Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 37

Aihe: Jalkavaivaselle hyvät kävelykengät arkikäyttöön

Kymysys Jalkavaivaselle hyvät kävelykengät arkikäyttöön

Onko teillä kokemuksia hyvistä mutta siisteistä kävelykengistä?

Jostain syystä jalkapohjat kipeytyy ohutpohjaisissa ja veltoissa kengissä, ja parhaiten jalat viihtyy lenkkareissa ja tukevissa vaelluskengissä. Mutta kun aina ei viitsisi kävellä Asicset tai Meindlit jalassa, niin mitähän sitä pitäisi katsella?

Clarksin kengistä on jonkin verran kokemuksia ja Merreleistä...

Ps. Tunne jaloissa on kuin olisi seissyt päivän tikapuilla, oikea jalkapohja puutuu liki tunnottomaksi päkiän ja kantapään väliltä...
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Vaimo on kehunut mtb keinukenkiä
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

Meindlillä on mallistossa useita ihan siistin näköisiä kävelykenkiä kaupunkikäyttöönkin. Itse ostin syksyllä Meindl Prato GTX kengät. Sattui kohdalle Trekin varastonhävitys, josta sain nuo jotain alle 40 eurolla.
    -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti

Mutta kun aina ei viitsisi kävellä Asicset tai Meindlit jalassa, niin mitähän sitä pitäisi katsella?

Clarksin kengistä on jonkin verran kokemuksia ja Merreleistä...

Ps. Tunne jaloissa on kuin olisi seissyt päivän tikapuilla, oikea jalkapohja puutuu liki tunnottomaksi päkiän ja kantapään väliltä...
    Merrellit mulla ja Salomonin Goret sellaset rättikengät 79€ tarjouksessa kummatkin sellaisia että hyvä pohja mutta ei tue liikaa!

ps.olisko sulla jalkaholvi laskeutunut,intersporteissa voi joissain testata miten painojakauma tulee jalalle.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    ps.olisko sulla jalkaholvi laskeutunut,intersporteissa voi joissain testata miten painojakauma tulee jalalle.
    En oikein tiedä, minulla on koko ikäni ollut lättäjalat, kersana muita aina nauratti mun jalanjäljet laiturilla, ne kun muistuttivat kuulemma hylkeen jälkiä

Mutta tämä kipuilu alkoi nyt kevättalvella, ja syyksi arvelen syksyllä ostettuja halpoja talvikenkiä, niissa pohjan tukevuus ja kiertojäykkyys muistutti puoliraakaa pannukakkua... Nyt olen kävellyt viime ajat tosiaan lenkkareissa ja vaelluskengissä...

- Midnight Oil -

En oikein tiedä, minulla on koko ikäni ollut lättäjalat, kersana muita aina nauratti mun jalanjäljet laiturilla, ne kun muistuttivat kuulemma hylkeen jälkiä
    No niin! Lättäjalka..*läps ohtaan*nyt jumppaamaan jalkoja ja tukipohjalliset jne.. ja sitten kauppaan ostaa oikeita kenkiä.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Mites Eccon kävelykengät?
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    Ääni keikkakengille ja Footbalancen pohjallisille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Mites Eccon kävelykengät?
    Eccolle toinen ääni.

Kiitos vinkeistä, tässä muutama asiallinen Meindlin malli...

Vitalis
    http://www.meindl.de/english/modelle...l2.asp?ID=1058
    Como
    http://www.meindl.de/english/modelle...l2.asp?ID=1061

Ps. Olisikohan ne Footbalance pohjalliset kokeilun arvoiset...

- Midnight Oil -

Punapää kenkä ja pohjallinen

Noi malli "como" missä on MUSTA se pohja-osio on huomattavasti tyylikkäämmät!
    Jos kovin muotoiltua ja "tukevaa" pohjallista alkaa käyttää, niin vähä kerrallaan ettei jalan asennon muutos kipeytä ja vaivaannuta sitten jotain muuta paikkaa.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

En tiedä Footbalancesta, mutta mulla on liuta kumi-/vaahtomuovi tms. materiaalisia pohjallisia, maksoivat siinä 40€ kpl. Tukevat juuri jalkapöytää mm. Maahantuonti lopetettiin. koska hinta olisi uudessa erässä noussut liikaa.
    Suosittelen hyviä pohjallisia ehdottomasti. OLen sirotellut näitä niin lenkkareiden mukana tulevien tilalle kuten muihin kenkiin, mihin sopivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    Ei noita tietenkään samoihin kenkiin laiteta...
    Ns. tukipohjallisia on monenlaisia, Footbalancen tyyliset lämmön avulla oman jalan mukaisiksi muokattavat dynaamiset pohjalliset ovat "pehmeämpi" ja halvempi vaihtoehto kuin kovat ja jalan asentoa muuttamaan pyrkivät "kovemmat" pohjalliset. Jälkimmäisten kanssa pitää mielestäni olla todella tarkkana sillä virheasento tulee usein selästä ja jos jalan alle laitetaan korokkeita esim. korjaamaan esim. "SI-nivelen jumista aiheutuvia erimittaisia jalkoja", niin ongelmat vain lisääntyvät.

Footbalenceista ei ollut minulle apua. Päinvastoin.

Jaloissani pitkitäiskaari on voimakas, mutta poikittaiskaari laskeutunut.
    Tästä on aiheutunut viimeisen kymmenen vuoden aikana erittäin voimakasta kipua päkiöihin ( ns. Mortonin-oireyhtymä).

Toistaiseksi apu on löytynyt urheilulääkärin suosittelemasta OMT-liikkeesta, josta on hankkinut muutamat todella hyvät ( ja kalliit ) tukipohjalliset. kts. http://www.omt-liike.fi/

Kenkiä sitten löytyy, kunhan ottaa nuo tukipohjalliset mukaan ostoksille ja varmistaa, että ne mahtuvat väljästi kenkään.
    ÖRM 2021

Punapää uudet kalliit pohjalliset

No itellä on toinen ( en nyt muista, olisiko vasen?) jalka 7.8mm lyhyempi, ja tästä kuulemma aiheutui mun jalkavammani. ( kyllä siinä paljon muitakin syitä oli...)
    Asiaa alettiin korjata, ostettiin tosi kalliit ja KOVAT tukipohjalliset jotka myös hieman korjasivat tuota toisen jalan lyhkyyttä ja sitten lattajalathan mulla on aina ollut.
    Aloin heti juosta tukipohjallisilla.
    Tuloksena polvikipu kyllä hävisi, mutta tuli aika hätäseen kantaluun murtuma. ( huilia 6kk)
    Senjälkeen laitettiinkin juoksutossun pohjan alle pieni 3mm korotus, eli koko kengän pohjan alle, se olikin jo parempi juttu.
    Nykyisin varmaan on jo kehittyneempiä ja parempia pohjallisia kuin 1980-luvulla...mutta jos jalan asentoa muuttaa, niin tosiaankin kansii käyttää semmoisia pohjallisia /monoja asteittain.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    Olen nyt kokeillut Footbalancen pohjallisia vuoden päivät, ja niiden kestoon olen hiukan pettynyt.

Nämä siniset perinteiset kestivät melkein vuoden, ennen kuin pohja hajosi kantapään alta. Talvella ostamani mustat Performancet eivät kestäneet kuin muutaman kuukauden. Näissä molemmissa on pohjallisen tuki- tai "runkomuovi" murtunut kantapään alta. Pohjallista varovasti taivuttaessa tuntee kuinka se murtunut muovi siellä rutisee ja naksahtelee...

- Midnight Oil -

Ruoholahden Diacorissa tehtiin minulle pohjalliset jalkavaivojen hoitoon ja ne ovat reilun vuoden jälkeen ihan priimakunnossa edelleen, hinta en enää muista mutta olisiko ollut 160e tienoilla tutkimusten kanssa.
    Rumat ja hiostavat ne kyllä ovat mutta kyllä niistä on ollut apua eri tavalla kuin noista urheiluliikkeiden versioista.

Väittävät, että paljain jaloin kävely korjaisi kaikenlaisia jalkavaivoja. Mene ja tiedä, mutta itse olen tykästynyt näihin bare foot jalkineisin. Merreliltä ainakin löytyy perussiistiä tossua, jotka menevät ulkonäön puolesta verkkareitten ja farkkujen kanssa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    *nusnus* ne on MBT-jalkineet

Muutama vuosi sain tuollaiset testikäyttöön, harmi etteivät istuneet lestiltään omaan ylileveään räpylään, niin jäi kuukauden mittain testaus tekemättä.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

MBT-kengät taisivat olla samanlainen muotivillitys kuin joogamatot (ne näppyläpintaiset) ja muut vastaavat lähes kaiken parantavat "ihmevehkeet". Isoissa alennusmyynneissä näyttävät olevan nuo kengät lähes kaikkialla. Vaimo hommasi jotkut MBT-kengät pari vuotta sitten jostain alelaarista ja totesi, että ovat ihan humpuukia - ainakin hänen mielestään eli kierrätykseen menivät.

Barefooteja on meidän perheessä käytetty pari vuotta ja niistä kokemukset ovat pääosin hyviä, vaimo tosin valittelee välillä pohkeitaan. Meillä Altraa ja Vivoa lenkkareina ja salitossuina, mutta nykyään näyttää olevan ihan kävelykenkiäkin barefootina:

http://www.vivobarefoot.com/uk/styles/hand-cut.html

Jostain syystä jalkapohjat kipeytyy ohutpohjaisissa ja veltoissa kengissä...
    Joo. Puukengät
    Ei oo ohuet pohjat, eikä taatusti veltot!
    Käytän päivittäin. Puupohjalla ei jalka hikoile, on näppärä potkaista jalkaan ja pois. Ihan huiput.
    http://puukenka.fi
    Tuolla on hyvin valikoimaa ja palvelu suoraan perseestä. No, sain kuitenkin lopulta omani, mutta kai noita muuallakin myydään.
    Kotimaiset, luonnollisesti. Suosi suomalaista, potki pakolaista, vai miten se meni

Jonkun mielestä ne assosioituu rahtareihin, mutta hei, en mä sentään mitään höyrymakkaraa syö!
    Kaikkein itsetunto ei ehkä kestä että ihmiset kääntyy katsomaan kopinaa, mutta se ei oo mun vika.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    http://puukenka.fi
    Tuolla on hyvin valikoimaa ja palvelu suoraan perseestä.
    Luotettavan oloinen fiilis jää heti kun sivuille menee. Enemmän softan/koodin/tms WARNING tekstejä ruudulla kuin itse kenkiä. Suorastaan houkuttelee antamaan VISA numeroaan tuonne...

No, mää en puukenkiä osta, niin pitkään kunnes SIDI tekee niitä ja joku stara vannoo että ne on paremmat mitä nykyiset Ergo 3:set. Wireissä ei ole vielä puupohjaa joten tyydyn nykyisiin Ergo 3:siin.

Kroksikopiot on varmaa parhaat

Keinukegät toimivat, jos on lantiossa tai selässä tai jaloissa virheasentoja. Ovat hyvät, eivät sovi kaikille. Kannattaa katsoa se malli, ilman hintalappua. Sama pätee oikeisiin sänkyihin. Niin ei ole vähän sinnepäin.

Ecco, ovat hyviä. Oli lättäjalka tai korkeaholvikaari, niin asialliset pohjalliset auttavat. Jalan virheasento poistuu ja jalka toimii kuten pitää.
    Ja askellat kuin ylämaan fauni, yrteistä viettisenä, ei viettejä, ei yrttejä! Olet kuin tasangon antilooppi. No voi nuttu, nyt tuli impala mieleen ja takapenkin sutina. Eiku kaasu pohjaan ja poltetaan kumia, ei kumia, katoaa tunto kun tulee kangasesiin, eiku lystistä loppuu pito!

Venyttely. Ei saatana taas kauheita kauheita meilikuvia. Kuka istutti mun päähän rekkaparkin, miksi en perkele voi kuvitella vaikka haarajokea iltakalassa! Eiku haaremi ja seisovapöytä, iltapalan aika. Noin huh meinas lähteä käsistä taas mopo, ja meikä jää lahkeesta kiinni jalkatappiin. Eipä päässyt harlekiini sammakko vauhtiin.

Tällä hetkellä jalassa Ecco popot, ohuenohuella pohjalla ja footbalance pohjalliset. Toimii kuin junan vessa, ja saa käyttää seistessä. (vanhoissa junissa ei saanut jätöstää perpulasta junan seistessä asemalla, eli paskoa kiskoille)

Hyviä kenkiä, on kyllä vaikea löytää. Timberland teki myös ihan ok tsengoja.

Hyvä apu on vaihtaa kengät pari kertaa päivässä.
    skeptinen realisti

VArpaillaa ollu viimeviikon. Samoojan tarinat ei sitte ikinä petä.

Jalkavaivaselle hyvät kävelykengät arkikäyttöön

Piisst. Kerrompa salaisuuden. Aidot Crocsit on parhaat mahdolliset kengät. Ei hiosta. Pysyy jalassa ja ovat todella pehmeät jalkapohjalle. Miellyttävät jopa märkänä paljaissa jaloissa. Testattu myös hiekkarannalla jossa muilla sandaaleilla/kengillä hiekka hiertää. Odotellaan crocsien lukkiksia
    Jake_Kona muokkasi tätä : 25.06.2013 at 20.15
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    MBT-kengät taisivat olla samanlainen muotivillitys kuin joogamatot (ne näppyläpintaiset) ja muut vastaavat lähes kaiken parantavat "ihmevehkeet". Isoissa alennusmyynneissä näyttävät olevan nuo kengät lähes kaikkialla. Vaimo hommasi jotkut MBT-kengät pari vuotta sitten jostain alelaarista ja totesi, että ovat ihan humpuukia - ainakin hänen mielestään eli kierrätykseen menivät.
    Moni MBT-kenkiä kokeillut ei opettele kävelemään niillä oikein vaan toteaa päivän jälkeen, että ovatpa huonot ja rahtaa pari sataa kirpparille, esim. naapurin rouva. Mulla nuo ovat ainoat kengät joilla voin kävellä vasemman (korjauskelvottoman) polven ollessa hankalana. Pyörää ja autoa niillä on vaikea ajaa mutta muuten tykkään, myös töissä opettaessa. Sveitissä MBT:ta näkyi tosi paljon, myös pukumiehillä. Niissäkin pitää varoa kopioita. (Pssst... piikkimatossa on piikit, joogamatto on pitävä "jumppamatto". Piikkimatoissakin oli monentasoisia, markettiversioiden piikit raastoivat nahkaa, omaa laadukkaampaa en sitäkään antaisi pois, on pelastanut monet yöunet.)

Joo, aidot Crocsit ovat tosi hyvät kävellä vaikka ovatkin järkyttävän rumat (siksi mulla on oranssit ja pinkit).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Aidot Crocsit on parhaat mahdolliset kengät. Ei hiosta.
    Kyllä hiostaa. Muutoinkin pehmeä kenkä on kamalin mahdollinen, jos joutuu seisomaan kovalla alustalla. Puukenkä on tällöin paras, mutta hieman hasardi valinta jos joutuu kävelemään paljon portaita pitkin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Jalkavaivaselle hyvät kävelykengät arkikäyttöön

Nyt puhetta aidoista kun jäljitelmät on mitä on. Jos ei ole crocseja käyttänyt olkoon vaiti. Kyllähän jalka hikoaa, mutta ei lipsu eikä tunnu yhtään epämiellyttävältä. Olen käyttänyt puukenkiä ja niiden "xxxx" on painavuus.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •