RideKeinanenYamahaHuntteriElectrobike
Sivu 17 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 512

Aihe: Kuulokkeet lenkille

Testasin juoksulenkillä tuota ANC:tä ja tuuli aiheuttaa kohinaa. 50% volumella ei tosin peittänyt, tai mielestäni ollut lähelläkään peittää musiikkia, mutta ilman ANC:tä tuuli ei kuulunut oikeastaan mitenkään. Tein tiketin Jabran tukeen.

Täsmälleen sama kokemus, hyvä kuulla etten ole ainoa. Täytyykin tehdä myös tiketti jos se auttaisi johonkin. Huijattu olo ja kolmen kerran käytön jälkeen jätin toimistokäyttöön, koska pihalla noilla ei tämän kokemuksen mukaan tee mitään. Eikä kai toimistossakaan kovin paljoa arvostelun perusteella.

Toimistolla nää Jabrat pesi omat työkuulokkeet (jotkut Plantronicsit) ANC:n osalta 100-0. Jollain 20-30% äänenvoimakkuudella lakkasi kuulumasta kaikki humina ja lähistöllä käyty normaali-voimakkuuksinen keskustelu, humina tosin tais häipyä ihan vain ANC aktivoimalla, mutta puhe vielä hieman kuului, muttei sentään korostunut kuten noilla duuniluureilla käy, kun ANC:n aktivoi. Niissä ei tunnu vaikuttavan puheääneen juuri ollenkaan ANC, joten tuntuu, että se puheen ääni vain voimistuu, kun ANC häivyttää taustakohinan. Tuolla linkin revikassakin todetaan, että "Experientially, the effect is better than the measurement suggests where it counts."

Ulkona ANC vaikuttaa ainakin toistaiseksi olevan näissä Jabroissa käyttökelvoton. En vielä testannut fillarilla, mutta vaikea kuvitella, että kovemmassa ilmavirrassa mystisesti suorituskyky paranisi. Toivottavasti joku myöhempi firmispäivitys korjaa tuon. Toisaalta olen ollut täysin tyytyväinen noihin juostessa ilman ANC:tä ja istuvat itsellä sen verran hyvin korvaan, etten sitä edes kaivannut juoksulenkeillä, mutta koitan muistaa testata aina firmispäivitysten jälkeen. Tikettiin ei vielä ole tullut muuta kuin automaattivastaus, että on otettu vastaan.

Oikeastaan edelleen olen todella tyytyväinen, vaikka tuo ANC tuulessa hieman kaihertaa, mutta kun en lenkillä kokenut sitä tarvitsevani, niin en olisi puutetta varmaan edes huomannut, jos en olisi täältä siitä lukenut. Mun käyttötarpeeseen siis erinomaiset, mutta ei selvästikään ainakaan nykyfirmiksellä kaikille ja tietty sit on se, että sopiiko omaan korvakäytävään vai ei, mitä ei voi tietää kokeilematta.

Ei kai minkään laitteen ANC toimi ulkona viimassa kunnolla? Tai ainakaan sellainen, jonka toimintaperiaate on nuo mikrofonit ja vastamelun tuottaminen.
    Itse en usko kaipaavani aktiivista melunpoistoa ulkona, mutta sellainen pitää olla, että mikrofoni toimii tuulessa ja tuiverruksessa erilaisten myssyjen läpi. Siksi ei ole vielä löytynyt true wireless optiota. Jabran luujohdemikkisysteemi vaikuttaa lupaavalta, mutta ne ole siitäkään vielä kuullut mitään testejä tosi toimissa.

Miten se aina unohtuu, ettei mobiilissa voi muokata viestiä...

Bndit taisi kertoilla active 7 mallista, että ANC toimisi pyöräillessäkin. Noin muuten pikaisella googletuksella löytyisi viitteitä, että yleensä sen toimivuus on niin ja näin tuulen kanssa.

Edit: vilkaisin uudestaan, mitä oli mainittu. Kohinaa kuuluu Elite 7 Activeilla pyöräillessä. Voisiko olla, ettei se kohina sitten (paljoa) voimistu fillarointivauhdissa siitä, millaista se oli juostessa vastatatuulessa. Nyt on vaan niin kylmä, etten lähde pyörän selkään ilman windstopperia kypärän alla ja se peittää korvat, joten testi on yhtä tyhjän kanssa, jos sen alla noita nappeja testaan
    Bomb muokkasi tätä : 21.10.2023 at 12.02

No nyt on käynyt silleen, että olen kokenut valaistumisen.

Kuulokematkaa
    Aloitin sporttikuulokekokeilut joskus Jabra Elite Active 65t:n kanssa, ne kestivät vuoden ja vain sanoivat itsensä irti. Ihan ok laite.

Irtisanoutumisen jälkeen päätin kokeilla jotain muuta, koska Elite Activet ei oikein napostelleet eikä arvosteluissa ollut hirveästi hurraa -huutoja.
    Päädyin sitten "earthproof" -kuulokkeisiin. Eli Jaybird Vista 2. Aika mielenkiintoiset. Olihan niissä paljon hyvää, mutta ihan vasta loppumetreillä löysin edes jonkinmoisen asetuksen, millä musiikin ja podcastien kuuntelu onnistuu pyöräillessä. Ulkoillessa tai pyöräillessä mikrofonin käyttö ei tullut kuulonkaan, koska puheesta ei saanut koskaan selvää tuulen läpi.
    Isoin ärsytys tämän viimeksi mainitun lisäksi oli kuitenkin jatkuva hinkkauksen ja putsauksen tarve. Suomeksi siis ääntä tai toistoa ei kuulunut, jos ei putsannut harjalla jne. Todennäköisesti syy oli korvamömmöissä, hiessä ja kuluneen "eargel-tipin" löystymisessä. Tuloksena oli joka tapauksessa, että ääni hävisi usein, herkästi jolloin ei sitten edes tarvinnut edes ääntä kuunnella.
    Tosiaan sitten löytyi vuoden kohdalla uusi asetus, kun olin juuri lopullisesti heittämässä pyyhettä kehään. Se asetus onnistui muuttamaan tuulta enemmän kohinaksi, jolloin toistettu ääni sitten erottui edes vähän alusta.
    Pari viikkoa myöhemmin tuli kuitenkin lopullinen mutka matkaan. Työpäivän aikana hukkasin toisen korvanapin. Aikas unlucky. Höntyilyä ja huolimattomuutta. Ei voi mitään.

Sitten mentiin joka tapauksessa kaupoille. Ja kohde oli jo valmiina. "Maailman kestävimmät ja kovimmat kuulokkeet" jne. Tai ainakin jotain sinnepäin.

JABRA ELITE ACTIVE 8. (Otin vielä laser-kaiverruksella oman nimen koteloon. Ja karamellin värisenä. Koska miksei)

Akussa ja muussa ei sikäli hirveästi huomauttamista. Hyvät uudet kuulokkeet kestää ihan hyvän aikaa tänä päivänä, oli kyse mistä tahansa. Pitkittäisotantaa ei minulla ole, joten ei siitä sen enempää. Keskityn siis kehumaan enemmän niitä ominaisuuksia noin muuten.

Ääni.
    Heittämällä parempi kuin Vista 2. (Pitää toki ottaa huomioon, että isoja temppuja en edeltäjillä yrittänyt, mutta en ole sitä Jabrojenkaan kanssa tehnyt) Nautin kauniista musiikista. Ja koska en ole audiofiilinä vertaillut tai nauttinut "oikeasti" hyvistä kuulokkeista, menee helmet sialle erinomaisen sikamaisen hyvin. Nautin. Pyöräillessä kuulokkeet eivät ole samanlainen tuulipoimuri vastameluominaisuutta käytettäessä ja näin ollen läpi tuleva ääni erottuu selkeämmin ilman, että volyymien tarvitsee olla aivan tapissa jotain erottaakseen. Kohinaksi muutettu tuuli on siis n. puolet tai kolmasosa Vistojen kanssa koetusta. Vaikka siis vastamelu ei 100% tuuliääntä poista, silti koen laadun loistavaksi.
    Hearthrough-toiminto on ihan hauska. Pyöräillessä toki ei hirveän soveltuva. Kotona kiva. Eipä siitä sen kummempaa.

Puhelut.
    Ensimmäistä kertaa oman pyöräilykuulokeaikakauteni aikana olen saanut puhua puheluita pyöräillessä. MIELETÖNTÄ! Olen siis hurjastellut alamäkiä 30-40km/h samalla kun olen höpissyt jotain mukatärkeää ilman, että puhelun vastaanottaja olisi sairastunut akuuttiin korvatulehdukseen aiheuttamani melusaasteen takia. Olen äärimmäisen tyytyväinen tähän. Puhelun faktisesta laadusta löytyy vertailuita ja arvosteluja youtubesta ja muualta, joissa kerrotaan tarkemmin itse puhelun äänenlaadusta, mutta itse funktiosta minulla ei ole negatiivista sanottavaa. Ääneni kuuluu. Hyvin. Mutta valitettavasti ääni ei välity heleänä. Siitä ei toisaalta voi kuulokkeita syyttää, koska sellaista äänikokemusta minulla ei olekaan tarjota keskustelukumppaneilleni livenä tai puhelimenkaan välityksellä.

Istuvuus.
    Tähän asti vehkeet tuntuvat kevyemmiltä kuin aikaisemmin mainitut edeltäjät, ja ne ovat pysyneet mukavasti korvissa ilman urheilun tuomaa lisästressiä. Tästä varmasti opin jatkossa lisää. Mutta en ole ollut polkiessani ollenkaan huolissaan. Ovat myös pienimmät, mitä olen omistanut, eikä paina omasta mielestä juuri mitään. Laatu- ja ulkonäkövaikutelma ovat molemmat mielestäni hyvällä tolalla. Pidemmällä otannalla selvinnee kestävyys, toimivuus, akkuominaisuudet ja millä tavalla esim kotelo jakselee jatkuvaa käyttöä ja retuutusta. Niistä ei siis tässä vaiheessa löydy riittävästi ymmärrystä, että jotain voisi sanoa.

Hinta.
    Suolaista kuin merivesi huulilla. 200 on aika paljon jostain pikkukuulokkeista. Mutta juuri nyt päällimmäisin ajatus on silti, että miksi oon tuhlannut elämästäni niin paljon turhaa aikaa selviytymiseen huonoilla kuulokkeilla, kun nyt on oikeasti haluamiini hommiin soveltuvat. Jos ne kestävät niin kauan kuin voisin toivoa eli vähintään sen pari vuotta luvatun kestävyyden mukaisesti, näkisin olevani jatkossa yhtä tyytyväinen kuin tälläkin hetkellä.

Summa summarum.
    Jos perse kestää yhtään, iske kiinni. Muuten kannattanee odottaa aleja tai muita vastaavia. Viikon kokeiluajan tuntuu jo aivan fantastiselta. Ja kuitenkin lopulta ostos on noin keskimäärin oikea, jos sitä jaksaa fiilistellä vielä pidemmänkin ajan kuluttua.
    Suosittelen.

Toivottavasti auttoi edes jollekin, kun kerrankin pystyi hieman avaamaan pohdintaa, jostain kurantista tuotteesta.

^
    Se on siinä, kiitos mainiosta myyntipuheesta!
    Hankintaan menee, sen verran rohkaisevasti kirjoitit!

Itselläni taas jatkuu hieman toisenlainen kokemus. Tein kaksi tikettiä viikko sitten: tuosta jo useasti kirjoittamasta voimakkaasta ANC kohinasta ja BT pätkimisestä. Googlettaessa tuosta tuulen voimakkaasta kohinasta kävellessä löytyy redditistä paljon keskustelua ainakin 75t ja 85t active malleilla. Jabran semi-open design ja sopimattomat korvasovitteet nostettiin esiin. Jatkut on Jabroihin vaihtanutkin passiivisesti toimivia aftermarket sovitteita aktiivisen vastamelun kaveriksi. Ainakin yhdelle Jabra oli takuuvaihtanut ja niillä ongelma oli hävinnyt.

BT pätkimiseen tuli nopeasti vastaus ja erilaisia copy paste ohjeita. Kaikki tehty resetointia myöten ja kokeiltu toisellakin puhelimella. Edeleen kuulokkeet pätkii säännöllisesti täydelläkin akulla ja varsinkin jos puhelin housujen taskussa ja kääntää pääntä tai käden sattuu pistämään taskun päälle blockkaamaan signaalia. Parin muun BT kuulokkeen kokemuksella ei ole tällaista ilmennyt. Nyt odotellut lisäohjeita onko jossakin vikaa vai ominaisuus.

ANC tikettiin en ole tähän mennessä saanut mitään yhteydenottoa.

Kuulokkeet toimii sisäpyöräilyssä ja toimistossa ihan ok sekä pihalla ilman ANC:tä. Mutta ei nyt kovin tyytyväinen voi sanoa ulkoilukokemuksen perusteella eikä kyllä asiakaspalveluunkaan. Edelleen voi miettiä miksi maksaisin 200€ kuulokkeista tehokkaalla ANC:llä, kun en voi edes käyttää sitä päällä siinä käytössä mihin active kuulokkeet suunniteltu. Ensi viikolla täytyy uudelleen kysyä Jabralta ja jos ei tule vastausta niin täytyy käydä kysymässä myyjäliikkeestä mitä tehdään.

Toi on mielenkiintoista. Toivottavasti itsellä ei tule samaa eteen.

Taidan olla kahden asian vanki:
    1. Edellisten vehkeiden käyttökokemus oli niin paljon rajoittuneempi, että "NO NYT ON PELIT JA VEHKEET". Ja silloin ei ole välttämättä yhtä hereillä kriittisten tekijöiden suhteen.
    2. Liian tuore, ettei ole ehtinyt kohdata noita mainitsemiasi ongelmia.

Pidän sormia ristissä, koska 200 eurolla voi tosiaan jo asoita olettaa toimivuudesta ja laatunäkökulmasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Itselläni taas jatkuu hieman toisenlainen kokemus. Tein kaksi tikettiä viikko sitten: tuosta jo useasti kirjoittamasta voimakkaasta ANC kohinasta ja BT pätkimisestä. Googlettaessa tuosta tuulen voimakkaasta kohinasta kävellessä löytyy redditistä paljon keskustelua ainakin 75t ja 85t active malleilla. Jabran semi-open design ja sopimattomat korvasovitteet nostettiin esiin. Jatkut on Jabroihin vaihtanutkin passiivisesti toimivia aftermarket sovitteita aktiivisen vastamelun kaveriksi. Ainakin yhdelle Jabra oli takuuvaihtanut ja niillä ongelma oli hävinnyt.

BT pätkimiseen tuli nopeasti vastaus ja erilaisia copy paste ohjeita. Kaikki tehty resetointia myöten ja kokeiltu toisellakin puhelimella. Edeleen kuulokkeet pätkii säännöllisesti täydelläkin akulla ja varsinkin jos puhelin housujen taskussa ja kääntää pääntä tai käden sattuu pistämään taskun päälle blockkaamaan signaalia. Parin muun BT kuulokkeen kokemuksella ei ole tällaista ilmennyt. Nyt odotellut lisäohjeita onko jossakin vikaa vai ominaisuus.

ANC tikettiin en ole tähän mennessä saanut mitään yhteydenottoa.

Kuulokkeet toimii sisäpyöräilyssä ja toimistossa ihan ok sekä pihalla ilman ANC:tä. Mutta ei nyt kovin tyytyväinen voi sanoa ulkoilukokemuksen perusteella eikä kyllä asiakaspalveluunkaan. Edelleen voi miettiä miksi maksaisin 200€ kuulokkeista tehokkaalla ANC:llä, kun en voi edes käyttää sitä päällä siinä käytössä mihin active kuulokkeet suunniteltu. Ensi viikolla täytyy uudelleen kysyä Jabralta ja jos ei tule vastausta niin täytyy käydä kysymässä myyjäliikkeestä mitä tehdään.
    Mikset palauta niitä kauppaan? Kaikesta päätellen maanantai kappale kun mikään ei toimi. Mulla on toiset Jabrat menossa eikä noita ongelmia ole ollut. Ensimmäiset alkoi tekeen semmoista että ANC ei toiminut hiljaisessa ympäristössä ja kuulokkeet säätivät volumen niin pienelle että ei kuullut mitään. Ja ulkonakin kesti fillarilla ajaessa monta sataa metriä että volume rupesi itsestään nousemaan oikealle tasolle. Sain uudet Jabran tuesta vaikka olivat yli kaksi vuotta vanhat eikä ollut kuittia.

^kuulostaa maanantaikappaleelta. Viallisen tuotteen palautus ja toimivat tilalle.

Unohtu sit tän foorumin ominaisuudet puhelimella muokatessa.

Mut joo palautettua näitä tuskin saa hygieniatuotteena ja jos saisi niin ottaisin heti rahat takaisin. Ootan vielä Jabran aspan toimia ja jos ei etene niin sit marssin Giganttiin.

Palautin Beatsin Fit prot viallisen Anc:n takia Giganttiin . Kassaa ei asian tutkiminen kiinnostanut. Kaveri antoi rahat suoraan takaisin.

Mä olin hetken kiinnostunut Joy earbudeista (finnish design yms). Faq puolelta löytyi vastaus tuulisiin olosuhteisiin:
    "Pienen koonsa ja teknisten ominaisuuksiensa ansiosta nappikuulokkeet vaimentavat hyvin melua ja tuulta. Erittäin tuulisissa olosuhteissa tai pyöräillessäsi hyödyllinen vinkki on käyttää vain yhtä nappikuuloketta ja jättää toinen laatikkoon. Mikrofoniin tulee näin vähemmän melua ja voit kääntää vielä päätäsi vähentääksesi tuulen vaikutusta."

Pään kääntäminen on kova vinkki. Todella näppärää pimeässä aamuliikenteessä.

Kyllä toi BT:n pätkiminen on jo yksinään selvä merkki siitä, että vialliset ne sun kuulokkeet on JohannesP, jos puhelimen BT ei ole muiden laitteiden kanssa osoittanut vastaavia ongelmia. Ei nimittäin pätki mitenkään. En ole varsinaisesti testannut, että pätkiikö jos sitä tai tätä, mutta ei ole pätkäissyt yhtään pientäkään kertaa itsellä missään tilatnteessa käytön aikana. Joten jos vika ei ole puhelimessa, niin se on kuulokkeissa, jos ne kuulokkeet eivät olisi vialliset eikä puhelimenkaan BT:ssä mitään vikaa, niin ei kyllä pätkisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP;[URL="tel:3238914"
    3238914[/URL]]Unohtu sit tän foorumin ominaisuudet puhelimella muokatessa.

Mut joo palautettua näitä tuskin saa hygieniatuotteena ja jos saisi niin ottaisin heti rahat takaisin. Ootan vielä Jabran aspan toimia ja jos ei etene niin sit marssin Giganttiin.
    Ihan sama mikä tuote, niissä on palautusoikeus kun on paskana. Nyt palautat ne sinne Giganttiin ja lopetat sen ihmettelyn.

Hesarissa (maksumuurin takana) vastamelukuulokevertailu: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009917688.html

Tuli sm-hiihdoissa käytyä Suunto:n teltalla ja heiltä oli tulleet kahdet eri malliset luujohdekuulokkeet. Tuli testailtua niitä ja menee kyllä varmaan tuo halvempi malli hankintaan. Kehuivat toimivan keveyden ja sangan jouston ansiosta myös hyvin pyöräilyssä. Halvempi malli siksi, että kalliimmassa mallissa tuntui olevan kovalla volumella heikompi äänentoisto.

https://www.suunto.com/fi-fi/Tuottee...o-sonic-black/
    https://www.suunto.com/fi-fi/Tuottee...to-wing-black/

Jotenkin outo koko luujohto-idea, pitäisi päästä testaamaan jossain.

Onko tuossa mitään ulkonevia nappeja joita pipo voi vahingossa painaa?

Techradarin arvostelu tiivistettynä kalliimmasta mallista:

Pros

+Excellent design and fit
    +Additional LEDs for improved visibility
    +Lengthy battery life
    +Innovative portable charging dock

Cons

-Sound quality isn’t great
    -Buds prone to shifting
    -Slightly more expensive than rivals

https://www.techradar.com/health-fit...dded-toughness

Mitäs Suunnossa on etevämpää vrt. Shokz?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Mitäs Suunnossa on etevämpää vrt. Shokz?
    En osaa sanoa, kun nuo olivat ensimmäiset luujohdekuulokkeet mitä olen ikinä nähnyt livenä ja kokeillut.

^
    Mielenkiinnolla odotan kokemuksia, jos päädyt nuo hankkimaan.

Luujohteilla ajoviiman aiheuttama suhina peittää tehokkaasti allensa toistettavan äänen. Mutta muuten tykkään käyttää noita (Shokz) podcasteja ja musiikkia kuunnellessa kotona ja salilla. Pyöräillessä päässä harvemmin, mutta sieläkin tykkään siitä, että kuulen ympäröivät liikenteen(tärkeä) ja luonnon äänet hyvin, ja toistettava möly soi siellä taustalla. Kaikki mikä puristaa kuuloketta luita vasten, vahvistaa äänen välittymistä, mutta saattaa aiheuttaa myös puutumista. Suosittelen kuitenkin kaikille kenelle sopii Hifistin pitää osata jättää hifit kotiin, jos näiden kans lähtee lenkille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkol82 Katso viesti
    Luujohteilla ajoviiman aiheuttama suhina peittää tehokkaasti allensa toistettavan äänen. Mutta muuten tykkään käyttää noita (Shokz) podcasteja ja musiikkia kuunnellessa kotona ja salilla. Pyöräillessä päässä harvemmin, mutta sieläkin tykkään siitä, että kuulen ympäröivät liikenteen(tärkeä) ja luonnon äänet hyvin, ja toistettava möly soi siellä taustalla. Kaikki mikä puristaa kuuloketta luita vasten, vahvistaa äänen välittymistä, mutta saattaa aiheuttaa myös puutumista. Suosittelen kuitenkin kaikille kenelle sopii Hifistin pitää osata jättää hifit kotiin, jos näiden kans lähtee lenkille.
    Jep. Itse mietin noita suuntoja lähinnä hiihtoon ja juoksuun. Pyöräilyssä ajoviima voi olla vähän liikaa äänenlaadulle, vaikka kovasti suuntolaiset teltalla vakuuttivat toimivuutta pyöräilyssä.

Rauhallisessa ajossa (max n. 25km/h) Shokzit toimivat kyllä pyörän selässä ainakin minulla. Sen jälkeen alkaa suhina voittamaan.

Ja, minulla noi eivät toimi päähineen (helmet cap) kanssa. Eivät asetu, kun kaari menee niskassa vähän hankalasti ainakin mun päähineille. Ehkä erimallisella toimisivat, tiedä häntä, en ole jaksanut testailla. Joten minulle nuo ovat kesäkelin kuulokkeet.

Viime keväänä lahjaksi saamani Shokz tosiaan toimii, mutta puhuminen onnistuu enintään kävelyvauhdissa. Hetken aikaa etsin sopivaa Android-ohjelmaa mikrofonin testaamiseen. Audio Recorder antaa valita, että tallennetaan Bluetooth-ääntä.

Tilasin nyt muiden lelujen kaveriksi Creative Outlier Free Pro+ () kuulokkeet. Näissä on lisänä 8gb sisäistä muistia joten toimii myös tilanteissa joissa bluetooth ei ole vaihtoehto (uimassa, lenkillä ilman kännykkää…). Vastaavia tekeleitä on muiltakin valmistajilta, mutta arpa osui nyt tähän koska hinta ja saatavuus, mutta vähän myös lämpimät muistot. Edellinen omistamani Creativen tuote oli ensimmäisten ipodien aikainen mp3-soitin, jossa oli pienen flash-muistin sijaan 30 gigan kovalevy…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    mutta vähän myös lämpimät muistot. Edellinen omistamani Creativen tuote oli ensimmäisten ipodien aikainen mp3-soitin...
    Joku tuollainen minullakin oli, tosin sillä pienellä flash-muistilla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95.

No nyt ne saapui, eli aika ripeä toimitus suoraan Creativeltä. Ensivaikutelmat:

Pakkauksesta alkaen pari napsua käppäisempi vaikutelma kuin Aeropexeissä (jotka toki oli Aftershokzin hienoin ja kaunein malli, ja noin kolmanneksen kalliimpi).

Ominaisuudet (päälle/pois, play/pause, bluetooth/paikallinen muisti, kovempaa/hiljempaa, seuraava biisi/(nykyisen biisin alkuun/edelliseen biisiin, aloita bluetooth-parinmuodostus) löytyi kolmen painikkeen käyttöliittymältä aika intuitiivisesti. En ole vielä katsonut ohjeita, joten ehkä ominaisuuksia on lisääkin Kaikki näppäimet ovat vierekkäin ja niitä on vähän vaikea painaa ja erottaa toisistaan tunnustelemalla, todennäköisesti tottumiskysymys.

Bluetooth yhdistää nopeasti ja reippaasti, ja osaa olla yhdistettynä ainakin kahteen laitteeseen. En tiedä osaako vaihdella niiden välillä lennosta kuin joku Jabra, mutta ei sentään tarvitse laitetta vaihtaessa aina buutata ja parittaa näitä uudestaan, kuten Aeropexejä joutuu.

Istuu vähän huonommin omaan päähän kuin Aeropexit (nämä tuntuu vähän isommilta). Mikrofonia varten on aukko, joka pitää tukkia mukana tulevalla tapilla jos haluaa laitteen olevan oikeasti vedenpitävä. Järjetöntä säätämistä kun ottaa huomioon miten huono se mikrofoni kuitenkin on. Tappeja tuli mukana yhteensä kolme, eli ilmeisesti siellä on kuitenkin jollain tasolla tajuttu miten huono idea tällainen on. Voisi ehkä vaan askarrella siihen mikrofonin reikään jonkun pysyvän ratkaisun.

Äänenlaatu on sitä mitä tällaisissa on. ”Kuulokkeiden”/luunväristimien asentoa voi näissä jonkin verran muuttaa, mikä voi olla kätsyä joskus, tai sitten se on vaan heikko kohta josta nämä menee rikki. Pyöräilylasien sangat asettuu näppärästi näiden sankojen ja pään väliin. Ei ongelmia ekan kypärän kanssa joka osui käsiin. Uimalakkini on vähän pieni, joten näiden kanssa mukavuus ei ainakaan lisäänny. Täytyy tottakai testailla vielä altaassa, ja isomman lakin kanssa kunhan Swiminn saa joskus tilauksen liikkeelle…

Alustavasti voi (nykyinen tarjoushinta huomioiden) olla ihan ok tämmöisiksi vaikkei uintiin kaipaisikaan. Jatkorapsaa seuraa jos menevät rikki kun vielä muistan

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •