ElectrobikePirkanPyöräilyGiant
Sivu 315 / 337 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 215 265 305 313 314 315 316 317 325 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.421 - 9.450 / 10104

Aihe: Viimeisin hankintasi, vol II

Valostoresta uuteen sähkömaasturiin valot. Eteen Light5 EB1000 ja taakse XLite Pro.

Kona Big Honzo ST 2019.

Lokarit, karvan pidempi stemmi, vaihtajankorvake (varalle), pari ketjun pikalukkoa varalle, pieni runkolaukku puhelimelle ja parille banaanille. Ketjut oli loppu.

Nyt pyörän ja voimansiirron huolellinen pesu, lokarit kiinni ja talviteloille. See you next summer, hopefully!
    "GRAVEL IS THE SALT OF LIFE." - Ari Vatanen

ruuduntakaa muokkasi tätä : 01.12.2021 at 13.17

F. Kotlerburg Guest
    Auto tai no kulkuneuvo.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Fenix BC30R V2+CubeLite II Premium.
    Olisi kiva jos laittaisitte myös ...sen hankkimanne tavaran/asian nimen, kuten edellisessä "lokarit, stemmi..."

Suunnitellusti kävin ostaan Haltin talvikengät ja samalla tuli lenkinpuolikas ajeltua. Aamulla ruokakaupassa, vihanneksia ja kalaa sekä juotavaa, ja myös värikynät - kun harmaa värikynä on enää sentin mittainen. Yllättävää että edullisimmassa kynäpaketissa 24 kynää ja 2.95e, oli mukana se harmaa ja useimmissa ei ollut harmaata värikynää ollenkaan.
    Ette ikinä arvaa miksi juuri se harmaa värikynä on kulutettu...~

^Asia korjattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Olisi kiva jos laittaisitte myös ...sen hankkimanne tavaran/asian nimen, kuten edellisessä "lokarit, stemmi..."

Suunnitellusti kävin ostaan Haltin talvikengät ja samalla tuli lenkinpuolikas ajeltua. Aamulla ruokakaupassa, vihanneksia ja kalaa sekä juotavaa, ja myös värikynät - kun harmaa värikynä on enää sentin mittainen. Yllättävää että edullisimmassa kynäpaketissa 24 kynää ja 2.95e, oli mukana se harmaa ja useimmissa ei ollut harmaata värikynää ollenkaan.
    Ette ikinä arvaa miksi juuri se harmaa värikynä on kulutettu...~
    Meillä on sama ongelma mustan puuvärin kanssa. Seteistä loppuu aina pojalla se musta ja muista värejä olisi keskimäärin 3/4 jäljellä.
    Miksei edes mustaa myytäisi erikseen yksittäisinä.
    Jos oltais naapureita niin voitaisiin tehdä vaihtarit. Saisit harmaita ja me mustia.

Rouva halusi fillarinsa voimansiirron sähköistettävän. No sehän pitää sitten tietysti laittaa kondikseen. Hieman yllättäen hän maksoi ne itse.

tempokisu Guest
    ^^jne kiitos tarkennuksista

Olin varannut Nygreniltä nieriää, kun sitä tulee torstaisin. Tulikin vauhdikas kotimatka ( kiire hoitaan asia), ja kun siellä näytti olevan enemmänkin nieriää niin otin kaksi kalaa fileoituna eli 4 filettä, vähän yli kilon. Tästä riittää pitkäksi aikaa, ehkä ei tartte mennä joulunaluspäivinä jonottelemaan tuntikaupalla...lisäksi ostin loput ahvenfileet ( 3) pois, ahvenkin on tosi hyvää.
    Nyt pitäisi vaan leikata nieriät annospaloiksi ja laittaa osa pakastimeen, ahvenet jo laitoinkin yksittäispaloina.

Viimeisin hankintasi, vol II

Spessun Bridge Comp satula Konaan.
    Ai niin ja se Fenixin valo vaihtui Nitecore BR35:n kun ei Valostore saa tavaraa liikkeelle.

tempokisu Guest
    ^ olit liian kärsimätön, kyllä se olisi sieltä tullu...mutta itekin olen kärsimätön, joo ei se kirja tule ostan toisen samanlaisen. No kohta on 2 samaa kirjaa, mutta ei se mitään, vien toisen töihin.

Bauhaussista uuden kylppärin maton, heräteostoksena valopunatulkut ( jotka on nyt olkkarin ikkunalaudalla valopisteenä muuten aika pimeeseen huoneeseen), Kuljun Kartanosta löytyi ( etsin ensin netistä) Novita Keto-lankaa, tosi pehmeetä ja kiva kutoa kun Prima poisti tämän valikoimastaan, 4 lankakerää vitosella, ostin 8. Viereisestä K-supermarketista taimen fileoituna ( no nyt on kyllä taimenta ja nieriää varmaan loppuvuodeksi...) sitten muut ruokaostokset.
    En jaksanu enää käydä Motonetissa, pitäisi ostaa uusi kuvio-ulkorengas ja sisärenkaita cycloon.

Jos on töissä 5 päivää viikossa, miten ihmeessä ehtii hoitaa asioita? tässä on joka vapaapäivä ( 4-5 viikossa) saanu kierrellä asioimassa ja kaupassa..

^ minulla on töitä semmoset 50-60h minimissään per viikko. Hyvin ehtii kun lähtee ajoissa tekemään. Aamu viideltä kun lähtee niin kerkee. Rouva menee kasiksi töihin ja palaa kuudelta yleensä kaupan kautta jolloin älyttömin ryysis kaupoissa on jo lievenemään päin. Keikkahommat on sitten asia erikseen. Silloin työpäivä on sen 12-16h mutta vastaavasti työviikko lyhyempi. Tai vaihtoehtoisesti voi olla kuukaudesta 18-20 päivää joka päivä töitä, mutta vastaavasti 10-15 päivää lomaa työn päälle.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    ^ minulla on töitä semmoset 50-60h minimissään per viikko. Hyvin ehtii kun lähtee ajoissa tekemään. Aamu viideltä kun lähtee niin kerkee. Rouva menee kasiksi töihin ja palaa kuudelta yleensä kaupan kautta jolloin älyttömin ryysis kaupoissa on jo lievenemään päin. Keikkahommat on sitten asia erikseen. Silloin työpäivä on sen 12-16h mutta vastaavasti työviikko lyhyempi. Tai vaihtoehtoisesti voi olla kuukaudesta 18-20 päivää joka päivä töitä, mutta vastaavasti 10-15 päivää lomaa työn päälle.
    Tsemiä! Mä lähden aamulenkille kuudelta ja aamupala on syöty ja juotu jo neljältä, käyn kaupassa myös aamuisin. Töitä on viikossa...12-14 tuntia/ 2-3 päivää, ja siitä riittää että saa säästöönkin rahaa. Hyötysuhde on aika hyvä, ehkä mä aikoinaan kuitenkin tein hyvän valinnan opiskelun suhteen.

Työn pitäisi olla sitten jotain nahkiaishommaa jos noin paljon...no sitä voisin tehdä vaikka miten paljon ja vapaa-ajalla kans.
    Ennen koronaa oli vielä onnettomammin töitä, nyt on tuntunut jopa että hohhoijaa töitten takia mutta eipä sitä kotonakaan juuri mitään tekemistä ole..pitkästyisi jos viikko lomaa. Ja työmatka lisää mun ajokilometrejä ihan oleellisesti, aamun alkulenkki tuplaantuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Tsemiä! Mä lähden aamulenkille kuudelta ja aamupala on syöty ja juotu jo neljältä, käyn kaupassa myös aamuisin. Töitä on viikossa...12-14 tuntia/ 2-3 päivää, ja siitä riittää että saa säästöönkin rahaa. Hyötysuhde on aika hyvä, ehkä mä aikoinaan kuitenkin tein hyvän valinnan opiskelun suhteen.

Työn pitäisi olla sitten jotain nahkiaishommaa jos noin paljon...no sitä voisin tehdä vaikka miten paljon ja vapaa-ajalla kans.
    Ennen koronaa oli vielä onnettomammin töitä, nyt on tuntunut jopa että hohhoijaa töitten takia mutta eipä sitä kotonakaan juuri mitään tekemistä ole..pitkästyisi jos viikko lomaa. Ja työmatka lisää mun ajokilometrejä ihan oleellisesti, aamun alkulenkki tuplaantuu.
    Mä oon tehnyt sitä jo 22 vuotta joten oppii tuonkin kanssa elämään. Lisäksi unihäiriöisenä eli 4-6h yössä nukkuvana joskus tekee tiukkaa ainakin näin viiskymppisenä painaa hiileen. Mutta tuo jaksotus just pystyy säästää voimia.

Ostin hauskanvihreät housut kovemmille keleille:
    https://www.varusteleka.fi/fi/produc...ylijaama/69026

Syön, juon ja lenkkeilen miten parhaimmalle tuntuu. Tsemppiä!

Joululahjaostoksia Tokmannilta: kaikenlaista käyttötavaraa ja suklaata. Vähän vaikea löytää kylläkin lahjoja joillekin.

Vanhalle punkkaribiologivaimolle Clashin London Calling-tupla LP:n.
    Saatan liitttyä kuunteluseuraksi; tuohon liittyy paha pettymys vaihtarina
    80-luvulta. Paikkaan näin yllättäen, tuo levy kansineen on vieläkin meillä
    hyllyssä aivan väärällä sisällöllä. Toki asiakkaan ja kaupan schade tuolloin,
    tuo levy kansineen on aina aiheuttanut Rouvassa pettymystä ja surua.
    Josko nyt noilta osin elämä kirkastuisi. Hyvää ja Kaunista?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Skinnerssit eli sukkakengät. Sisäänajona 7 km juoksua.

^ Miksi Skinnersit eikä Feelmaxit?

Pullo viinaa. Sen tosin hankin jo keskiviikkona eikä sitä ole vieläkään avattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^ Miksi Skinnersit eikä Feelmaxit?

Pullo viinaa. Sen tosin hankin jo keskiviikkona eikä sitä ole vieläkään avattu.
    Harrastan välillä villasukkajuoksua, nuo skinnerssit ovat hyvät villasukan kanssa ja eivät ole liukkaat, lähes hokkipito lumikelillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    Harrastan välillä villasukkajuoksua, nuo skinnerssit ovat hyvät villasukan kanssa ja eivät ole liukkaat, lähes hokkipito lumikelillä.
    Niin, enhän minä moiti. Olisi ehkä pitänyt muotoilla kysymys paremmin ja vielä täsmentää kysymällä erikseen onko sinulla kokemuksia Feelmaxeista ja vaihdoitko merkkiä siksi ettet ollut niihin tyytyväinen.

Viisi kiloa jauhoperunoita.

Muuten en joulun ruokaperinteistä perusta, mutta uunituuvinkia eli imellettyä perunalaatikkoa pitää joka joulu tehdä. (Saahan sitä valmiinakin, muttei kotona itse tehdyn veroisena.)

tempokisu Guest
    ...savulohiherkkua, voi olla ettei tarvi kalaa ostaa jouluksi kun pakastimessa on "aika paljon".

Huomasin mainoksen kirjasta "Hannu Hautala - Legendan Perintö" - tämä on pakko saada, ostin nettikaupasta. Hannu Hautala on inspiroinut minuakin kuvaamisen suhteen, ja on maailman parhaita, ellei paras, luontokuvaaja. Sekä hieno ihminen ja persoona, olen ikuisesti kiitollinen miten kannusti ja opasti minua harrastelijaa - sain lainaksi superteleobjektiivin, jälkeenpäin kääk! tämä on kymppitonnin tele.
    Nyt Hannu Hautala on joutunut lopettamaan luontokuvauksen, sairauksien takia ei pysty enää liikkumaan luonnossa ja hyvä kun pihapiirissä...olen ihan varma että tuo kirja on elämys.

Original Prusa i3 MK3S+. Jännättää mitä kotona sanotaan, onneksi on tulossa vasta tammikuussa joten joulurauhaa toivottavasti tiedossa.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Aftershokz trekz air luujohdekuulokkeet, on aika hämmentävät kun kuulee musiikkia vaikka korvilla ei ole mitään.

2.6 Ice spikerit ja deathgripit luomuun.

tempokisu Guest
    Ostin Sonata Arctican levyn "Talviyö" - palattu takaisin tuttuun tyyliin ja "Who Failed the Most" ..joo tiedetään.

^^ Hannu Hautala- kirja ei ole hänen valokuviaan perinteisellä tavalla esittelevä, mutta teksti on koskettavaa. Kun olen tässä lukenut englanninkielistä tekstiä aika paljon ( lampreys) niin tosi kiva lukea suomenkielistä.

tempokisu Guest
    Tarkoituksena syödä vuodenvaihteessa nahkiaisia ( säilykepaketissa) ja hankinnassa viini nahkiaiselle. Sillä lailla, suosikeistani myös Dome on poistunut. Freixenet sensijaan takaisin.
    Ostin kuitenkin Bollingerin "runsas paahteinen" - se sopii nahkiaisen kanssa. Ja samppanjapullon sulkijan avulla kuplat säilyy ja putelista riittää useammalle päivälle.
    Lisäksi savulohiherkkua, mätiä ( sitä mitä jouluksi oli) ei ollut tarjolla ( mutta käyn vielä aattona jos olisi tarjolla).

Syöte MTB 2022 paikan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •