ImatraonactiveElectrobikeFenixBikeshopRide
Sivu 495 / 495 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 395 445 485 493 494 495
Näyttää tulokset 14.821 - 14.846 / 14846

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janne75 Katso viesti
    En voi ymmärtää mikä siinä on niin vaikeaa toisilla koiranulkoiluttajilla pitää ne koiransa vähän lyhyemmässä hihnassa ja kunnolla kiinni. Varsinkin jos näkevät että olen tulossa vastakkaisesta suunnasta alamäkeen lujaa vauhtia ja toki väistän ihan nätisti enkä aja liian läheltä tms. Mutta ihan kuin ei olisi osalla koiranulkoiluttajista tietyissä tilanteissa mitään aivotoimintaa kun ei vaan ne koirat pysy hallinnassa vaan singahtaa löysässä hihnassa eteen. Tänään viimeksi noin 45-50 km/h vauhdista kova jarrutus kun koira tuli eteen. Jos omistaja käyttää samaan aikaan ”älypuhelinta” ja/tai käyttää kuulokkeita on meno välillä täysin holtitonta.
    Kelveillä ei ajeta tuollaista vauhtia edes alamäessä jos näet lapsia, koiria, tai pimeitä risteyksiä.

Just tässä tällä viikolla sattunut monella kelvillä tilanteita, vaikka ajankin noissa hiljaa.

Tenavia tulee skooteilla, pyörillä ja juosten pimeistä risteyksistä ja pahimmillaan poluilta. Autot ei nää, koirat alkavat kisaamaan kun ohitat lenkkeilijän.

Sitä koiraa on suht mahdoton pitää niin etteikö se pystyisi vetämään metrin sivuun jos se täysillä yrittää.

Mä niin nään silmissäni sen 100kg mtb kuskin pommittamassa kelvialamäkeä +40km/h kun sakemannia taluttava lenkkeilijä tulee vastaan. Kannattaa vaan hankkia se maantiepyörä ja siirtyä maantielle jos kaipaa vauhtia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kelveillä ei ajeta tuollaista vauhtia edes alamäessä jos näet lapsia, koiria, tai pimeitä risteyksiä.
    Word!

Mä niin nään silmissäni sen 100kg mtb kuskin pommittamassa kelvialamäkeä +40km/h kun sakemannia taluttava lenkkeilijä tulee vastaan. Kannattaa vaan hankkia se maantiepyörä ja siirtyä maantielle jos kaipaa vauhtia.
    Sillä maantiepyörällä vaan ajetaan siellä samalla kelvillä ja samaa alamäkeä. Tai siis pitäisi ajaa, mutta eihän suurinta osaa maantiepyöräilijöistä, joita tuolla näkee, tunnu säännöt kiinnostavan. Sinne ajoradan puolelle ei vaan siirrytä jos se kelvi on olemassa (kulkusuunnassa oikealla)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Sillä maantiepyörällä vaan ajetaan siellä samalla kelvillä ja samaa alamäkeä. Tai siis pitäisi ajaa, mutta eihän suurinta osaa maantiepyöräilijöistä, joita tuolla näkee, tunnu säännöt kiinnostavan. Sinne ajoradan puolelle ei vaan siirrytä jos se kelvi on olemassa (kulkusuunnassa oikealla)
    Plaaplaaplaa, mä aja tasan siellä missä on turvallista ja en aiheuta muille vaaraa. Jos bemariniiloilla menee sormi pyllyyn, niin sille nyt ei mahda yhtään mitään.

Plaaplaaplaa, mä aja tasan siellä missä on turvallista ja en aiheuta muille vaaraa. Jos bemariniiloilla menee sormi pyllyyn, niin sille nyt ei mahda yhtään mitään.
    Ei ihme, että pyöräilijöitä pidetään kusipäisinä. No spandexit pilaa kaikkien maineen

Plaaplaaplaa, mä aja tasan siellä missä on turvallista ja en aiheuta muille vaaraa.
    90-luvun alkupuolella olin syytettynä käräjillä ajoradalla ajamisesta vaikka kevli oli vieressä. Auto tuli kolmion takaa kylkeen ja pohjeluu murtui. Autokuski oli kanssa syytteessä. Kävin kuvaamassa halkeamat kevlin asfaltissa ja kerroin oikeusistunnossa, että tuubirengas uppoaa pinnoitteen halkeamiin ja aiheuttaa kaatumisen. Eli kevlillä ei ole minun turvallista ajaa. Samoin autolla on parempi mahdollisuus pysäyttää, kun olen ajoradalla enkä kevlillä, kun siinä on useampi lisämetri käytössä auton pysäyttämiseen.
    Minut vapautettiin syytteestä / ei todettu syylliseksi liikenteen vaarantamiseen.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janne75 Katso viesti
    En voi ymmärtää mikä siinä on niin vaikeaa toisilla koiranulkoiluttajilla pitää ne koiransa vähän lyhyemmässä hihnassa ja kunnolla kiinni. Varsinkin jos näkevät että olen tulossa vastakkaisesta suunnasta alamäkeen lujaa vauhtia ja toki väistän ihan nätisti enkä aja liian läheltä tms. Mutta ihan kuin ei olisi osalla koiranulkoiluttajista tietyissä tilanteissa mitään aivotoimintaa kun ei vaan ne koirat pysy hallinnassa vaan singahtaa löysässä hihnassa eteen.
    Valtaosa kansaa ei ole ymmärtänyt että ei enää asu yksin metsien keskellä vaan seuduilla & kulkuväylillä, joilla hän liikkuu on muitakin ihmisiä.

Itse joskun kuljen koiran kanssa kevlillä ja silloin koira kulkee lyhessä hihnassa eikä haittaa kenenkään muun liikkumista. Minun katse seuraa koiraa ja muuta liikennettä, kun koira haluaa mennä 'toiseen reunaan' kevliä minä katson tuleeko muita mistään suunnasta ja vasta sitten hihnaa tulee lisää jotta koira pääsee minne se halusi. Tuon pitäisi onnistua ihan perustolloltakin. Vaan ei se onnistu, kun ajatus/elämän asenne on minä olen täällä yksin menossa ja muut varoo minua & väistää jos on tarvetta.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Varmaan riippuu hyvinkin paljon tilanteesta mutta tällä kertaa lähtötilanne oli se että se mies koirineen oli siellä ihan tien vasemmassa reunassa ja ne koirat sen tien ulkopuolella vasemmalla pellon reunassa. Oltiin lisäksi ainoat sen tien käyttäjät ja näkyväisyys oli hyvä eli näki minut jo useamman sadan metrin päästä.

Mutta silti koirien ulkoiluttaja ei voinut pitää kunnolla niitä koiriaan kiinni. Oletin siis että näki ja tekee kuten 99% järkevistä koiranulkoiluttajista eli pitää koiriaan paremmin kiinni ja kun tulin kohdalle ihan sen tien oikeassa reunassa ne koirat singahtaa kohti. Ajan kyllä ihan tilanteen mukaan ja tällä kertaa en koe tehneeni itse mitään väärää. Ei se 60 km/h nopeusrajoitus autotiellä houkuttele sinne menemään pyörällä ajamaan. Sitä varten se pyörätie siinä on. Siinähän saa ajaa myös esim. mopolla. Siinä oli vielä alamäen jälkeen tulossa ylämäki mihin olin ottanut valmiiksi vauhtia. Jos haluaa ajaa nopeampia lenkkejä niin en kyllä ole todellakaan sitä mieltä että minun kuuluisi tällaisten idioottien takia joutua tekemään lukkojarrutuksia kun eivät osaa pitää koiriaan kiinni.

Lisäksi Askola ei ole Helsinki eli meno on toisenlaista. Ei ole niin paljon liikennettä kun vaan kaikki huomioi toisiaan. Enkä usko etteikö näin olisi käynyt monelle muullekin noiden koiranulkoiluttajien kanssa.

Sitä koiraa on suht mahdoton pitää niin etteikö se pystyisi vetämään metrin sivuun jos se täysillä yrittää.
    Ei ole.

Oli sitten koirankusettaja, autoilija, pyöräilijä niin on tilanteita ettei ole aivotoimintaa.
    Ei sitä hirveesti luultavasti ole myöskään kivellä, puulla, juurakolla tai löysällä hiekalla.
    Kiveä kun potkaisee niin vituttaa lähinnä itseä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Ei ole.
    Näin on! Ja tarvittaessa laitetaan koiralle panta tai valjaat, joka estää koiran menon suuntaan, jonne ei ole lupaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Ei ihme, että pyöräilijöitä pidetään kusipäisinä. No spandexit pilaa kaikkien maineen
    Ihan yhtälailla nämä jaetuilla väylillä hihaa hipoen muita ohittelevat sun muut spedet siihen osallistuu kuin maantiepyöräilijätkin.
    Hylkylistalla: Opulus, jahuc.

Se on valitettava fakta, että osa kelveillä ajelevista pyöräilijöistä omistaa bemarin tai audin. Kehtaisin jopa väittää, että seassa saattaa olla myös muutama mersumies.

Niin ja ei sillä mitään merkitystä enää ole. Tuolla liikenteessä on näitä nixuun tapaisia kahjuja, jotka ovat sitä mieltä ettei pyörä kuulu maantielle ja jos siellä on pakko ajaa, niin sitten tarttee ajaa valkean reunaviivan takana, vaikka piennarta ei edes ole.

Ihmiset ovat vaan hulluja. Hiljainen ja rauhallinen sunnuntaipäivä keskellä maaseutua. Sitten tuollainen hullu tulee takaa ja koettaa josko saisi kiilattua typerän spandexin ojaan. En oikein vaan ymmärrä miten ihmisillä on niin paha olla.

Eli jos vaikka jatkaa sitä meuhkaamista siellä kusipäisten pyöräilijöiden ryhmässä. Sieltä saa kyllä vertaistukea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Se on valitettava fakta, että osa kelveillä ajelevista pyöräilijöistä omistaa bemarin tai audin. Kehtaisin jopa väittää, että seassa saattaa olla myös muutama mersumies.
    Naapurin spandexi omistaa Bemarin. Siksiköhän se ajelee aina autotiellä fillarillakin.

Kuuluisi varmaan kyselyt&gallupit -osioon mutta olen 75% spandex ja ajan Mersulla. Käytän aina valoja jä näytän suuntamerkkiä, oli sitten alla pyörä tai auto.

Niin ja tietysti ajan ihmisiksi, jos edes saisi vähän em. ryhmien imagoa paremmaksi. Kyllä sen huomaa että retkikamoissa ohitetaan nätimmin vs. normilenkillä.

Täällä landella melkein 20km lähimmälle kevlille eikä niistä juuri positiivisia kokemuksia ole. Ovat joko niin huonokuntoisia ettei kukaan käytä, ja tarkoittaa sitä etteivät autoilijat myöskään odota sieltä kenenkään tulevan. Tai sitten teinejä, koiranulkoiluttajia (parhaalla taisi olla 7kpl) ja 20m välein puskien takana olevia risteyksiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Naapurin spandexi omistaa Bemarin. Siksiköhän se ajelee aina autotiellä fillarillakin.
    En ole koskaan ajanut polkupyörällä autotiellä enkä myöskään autolla.

Itse ajan aika usein ajotien reunassa maantiefillarilla. Koirat ja muut aiheuttaa vähemmän ohjelmaa siellä. Poliisit ovat usein nähneet minun ajavan ajotien reunassa eivätkä ikinä ole tulleet ojentamaan että menepäs pyörätielle joten ei se suuri rikos ole siellä ajaa jos tuntee olonsa turvallisemmaksi niin. Mielenkiintoista että muut kuin poliisit nostaa tuosta asiasta yleensä isomman haloon.

Sent from my iPad using Tapatalk

Pointti oli, että kusipää on kusipää riippumatta siitä, mikä kulkuneuvo on alla tai vaatetus päällä. Tässä tilanteessa spandexien yleistäminen on sekä harhaista että turhaa, kun se on lopulta yksilöistä kiinni. Todellisuudessa ei ole mitään näyttöä siitä, että jokin liikkujaryhmä perseilisi jotenkin enemmän kuin muut, vaan sekoilua näkee tasaisesti kaikilla liikkujaryhmillä (taino, Tanskassa oli tutkittu, että autoilijat rikkoo liikennesääntöjä eniten, mutta se on Tanskassa).

Jos sattuu jostain syystä omaamaan näkemyksen, että maantiepyöräilijät / maastopyöräilijät / arkipyöräilijät / bemaristit / mersukuskit / jalankulkijat / koiranulkoiluttajat / lapsiperheet ym. on perseestä, näiden ryhmien sääntörikkomuksiin kiinnittää huomiota merkittävästi herkemmin kuin oman viiteryhmän porukassa. Jos nyt vaikka sattuisi vihaamaan maantiepyöräilijöitä ja kutsuisi näitä spandexeiksi, mieltää näiden sääntörikkomukset herkästi piittaamattomuudeksi, itsekyydeksi tai vittumaisuudeksi. Oman porukan sääntörikkomukset on helpompi nähdä tahattomina vahinkoina.

Karrioitu esimerkki:
    Maantiepyöräilijä ajaa päin punaisia: "***** mikä kusipää ei kiinnosta yhteiset säännöt pätkääkään!"
    Autonkuljettaja ajaa päin punaisia: "No mutta nehän oli vaan vähän vanhat vihreät, eikä siinä oikeasti vaarannettu ketään kun niissä valoissa on ne suoja-ajat ja kaikki..."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Pointti oli, että kusipää on kusipää riippumatta siitä, mikä kulkuneuvo on alla tai vaatetus päällä. Tässä tilanteessa spandexien yleistäminen on sekä harhaista että turhaa, kun se on lopulta yksilöistä kiinni.
    Onneksi et itse yleistänyt ollenkaan henkilöitä tuohon ryhmään ihan vain valitsemansa automerkin perusteella Saattoi olla pientä sarkasmia mukana vastauksessa...

Viimeksikin kun ajelin pidemmän lenkin niin ainoa läheltä ohittanut oli vanha Toyota. Sen takana jonossa olleet Volvot ja Bemarit kiersi asiallisesti kaukaa, kun tilaa oli...

Viimeisten vuosien aikana omilla lenkeillä ainoan aidon vaaratilanteen ohittamalla aiheuttanut oli vanha Nissan.

Sarkasmia on niin vaikea saada toimivaksi tekstimuotoon. Vaikka premioautoilla ajavat keskimäärin tötöilevätkin enemmän, niin toivoin, että tuosta meikäläisen aiemmasta viestistä edes viimeisen virkkeen kautta välittyisi se sarkastinen pohjavire.

Jotenkin vaan hupaisaa tuo Audeista, Bemareista ja Mersuista kitiseminen joka välissä. Silloinkin kun kyse on pyöräiljöiden perseilystä.

Kuinkahan monella kitisevällä pyöräilijällä on Audi, BMW tai Mersu, tai on joskus ollut ja nyt saastuttanut muutkin automerkit sen jälkeen.

Samaa mieltä. Oulu-Kajaani tiellä toissa kesänä punainen vanha Honda ohitti puolen metrin päästä, vaikka vastaantulevien kaista oli ihan tyhjä.
    Onneksi et itse yleistänyt ollenkaan henkilöitä tuohon ryhmään ihan vain valitsemansa automerkin perusteella Saattoi olla pientä sarkasmia mukana vastauksessa...

Viimeksikin kun ajelin pidemmän lenkin niin ainoa läheltä ohittanut oli vanha Toyota. Sen takana jonossa olleet Volvot ja Bemarit kiersi asiallisesti kaukaa, kun tilaa oli...

Viimeisten vuosien aikana omilla lenkeillä ainoan aidon vaaratilanteen ohittamalla aiheuttanut oli vanha Nissan.

Ei aiheuttanut vaikeutta, mutta uusi ilmiö tuli vastaan kevlillä... Kaveri käveli virtuaalilasit päässä kevliä pitkin.

En tiedä näkeekö tai kuuleeko hän mitään mitä ympäri tapahtuu? Ei tietenkään minulle kuulu, mutta onnea tuollekin kulkijalle toivotan yleisellä tasolla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •