Näyttää tulokset 1 - 24 / 24

Aihe: Kokemuksia Eclipsen läpinäkyvistä (maasto)sisägummeista?

Kokemuksia Eclipsen läpinäkyvistä (maasto)sisägummeista?

Ne kellä on käyttökokemuksia noista Eclipsen läpinäkyvistä yyberkevyistä sisusgummeista, sanokaapa hep!, ja kertokaapa että millaisia paineita olette niissä käyttäneet, ja millä menestyksellä. Ja jos tohtii, samalla voisi vaikka mainita oman massansa. Olen itse ajanut vasta muutaman maastolenkin noilla ja näppituntuma on että verrattuna Michelin latekseihin (samat päällikumit, samat paineet) tuntuvat kimpoilevan kivikoissa enemmän. Siksipä täytyy kokeilla pienempiä paineita. Nyt on ollut edessä n. 1,8 ja takana n. 1,9 baria. Painan itse kokolailla tasan 90 kg. Kuinkahan matalia paineita noissa uskaltaa kokeilla ennenkuin alkaa kivet kolisemaan vanteissa? Tai peräti sisurit räjähtelemään.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Jaaha, täällähän on käynyt hirvittävä läyhke! Noh, kannanpa tässä itsekin korteni kekoon ja vastaan edelliseen kysymykseen että laitoin eilen taakse 1,7 baaria ja eteen pikkasen vähemmän. Tuntui että etugummissa oli vieläkin painetta liiaksi. Pitääpi kokeilla seuraavaksi 1,5/1,6 paineita. Lateksit tai butyylit olisi noilla lukemilla jo aika löysänoloiset. Ai niin, päällikumit on 2,25 Nobby Nicit (26") ja vanteet DT400:t.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Jaaha, täällähän on käynyt hirvittävä läyhke!
    Ei ku kaikki ajelee nykyää ilman sisäkumeja.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Jessus, voiko niinkin tehdä? Ja jos ei o sisäkumia niin onko silloin päällyskumiakaan?

Jessus, voiko niinkin tehdä? Ja jos ei o sisäkumia niin onko silloin päällyskumiakaan?
    Vaikka siinä esimerkki tubeleksesta http://www.youtube.com/watch?v=mA4ne...eature=related

No, oikeesti yritin ikäänkuin vähän ironisoida. Kyllä noi litkuhommelit on tuttuja täälläkin päin. Mutta kiitti kuitenkin!

No, oikeesti yritin ikäänkuin vähän ironisoida. Kyllä noi litkuhommelit on tuttuja täälläkin päin. Mutta kiitti kuitenkin!
    Jep, nii mä arvelinki Muut laitoin varmuuden vuoks kumminkin

On muuten aika korni juttu että sisäkumit jotka painaa alle 60 g kipale ylipäätään kestää kivikossa ajelua 1,5 barin painella tämmösen 90 kiloisen hipin alla. Mul on varmaa niin sulavat manööverit...

Oon joskus miettinyt, että pitäisi testimielessä ostaa nuo Eclipset (sen 60g), litkuttaa ne Stanin sisäkumilitkulla (1,5 kuppia = ~75g) ja laittaa vaikka Maxxiksen MaxxLitet (285g) ulkokumeiksi, niin saisi aikaiseksi 420g paikkaantuvan rengastuksen… Tällä hetkellä alla yhdistelmä Raceking SS + Schwalben 130g sisurit + Stanin sisäkumilitkut, erittäin hyvin toiminut mutta painaa 300g enemmän kuin edellä mainittu viritys. Tavallaan turhaahan tuo sisäkumien litkuttaminen on, tulipahan kokeiltua kun joskus tyhmyyksissäni tilasin sitä sisurilitkua. Mutta noiden Eclipsejen ja ei-tiivistyvien kevytulkokumien kanssa sisurilitkuissa voisi olla enemmän järkeä (?)

-Lauri

Maastot mitä mä pääasiassa ajelen on sen zorttiset jotta jos kumi puhkeaa, syy on melkein aina snakebite. Piikkejä tms ei pal ole. Oon ehkä 5 kesää ajellu misukan lateksisisureilla eikä juuri snakebitetkaan ole riesaksi muodostunu. Lateksin ajotuntumaan ja pitoon olen ollut hiton tyytyväinen eikä siksi ole toi litkutusfetissi iskenyt. Eclipset tuntuu aikalailla butyylimäisemmiltä siinä mielessä että kimpoilevat kivistä enemmän. Rullaavat kyllä kevyesti.

No niin, päätin vaihtaa takaisin lateksisurit. Eclipset jäi varagummeiks. Onhan ne höyhenenkevyet ja varmaan kestävätkin, mutta vaikka rullaavat tasaisella kevyesti, meno tuntuu maastossa selvästi nahkeammalta kuin latekseilla. Ja pito on märällä huonompi. Ei järin häävi hinta/laatusuhde mun mielestä.

Mistäs tuo ero pidossa johtuu, jos sulla on kumminkin suunnilleen samat paineet kummissakin sisureissa ollut? Onko tuo Eclipse siis jotenkin "kovempi" ylipäätäänkin täytettynä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti substitute Katso viesti
    Mistäs tuo ero pidossa johtuu, jos sulla on kumminkin suunnilleen samat paineet kummissakin sisureissa ollut? Onko tuo Eclipse siis jotenkin "kovempi" ylipäätäänkin täytettynä?
    Lateksisisuri vaikuttaa selvästi elastisemmalta käsin hypisteltynäkin. Eclipse tuntuu sormissa vähän samalta kuin vaikkapa rantapallot. Veikkaisin että siksi lateksit myötäilee paremmin maaston epätasaisuuksia kuin pienemmilläkin paineilla täytetyt eclipset. Tieteellistä näyttöä mulla ei ole mutta väitän että lateksisureilla rullaus ja pito maastossa on selkeästi parempi kuin eclipseillä samoilla päällysrenkailla. Eclipsen keveys on siksi mun mielestä seikka jota ei edes tunne ajossa kun näitä vertailee. Mutta en kyllä yhtään epäile etteikö olisi kestäviä nuo eclipset.

Jos ny oikein muistan Bikelehen testin niin lateksisisurit hävis ihan vähän vierintävastuksessa puhtaalle litkurenkaalle. Eclipset oli selkeesti hitaammat. eli Zortin näppi vai oisko perstuntuma on ihan oikein. Lehtikin löytyy kuhan viittisin hakea...
    I väntan på ännu dåligare tidet

Ahaa, tästä on siis tieteellistä näyttöä! No tokihan se oli arvattavissa että näitä on Sakemaniassa jos jossain varmaan testailtu. Mulla jää noi Saksanlehdet aika huonolle luvulle, kun tuli aikoinaan torkuttua saksantunneilla. Mutta kyllä vain se perstuntumakin kertoo aika selkeästi eron näiden välillä.

Biken testiä en kerenny etsiä mutta Mountain Bike 6/12 tuossa lattialla. vierintävastus(W) Geax mtb latex 19.1 (131g), misukan latex (130g) 19.9. Eclipse(53g) 23.8 ja vaikka conti mtb 26 (199g) 24.3.
    Renkaana Racing Ralph 2.1" ja 2 bar.

Eli 53 rammasen Eclipsen vierintävastus on kokoliki samaa luokkaa kuin nelinkertaisesti painavan normibutyylin. Ja misukan lateksiin verrattuna melkein 20 rossaa reilumpi. Ei ihme että tällanen kolhompikin äijä sen käytännössä huomaa. No nyt tiätysti pitäis apkreidata noihin geaxeihin, siinähän vastus putoais riski 4 rossaa

Muistatko Artic oliko tossa testissä käytetty kaikissa samoja paineita vai oliko kumeihin haettu jokaiseen omaa "optimaalista painetta"? Luulisin että eclipsen ero matalammalla paineella voisi olla vähän pienempi kuin vastaavasti isommalla paineella täytetyn lateksin.
    zort muokkasi tätä : 02.06.2012 at 10.12

Sama 2 baaria kaikissa. Bikenkin löysin. sama testipäälyrengas ja 2 baaria heilläkin. Litkutetulle rr:lle 20 W . michelin latex 20.6. detaalina RR:n tuubiversio 27.3 W vierintävastusta. pistojen kestossa lateksit oli tosi hyviä. Läpilyönneissä samaa tasoa kuin butyylit. Ja Bike mittasi Eclipselle 24.7. Tekstiosoissa kertovat että 5 watin ero vierintävastuksessa on ajossa selkeästi havaittavissa. Niinpä, jos jatkossa haluamme käytännössä rengastestien paikkansa pitävyyden tarkistaa, lähetämme renkaat Zortille

Laittakaa juu tänne testattavaks vaa, mä lupaan sellaset poikkitieteelliset tiagrammit ja infot jot hitto! Mutta onhan nää oikeasti kyllä ihan mielenkiintoista tietoa. Kiitos vaan! Aika pienet näyttää olevan erot lateksilla ja litkulla vierintävastuksessa. Kuitenkin yllättävän vähän taitaa porukat käyttää latekseja litkuihin verrattuna.

Laittakaa juu tänne testattavaks vaa, mä lupaan sellaset poikkitieteelliset tiagrammit ja infot jot hitto! Mutta onhan nää oikeasti kyllä ihan mielenkiintoista tietoa. Kiitos vaan! Aika pienet näyttää olevan erot lateksilla ja litkulla vierintävastuksessa. Kuitenkin yllättävän vähän taitaa porukat käyttää latekseja litkuihin verrattuna.
    Litkuissa on vielä tuo itsestään paikkaantuminen etuna verrattuna lateksisisuriin. Tosin voihan sinne sisuriinkin sitä litkua tunkea, mutta tulee aika paljon painavempi setti.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Litkuissa on vielä tuo itsestään paikkaantuminen etuna verrattuna lateksisisuriin. Tosin voihan sinne sisuriinkin sitä litkua tunkea, mutta tulee aika paljon painavempi setti.
    Ei taida maksaa vaivaa. Litkut litkuina ja lateksit latekseina. Jos puhkeamiset on riesana, kannattaa litkutella.

Niinpä, litku kuivuu kuitenkin ja ainakin mulla nuo sisurit näkee useampivuotistakin käyttöä. Maasturin ykköskiekoilla rocketti ronit nyt jatkaa vuoden vanhoilla litkuilla, ilmat säilyy ja kun puhkee niin sitte katotaan tilanne. kakkos/ryskäkiekot Misukan wildgripR renkailla vaihoin sisureihin mennä syksynä talvea aatellen, ovat nyt sen verran kuluneet etten ala enää värkkäämään, kendan ultralitet sisällä. yks paikka tähän mennessä. siisti reikä, tallissa omia aikojaan tyhjeni. Toisaalta turhaan, sen verran ajoin Roneilla pakkasilla että ilmat kyllä säilyi.

Mantiepuolella misukan latexit ja toisissa Schwalben 65 grammaset, toivoin kyllä kotimaiselta toimittajalta irrotettavaa sielua mutten noista butyyleistä ainakaan minä löydä semmosia... Olen lukenut että tiivistelitkun vois tunkea sielullisen venttiilin läpikin, suatanpa yrittää.

Joo siis en mä ajele millään litkutetuilla sisureilla. Kunhan vaan mainitsin tuostakin vaihtoehdosta. Täällä käytössä "tupeleksi" litkulla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •