Sivu 382 / 405 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 282332372380381382383384392 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.431 - 11.460 / 12123

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #11431
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    125
    Ehkä täytyy sitten uskaltautua ja tehdä uusi lanka.

  2. #11432
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    61
    Aika mielenkiintoinen kokemus täällä (Helsinki, Kaivopuisto, vähän ennen kahvila Ursulaa) tänään aamupäivällä. Ajoin pyörätiellä mäkeä alas ihan rauhallisella vauhdilla, kun ajoradalla etupuolellani etenevä taksi laittoi vilkun oikealle. Ei siinä mitään, saahan sitä kadun reunaan pysähtyä vaikka paikka onkin vähän outo. Etupyörien asennosta sitten näki, että aikomukset olivat aivan toiset. Kuski kampesi autoa ihan kunnollisen reunakiveyksen yli ja edelleen pyörätien ja jalkakäytävän leikaten puistokäytävälle (kuva on aika vanha eikä vastaa todellisuutta tältä osin). En tietty ollut tähän varautunut, mutta kunnollisella jarrutuksella sain pyörän pysähtymään alle metrin päähän auton takaovesta.

    Auton ikkunat oliva sen verran mukavasti auki, että en voinut vastustaa kiusausta käytännössä huutaa, että katsooko kuljettaja ollenkaan kun ajaa. Aika nopeaan tahtiin sieltä tuli vastauksina:
    - onhan sulla jarrut
    - fillarilla ei ole etuajo-oikeutta ja
    - ajoin tässä hitaasti (hän kai kuvitteli, että hänen hidas ajonsa ei yllättänyt minua).

    Tämä ei oikein osunut oikeudentuntooni, vaan yritin saada hänet ymmärtämään, että hän olisi tässä väistämisvelvollinen. Ei auttanut, hän vain toisteli edellä mainittuja opeteltuja fraaseja, mutta mainitsi, että hänellä on vielä jotain muutakin sanottavaa, mutta jättää sen sanomatta. Oli aika vähällä, että en soittanut poliiseja, mutta eihän tässä oikeasti mitään tapahtunut, eli tuskin he olisivat tulleet paikalle tai ottaneet asiaa käsiteltäväksi.

    Vähän ihmetyttää, että liikenteessä ei voi sanoa, että tein virheen, sori siitä. Tämänkin episodin jälkiosa olisi jäänyt tapahtumatta.

    Jäin jälkeenpäin miettimään, että kuinka hyvin taksinkuljettajat Helsingissä onkaan brieffattu ajamaan kelveillä aika lailla muista välittämättä.

  3. #11433
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    4.282
    ^toiset ammattikuljettajat ovat psykopaatteja, jos nyt vaikka lukee jotain kommenttiketjuja.

    Tänään taas tunki auto stop merkin takaa suoraan pyörätien jatkeelle vaikka olin parin metrin päässä tulossa. Ei pysähtynyt stop merkille eikä edes katsonut minun suuntaan.

    Mielipiteet "pyöräilijän on käytettävä pyörätietä jos sellainen on olemassa" voi tunkea sinne missä päivä ei paista. Ja nimenomaan autoilijoiden takia....

  4. #11434
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xieppo Katso viesti
    ...Etupyörien asennosta sitten näki, että aikomukset olivat aivan toiset. Kuski kampesi autoa ihan kunnollisen reunakiveyksen yli ja edelleen pyörätien ja jalkakäytävän leikaten puistokäytävälle

    En tietty ollut tähän varautunut, mutta kunnollisella jarrutuksella sain pyörän pysähtymään alle metrin päähän auton takaovesta.
    Hyvin samantapainen kokemus mulla eilen Hakaniementorin satamarannassa.

    Pakettiauto tulee vauhdilla Hakaniemenkatua ja katsoin, että heittää uukkarin Hakaniemenrannan tielle. Ei heittänyt, vaan tuli nenän edestä suoraan kanttareiden ja pyörätien yli satamaan. Jarrut pohjaan ja vältyin osumalta.

    Onneksi pysähtyi lähelle ja sain käydä antamassa palautetta. Kaveri sanoi vain "okei". Parempi sekin kuin tuo sinun saamasi perusteeton äpinä.

    Se nyt on pitkään ollut selvää ettei kelveillä ole turvallista pyöräilä, kun milloin tullaan kolmion takaa suoraan pyörätienjatkeen yli tai käännytään risteyksistä eteen. Mutta että pitää alkaa jo suoralla pyörätiepätkälläkin alkaa varomaan sivusta sinkoilevia autoja.

  5. #11435
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mielipiteet "pyöräilijän on käytettävä pyörätietä jos sellainen on olemassa" voi tunkea sinne missä päivä ei paista. Ja nimenomaan autoilijoiden takia....
    Tämä se on kyllä ironista. Ajaisin oikeasti valtavasti enemmän pyöräteillä ajoradan, sijaan, jos voisin 100% luottaa että 1000 kg metallia ei tule risteyksestä tai pihasta päälle. Samalla tavalla kuin autoilija voi rauhassa ajaa ajorataa ilman että tarvitsee miettiä tuleeko kolmion tai stop-merkin takaa joku kylkeen. 95% autoilijoista kyllä noudattaa väistämissääntöjä, mutta tämä ei riitä.

  6. #11436
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Tämä se on kyllä ironista. Ajaisin oikeasti valtavasti enemmän pyöräteillä ajoradan, sijaan, jos voisin 100% luottaa että 1000 kg metallia ei tule risteyksestä tai pihasta päälle. Samalla tavalla kuin autoilija voi rauhassa ajaa ajorataa ilman että tarvitsee miettiä tuleeko kolmion tai stop-merkin takaa joku kylkeen. 95% autoilijoista kyllä noudattaa väistämissääntöjä, mutta tämä ei riitä.
    Niin totta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...7578#gs.r30yg0

  7. #11437
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    125
    Tuttua. Etenkin ajoradan vasemmalla puolen kulkevat pyörätiet koen ongelmallisiksi. https://www.youtube.com/watch?v=u0fcLpIWOV8

  8. #11438
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Tämä se on kyllä ironista. Ajaisin oikeasti valtavasti enemmän pyöräteillä ajoradan, sijaan, jos voisin 100% luottaa että 1000 kg metallia ei tule risteyksestä tai pihasta päälle. Samalla tavalla kuin autoilija voi rauhassa ajaa ajorataa ilman että tarvitsee miettiä tuleeko kolmion tai stop-merkin takaa joku kylkeen. 95% autoilijoista kyllä noudattaa väistämissääntöjä, mutta tämä ei riitä.
    Juuri tästä syystä vakilenkilläni (jolla yleensä ajan kelvejä) tuollaisen reilun puolentoista kilometrin pätkän vedän aina ajoradalla. Syynä se, että tuo pätkä on loivaa alamäkeä, jolla vauhti nousee ketterästi kummemmin polkematta +35km/h nopeuksiin ja koko pätkä on täynnä omakotitaloja, joiden pihatiet tulevat kelvin yli ajoradalle - tyypillisesti vielä tuuhean, näkyvyyden estävän pensasaidan läpi. Sen verran pelottava pätkä, että mielelläni otan (useasti jo tänä kesänäkin) munuais- ja potkurikeulojen mielenosoitukset tööttäyksinä, keskisormina ynnä muina huitomisina. Hauskinta on se, että tienpätkällä on 40km/h rajoitus ja tyypillisesti kun taakse junttautuu, tai vierestä änkeää Saksalainen laatuauto mieltä osoittaen ohi, niin fillarin (kalibroitu) kompuutteri näyttää ajoradalla, jolla uskaltaa kunnolla polkea menemään +40km/h nopeuksia.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  9. #11439
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    4.917
    Ja muutko ei änkeä ohi kuin saksalaiset laatuautot? On se kumma.

    ---
    Joku mursukuski sai miljoonan raivarin hetki sitten Naulakalliontiellä. En nähnyt mitä tapahtui, mutta kuulemma vittuperkele sitä vitun pyörätietä tulee v*ttu niinku käyttää.

    Ja kuulemma peruutti vielä ovi auki. En tiedä peruuttiko pyöräilijän perään vai mitä tuossa oikein tapahtui/oli tapahtumassa. Ja vaikea sanoa mikä oli pyöräilijän osuus tapahtumien kulussa.

  10. #11440
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ja muutko ei änkeä ohi kuin saksalaiset laatuautot? On se kumma.

    ---
    Joku mursukuski sai miljoonan raivarin hetki sitten Naulakalliontiellä. En nähnyt mitä tapahtui, mutta kuulemma vittuperkele sitä vitun pyörätietä tulee v*ttu niinku käyttää.

    Ja kuulemma peruutti vielä ovi auki. En tiedä peruuttiko pyöräilijän perään vai mitä tuossa oikein tapahtui/oli tapahtumassa. Ja vaikea sanoa mikä oli pyöräilijän osuus tapahtumien kulussa.
    Saattaa muutkin osoittaa mieltään, mutta toistaiseksi omalle kohdalle ei ole sattunut kuin noita kahta. Ja vielä muutamaan otteeseen...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  11. #11441
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    4.917
    Ehkä kannattaa muuttaa tänne slummiin, niin ei (uudet) saksanseisojat häiritse

  12. #11442
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    44
    Hienossa kunnossa oli tänään pätkä Vanhan Turuntien kelviä.. Jollain harvesterilla rouhittu täyteen reikiä
    Tämän lisäksi joku sankari ajoi pakettiautolla siinä kevyeenliikenteenväylällä muutaman kilometrin hätävilkut päällä.

  13. #11443
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Hienossa kunnossa oli tänään pätkä Vanhan Turuntien kelviä.. Jollain harvesterilla rouhittu täyteen reikiä
    Tämän lisäksi joku sankari ajoi pakettiautolla siinä kevyeenliikenteenväylällä muutaman kilometrin hätävilkut päällä.
    Missä kohden? (Menossa kotiin Tsadista iltapäivällä tuon vartta...)
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  14. #11444
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Missä kohden? (Menossa kotiin Tsadista iltapäivällä tuon vartta...)
    Siitä Kehä II risteyksestä kun kääntyy itäänpäin.

  15. #11445
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Siitä Kehä II risteyksestä kun kääntyy itäänpäin.
    No siitä just pitäis ajaa. Justiinsahan se muutama viikko sitten päällystettiin putkitöiden jälkeen
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  16. #11446
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker
    ...Samalla tavalla kuin autoilija voi rauhassa ajaa ajorataa ilman että tarvitsee miettiä tuleeko kolmion tai stop-merkin takaa joku kylkeen. 95% autoilijoista kyllä noudattaa väistämissääntöjä, mutta tämä ei riitä.
    Fillaristi pysyy muun liikenteen seassa hengissä ja/tai ehjänä vain emuloimalla pitkähäntäistä kissaa huoneessa joka on täynnä motorisoituja eri tahtiin heiluvaisia keinutuoleja. Tämä toimintamalli on laulanut jo 40 vuotta ilman kolhuja autojen kaa. Semmoiset räikeän mustat ajoasut kannattaa unohtaa ja pukeutua vaikka hillittyyn fluorescent pinkkiin tai musta-keltaiseen. Tai mieluiten niiden komboon. Viimeksi tänään ninjasähköpyöräilijä tuli 90 asteen kulmassa alikulusta vasemmalta eteen ja kun sen sit ohitin ylämäkeen työmatkakinkulalla kysyen että milläs liikennesäännöillä ajelet niin kovin oli ajorata kiinnostavaa vaikkei siellä mtn tapahtunna. Ehkä se pipodisko oli vaan liian lujalla... Onneksi se talvi tulee ihan kohta
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  17. #11447
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.930
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Siitä Kehä II risteyksestä kun kääntyy itäänpäin.
    Ei ole kadunrakennusohjelmassa, joten lienee tekeillä jotain putkilinjaa.
    Eilen olivat tekemässä.
    Rastaalantien kulmasta alkaen länteen oli piikkipyöräinen monitoimikone (työmaa-auto Espoon merkinnöillä) rouhinut asfalttia uusintakuntoon.
    Kulmassa moto oli oikaissut, asfaltista ei tullut otettua kuvaa.

    Se aikaisempi putkityö oli Lähderannantien ja Viherlaakson välillä, tämä siis oli eilen vielä Rastaalantien ja Lähderannantien välissä.

  18. #11448
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    2.449
    Joku jantteri suhautti kelvillä nappikaasupyörällä noin neljääkymppiä ohi. Kuulokkeet korvilla ja ilman kypärää tietenkin. Ihme touhua kun aikuisella miehellä on meno kuin 15-vuotiailla mopojonneilla.

  19. #11449
    Eilen ajelin työajoa Helsingissä Fredrikinkadulla etsiessä parkkia. Tulin Pohjoiselta Rautatiekadulta ja ajoin kohti Arkadiankatua. Katsoin, että kadun päässä oikealla on suht helppo paikka tuupata paku pienenllä peruutuksella.

    Laitoin vilkun päälle paria sekunttia ennen stoppia ja tilanne nopeus oli 20-30 km/h välillä itsellä. No samassa kun stoppaan havaitsen, että oikealta tulee fillarimies ohitse viimeisen parkissa olevan auton ja itseni ja tyhjän parkkitilan välistä.

    Pelästyin pirusti kun vilkaisin peilistä, että kaveri oli tulossa oikealta ohi. Onneksi huomasin, sillä olisin saattanut kiilata hänet reunakiven ja auton väliin.

    Tuossahan kohtaa kaista haarautuu ja tästä voi ajaa suoraan Temppeliaukon kirkolle, vasempaan Arkadiankadulle kohti Mechelininkatua tai oikealle kohti Luonnontieteellistä Museota ja Rautatiekatua.

    En oikein tiedä mikä kaverilla oli pointtina kun minulla kuitenkin oli vilkku päällä oikealle. Itse olisi stopannut ja seurannut mitä auto tekee ennen kuin lähden tekemään päätöksiä.

    Fillaristin koukkauis oikealle olisi jollain tavalla ollut ihan vielä ymmärrettävä ratkaisu, mutta kaveri koukkasi minut oikealta, palasi keskelle ja lähtie Arkadiankatua Mechelininkadun suuntaan.

    Oma stoppini oli aavituksen yllättävä, mutta ei tuossa nopeudessa mukulakivellä mitään peränajon vaaraa autojen kanssa olisi ollut.

    Lähinnä jäin pohtimaan pyöräilijän käytöstä ja kirosiko itse minun töyttöilyäni? Vai tajusiko oman virheen? Vai oliko täysin välinpitämätön hyvästä käytöksestä liikenteessä? Itse veikkaisin viimeistä, sillä tahti ja suojatieylitykset oli sen mukaisia.

    Nyt kun katsoin alla olevaa google kuvaa niin tuossa on pysäköintikielto ollut kuvan ottohetkellä, mutta nyt tuohon päätyyn saa mielestäni parkkeerata. Toki voi olla, että olen väärässä joten joudun käydä asian vielä tarkistamassa xD


    Itse olen kerran syyllistynyt vastaavanlaiseen töyttöyilyyn Simonkadun ja Annankadun kulmassa kun olin tulossa Annankadulta ja menossa Manskun suuntaan. Koukkasin oikealta pakun edestä vasemmalle suojatien ylitse Narikkatorin puolelle. Paku oli hetken hiillostanut takana ja ilmeisesti halusi ohitse. Torvi soi.

    edit: En siis parkkeerannutkaan tuohon kohtaa kun tuo tilanne sekoitti pään ja takana bemari oli änkenyt niin lähelle, että ei ollut tilaa peruutella ja jatkoin matkaa.

    GT Grade AL 2016 Tiagra
    Varapyörä 17 kg Cresent hybridiankkuri

  20. #11450
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Ei ole kadunrakennusohjelmassa, joten lienee tekeillä jotain putkilinjaa.
    Eilen olivat tekemässä.
    Rastaalantien kulmasta alkaen länteen oli piikkipyöräinen monitoimikone (työmaa-auto Espoon merkinnöillä) rouhinut asfalttia uusintakuntoon.
    Kulmassa moto oli oikaissut, asfaltista ei tullut otettua kuvaa.

    Se aikaisempi putkityö oli Lähderannantien ja Viherlaakson välillä, tämä siis oli eilen vielä Rastaalantien ja Lähderannantien välissä.
    Joo. Tuo on jatketta sille aiemmin Viherlaakson ja Lähderannantielle rakennettuun runkovesilinjaan. Tulevat repimään kelvin auki tod. näk kokonaan. Mielenkiintoista nähdä miten järjestävät kiertotien. Tuossa aiemmassa rempassa Karakallion ja Viherlaakson välillä rakensivat tilapäisen kiertotien viereisen metsän läpi. Nyt vieressä on omakotitontteja, joten ei liene optio tässä. Näinköhän siirtävät liikenteen Turuntien eteläpuolelle (Herttuantie)...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  21. #11451
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.930
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Joo. Tuo on jatketta sille aiemmin Viherlaakson ja Lähderannantielle rakennettuun runkovesilinjaan. Tulevat repimään kelvin auki tod. näk kokonaan. Mielenkiintoista nähdä miten järjestävät kiertotien. Tuossa aiemmassa rempassa Karakallion ja Viherlaakson välillä rakensivat tilapäisen kiertotien viereisen metsän läpi. Nyt vieressä on omakotitontteja, joten ei liene optio tässä. Näinköhän siirtävät liikenteen Turuntien eteläpuolelle (Herttuantie)...
    Tuota Herttuantien vaihtoehtoa veikkaisin myös, suojellut tammetkin rajoittavat metsikön kohdalla.
    Tämä kierto sisältää kaksi liikennevaloylitystä, eikä kierron kohdalla voi välttämättä osoittaa että Turuntiellä on olemassa pyörätie jota pitäisi käyttää.. => tulee siis näkymään paljon ajoradalla pyöräileviä.

  22. #11452
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erbis Katso viesti
    Laitoin vilkun päälle paria sekunttia ennen stoppia .. samassa kun stoppaan havaitsen, että oikealta tulee fillarimies ohitse ..

    En oikein tiedä mikä kaverilla oli pointtina kun minulla kuitenkin oli vilkku päällä oikealle. Itse olisi stopannut ja seurannut mitä auto tekee ennen kuin lähden tekemään päätöksiä.
    Ei tietenkään pidä lähteä ohittamaan ajoneuvoa siltä puolelta, jonne näytetään kääntymissignaalia. Tuossa on kenties tullut tilanne pyöräilijällle aika nopeasti, koska kuvauksen perusteella aika vilkun käynnistyksestä ohitukseen on kaksi sekuntia. Siinä ajassa ehkä juuri ehtii havaita vilkun, mutta siihen ei ehdi reagoida.

  23. #11453
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    .. => tulee siis näkymään paljon ajoradalla pyöräileviä.
    Tuon vaihtoehdon varauduin jo itsekin ottamaan Sitä käytin myös tuossa aiemmassa remontissa Karakallion ja Viherlaakson välillä.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  24. #11454
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    4.917
    Kukahan oman elämänsa sankari tänään kohtasi minut ja frouvani Helsingin keskustassa Kauppatorin kulmalla siinä valoristeyksessä, mihin Olympiaterminaalilta tuleva mäki päättyy. Olimme siis frouvani kanssa menossa terminaalille päin ja odottelimme jalankulkuvalojen vaihtumista vihreäksi. Sinä tulit mäkeä alas melkoisen vauhdikkaasti ja kädellä hosuit meille että antaisimme sinulle tietä. Olimme toki hieman leveästi sijoittautuneet siihen kelville odottelemaan tosiaan niitä valoja. Niin sitä vain meinasin sanoa, että jos katsot aiheelliseksi ajaa punaisia päin, niin turvallisen reitin löytäminen on sinun ja vain sinun asiasi. Ei mulla muuta.

    Ja ihmettelyn aihe 2. Katajanokanrantaa kun ajaa, niin jalkakäytävällä ei ole pyörätien merkkiä, mutta sen sijaan suojatiet on maalattu pyörätien jatkeiksi. Jos siis suojatie voidaan tulikta pyörätien jatkeeksi tapauksessa, jossa pyörätie päättyy suojatiehen ja jatkuu sen jälkeen. Niin voidaanko jalkakäytävä tulkita kelviksi, jos suojatie on maalattu pyörätien jatkeeksi? Olisin linkannut googlemapsin kuvan, mutta ne on vuodelta 2011.

  25. #11455
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    20.177
    kääk!! rauhallisesti ajelin kauppaan, yhtäkkiä jalkaa viistoten mun ohitti sellainen....mikä se nyt oikeesti on mutta mun mielestä "muna" ja tässä tapauksessa värikäs oranssi-sininen "muna" , värikäs motorisoitu, ehkä sähkömotorisoitu kun kulki hiljaisesti, "muna" . Sain "munan" kiinni kun pysähtyi punaisiin liikennevaloihin, ja kysyin kuskilta onko hänellä soittokelloa. Oli. Olisi voinu sitä sitten käyttää, pelästyin kun yhtäkkiä joku viuhahtaa jalkaa hipoen ohi.
    Lähdin valoista senverta ripeesti ettei "muna" saanu mua enää kiinni, ja sitten kääntyikin toiseen suuntaan.

    Piruvie kaikkia sähkömotorisoituja vempaimia...

    ^ samaa mieltä punaisia päin ajamisesta, toki olen fillarilla siihen sortunu itekin mutta siinä tapauksessa tarvii varmistaa tilanne....
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  26. #11456
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    1.328
    Velomobiili eli kinneri. Eräs rekumbenttien eli nojapyörien muodoista sieltä aerodynaamisimmasta ja siksi nopeimmasta päästä. Voidaan toki nykyisin varustaa sähkömoottorilla - ja olisihan suhteellisen painavalla ajopelillä varmasti ainakin joskus oikein mukava nousta isommat mäet sähköavusteisesti - mutta ovathan ne ilmankin nopeampia kuin pystypyöräilijä. Käytännössä kai joku kovakuntoinen kisakuski voisi aika-ajopyörällään yltää ja ylläpitää samaa vauhtia kuin heikompi kinnerikuski, mutta sellainen on jo erityistapaus.








    PS Eihän kinneri kuulu kelville sen enempää kuin aika-ajopyöräkään, mutta eiväthän (ne jotkut) autoilijat kunnioita kinnereitä yhtään sen enempää kuin muitakaan fillaristeja jotka "ajavat ajoradalla vaikka vieressä kulkee pyörätie" eikä lakitekstistäkään taida löytyä "ajoradalla ajamiseen oikeuttavaa" kohtaa, joten...

  27. #11457
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    20.177
    kiitos, "kinnerihän" se nimi oli. Tämä mun ohittanu ei ollu kylläkään tuommoinen avomalli, kupu jatkui kuskin pään yli. Joka tapauksessa ei saanu kiinni mua toiseen kertaan, ehkä kinneri ei lähde pysähdyksistä niin ketterästi ( kuin minä )
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  28. #11458
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    kiitos, "kinnerihän" se nimi oli. Tämä mun ohittanu ei ollu kylläkään tuommoinen avomalli, kupu jatkui kuskin pään yli. Joka tapauksessa ei saanu kiinni mua toiseen kertaan, ehkä kinneri ei lähde pysähdyksistä niin ketterästi ( kuin minä )
    Ei siinä sitten mitään sähköavustusta ollut. Kaikki apustajat mitä olen nähnyt lähtevät valoista aina apustus täysillä. Vääntömomenttia kun löytyy, niin olen tuuminut että kuinkahan kauan noissa kestävät ketjut/rattaat ja muut palikat?

    Asiasta kukkaruukkuun päivästä toiseen jaksaa ihmetyttää, että miksi suurin osa pyöräilijästä ryhmittyy rintamaksi liikennevaloissa? Kummaltakin puolelta lähtee samanlainen rintama valojen vaihtuessa ja keskikorokkeen kohdalla alkaa arpominen, että kuka menee miltäkin puolelta ja siihen lisäksi jalankulkijat. Miksi ei voida vaan asettua enemmän jonomuotoon odottamaan? Ja aina jonkun pitää päästä vaikka väkisin ensimmäiseksi valoissa ja harvoin kyseessä on se nopein pyöräilijä koska hän tulee sitten selkä edellä vastaan heti kohta risteyksen jälkeen, mutta jumalaton kiire on silti olevinaan
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  29. #11459
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    12.094
    ^jos niissä on se apustus-moottori taka-akselilla?

    Samaa rivi-ryhmittymistä aina joskus ihmetellyt. Koko rivi on helppo kuitata siirtymällä valoista lähtiessä hetkeksi ajoradalle niin välttää sekohäröpalloilun. Näin esim. Pasilassa Länsi-itä suunnassa pääsee kohtuullisen vaivattomasti

  30. #11460
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    2.737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Samaa rivi-ryhmittymistä aina joskus ihmetellyt.
    Selitys on luultavasti niinkin yksinkertainen, että eturivissä on tilaa. Mitään sen syvällisempää logiikkaahan ei tässä tarvita, eihän autollakaan edes ruuhkassa useimmat pidä kelvollista turvaväliä ja vasemmalla kaistalla moni haluaisi ajaa lujempaa kuin muut. Mutta kun tilaa ei ole, siitä se ongelma noille vasta syntyykin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •