Näyttää tulokset 1 - 29 / 29

Aihe: Rasvakahva

Rasvakahva

Tunnistaako joku tämän rasvauskahvan?
    Näyttää todella kätevältä työkalulla.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Rasvakahva

Itsellä on käytössä Weldtiten vastaava. Sai XXL:stä.

https://www.chainreactioncycles.com/...se/rp-prod5958

Mulla on kans tuo weldtite, riittoisa ja tarkka annostella rasva oikeaan paikkaan.

Tässä se vasta on oikea ase rasvauksiin, on muuten pikkasen toimiva kapistus: https://r2-bike.com/PARK-TOOL-Grease-Gun-GG-1

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tässä se vasta on oikea ase rasvauksiin, on muuten pikkasen toimiva kapistus: https://r2-bike.com/PARK-TOOL-Grease-Gun-GG-1
    Hazetin vastaava itsellä lisäksi hain hydruliikkapuljusta noin 7cm "rasvausneulan" siihen, näkee rasvaus kohdan paremmin.
    En löytänyt pidemmän neulan linkkiä, tuossa kuitenkin vastaava.
    https://www.ikh.fi/fi/rasvaprassin-neulasuutin-normaali-ma3240820

Loppujen lopuksi sopivan kokoinen lääkeruisku apteekista niin homma hoituu jopa paremminkin kuin noilla kaikilla, eikä maksa paljon.
    https://www.apteekkituotteet.fi/Once...oeruisku-1-kpl

^Mä olen mennyt 20 vuotta noilla lääkeruiskuilla. On toiminut mun tarpeisiin... Varsinkin kun mulla on niitä kolme (itse asiassa kuusi, kun on kaksi settiä eri osoitteissa), eli vaseliini, kuparitahna ja hiilikuidulle tarkoitettu tahna.

Rasvakahva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mulla on tämä. Mikä rasvaputki siihen kävisi? Äkkiä laskien olen puolentusinaa erilaista kokeillut eikä minkään niistä kierre sovi.

^Siksipä lääkeruisku... mulla on ihan noita halpis 50ml ruiskuja.

Mulla on MucOffin pumppu ja se on ainakin aivan surkea. Joko rasvaa ei tule läpi tai sitten se juoksee suuttimesta vielä minuutin pumppaamisen jälkeen. Lääkeruiskut toimivat paljon paremmin!
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Eikös noi ole tarkoitettu rasvanippojen kanssa käytettäväksi? Näin olen ainakin itse luullut ja en tämän takia ole moista kaipaillut.

Pitäisköhän antaa lääkeruiskuille uus mahdollisuus. Joskus muistaakseni kokeilin ja totesin sottaavaksi puuhaksi, mut ehken vaan osannut. Nykyään sörkin rasvat paikalleen pienellä ruuvitaltalla.

Mulla on ratkaisuna suihkia vaan WD-40:iä joka paikkaan, paitsi niihin, mihin törkkään kuparitahnaa suoraan tuubista.

Lääkeruiskuun vielä iso neula kaveriksi, ja sen neulan terävän kärjen saa kätevästi katkaistua sivuleikkureilla - ei kuitenkaan niin että puristaa sen sivareilla perinteisesti leikaten, koska silloin se menee lyttyyn, vaan kohtuu kevyt puristus terävillä sivuleikkureilla itselle sopivasta kohtaa neulaa ja sitten neulan pyöritys pitäen yhä sitä puristusta sivarien kärkien välissä, siihen neulaan tulee melko helposti ura kun muutaman kerran ympäri pyöräyttää ja sen jälkeen sen neulan saa helposti vääntämällä poikki siitä "leikkuu kohdasta" (ilman että se neula menee lyttyyn). Saksilla onnistuu myös jos ei haittaa että nehän prkl tylsyy siinä samalla. Tässäpä sitten mainio kohdetyökalu jolla saa rasvan hankalimpiinkin paikkoihin.

Joka kerta kun luen tämän aiheen otsikkoa mietin että miksi keskustellaan jenkkakahvoista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Eikös noi ole tarkoitettu rasvanippojen kanssa käytettäväksi? Näin olen ainakin itse luullut ja en tämän takia ole moista kaipaillut.
    Tuo "rasvakahva" on vain tuubiin liitettävä annostelija, kätevä laite.
    Tuubiksi käy joku tuollainen, ainakin omaan Weldtiten spruuttaan sopi.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3831...israsva-125-ml
    Rasvanippojen kanssa käytetään rasvaprässiä, jossa on nipassa kiinni pysyvä letkun suuosa.

^Okei. No, en kaipaa rasvakahvaa vieläkään

^Mulle riittää myös jenkkakahvat.

^Joo, niihin tulee koko ajan päivitettyä uutta rasvaa

joskus oli parkin gg1, ruuttusi ylimääräistä tai sitten ei toiminut laiskaan, olikohan huonoa onnea.
    lääkeruutulla mennään.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Kulmaneulat ja kierteellinen ruisku. Toimii kuin ajatus!

Itsellä Dualcon rasvaprässi. Toimii; ei tule ylimääräistä ja tulee aina kun painaa; toimii paremmin kuin tuo Park Toolin, koska parkissa ei ole pohjaa ja se kerää likaa sinne sylinterin seinämään, dualcossa on pohja.

Minulla on kyllä park toolissa pohja, toimii ihan kiitettävästi, mutta lääkeruutalla saa ahtaisiin paikkoihin paremmin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Minulla on kyllä park toolissa pohja, toimii ihan kiitettävästi, mutta lääkeruutalla saa ahtaisiin paikkoihin paremmin
    Ainakin nettikeskusteluissa on tullut ilmi, että se sylinterin pohja, joka menee sisäänpäin toimii pohjana; jolloinka rasvaiset seinät kerää pölyä. Dualcossa se on tukittu erillisellä pohjalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti STN Katso viesti
    ... jolloinka rasvaiset seinät kerää pölyä...
    Jonka voi pyyhkäistä pois avonaisen pohjan kautta ennen seuraavaa täyttöä ja jos vaseliini jatkaa tursuamistaan painalluksen jälkeen, on täyttövaiheessa säiliöön jäänyt ilmaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Jonka voi pyyhkäistä pois avonaisen pohjan kautta ennen seuraavaa täyttöä ja jos vaseliini jatkaa tursuamistaan painalluksen jälkeen, on täyttövaiheessa säiliöön jäänyt ilmaa.
    Jep, itsellä ei ole koskaan tullut rasvaa painamisen jälkeen. Hienoa on kun on työkalu suunniteltu siten ettei kerää pölyä lainkaan, mutta kaikilla pärjää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Mulla on tämä. Mikä rasvaputki siihen kävisi? Äkkiä laskien olen puolentusinaa erilaista kokeillut eikä minkään niistä kierre sovi.
    Ei tämä hukkaostos sittenkään ollut. Ruuvasin siihen väkivalloin CRC:n rasvatuubin. Tuubin muovikierteet antoivat periksi ja lopputulos vaikutti toimivalta. Täydellä tuubilla kiinnitys saattaisi olla sottaista, mutta puolityhjällä vääntely sujui ongelmitta.

Kun olin saanut puristeltua kahvan tyhjästä täydeksi, alkoi rasva lentää. 30cm millinpaksuista rasvatankoa

Lääkeruisku vaikuttaa hyvältä niksiltä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •