessä ja pistosuojattu nappulakumi takana,
    gravelissa ensijäillä nasta vaan edessä ja sitten kun alkaa pahemmat kelit niin nasta myös taakse.
    26 maasturisssa oli 2.4 Ice Spiker Pro edessä ja takana mutta kun ei rullannut mihinkään niin harkitsin tänä talvena laittaa taakse wanhan 2.1 WXC:n jos rullaisi vähän paremmin,
    tosin tuolla ei sitten paljon paukutella kivikoihin. Jäällähän nuo rullaa toki ja lumellakin.

^Niinpä, rengastuksia kuskin mukaan. WXC on kyllä rullaava ja pitävä mutta jos joudut osan aikaa asvaltilla ajamaan niin taitaa olla rengas aika loppu kauden jälkeen.

Enpäs muistanut, että toinen mun ISP:stä on aika kenkku saada nousemaan vanteelle yhdestä kohtaa. Vääntämistä ja saippuointia kokeiltu. Sitkeesti haraa vastaan. Onko sitten vaan kunnolla ylipainetta vai mikä lääkkeeksi? Sisurit käytössä.

^Tummeli ja vaikka bensiksellä kunnolla painetta.

Paljonhan renkaat kestää hetkellistä ylipainetta? Ei viittis alkaa testailemaan...

Mä laitoin kerran bensiksellä 5 bar ja kuului sellanen poks korkealla äänellä ku nousi vanteelle, ei mennyr rikki rengas.

Bensiksillä yleistyny ilmanpainemittarit joihin asetetaan valmiiksi haluttava panelukema joilla ei sitten saa nopeasti painetta. Huono kehitys tässäkin asiassa.

Näyttäis toimivan yhdistelmä paine & kärsivällisyys & aika. Saippuoin ongelmakohdan vielä kertaalleen ja pumppasin kumiin n. 4,5bar. Ei noussut. Touhusin väliin toisen renkaan + muuta. Kun tuli taas ko. renkaan aika, niin sepäs oli sitten päättänyt nousta ittekseen paikoilleen.

Muistaiskos sitä viimeinkin vuoden päästä tehdä samoin tein noi kaikki, jotta kumi kertalaakista paikoilleen...

^sitten on asennuslitkuja: https://www.schwalbe.com/en/EASY-FIT-1000ML-3701

Tämä on toisaalta hintansa puolesta useimpien ulottumattomissa, mutta jos budjetti kestää, niin itse olen käyttänyt ja hyväksi havainnut. Luonnollisesti saippuavesi on parempi ja ennen kaikkea halvempi.

Jos renkaan asennuslitkuista puhutaan, niin Wurthin asennusspraytä voi suositella. Toimii hienosti pyörän renkaissa ja on myös prätkien ja kotiloiden renkaiden kanssa melkein yhtä hyvää kuin Rema TipTopin rengasrasva.

https://www.puuilo.fi/wurth-renkaan-asennusspray-500ml

^ Tuon olen minäkin havainnut toimivaksi.

27.5/2.6 dd mallit laitoin eilen sisurilla, simppeli homma ilman työkaluja. Nousikin ihan kiltisti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Näissä vaihtoehtotuotteissa mua kiinnostaa se, että onko niillä muita ominaisuuksia, kuin vain liukastus ja sen jälkeen haihtuminen jäämiä jättämättä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Näissä vaihtoehtotuotteissa mua kiinnostaa se, että onko niillä muita ominaisuuksia, kuin vain liukastus ja sen jälkeen haihtuminen jäämiä jättämättä.
    Mulla on red rubber greasea, se jättää rasvaisen pinnan ettei rengas juuttuisi kiinni. Auttaa varmaan renkaan vanteelle nousemiseenkin. Kasviöljypohjainen, ei aiheuta korroosiota. Eka purkki oli niin pieni että ei tullut käytettyä kovin reilusti per rengas nyt isompi. Piikkisiat laitoin tuolla. Erittäin hankala löytää mistään, piti UK:sta tilata amazonilla….

^ Toimisikos ihan vaikka ruokaöljy ilman hifistelyä? Täytyy testata seuraavalla kertaa jos tulee vastaan ahdistava rengas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Toimisikos ihan vaikka ruokaöljy ilman hifistelyä?...
    Jos hifistelis samalla niin vois toimia paremmin?

Kaikki muu käy mutta ei se oikea.

^ Täytyy siis testata niin näkee paljonko (tyhmää) kuluttajaa kusetetaan kalliilla litkuilla.

Velogin mukaan tuo Schwalben asennuslitkukin on saippuavettä

Maastopyöräpuolella ei ole tullut vielä yhtään rengasta joka ei asettuisi nätisti ilman apukeinoja vanteelle, mutta kiinni juuttuneita nastarenkaita on kyllä ollut.Sitä ehkäisemään käytän itse tuota rasvaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Velogin mukaan tuo Schwalben asennuslitkukin on saippuavettä
    Mulla ei ole kykyä selvittää Schwalben liuoksen tarkkaa koostumusta. Käyttöturvallissustiedote on REMAXX Fluid:n.

Jos liuoksen pääraaka-aine on vesi ja seuraavaksi saippua, niin sitten kysyn, että mikä saippua -ja vastaus tähän riippuu vastaajasta. Kaltaiselleni maallikolle saippua on rasvahapon natriumsuola. Rasvahapot: https://fi.wikipedia.org/wiki/Rasvahapot

Tähän mulla katkeaa asian selvittely ja nostan käteni pystyyn ja sipaisen tarvittaessa viisaampien pulloon pistämää litkua.

Schwalben "saippuavesi" on niin paljon liukkaampaa kuin vaikka DIY-fairyvesi ja se on laitettu tarjolle kätevässä formaatissa, niin ainakin itse maksan mielelläni markan tai pari siitä.
    Se pikku puteli on itselläni kestänyt vuosia.

Muuten, liukastakaa saippuoillanne vanne renkaan sijaan. Toimii sillai paremmin. Ei toki sisureiden kanssa, mutta kuka niillä muutenkaan ad 2024 ajaisi.

Jack, mikäs neuroosi sinulla sisureita kohtaan on? Ihan toimivia kunhan panostaa laatuun ja selkeästi siistimpää hommaa kun rengas repeää.

^^saippuavesi kuin saippuavesi. En arvostele ketään schwalben liukastimen käytöst, meillä on ostettu valmista kuplavettä lapsille kun säästää vaivalta sekoitella itse. Se on muuten myös erittäin liukasta/tahmaista, voisi toimia hyvin rengashommissakin. Maastopyörän renkaat on mulla napsahtaneet hyllylle ihan kuivanakin, varsinkin jos vanne on valmiiksi litkuinen.

Sisurissa ei muuten mitään vikaa , paitsi yllättävä monttu , kivi , juurakko josta seuraa rengasrikko jota ei tule ilman sisuria .
    Olen kyllä kerran saanut ulkorenkaan repeämään kivikossa jota ei litkukaan paikannut , ei tosin ollut varasisuristakaan apua .

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •