ElectrobikeVelobeHuntteriGiant
Sivu 507 / 516 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 407 457 497 505 506 507 508 509 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 15.181 - 15.210 / 15475

Aihe: Koska viimeksi ajoit?

Tänään 89km maantietä. Oli aika väsynyttä rullailua, mutta saavutin yhden kalenterivuoden "pakollisista" pyöräilytavoitteista eli yli 500km viikko.

On siitä jo viikko kun kotiuduin reissusta ja elimistö on pitkään huutanut pyöräilyä. Kaikenlaista murhetta on tässä ollut ja tänään sitten kotiuduin mökiltä suoraan sateeseen. Kerpele.

Äsken Haminaan ja takaisin, kuivana sinne ja sateessa takaisin. 40km sain mittariin.

Tänään noin 60 kilsaa gravelia. Juhlimiset on tältä kesältä juhlittu ja on aika palata ruotuun.

1,5 päivää omin päin kiertelyä ja 4 päivää parisuhdepyöräretkeilyä, 576km. Velhoveden kierros ja Uusikaupunki-Rauma-Säkylä tienoot vihdoin pyöräiltyä. Ja osin ylipäätään ensimmäistä kertaa käytyä. Ilmeisesti aika tuurilla väistettiin isommat sateet ja saatiin jopa auringonpaistetta.

Kivoimmat tiet arpa arpoi vikalle päivälle Raumalta Hinnerjoen kautta Valasrantaan. Pyhämaan kylän seutu ja Pamprinniemen luontopolku oli nättejä, mutta en oikein tiedä oliko se Velhoveden kierros kokonaisuutena kovin kummoinen. Eipä ainakaan ollut losseja, ja Uusikaupunki vaikutti varsin mukavalta kesäkaupungilta.

Jokunen kuva myös ettei tule taas sanomista

Eilen 38 km, enimmältään soratietä.

Eilen 40km maastoilua.

Tänään 19,5 km pyörätiellä Scott Spark 10 täysjoustolla (26”) aikaan tasan 40 min. eli keskinopeus 29,25 km/h.

Tänään.

Olipa ihme kohtaaminen arabin kanssa jossain tuolla Myllypuron takamailla. Ihan sellainen kiltin insinöörin näköinen jäbä viittilöi mua pysähtymään... hennolla äänellä selitti mulle arabiaksi(?) jotain, ymmärsin vain sanan abdullah. Sitten otti askeleen kohti ja katsoin parhaaksi häipyä renkaat sutien. Koin jonkinlaista väkivallan uhkaa. Ehkä suotta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tänään.

Olipa ihme kohtaaminen arabin kanssa jossain tuolla Myllypuron takamailla. Ihan sellainen kiltin insinöörin näköinen jäbä viittilöi mua pysähtymään... hennolla äänellä selitti mulle arabiaksi(?) jotain, ymmärsin vain sanan abdullah. Sitten otti askeleen kohti ja katsoin parhaaksi häipyä renkaat sutien. Koin jonkinlaista väkivallan uhkaa. Ehkä suotta.
    Taitaa olla sama tyyppi johon törmäsin kesän alussa. En enää paikkaa muista, mutta hyvin samantapainen tilanne. Seisoi keskellä tietä kädet levällään ja oli lähes pakko pysähtyä. Ei näitä voi olla kuin yksi.

Maailma on tullut kylään...

Ainakin silloin kannattaa poistua, jos kaveri huutaa jumalan suuruutta ja kädessä on joku painonapin kaltainen laite tai käsi nykii sokkaa irti liiveistä.

Ja ketjun aiheeseen liittyen: Tänään lounaalle fillarilla ja pieni maastolenkki illalla.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti trallalaalaakso Katso viesti
    "Rikkautta" kevli-liikkumiseen liittyen...
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti trallalaalaakso Katso viesti
    Muutaman kerran olen törmännyt kuvaukseen sopivaan henkilöön Pasilan poliisitalon ja Triplan kulmilla.
    Eka kerralla itkien pyysi rahaa Rovaniemen junaan, kun oli kuulemma tullut ryöstetyksi. Sitten heti seuraavana päivänä oli tulossa uudelleen kohti, ennen kuin tunnisti. Sanoin että nyt lähde siitä sinne Rovaniemelle...
    Sitten ei vähään aikaan näkynyt. Jonkin ajan kuluttua näin Triplan kulmilla, kun oli saanut pysäytettyä jonkun ohikulkijan. Sain häädettyä hänet sen nuoren naisen kimpusta. Nyt ei ole näkynyt näillä kulmilla muutamaan kuukauteen.

Ei minusta vaikuta vaaralliselta, mutta muuten hyvin päälle / lähelle käypä tyyppi.

Eilen nelisen tuntia maastopyörällä, josta ehkä reilu puolet maastossa. Aamupäivällä lähimaaston juurakot ja kalliot olivat turhan liukkaat, niin polkaisin toisaalle ajamaan.

Tänään 80 km gravelia. Ensin mietin ja arvoin että lähtiskö ja minne, mutta sitten päätin että lähden, mutta että vain ajamaan. Kivaa oli taas.

Tänään.

Onpa outo fiilis kun eilen sekä tänään on tuntunut jotenkin tahmeasti kulkevan, mutta 9xPR kumpanakin päivänä.
    JackOja muokkasi tätä : 08.08.2024 at 08.37

Eilen gravelilla n. 50km. Metsäautotietä, polkua, soratietä, kuntorataa ja pikkasen assua. Oli ihan jees. Jotenkin viime aikoina tuntunut, että ei tuo pyörä kulje. Maasturi tuntuu sen sijaan lentävän. Mikä lie.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Eilen gravelilla n. 50km. Metsäautotietä, polkua, soratietä, kuntorataa ja pikkasen assua. Oli ihan jees. Jotenkin viime aikoina tuntunut, että ei tuo pyörä kulje. Maasturi tuntuu sen sijaan lentävän. Mikä lie.
    No kuule ihan saman huomannut.

Mä oon tullut siihen tulokseen, että gravellissa ja maantiellä tarttisi sitä kuntoa ja maastossa taitoa. Taito kehittyy ajamalla ja kunto treenaamalla.

Maasto on aina kivaa, vaikka kondis vähän laskeekin.

Tiistaina Karhulasta Matkoslammelle 107km. Eilen Matkoslammelta Mäntyharjun kautta Savitaipaleen onkilammen laavulle 70km. Tänään jatkuu matka kohti Lappeenrantaa.

Eilen satkun verran pk:ta pitkin keskisen Uudenmaan pikkuteitä, aistien kaikilla aisteilla loppukesäistä iltaa. Mun mielestä elokuu on aina ollut kesän paras kuukausi.

Eilen maasturilla kiertelin yhdet rantapolut, kun oli epätietoisuutta mitä sieltä oikein löytyy. Hienot rannat ja asumaton huvila tontteineen sieltä löytyi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No kuule ihan saman huomannut.

Mä oon tullut siihen tulokseen, että gravellissa ja maantiellä tarttisi sitä kuntoa ja maastossa taitoa. Taito kehittyy ajamalla ja kunto treenaamalla.

Toki polutkin on vuoden nopeimmassa kunnossa ennen kuin syyssateet ne taas pehmittää.

Äsken taas pari h polkuja rauhallisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti

Mä koen tuon niin päin, että gravelikin kulkisi paremmin kun jaksaisi enemmän käydä maastossa. Maastossa käytetty aika on kuntoilumielessä varmaan tuplasti tehokkaampaa. Sitä on vaan niin laiska ja gravelin päälle lässähtänyt nykyään, että ei tahdo jaksaa No, tänään nyt kuitenkin kävin.

(Kalustovalinnoilla voi olla joku merkitys, mutta en usko pelkästään siihen.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Se maasto on enemmän sellaista sekulihakkaamista. Kyllä silläkin kunto nousee, muttei se sama asia ole, mitä tasainen aerobinen veto, jolle just gravellissa olisi käyttöä.

Joo noinhan se on. Vähän erilaista se on ja vaatinee tottumista. Koko talvikaudella ei tullut ajettua oikeastaan ollenkaan. Maantiellä en ole ajanut tänä vuonna ollenkaan (pl. gravel-siirtymät) ja graveliakin melko vähän niin tasaiseen pyöritykseen ja aerobiseen vetoon ei ole minkäänlaista tottumusta niin ei se graveli oikein sitten kulje. Maastossa ne pätkät, että pystyy ajamaan tasaisella vedolla on kuitenkin todella lyhyitä ja vielä kun tulee siirtymät aina hissuteltua.

Maasto on vaan niin hullun hauskaa.

Juuri kun tuntui, että kepun juurakkoryskeen alkaa oppimaan, niin kaveri vei mut ajamaan eilen vierumäen xc rataa.

Taas oli se "eisaatanakohtasattuu" fiilis edessä Menee ehkä hetki ennnen kuin tuollaisen isomman kivikon saa ajettua samalla vauhdilla ja minimi riskillä, mitä kepun tällä hetkellä.

Osta se hissitolppa.

Mulla se taitaa mennä niin päin, että pitkää gravellenkkiä tulee ajettua paljon ja maastoa vähän ja ehkä siksi kropan treenivaste mtb-touhuihin on ihan ylivertainen. Muutenkin olen ajanut (yli)pitkää soralenkkiä tänä vuonna vähemmän kuin moneen vuoteen ja tuntuu, että pyörä kulkee paremmin kuin pitkään aikaan. Juoksu ja hiihto on myös ollut hyvää vaihtelua soran hinkkaamiselle. Palautumisellakin on varmaan vaikutusta. Ja jos treenaisi oikeasti, niin asiat voisi olla toisin

Vierumäen radalla en ole käynyt muutamaan vuoteen. Onkohan siellä rakennettu paljon uutta?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Tänään elokuun pakkosatku. Seitsemän ylimääräistä kilsaa kun poikkesin Keran halleilla. Muuten perussatku Tuusiksen ympäri.

Matkalle sattuu kolme segmenttiä, joissa satun olemaan TOP10:ssä ja ajatus oli parantaa noita. Paukut riitti vain ensimmäiseen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •