Sivu 420 / 420 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 320 370 410 418 419 420
Näyttää tulokset 12.571 - 12.583 / 12583

Aihe: Koska viimeksi ajoit?

Satkun työnsin äsken kun huvitti. Alunperin piti vain 80km, mutta kun meno maittoi...
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

Tänään 120km, hirveä keli. Tulis jo syksy ja viileämmät ilmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Tänään 120km, hirveä keli. Tulis jo syksy ja viileämmät ilmat.
    Komps. 125 grävelillä. Piti ajaa enemmänkin, mut lämpö vei järjen.

^ Kun lähti liikkeelle aamuyhdeksältä, valitsi alleen maantieraketin ja suunnaksi Itä-Uudenmaan rannikon tiet, säästyi pahimmalta helteeltä.

140 km Nikkilä-Porvoo-Nikkilä, tuhannesti ajettu lenkki josta kuitenkin on olemassa satoja muunnelmia ja johon ei sen vuoksi ikinä kyllästy (vaikka aina se ei olekaan pelkkää blissiä tai edes tarjoa kummoistakaan flow-hetkeä).

Paluu osui sopivasti niin että ehti SM-maantiereitille juuri kun N-elite oli lähtenyt viimeiselle kierrokselle, joten voi sanoa kisaa seuranneensa. Kovin vaatimatonhan naisten lähtö oli osanottajien vähyyden vuoksi - ja senkin takia että on tottuneempi katsomaan ammattilaisten kisoja ja melkein odottaa kuvaushelikopterin ääntä kuuluvaksi - mutta kyllä se tuli selväksi että ajajilla oli enemmän vauhtia kuin mitä kykenen itselleni edes kuvittelemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^ Kun lähti liikkeelle aamuyhdeksältä, valitsi alleen maantieraketin ja suunnaksi Itä-Uudenmaan rannikon tiet, säästyi pahimmalta helteeltä.
    Mjoo ennen yhdeksää olin toki jo ajossa ja pari tuntia melko jees. Loppumatkalla Nummelasta kotiin siirryin roadie-moodiin enkä tehnyt metsäkiemuroita Lusilantietä ja Nuuksiota vaan ajoin assulla Palajärventietä ja Satakynppiä himbeen

Iltapäivällä 90km maantiellä.

Kun Forssan Suvi-ilta 2021 on peruttu, otin osaa Pirkan Pyöräily yöhön.
    Tein älyttömän aloittelijain mokan, en ryhmittynyt lähtösuoralle ajoissa. Poistuin autostani klo 20:50, eka lähtöryhmä 21:00.

Etuilu on tuomittavaa, joten alistuin sisäänpäin nuristen omaa hölmöyttä "takavasemmalle", kuten ne sanovat. Siellä oli yksi kahdenkymmenen Kaunuunat ryhmä, jossa minun olisi pitänyt olla takapiruna. Omaa kainouttani tyydyin osaani.

Tämä sitten tarkoitti turhauttavan pitkäääää soolopyöräilyä kestäen aina 2 km ennen Murolea, kun minut ohitti nopea ryhmä. Soolo-osuutta avitti reipas myötätuuli. Murolessa keitto- ja mehutauko.

Oli hyvin tärkeää, etten vain joutuisi yksin ajamaan paluuta vastatuuleen. Ei vaan jaksa puskea läpi ripeästi tuuliseinää päin.

Muroleesta lähdin pikkuryhmän mukaan, jota en vetänyt. Kunnes... Vetäjältä tipahti ketjut ja lähdin yksinäisen jatkajan perään. Teiskon tiellä St338 rohkenin ottaa paalupaikan, vaihdoimme useasti paikkojamme. Aitolahdella tuli takaa yksinäinen ohjus, jonka perään päätin lähteä. Tein hänelle yhden paaluvedon, ei riittänyt enempää paukkuja vetämiseen.

Tarkoitus oli yltää 30,0 km/h keskariin, mutta alle jäin kuitenkin. Pimeimpänä hetkenä klo 01:20 oli pilvistä, joten kummastelin, kun matkassa oli takavalottomiakin pyöräilijöitä.

Itse asiassa mukavinta PPY:ssä oli katsella edessä ajavien takapunavalojen tuiketta kesäyössä ja odottaa hetkeä, kun olen rinnalla. Moikkasin kaikille ohitettaville! Oli yllätys, kun St338:lla ei ollut juurikaan autoliikennettä lauantain pikkutunneilla.

Pirkan Pyöräily Klassikko (ja Pitkä ensi kerta 2021) on ainut massapyöräilytapahtuma yhteislähdöllä, missä en ole koskaan yltänyt 34,0 km/h nopeuteen. On kiinni ryhmästä, mihin päätyy ja miten ryhmän ukot vääntävät kampea.

Eräs vanhempi miespyöräilijä Lamminpäässä alkutaipaleella sanoi minulle koettavani löytää nautinnon itse yöpyöräilystä. Niin, totta puhui. Toisaalta nautinto tulee, kun on tehnyt kaikkensa pyörien pyörittämiseen ja testaen, pystyykö nuorempien pyöräilijöiden vauhdissa loppuun asti.

Kotona sitten vielä pyörä turvaan lukkojen taakse ja suihkuun; yökahvihetki ja nettiin PPY:n aikatiedot ja nukkumaan päädyin klo 03:20 lauantaiaamuna. Uneni ei ollut yhtenäinen kofeiinivaikutuksen takia.
    | PKK |
    Femtioplussare gen. X-mannen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Paluu osui sopivasti niin että ehti SM-maantiereitille juuri kun N-elite oli lähtenyt viimeiselle kierrokselle, joten voi sanoa kisaa seuranneensa. Kovin vaatimatonhan naisten lähtö oli osanottajien vähyyden vuoksi - ja senkin takia että on tottuneempi katsomaan ammattilaisten kisoja ja melkein odottaa kuvaushelikopterin ääntä kuuluvaksi - mutta kyllä se tuli selväksi että ajajilla oli enemmän vauhtia kuin mitä kykenen itselleni edes kuvittelemaan.
    Viimeisellä kierroksella oli vain kahdeksan kovinta jäljellä, kun liikenteenohjauksellisista syistä yli 3 minuuttia kärjelle jääneet liputettiin ulos. Lähtöviivalla oli kuitenkin noin 35 naista.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^ onko pyöräilyn SM-kisat jo ajettu, tempo ja maantie? Ei ainakaan Aamulehdessä mitään uutisointia.

Mutta tänään satanen. Jaha, vakiopaikalla senverta paljon tölkkejä että ajoin ensin 70km, hain repun ja ison muovikassin, ja kävin keräämässä ne täyteen pulloja ja tölkkejä. Sitten uimaan.
    Laitoin tavarani syrjäiseen paikkaan, siinä on kolme pientä poukamaa. No sitten kun olen uimassa huomaan että - juuri siihen mun tavaroitten viereen tulee äiti pikkulapsen ja koiran kanssa. Ei yhtään etäämmälle voinu? Yritin uida senverta kauan että jos ne lähtee...mutta siten näin että lapsi ja koira alkoi tehdä lähempää tuttavuutta mun fillarin kanssa ja huusin sieltä vedestä että pois pyörän luota!! ja aloin uida rannalle.
    Sitten tää äiti suuttui ja naureskeli mun hermoilulleni, totesin siihen vaan että pitäkää huolta omista asioistanne ja jättäkään toisten tavarat rauhaan. Että toivottavasti mulla on parempi iltapäivä...aattelin että parempi ettei kommentoi enää mitään ( ja toivottavasti teillä on pska loppupäivä).
    Mikä ihme siinä on että vapaata rantaa vaikka miten mutta juuri siihen missä on toisen tavarat, niin siihen samaan pitää tunkea. Muuten kiva uinti.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

On siitä muutama päivä.
    Alkaa jo sen verran sänkeä pukkaamaan, että pitää kone kaivaa esille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Viimeisellä kierroksella oli vain kahdeksan kovinta jäljellä, kun liikenteenohjauksellisista syistä yli 3 minuuttia kärjelle jääneet liputettiin ulos. Lähtöviivalla oli kuitenkin noin 35 naista.
    Meinasitko ettei naisten kisa ollut kiinnostanut minua sen vertaa että olisin edes vilkaissut lähtölistaa?

No, on totta ettei 35 ole aivan mahdottoman vähän. Yleinen totuus niin meillä kuin muuallakin lienee että naisten kisoissa osanottajia on vain kolmannes tai neljännes siitä mitä miehissä. Länsinaapurissa lähtöviivalla oli 36 naisajajaa.

Mikä sitten olisi minusta sellainen osanottajamäärä joka ei enää olisi "kovin vaatimaton"? En ole ajatellut ihan niin pitkälle enkä oikeastaan osaa sanoakaan, mutta jos ajajia olisi tuplasti, se saattaisi jo mahdollistaa erilaisia taktisia kuvioita ja tuoda mukaan maantiepyöräilyyn melko olennaisesti kuuluvan joukkueena ajamisenkin.

Tänään kesän tähän asti kuumimmalta tuntuneessa säässä maantietä vähän päälle 100 km.

Kiertomäentien kautta Kuninkaantielle ja Porvooseen kahville ja Kuninkaantietä takaisinkin Kuninkaanmäkeen katsomaan miesten kisan viimeistä kierrosta.

Parin tunnin palautteleva pyörittely kun Polar käski palautella. Samalla myös uuden helleajopaidan koeajo. Hyvin toimi, hyvä kampe.

Perjantaina Turun seudulta Raision, Maskun, Mynämäen, Karjalan, Hinnerjoen ja Lappin kautta Raumalle. Mukavaan myötätuuleen 125 km.

Lauantaina Raumalta Reilan, Pyhärannan, Kalannin, Vehmaan, Mietoisten, Nousiaisten, Maskun ja Raision kautta, ei niin mukavaan vastatuuleen 130 km.

Muuten aivan mahtava keli. Lämpötila läheni + 30 astetta. Hienoa kun on kerrankin lämmintä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •