Sivu 59 / 60 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 1783

Aihe: Mitä söit viimeksi, Vol 2

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ascomm Katso viesti
    Pannulla voissa paistettuja ahvenia ja perunoita. Kohtuuhyvää.
    Tänään oli ahvenpäivä. Ja voi että oli NAM! aivan taivaallisen hyvää paistettua ahventa ja perunoita. Aluksi ahvenpaisto ei ihan onnistunu, mutta mun pitää paistaa reippaasti voissa ja pitempään ja sitten tulee niin hyvää ettei sanotuksi saa. Suosikkikala-listalla ahven nousi nyt monta sijaa.
    - huomenna on lohipäivä, pitkään aikaan ei ole lohta ollu -
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Ah, kuhapäivä. Kyllä oli hyvää - pitää vaan paistaa ( itelle) tarpeeksi pitkään.

tempokisu.kuvat.fi

No tänään kokeilin sitten kahta uutta asiaa: makrillia ja tillipestoa. Ikävä kyllä on annettava - ( miinus) merkki tämänpäiväiselle aterialle.
    Tillipesto ei maistunu miltään, sekoitin sitä sitten valkosipulikastikkeeseen ( joka on mielettömän hyvää). Makrilli ei ole minun makuuni, eikä ateriaa pelastanut edes siihen mukaan otettu siika-siivu.

Kalaa oli yhteensä hieman yli 100g...salaatit syön alkupalana toiselta lautaselta, ja kalat tulee kahtena eränä pannulta. Halkaisin makrillit vielä ohuimmiksi siivuiksi kun tuntui että ovat liian paksuja ja keskeltä ei paistu minulle mieluisaksi.
    Mutta tulipa kokeiltua, näitä uusia kokeiluja en osta toiste.

tempokisu.kuvat.fi

Tänään oli ahvenpäivä. Onnistui paremmin kuin eilen, mutta nyt on ollut huono ruokahalu ja tuntuu että ruoka ei ole maistunut niin hyvin kuin aiemmin.
    Miksei ole saatavana nieriää? Pitäisi varmaan ostaa lohta, pidän rasvaisemmasta kalasta.
    Ja täyteläisemmästä ruokajuomasta, ostin ihan hienon pullon perusteella tämmöisen kuohuviinin, jota luonnehdin että kepeä ja raikas. Sinänsä sopi ahvenen kanssa. Ja kuten ennenkin, viimeiset ahvenpalat maistui parhaimmilta.

tempokisu.kuvat.fi

Paistettua kuhaa tuli syötyä tänään(kin). Ihan maukasta oli.

Uunilohta kuorrutettuna ranskankerma-purjosipulilla. Muusia mukaan ja Deep Roots -rieslingiä. Hyvää oli.

Tänään oli paistettuja siikafileitä. Siika on noussut yhdeksi suosikkikalakseni. Unohtaa ne ohjeet että paista 2 minuuttia puolin ja toisin, mä paistan paljon pitempään ja ne viimeiset paistopalat on ne parhaat.
    Aluksi oli salaattia, kaikki maistui NAM minä suosin Chardonnayta, sopii ehkä parhaiten rasvaisen kalan kanssa mutta sopii muutenkin.
    tempokisu.kuvat.fi

Tänään vuorossa uuden kalalajin kokeilu, meribassi ( olen englanninkielisistä jutuista laittanu merkille "bass" että mikä kala se on) kalatiskin myyjän mukaan ahvenen ja siian "yhdistelmä". Kala näytti ainakin kivalta.
    Suosin myös Järvikylän tilliä, se tuntuu kivalta kun on "kasvatettu sinulle"

siinä paistuu bassipalat

ja - NAM! maistuipa hyvältä, onnistuin mielestäni nyt tosi hyvin kun en tiennyt miltä tämä bassi maistuu, otin ruokajuomaksi kuohuviiniä ( Crémant de Bourgogne) kun kuohuviini sopii kaikkien kalojen kanssa ja pelastaa huonommankin aterian..
    Ostin myös samppanjapullon sulkijakorkin, joka pitää juoman kuplat tallella kun koko pullo on kerralla juotavaksi mulle hieman liikaa..

tempokisu.kuvat.fi

^
    Näyttää ihan syötävän hyvältä!

^ kiitos, kala-ateria on aina juhla-ateria ja olen kyllä tosi iloinen että löysin hyvän ruoan ja siitä nauttimisen ilon. Puoli vuotta sitten mun iltaruoka oli poprillimakkaranpala mikrossa ja vihannesten virkaa hoiti muutama suolakurkun pala, sitten napostelin juustopaloja pitkin päivää.
    Jaksaa paljon paremmin ( lenkkiä, ja töissä) kun tiedossa on hyvää ruokaa, yllätyksekseni omapaino ei ole noussut yhtään vaikka olen syöny tosi hyvin.

Tänään oli kuhaa. Kuha on yksi suosikkikaloistani, mutta edelle menee toi bassi, siika, ahven ja sitten ykkösenä nieriä. Nieriää ei ole ollu saatavilla ( silloin kun olen kaupassa) pitkään aikaan, kuulemma torstaina tulisi niin katsotaan.
    Huomenna on ahventa.
    tempokisu.kuvat.fi

Joo siis kyllä sitä nieriää saa kun kysyy ja varaa. Ja nieriä ON hyvää, sitä oli sitten eilen pari palaa nieriää ja pari palaa siikaa.
    Ja tänään oli sitten meribassia, NAM.
    Miettiny että kun vanhempani on saanu Valkeakoskella vaan kuhaa ja lohta, ostan heille joskus nieriää tai bassia tuliaisiksi.
    tempokisu.kuvat.fi

Silliä ja uusia perunoita, pakko tosin tyytyä ruotsalaisiin mutta ei malttanut odottaa. Salaattia ja lihahyytelöä siinä sivussa.

^ mä kans katselin että olisi tarjolla ruåtsalaisia uusia perunoita, mutta tyydyin kotimaisiin tavallisiin perunoihin. Mutta paistettua ahventa ja siikaa ( paistoin pikkufileet pois) ja nyt ahven onnistui paremmin kuin siika, sekä siis salaattia ja perunoita. Hyvää oli
    Jälkiruoaksi mansikoita ja kiiwiä.
    tempokisu.kuvat.fi

Nam, paistettua meribassia + perunoita, ja vihanneksia. Testasin uutta valkoviinituttavuutta Riesling ja otin tällaisen matala-alkoholipitoisen "Call of The Wild" nimen perusteella ja vähän oli epäilys että...mutta tämä on tosi raikas ja maistuva kepeä viini kalalle voi sitten jatkossa kokeilla muutakin kun Chardonnayta.
    tempokisu.kuvat.fi

Onhan bassi yksi hienoimmista ravintolakaloista. Aina hyvää.

Potuista pienenä vinkkinä, täällä on syöty jo usein italialaisia uusia siiklejä ja ne aikas jo lähellä kotimaisia

Pestopastaa paprikalla ja kesäkurpitsalla höystettynä. Todella hyvää.
    Jälkiruoaksi vaniljajäätelöä kuningatarrahkakuorrutuksella.

Tänään oli alkusalaatin jälkeen paistettua nieriää about puole tuosta

tempokisu.kuvat.fi

Tänään oli paistettua ahventa, sekä uutena "lohiherkku"-salaatti. Kyllä oli taas niin maukasta että NAM
    Äiteelle kauhistelin että huh mitä ruokalaskuja, mutta totesimme sitten että kun en ole kunnolla syöny 40 vuoteen niin kyllä nyt voi ostaa kunnon ruokaa jos kerta maistuu, ja todellakin maistuu.
    tempokisu.kuvat.fi

Ahvenia tänään söin. Hyviä, kuten aina.

Porosupparipastaa. Alkaa talouden supparivarannot ehtyä uhkaavasti, taitaa olla jäljellä enää yhden risoton tai vaihtoehtoisesti kahden pastakastikkeen tarpeet. Satokauteen monta kuukautta, aaarrghh.

Paistettua nieriää NAM voi että 115km ajelun ja työpäivän, ja suihkun, jälkeen todellakin maistui. Olen niin iloinen että kuitenkin, vuosikymmenten jälkeen, löysin hyvän ruoan ilon.
    tempokisu.kuvat.fi

Jauhelihakeittoa. Pitkästä aikaa.

Kesän pyhä neljänäisyys: kotimaisia siiklejä, voita, kananmunaa ja silliä. Jessus, on se hyvää joka kesä!

Omia parsoja, myyrien tuhojen jäljiltä 25% juurakoista on menetty. Shit.

Cheddaria.

Reilun levyn suklaata ja jäätelöä... Vatsaparka

Syrnikkejä.

Paistettua nieriää ( + perunat ja salaattia) sekä kotimaisia tosimakoisia mansikoita. Äskön vielä muutama mansu
    tempokisu.kuvat.fi

Vegepihvejä, jotain papu pohjaisia. Oli kyllä positiivinen yllätys, en ollut ennen maistanut. Noitahan pystyy oikeasti syömään.

----------------------------------------------------------------------------------------------
    Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
    https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •