CanyonPartioaittaShimanoBikeshop
Sivu 441 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 341 391 431 439 440 441 442 443 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.201 - 13.230 / 13329

Aihe: Vituttaako??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Joo, on näköjään keksitty uusi alennus myynti "veronpalautus - ale" ....
    No en nyt tuota kovin uutena pitäisi. Iät ja ajat veronpalautusale oli silloin loppuvuodesta, kun kaikki veronpalautukset maksettiin samaan aikaan. Sait jopa luottoa sitä veronpalautusta vastaan, jos rahat poltteli niin taskussa, ettei jaksanut odottaa niiden saapumista.

Kuume on laskenut ja ihan kohtalainen kunto, tosin rappusia noustessa jalat tuntui raskailta.
    Mutta kivulias kitalaki; alkuviikosta joi - tai yritin- juoda liian kuumaa kaffetta ja kitalaki paloi. On näköjään rakkuloitakin. Ihan kaikki sattuu, puhuminenkin.

lisäys; noustakseen taas 37,8 ja koko päivän olen maannu/nukkunu. Jotain pitäisi syödä, mutta ei ole yhtään nälkä.
    tempokisu muokkasi tätä : 05.08.2022 at 15.16
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ...alkuviikosta joi - tai yritin- juoda liian kuumaa kaffetta ja kitalaki paloi.
    No nyt tuli 1. hyvä ominaisuus mun uudesta keittimestä. Jos haluaa juoda kuumaa kahvia, ei riitä, että pitää mukia ylösalaisin keittimen päällä. Muki pitää laittaa juuri keitettyine kahveineen mikroon 1000w/20sek ajaksi. Kärkkäiseltä ostettu Livia pienemmällä vastusteholla.

^ mä käytän kaffekupon mikrossa ( eli aamulla keitetystä jäänyt ) jos on vain yhden kupin tarve. Keittimestä tulee melko kuuma kahvi ja usein lisään vettä.

Lisäys tähänkin, höh, Fedexin paketti piti tulla tänään - kuski on vienyt Turkuun ja kun on viikonloppu niin kestää..eikö sitä osoitteen paikkakuntaa voinu tarkempaa katsoa?
    tempokisu.kuvat.fi

Jonkin verran kyrsii. Kaaduin pari viikkoa sitten maasturilla ja paremman käden etusormi sai osuman. Ei alkanut paranemaan, niin kävin eilen kuvauttamassa ja murtumahan siinä on. Hankaloittaa mustikan puolukan pomintaa.

Ei vieläkään, 5. viikko kesälomaa alkoi ja nyt ollaan pojan kanssa menossa Lintsille.

Yritetään nyt tätäkin #¤% FedExin pakettia ei vaan näy eikä kuulu, soitin asiakaspalveluun jonotin puoli tuntia ja puhelu katkesi. Lisäksi telkkari ilmoittaa että "ei signaalia".
    Ollut aiemminkin lyhyitä "ei signaalia" tämä on kestänyt jo puoli tuntia.
    tempokisu.kuvat.fi

Vituttaa UPS:n toimitukset ja Intialainen Yes, Sir asiakaspalvelu. Jos kuljetus toimii niin ok mutta auta armias jos ei!

just, edelleen on paketti toimitustilassa "8.8. päivän loppuun mennessä", mutta ei ole toimitettu, eikä toimiteta tänään. Pariin otteeseen menny Vantaa-Turku väliä, mutta kun pitäisi tänne Pirkkalaan saada.
    Tietää ainakin mistä EI tilaa enää ikinä, en edes katso sen kaupan valikoimaa enää.
    tempokisu.kuvat.fi

Fedexin paketti prkl. Pääsin jopa asiakaspalveluun jossa selvitellään missä paketti menee, kerroin että tänään en ole kotona - no nyt on päivitys että paketti tulee tänään ennen klo 18. Ei nyt seurannan mukaan näytä tulevan. Yrittäny soittaa asiakaspalveluun monta kertaa ^ jälkeen, joko menee heti tuut- tuut- tai puhelu katkeaa jonotuksen jälkeen.
    Veisivät nyt vaan johonkin noutopisteeseen tai postiin. Töihin lähteissä ajattelin laittaa oven eteen korin ja viestin että tähän voi jättää, en sitten muistanut.
    On kyllä vaikeeta, paketti on tullut viikossa Ohiosta Vantaalle. Sen jälkeen veivattu väli Vantaa- Turku pari kertaa, pitempi aika menee tähän Vantaa-Turku-Pirkkala väliin kuin Ohiosta USA Vantaalle.
    tempokisu.kuvat.fi

Ei. Lissabon on viehko kaupunki. Vähän kulahtanut, kuten minä ja rouvakin.

Joo kyl... foorumilla nousee valo- ja nastarengasketjut taas ylöspäin. Kesä on taputeltu ja alkaa 8 kuukauden marraskuu.

Ei ollenkaan!

Olkapäähän iskenyt vanhuuden vaiva näyttää nyt oikeaan aikaan tulleelta terveelliseltä muistutukselta siitä että tylsältä tuntuvaa liikkuvuuden ylläpitämiseen ja ikäviksi muodostuvien pienten kiputilojen ennalta torjumiseen tarvittavaa jumppaa on syytä ja kannattaa ruveta harrastamaan nyt eikä vasta sitten kun joku kiusallinen vaiva muka yllättäen ilmenee ja ehtii pahentua.

Toisekseen hienoja (lue: lyhkäisiin pukeutumisen sallivia) ajoviikkoja on jäljellä vielä vaikka kuinka monta - ja sen jälkeen on luvassa monella tapaa vuoden parasta aikaa ja mitä mainiointa gravel-pyöräilyä aina lumentuloon (tai käytännössä sepelin levityksen alkamiseen) saakka.

Kolmanneksi, pitkän tähtäimen sääennuste antaa jonkinlaiset mahdollisuudet siihen että saataisiin toinen perättäinen oikea hiihtotalvi tänne etelärannikolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Ei. Lissabon on viehko kaupunki. Vähän kulahtanut, kuten minä ja rouvakin.
    Ei muakaan Lissabonissa vituttais: söisin, joisin olutta ja nauttisin tunnelmasta. Ehkä voisi vähän myös katsella kaupunkia.

Duunikone teki aamupäivällä BSODn… nyt istutaan täällä toimistolla ja odotellaan josko huollon piste aukeaisi… että vastaus kysymykseen on kyllä ja reilusti

^onneks oli ihanan halpaa. Taksilla duuniin ja takaisin 80€. Tämä oli näitä päiviä…

Tämä kaikkien julkimoiden tunkeminen ruumiinryöstöön, ennen kuin kalmo on ehtinyt edes jäähtyä. Kaikki ja sen koira on nyt iltapuluissa kehumassa kuinka juuri hän soitti viimeisen kerran ja kuinka juuri hänelle edesmennyt oli se innoituksen lähde. Jne.

^ Danny aika osuvasti sen euroviisukappaleen teki...mutta onhan tai oli noi Suomen suurimpia taiteilijoita, ja kuka täällä on muka mitään sanomaan että väärin inspiroiduttu. Mä olen usein lenkeillä lauleskellut Joutsenlaulua, Sydämeeni Joulun Teen ja opettelin nämäkin sanat joskus ( en osaa enää ulkoa) kun oli elämässä sellainen tilanne...

ELEGIA

Haihtuvi nuoruus niin kuin vierivä virta
    Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta
    Turhaan, oi turhaan tartun ma hetkehen kiinni
    Riemua ei suo rattoisa seura, ei viini

Häipyvät taakse tahtoni ylpeät päivät
    Henkeni hurmat ammoin jo jälkehen jäivät
    Notkosta nousin
    Taasko on painua tieni?
    Toivoni ainoo tuskaton tuokio pieni

Tiedän ma rauha mulle on mullassa suotu
    Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu
    Pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu
    Jää punajuova kauneuden voimaton kaipuu

Upposi mereen unteni kukkivat kunnaat
    Mies olen köyhä kalliit on laulujen lunnaat
    Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin
    Haavehen kullat mieleni murheella maksoin

Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka!
    Liikako lienee pantukin paatinen taakka?
    Tai olen niitä, joilla on tahto, ei voima?
    Voittoni tyhjä, työn tulos tuntoni soima

Siis oli suotta, kestetyt vaikeat vaivat,
    Katkotut kahleet, poltetut, rakkahat laivat
    Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?
    Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen

Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan
    Kaikuvi kannel lohduta laulu ei lastaan
    Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin
    Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin

Nyt olen lauleskellut Pientä Ankanpoikasta, että "Olen iloinen" - ensi lauantaina ekat kututalkoot ja luvattu aurinkoista sitten 16.8. alkaa nahkiaiskausi.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^onneks oli ihanan halpaa. Taksilla duuniin ja takaisin 80€. Tämä oli näitä päiviä…
    Nooh äläs ny, eikä se ihan köyhää kirpassu

Ei vituta. Tosin tuo MRe:n taksilla ajelu muistutti että voi ***** kun perseestä tuo taksi uudistus. Miten voi edes pilata millään ilveellä niin hyvin toiminutta systeemiä. Noniin, voi ***** kun vituttaa nyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Nooh äläs ny, eikä se ihan köyhää kirpassu
    Joo, no kahdeksankymppiä on kahdeksankymppiä mullekin. Ja nyt kun tekee tätä 3-päiväistä viikkoa, niin ei näillä enää juorukalenteriin mennä.

Tulin ksnk:n keskustan läpi ja tunsin että joku on ihan takapyörässä kiinni ja yrittää suojatiellä ja keskustan alueella ohi samalla kun itse yritän seurata liikennettä ja väistellä autoja. Ohi mennään sitten mutkassa ahtaimmassa paikassa missä näkyvyys on nolla. Alkaa pitkä nousu ja siinä se pyöräilijä kireissä vaatteissaan on teiden tukkona. Välineet on varmaan parasta mitä kaupasta löytyy. Kelloa vilkuillaan muutamaan kertaa varmaan sykkeitä koitetaan saada kohdilleen. Alkaa alamäki ja siinä se menee edellä luullen että tie on tehty vain hänelle eikä varmaan käy mielessäkään että joku voisi haluta ohittaa hänet. Ei varsinkaan tuo lökäpöksy suoralla tangolla ajava sunnuntai pyöräilijä joka suojatiellä oli juuri hänen jarruna. Vituttaa......

Ohuesti. Vtun Detur!
    Ei riemulla rajaa kun Mörrillä ajaa!

Vituttaa, vitun UPS asiakaspalvelu!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, no kahdeksankymppiä on kahdeksankymppiä mullekin. Ja nyt kun tekee tätä 3-päiväistä viikkoa, niin ei näillä enää juorukalenteriin mennä.
    Eiköhän tulonhankkimisvähennys kestä yhden 80 € eli verottaja piffaa.
    ??????????????

Estolistalla: Rouva Tohtori

Silleen vähäs vituttaa kun polari päätti ettei tänään päivitellä mitään mihinkään.

Vituttaa GoPro Cloudin "nopeus". Kestääkö muillakin tuo kamera (Hero 9) autoupload oikeasti ikuisuuden? Taitaa siirtyä about 45min nauhoitusta about 1 tunti siirtoa tahtiin. Kahdeksan tunnin siivu kestää siirtää about puolivuorokautta jos riittääkään aika. Stna. Eli nopeemmin ajaa mitä autoupload siirtää.

Muutenkin vituttaa noiden kameroiden akunkesto, talvella joku 50-55min ja kesällä 1h15min about. Joutuu vaihtaa vähän väliä akkua jos haluaa tallentaa keskeytyksettä lenkit. Ja akut ei lataudu virtapankista tai napadynamosta siihen tahtiin että samoja akkuja voisi pyörittää vuoronperään laturista kameraan. Yhden akun latautuminen kestää kahden-kolmen akun tyhjenemisen verran.

Lisäksi vituttaa moottoripyörät. Mitä vitun kiksejä siitä saa että pitää huudattaa pyöräilijän kohdalla rajoittajalle jotain helvetin kovaäänistä pakoputkea. Eilenkin tuli joku pyörä autojonossa minun ohi niin päätti siinä äkkiä huudattaa kierroksia just mun kohdalla kunnes jatkoi taas jonon mukana 80km/h ajoa normikaasulla. Vitun mulkku. Ja näitä sattuu nykyään lähes joka lenkillä. Tekis mieli pistää jakoon 4K ruutukaappauksia kaikista dorkista johonkin "Olen mulkku!" webbisivulle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Vituttaa GoPro Cloudin "nopeus". Kestääkö muillakin tuo kamera (Hero 9) autoupload oikeasti ikuisuuden? Taitaa siirtyä about 45min nauhoitusta about 1 tunti siirtoa tahtiin. Kahdeksan tunnin siivu kestää siirtää about puolivuorokautta jos riittääkään aika. Stna. Eli nopeemmin ajaa mitä autoupload siirtää.
    Tuo gopron cloud on juuri tuosta syystä iso vitsi ja täysin käyttökelvoton.

Muutenkin vituttaa noiden kameroiden akunkesto, talvella joku 50-55min ja kesällä 1h15min about. Joutuu vaihtaa vähän väliä akkua jos haluaa tallentaa keskeytyksettä lenkit. Ja akut ei lataudu virtapankista tai napadynamosta siihen tahtiin että samoja akkuja voisi pyörittää vuoronperään laturista kameraan. Yhden akun latautuminen kestää kahden-kolmen akun tyhjenemisen verran.
    Mulla on 20 000 mAh varavoimakone ja siitä kaapelilla sähköt goprohon. Akun kansi vaihdettu sellaiseen, missä usb jää näkyville. Kestää 4,5h yhtämittaan. Enempää ei muistikortille mahdu.

4,5h clipin editointi on sitten toinen juttu…

^ Ou jee! Noita kohdalla konetta huudattavia moottoripyötäilijöitä on tänä kesänä ollut useampikin - ja joka kerta olen ajanut ihan tavallisella kelvittömällä maantiellä ihan siististi enkä suinkaan Euroopan omistajan elkein keskellä ajorataa tai jonkun toisen spandexin kanssa rinnakkain.

Outo juttu sikäli etten heitä aikaisemmilta maantiekausilta muista. (Ei siis siinä mielessä että odottaisin heidän tuntevan jonkinlaista solidaarisuutta tai sympatiaa toista kaksipyöräisten ryhmää sen vuoksi että molemmat ovat yhtä lailla tietyssä mielessä varomattomien ja piittaamattomien autoilijoiden armoilla eli onnettomuustilanteissa heikomman asemassa.)

Moottoripyöräilijät on lähtökohtaisesti täysiä kusipäitä. Voi olla että 5% ei ole.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •