Giant
Sivu 26 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26
Näyttää tulokset 751 - 764 / 764

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #751
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    ^ Ehkä ne traktorit eivät mahdu sinne alikulkutunneleihin millä ne aurailee. Ja konekuskit ja tuskin kukaan muukaan enää tänä päivän tarttuu lapioon tai kolaan.
    Ei ole syynä sillä mahtuu varmasti kun auraa joitain pienempiäkin alikulkuja, esim Hakunilan kohdalla isompi alikulku jää auraamatta, mutta sama traktori mahtuu kuitenkin ennen Lahdentietä olevasta selvästi pienemmästä tunnelista jne.. Mutta jos näin olisi niin kyllä urakoitsijalla pitäisi olla kalusto jolla työt saa tehtyä, eihän timpurikaan voi jättää nauloja laittamatta kun ei naulapyssy mahdu. Lisäksi toi yksi alikulku(ja myös edustat jätetään auraamatta)jota ei aurata on joku 7m leveä ja 3 metriä korkea ja traktori jolla aurataan menee normi autotalliin.

  2. #752
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.405
    Saattaa olla sama syy kuin jossain moottoriteiden silloissa ym jotka kuuluu ELYn tms vastuualueelle eikä sen kevyen liikenteen väylän auraajan

  3. #753
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Saattaa olla sama syy kuin jossain moottoriteiden silloissa ym jotka kuuluu ELYn tms vastuualueelle eikä sen kevyen liikenteen väylän auraajan
    Tätä näkee esim Vantaalla kehä3 varrella keväisin kun hiekat on harjattu pyörätieltä muuten paitsi sillan päältä.

    Tai vaihtuu urakoitsija sillan toisella puolen yms.


    Sent from my Takapalk

  4. #754
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.704
    Kyllä, valtion maanteiden hoidosta vastaa Väylävirasto ja ELY, kunnan katuverkosta se asianomainen kunta tai kaupunki. Valtion maantien ylittävä silta tyypillisesti kuuluu siihen ELY:n kilpailuttamaan urakkaan, samoin kuin valtion maantien reunassa kulkeva kevytväylä. Kehä III:lla vielä kuntarajakin vaihtuu useampaan kertaan, joten noita rajapintoja on paljon.

  5. #755
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    43

    Jalankulku

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä ymmärrän kirjoittajaa. Käveltiin loppiaisviikonloppuna pitkät lenkit Helsingissä ja naureskeltiin hyvin aurattua ja suolattua kelvin pyöräilypuolta kun itse tallailtiin moskassa.

    Siis jos ajatellaan oman kuplan ulkopuolista maailmaa.
    Mulla on semmoinen 40 vuotta ajokokemusta pk-seudulla, viimeiset parikyt vuotta osittain myös talvella. Pyöräteiden laatu, kunto ja määrä on parantunut selkeästi. Samassa suhteessa kokemukseni mukaan myös pyöräilijöiden määrä on noussut. Toki, pyöräilijöiden määrään vaikuttaa myös muun muassa: "ajanhenki" - onko pyöräily/liikunta muodissa, veroratkaisut - työsuhdefillari ja esim. uusien houkuttelevien pyörämallien tulo markkinoille (sähköfillarit, gravelit). Päästöjen vähentäminen ja kansakunnan terveys vaatii infraa - se on keskeisessä roolissa jos halutaan päästä em. tavoitteisiin.

    Stadissa jengi kyllä kävelee esim. tehostetun aurauksen ja harjasuolauksen fillarireittejä ihan reippaasti. Mulle se nyt ei oo pulma, kun mulla on kello fillarissa. Talvella erottuu ainakin selkeästi jalankulkijoille tuo fillarikaista ja aika moni väistää kellon kuultuaan eikä ala sekoilemaan. Jengi vois mennä ulkoliikuntasaleihin tai portaisiin vaikka erittäin raskaasti (noin 50%) subventoidulla julkisella HSL linjalla.

  6. #756
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.063
    Kyllä ne alikulutkin saadaan hyvin pois lumesta jos vaan on halua. Kuva on Konalasta.


  7. #757
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    560
    Välillä reviiriraja on jopa merkitty.
    No rain - no gain.

  8. #758
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Kyllä ne alikulutkin saadaan hyvin pois lumesta jos vaan on halua. Kuva on Konalasta.

    Tuohon leveään alikulkuun ei paljon edes kerry lunta poistettavaksi, lieneekö kaukolämpökanavan syytä, että sulavat pois.
    Tietysti Vihdintien ajoradalta aurattu lumi pitää poistaa alikulun edestä, vaikka suolaista onkin.

  9. #759
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.405
    Näköjään tuon paikallisen sillan hoitaa sama alihankkija kuin väylänkin.. eli jos Destia osaa koordinoida sisäisesti vaikka eri tilaajat niin sama alihankkija hoitaisi.
    Kuka sitten Destian alihankkija lienee.. ja Destianhan omista ranskalainen infrajätti Colas jonka taas omistaa Bouygues.

  10. #760
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti telipyörä Katso viesti
    Välillä reviiriraja on jopa merkitty.
    Tämä silta on tänä talvena ollut niin huonosti aurattu, että merkinnästä huolimatta on ilmeisesti epäselvää pitäisikö aurata vai ei.

  11. #761
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.382
    Olipa kiva keli ajella aamulla töihin!

  12. #762
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.382
    Olipa kiva ajella aurattuja teitä aamulla töihin...Helsingin puolella, Vantaa oli taas *erseestä.

  13. #763
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.063
    Päivällä kehä lll ja Vihdintie sekä Vantaan että Helsingin puolella tarpeeksi hyvin aurattu.

  14. #764
    Ajelin aikaisin Kehä1 lännestä Itikseen josta kaupungin läpi hieman rantojakin nuohoten takaisin Onaniemeen. Kaikki sulaa Larun rantaraittia myöten eikä soraakaan niin hirveästi asfaltilla. Tämä kaikki juuri ennen aamulla alkanutta sadetta, käyttäen perussähkärin pienintä avustusta, jolloin tulemaksi 3:30 h ja 61 km, 88 pinnaa akusta kulutettuna. Huomenna uudestaan jos luoja suo, ja todellakin ennen aamuliikenteen alkamista startti. Rengaspaineet voisi nostaa viiteen baariin, josko rullaisi hieman paremmin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •