Näyttää tulokset 1 - 22 / 22

Aihe: millä työkalulla keskiö auki?

millä työkalulla keskiö auki?

Pyöränä on Drössiger HTA 10.2...

ja Deure XT näyttää lukevan kammissa.

Onko se kuusiokolo vai iso torx työkalu, kumpi on oikea?

Sorry, oon kova ajamaan pyörällä, mutta täysin aloittelija vielä huoltamaan itse pyörää..
    Tarkotus ois hifistellä ja ottaa eturattaan pienin ratas pois painon "säästön" takia..

Jos on hollowtech keskiö nii tuossa hyvä video http://www.youtube.com/watch?v=UAqAanDsAKA
    The end of the road is just the beginning...

Terminologian kannalta lienee oikeampaa puhua kampien irrotuksesta, mikäli tarkoitus ei ole koskea keskiölaakeriin. Se XT-kampien päässä oleva muovitulppa ei ole torx- tai kuusiokolokanta, vaan jokin Shimanon oma. Avain siihen löytyy useimpien Hollowtech II -keskiöavainten yhteydestä, kuten esim.: http://www.bike-discount.de/shop/k12...-truvativ.html

-Lauri
    -L.

Mikä on startup-yrittäjien lempikappale karaokessa? -Lumi teki business-enkelin eteiseen.

Huomioi myös ettei rattaiden irroittamiseksi tarvitse koskea itse keskiöön, vaan kampien poisotto riittää. Videolla kohtaan 1:25 asti.

edit: Jaha LJL ehti ensin. Se muovitulppa tottelee myös esim. Leathermanin pihtien levittämistä sisältä ulospäin, vaikka tarkoitukseen tehty työkalu onkin varmasti parempi.

edit2: Chainreaction myy myös pelkkää tulpanpoistotyökalua
    http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=3785

Kiitos pikaisesta vastauksesta!

Huomasin, että kuinka vaikeaa onkaan itse yrittää irrottaa pienintä eturatasta pois..Täytyy varmaan viedä liikkeeseen.
    Oon täysin hurahtanut lajiin ja keväntämässä pyörää urakalla..Renkaat ovat jo hyvät, mutta litkurenkaat ovat seuraava projekti heti, kun saan ton pikkurattaan eka veks.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Lehtinen Katso viesti
    Täytyy varmaan viedä liikkeeseen.
    Älähän nyt hätäile! Se ei ole ollenkaan vaikea homma. Hollowtech-muovitulppa-avain tilaukseen, ja ajat vähän aikaa pikkurieskalla (painonsäästö pyörän kokonaispainosta joka tapauksessa aika vähän). Sitten avaat oikeilla työkaluilla kammet, pikkurieska pois, laitat kammet takaisin ja opit siinä samalla miten homma tehdään. Jos ei kärsivällisyys riitä, niin kokeile vaikka kärkipihti- tai leatherman-viritystä siihen tulppaan, toimivuus riippunee siitä kuinka tiukassa tulppa on.

-Lauri
    -L.

Mikä on startup-yrittäjien lempikappale karaokessa? -Lumi teki business-enkelin eteiseen.

Kiitos hyvistä neuvoista!

Maltti on valttia, vaikka odotan huomista lenkkiä grammanviilaus silmissä

Toi 'tulppa' kandee muistaa kiinnittää takasin melko kevyellä momentilla!
    Tämä ko. 'tulppa-avain' helpoittaa työskentelyä, mutta ilmankin tosiaan pärjää.
    - Numismaatikko -

Onneks en alkanut sitä itte murjomaan millään torx avaimella =D Ois tullu vaan lisäharmia!

satutteko muuten tietämään, suostuuko pyöräliikkeet tekemään litkurengas virityksiä asiakkaille? Mun tuskin kannattaa ees itte sitä alkaa yrittäänkään..
    Renkaina nyt jo spessun tosi kevyet kisarenkaat..

satutteko muuten tietämään, suostuuko pyöräliikkeet tekemään litkurengas virityksiä asiakkaille? Mun tuskin kannattaa ees itte sitä alkaa yrittäänkään..
    Renkaina nyt jo spessun tosi kevyet kisarenkaat..
    Noh, eiköhän joku firma sen voisi tehdä jollakin aikataululla… Selviää kyselemällä liikkeistä. En ihmettelisi vaikkeivät tekisi, jos ei ole tietotaitoa.

Tubeless-juttuja voit lukea täältä foorumiltakin. Sehän ei ole välttämättä yksiselitteistä johtaako tubeless-viritys automaattisesti painonsäästöön verrattuna sisäkumillisiin, sen sijaan litkutus tuo paikkaantumisominaisuuden. Sekin on yksi tekijä, että saako kyseisiä Spessun kumeja tiivistymään mikäli ne eivät ole ns. tubeless-readyt, vai meinasitko hankkia uudet TL-readyt kevennyskumit?

-Lauri
    -L.

noi spessun renegade s-works gummit on bliss readyt, eli pitäs siis olla "tubi readyt" ? renkaisiin oon tosi tyytyväinen, kun todella kevyet..
    vanteina sitten ovatkin Redmetal 5:set..tarkotus ois nekin vaihtaa köykäsempiin heti, kun vaan tiiän sopivat vaihtoehdot..

Ihan mielenkiinnosta, onko kyseessä tällainen Drössiger, lähtöpaino 11,5kg? Kokemuksesta voin kertoa, että tuollaista reilusti yli 10kg alumiinirunkoista pyörää on vähän tuskainen/kallis pikkuhiljaa ja osa kerrallaan laihduttaa, että saattaa olla parempi jättää grammanviilaus sikseen ja suosiolla treenailla vähän painavammalla pyörällä. Kuiturunko on jo parempi lähtökohta alle 10kg maastofillarille.

-Lauri
    -L.

Juurikin tuo kyseinen pyörä!

muuten pyörä on ihan jees osilla, XT:tä, mutta ihan pientä gramman pienennystä aattelin kuitenkin, silleen ihan rennolla mielellä!

tää on nyt mun toka kunnollinen fillari..eka oli 10vuotta sitten ostettu trek..

muuten pyörä on ihan jees osilla, XT:tä, mutta ihan pientä gramman pienennystä aattelin kuitenkin, silleen ihan rennolla mielellä!
    Joo ihan hyvät perusosat. Kannattaahan se ottaa pois mitä suuremmitta vaivatta/kustannuksitta saa!

-Lauri
    -L.

Juuri näin!

Tää pyörä tuntuu luxukselta verrattuna urheiluliiikkeiden / markettien perus pyöriin! kiihtyy hyvin noilla spessun renkailla ja tuntuu tosi mukavalta ajossa! turhat grammat vaan pois...
    Seuraava pyörä sit joo oltava alle 10kg...kaipaan foorumin neuvoja sitten! vaikka oon 188cm pitkä, en vielä oo siirtymässä 29eriiin..26"sessa niin hyvä kiihtyvyys!

Tuon HT II-tulpan saa auki ihan voiveitsellä tai tylsällä puukolla. Ei tarvitse edes sitä lettermäniä.

Kiitos kaikille vastauksista!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jatasa Katso viesti
    Tuon HT II-tulpan saa auki ihan voiveitsellä tai tylsällä puukolla. Ei tarvitse edes sitä lettermäniä.
    Voi toki saada, mutta epäilen jos tulppa on vedetty ns. momenttiin.

-Lauri
    -L.

Ei sen tulpan pitäis mitenkää kireellä olla .. ite avannu tuol linkitetyl avaimel ihan sormin kiertämällä ..

Ja kun nyt tampereella asut, niin tuu vaikka lainaan Linnainmaalta tota työkalua =)
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Hieman heikko kevennysaihio... Kaikki alkaa rungosta koska jos alat keventää ja osat vaihtuneet niin lopuksi tulee tilanne että runko on kuitenkin se raskain osa... 7.88kg päässyt ja ainoa järkevä konsti saada painoa alemmas olisi enää rungon vaihto...

Niin ja se kevennys ei saisi olla se itse tarkoitus, vaan itse ajaminen. Turha sitä rispektiä on foorumilta grammoilla hakea. Onhan se tietty mukavata, kun pyörä on kevyt, mutta mulle ainakin alta 12.5kg (omani täpäri) on jo niin kevyt, ettei tee mieli enää yhtään lisätä rahankulutusta muutaman hassun gramman takia. Naurunremakan saattelemana kiipeää pahimmatkin nousut. Tietyn painon alle kun tuntuu tuo "1g kevennys maksaa 1€" pitävän aika hyvin, ellei osia riisu.

Mutta jos haluat tota keventää, puntaroippa nykyinen stonga. Eastonin Haven 711mm levee stonga painaa 170g ja Eastonilla on myös kapeampaan makuun keveitä kuitustongia (Easton EC90SL 135g). Hinnat alta 150€. Normi alustonga painaa n.250g. Omani tilasin Bike-Components.de, kun ei noita Suomenmaalta tunnu löytyvän...
    Canyon Neuron CF SLX 9.0 LTD 2020 - Canyon Inflite CF SLX 2018 - Canyon Ultimate CF SL 9.0 2016 - Canyon Spectral:ON 8.0 2018

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •