FenixBikeshopHuntteriGASGAS
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 38 / 38

Aihe: Ketjupesurit

Bilteman ja Clas Ohlssonin pesurit muistutti paljon toisiaan, Motonetillä on oma, tokmannilla on oma, Park toolilla on oma, ketjupesuri, muc offillakin oma. Tein kahdesta hammasharjasta teippaamalla pesurin. Yritän sillä harjata ketjua sivuttain, sinällään ihan hyvä, jos pystyy pitämään ketjua paikoillaan. Ketjun nivelissä rahisee hiekka, aika hyvin saa pesumenetelmä toimia, että ei hiekkaa jää rahisemaan. Velogi pesi rasiassa monta kertaa, eikä rahissut enää, kai siinä monta pesua tarvitaan tai sitten erittäin hyvä pesumenetelmä.

Lähetetty minun SM-T905 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LauriP Katso viesti
    Bilteman ja Clas Ohlssonin pesurit muistutti paljon toisiaan, Motonetillä on oma, tokmannilla on oma, Park toolilla on oma, ketjupesuri, muc offillakin oma. Tein kahdesta hammasharjasta teippaamalla pesurin. Yritän sillä harjata ketjua sivuttain, sinällään ihan hyvä, jos pystyy pitämään ketjua paikoillaan. Ketjun nivelissä rahisee hiekka, aika hyvin saa pesumenetelmä toimia, että ei hiekkaa jää rahisemaan. Velogi pesi rasiassa monta kertaa, eikä rahissut enää, kai siinä monta pesua tarvitaan tai sitten erittäin hyvä pesumenetelmä.

XXL:ssä oli jopa 4-pyöräharjainen pesuri, joka toisessa kuvassa oli 3-pyöräharjainen. 23€ muistaakseni. Onkohan enemmän harjoja parempi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Ikiaihe... (Ketjun voitelun rinnalla) Ite putsaan lamppuöljyllä ja pensselillä. Ketjut irti toiset tilalle. Ketjut vatiin lamppuöljyyn likoamaan. Kun tulee ketjujen vaihdon aika, niin "pensselisetä" puuhaa hetken ja voila! Ketjujen kuivaus rätillä ja kuumailmapuhaltimella. Puhtaat ketjut pyörään (voitelun kera) ja likaiset taas likoamaan. Sama lamppuöljy putsaa ketjut muutamaan kertaan.

Ajossa olevat ketjut (varsinkin talvella) pyyhkäisen tarpeen mukaan suola-, hiekka- tai muusta ryönästä öljyisellä rätillä.
    Pyöräilijän kirjassa neuvottiin lämmittämään öljyä vesihauteessa, jotta öljy pääsee kaikkiin niveliin ja huokosiin. Ite lämmitin laakeria kahvinkeittimen levyllä. sehän voisi olla hyvä, kunhan suojaa öljyltä keittimen jotenkin, ehkä käytetty säilykepurkki käy.

Multa hajosi myös bilteman 3 pyöriväharjainen pesuri. Kaaduin pyörällä ja sen jälkeen alkoi halkeilla pesuri kuin itsestään. vuoti lattialle. samankaltainen, kuin parktoolin cyclone, ilman magneettia biltemassa.

Nyt on käytössä pikku-biltema-pesuri, siinä on 2 pyörivää harjaa. Ei ihan niin tehokas, mutta sopii puhdistussankoon. Olen saanut hammasharjalla putsattua. pikkupesurissa on muoviset akselit pyöröharjoille, 3 pyöröharjaisessa oli metalliakselit. 3-pyöröharjainen on biltemasta loppu.

Kehittynyt pesukonemenetelmä olis harjaton liuotinpesu rasiassa ravistellen, Velogin malliin, youtubessa.

Nylon Plastic, on tosi haurasta. Siinä näkyy läpi, se on hyvä, mutta ei kestä iskuja yhtään. XXL:n BBB pesuri on samalla lailla hauras, kuin bilteman ja ilmeisesti Clasunkin. Siinä oliskin kehitysidea, kun kehittää 4-pyöröharjapesurin, joka kestää, metalliakseleilla ja vaikka kuivaa ja voitelee. Sen voittaisi enää hammashihnaratkaisu.

Multa hajosi myös bilteman 3 pyöriväharjainen pesuri. Kaaduin pyörällä ja sen jälkeen alkoi halkeilla pesuri kuin itsestään. vuoti lattialle. samankaltainen, kuin parktoolin cyclone, ilman magneettia biltemassa.

Nyt on käytössä pikku-biltema-pesuri, siinä on 2 pyörivää harjaa. Ei ihan niin tehokas, mutta sopii puhdistussankoon. Olen saanut hammasharjalla putsattua. pikkupesurissa on muoviset akselit pyöröharjoille, 3 pyöröharjaisessa oli metalliakselit. 3-pyöröharjainen on biltemasta loppu.

Kehittynyt pesukonemenetelmä olis harjaton liuotinpesu rasiassa ravistellen, Velogin malliin, youtubessa.

Jatketaan ketjua moittimalla Bilteman pesuria. Oli talven aikana haurastunut ja hajosi kirjaimellisesti käsiin. Jos ostan uuden niin mitä suositellaan?

Pedros Chainpig ollut vuosia ja toimii.
    Tosin ny käyttämättä kun uppovahaukseen hurahdin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kiitos vinkistä arctic biker, Pedros Chainpig meni jo tilaukseen.

Mulla on ollu Parktoolia. Ekaa käytin monta vuotta eikä ollut talvisäilytyksestä ulkona moksiskaan. Uuden otin juuri uuden Parktoolin käyttöön mutta kävi articbikerit ja hurahdin minäkin vahauskoon. Onhan tossa kuitenkin vielä 3 muuta pyörää joihin voin pesuria käyttää...

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •