ElectrobikeBikeshopRideImatraFenixonactive
Sivu 9 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 345

Aihe: Bikeshop.fi

Tätä odotinkin ja Kiitos että vastasit näin pian, siis mikä itse pyörässä voi olla vikana jos patruuna tyyppinen keskiö hajoaa noin pian?? Ja tarkoitushan oli se että kun ja jos keskiö on takuun alainen osa käyn asennuttamassa sen täällä paikallisella pyörä korjaamolla tai niin kuin ilmoitin laitan sen itse paikalleen ja koska halusin pyörä ajoon mahdollisimman nopeasti. Sen sijaan otitte yhteyttä Truvativin tekniseen asiantuntiaan joka teidän mukaan vaati pyörän lähettämistä huoltoon tutkittavaksi koska keskiö ei heidän mukaan voi mennä rikki näin pian joten pyörässä täytyy olla joku muu vika joka rikkoo keskiön.

Siis mitä tarkoitat harmaan alueen tapauksena, (1)hissi istuimen vaijerin lähetitte koska vaijeri oli pahasti hapettunut ja tolppa laski alas ajon aikana itsekseen koska vaijeri jumitti ja voin kyllä lähettää sen teille takaisin samassa kirjekuoressa missä se tulikin, koska onneksi hain vaijerin kuorineen pyöräliikkeestä jo ennen kuin teiltä tuli se pelkkä vaijeri, epäilin myös kuoren ollevan sisältä saanut vaurioa ja eihän tuo paljon maksanut,(2) tuo vaijerin läpivienti kumi rungossa oli alkujaan huonosti istuva eli pahasti irvellään ja jos uusimalla tuon olisi parempi eli kysyin teiltä saako noita varaosana ja lupasin nimenomaan ostaa ja maksaa rahalla jolloin te ilmoititte lähettävänne ne ilmaiseksi, tuota varaosaa ei ole kaupassanne myynnissä eli en pyytänyt ilmaiseksi, kaikki viestit on tallella s-postissani.

Ja vielä tuosta kolikosta, kumman puolen te katsotte kolikosta, minusta tuntuu että te katsotte vain omaa puoltanne.

Niin ja ei tuo keskiö ole mennyt kuin tuon yhden ainoan kerran eikä niin kuin tekstistänne voi saada käsityksen " uutta osaa uuden perään"

Asiakas on aina heikoilla mutta vain kerran!!

Pyörään olen muuten erinomaisen tyytyväinen ja se lohduttaakin vaikka tuollainen ongelma sattuikin kohdalle mutta ymmärrän että kaikki voi mennä rikki
    mutta kannattaa muistaa että takuu ei korvaa oikeasti mitään pyörässä jos pyöräliike niin parhaaksi katsoo , kuten yllä olevasta tekstistäkin kuvastuu he kokevat että annoimme vaikka ei olisi tarvinnut.

Aihetta on kyllä jo käsitelty foorumilla toisealla.
    SBIAN muokkasi tätä : 26.06.2019 at 22.24

Itse täysin tilanteen ulkopuolisena ja kertaakaan Bikeshopista tilanneena pitäisin Bikeshopin lippua. Homma oikein hoidettu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Perustele??

Sama. Multa ei oikein myötätuntoa heru tässä asiassa kun tuon keskiön vaihtokaan ei ilmeisesti sujunut ilman foorumin apua...

Onko mikään foorumi oikea tämän kaltaiselle keskustelulle, mitä nuo SBIAnin ja Bikeshopin keskustelut ovat. Aina löytyy niitä asiakkaita ja myyjiä, jotka ovat valmiita nolaamaan itsensä julkisesti. Reklamaatio on aina uusi mahdollisuus tehdä vaikutus asiakkaaseen ja Bikeshop on tehnyt siinä parhaansa. Bikeshopin ei kannata jatkaa keskustelua täällä.

Kerronpa yhden hauskan esimerkin. Olin eräällä maahantuojalla töissä, joka toi maahan kompasseja. Asiakas kertoi, että hän on kokenut suunnistaja ja hänen lomansa meni täysin pilalle, koska hän oli Lapissa suunnistanut viikon verran länteen, kun hänen piti suunnistaa viikon verran itään ja takaisin. Hän vaati kaikkia matkakuluja ym. ym. korvattavaksi. Emme tietenkään suostuneet moiseen ja pyysimme kompassia tarkastettavaksi. Oli käynyt niin, että tässä kompassissa oli kompassi "ruusuke" asetettu väärin päin. Kokenut suunnistaja olisi ymmärtänyt, että aurinko paistaa väärästä suunnasta, ym. ym. tm., mutta hän oli niin kokenut suunnistaja, että viikkoon ei huomannut tällaisia asioita, saatikka sitä, että ei kertaakaan ollut kartalla tuon viikon aikana. Korvasimme uuden kompassin

Joskus ostajan ja myyjän mielipiteet ovat niin eriäväisiä, että kannattaa molempien osapuolien käyttää kuluttajansuojavirastoa selvittelyyn. Foorumeilla asiakas voi tahtomattaankin tehdä pahaa vahinkoa yritykselle, koska jutut leviää kuin Jokisen eväät.

Ihan normaaliahan tuo on muuallakin, että myyjäliike pyytää tuotteen itselleen takaisin korjaukseen kaikessa takuunalaisessa hommassa. Mistä sen tietää vaikka ostaja itse vähän ryssinyt säätöhommiaan ettei olekkaan takuunalainen juttu ja liike haluaa tästä varmuuden. Näkisin myös hyvänä asiakaspalveluna, että tuote tulee varmasti kuntoon ja firma hoitaa vastuunsa itse eikä vain tyydy lähettämään varaosaa ja ostaja saa selvittää asian loppuun itsenäisesti.

En näe mitään poikkeusta asian hoidosta vaan ainoastaan yhden asiakkaan joka pahoittanut mielensä, kun homma ei ole mennyt niinkuin itse haluaa.

Ihan samanlaista säätöä se on ulkomaalaistenkin nettikauppiaiden kanssa ja vielä astetta hitaampaa. Itse säätänyt nyt toista kuukautta Lezynen jalkapumpun takuun kanssa, kun myyjäliike ei suostunut edes tarkistamaan saako varaosaa minkä tarjouduin itse vaihtamaan. Totesin, että hoitakoon sit hommansa ja tilasivat kuriirin noutamaan kotoa, koska tällä paikkakunnalla ei ollut kyseistä kuriiriliikkeen toimipistettä. Varmaan olisi tullut halvemmaksi lähettää suosiolla uusi 50€ pumppu, kun ihan sama ongelma näkyi niissä lähettämissä kuvissakin...

Yrityksen julkisuudenhallinan kannalta olisi järkevämpää olla vastailematta tänne ja jatkaa muuten normaalia hyvää työtään. Kyllä markkinavoimat osoittavat ketjussa, että paljon hyvääkin tehdään. Yrityksen osallistuminen keskusteluun nostaa yksittäistapaukset ultimaattisiin mittasuhteisiin, jotka valtaavat tilaa muulta hyvältä toiminnalta.

Itse olen aika paljon ollut tekemisessä julkisuudenhallinan ja vaikuttamismarkkinoinnin parissa ja olen todellakin nähnyt, että reklamoiva henkilö on paras markkinointitilaisuus, mutta se pitää tehdä kahdenkeskisissä keskusteluissa ja välittömästi, vaikka tappiolla. Jos se pääsee leviämään tällaiseen keskusteluun, niin yhden sadan euron takia tappelu voi muuttua kymmenien tuhansien eurojen tappioksi, kun se parhaimmillaan voi muodostua tuhansien eurojen voitoksi.

Julkisuudenhallinan yksi tärkeimpiä elementtejä on nopeasti loppuun saatettu reklamaatio, joka tyytyväisen asiakkaan toimesta hoitaa markkinointiosaston toimia!
    Laroute muokkasi tätä : 27.06.2019 at 02.16

Tämä ei ole palaute tai mikään muukaan, mutta kun läppärin kovalevyltä tuli eräs aiheseen liittyvä parin vuoden takainen kuva vastaan, laitanpa sen tänne.

Jokunen vuosi sitten ostamani pyörän mukana tuli monitoimityökalu. Kerran alkoi runkolaukusta kuulua omituista kilinää. Syyksi paljastui kuvan palikkatesti, jota en yrittänyt selvittää.

Pahoittelut, jos tämä ei huvita Bikeshopin väkeä. Minusta oli varsin huvittava tilanne kaivaa nuo osat laukun pohjalta.

Pyörä ja kuvan työkalua lukuunottamatta kaikki muukin on sitten pelannut hienosti.

Tuosta SBIANin keskiöstä en mitään tiedä, mutta luonnollisesti vika voi johtua joko viallisesta keskiöstä tai sitten viallisesta rungosta. Ammattimainen tapa on selvittää vian syy. Muuten ollaan helposti tilanteessa, jossa lähetetään uutta osaa uuden perään. Itse olen auton kanssa tehnyt kerran sen virheen, että pyysin vaihtamaan kolinan takia yhden nivelen. Jatkossa sitten pyydän korjaamaan kolinan aiheuttajan...

Kiitoksia kaikille kommenteista!

Tämä ei tosiaan ole oikea kanava jatkaa yksittäisen tapauksen käsittelyä, nimimerkki SBIANin kanssa jatketaan mielellään keskustelua sähköpostitse.

Kommentoin tähän nyt vielä reklamaatioiden ja takuutapauksen käsittelystä yleisellä tasolla, miten asiat hoidetaan ja miksi ja kuka vastaa. Foorumilla ja monessa muussa somen kanavassa on välillä melko erilaisia käsityksiä asiasta (ihan kaikkien tuotteiden osalta).

Vastuu tuotteen virheestä on aina myyjällä. Kuluttajan suuntaan myyjä on taho joka vastaa kaikista virheistä, olivatpa ne sitten mitä tahansa. Myyjä taasen saa hyvityksen / uuden tuotteen tilalle valmistajalta / maahantuojalta. Vastuussa ei ole mitään monimutkaista ja asia on hyvin yksiselitteinen, tätä myyjä ei voi väistää tai siirtää suoraan toiselle osapuolelle. Valmistajalla / maahantuojalla on kuitenkin oikeus varmistaa virheen johtuvan virhevastuun tai takuun alla olevasta valmistus- tai materiaalivirheestä. Joskus varmistusta varten tuote tai kokonaisuus jonka osa tuote on tarvitaan myyjälle tarkistettavaksi ennen takuutapauksen hyväksyntää.

Polkupyörä on melkoinen palapeli eri valmistajien tuotteita. Lähtökohtaisesti pyörävalmistaja vastaa ainoastaan pyörän rungosta ja siitä että koonti on tehty tehtaalla oikein. Tämän lisäksi pyörävalmistaja vastaa pyörän osista jotka ovat ns. omaa tuotantoa + pyörän osista joilla ei ole kyseisessä maassa maahantuojaa / myyjällä ei ole mitään järkevää kanavaa kyseisen osan valmistajan suuntaan. Kaiken muun osalta eri valmistajat vastaavat joko suoraan tai maahantuojien kautta omista komponenteistaan joita pyörään on laitettu. Fillari on melkolailla erilainen tältä osin verrattuna vaikka elektroniikkatuotteisiin.

Takuutapaukset pyritään tietysti aina hoitamaan mahdollisimman fiksulla tavalla, monesti paikallisesti mikäli tilanne sen sallii. Kaksi esimerkkiä:

1. Vuotava nestetoiminen levyjarru. Jarru vuotaa öljyä jarrusatulasta parin kuukauden käytön jälkeen, ulkoisesti kaikki on ehjää, letku paikallaan jne. Homma on harvinaisen selvä, kuluttajalta sarjanumero myyjälle ja myyjä reklamoi jarrun valmistajalle viallisena ja toimittaa uuden takuuna tilalle. Virhe tuotteessa ei voi johtua kuin viallisesta tuotteesta. Kuluttaja voi vaihtaa uuden jarrun tilalle itse tai tahtoessaan viedä paikalliseen huoltoon vaihdettavaksi ja vaihtokulut hyvitetään hänelle, viallinen jarru palautetaan myyjälle myyjän laskuun.

2. Keskiöongelma, jollaista tässä ketjussa aiemmin käsiteltiin. Keskiö rohisee / naksuttaa / on klappia tms. Pyörällä ajettu muutama sata kilometriä. Keskiön vikaantuminen noin pienillä kilometreillä aiheuttaa ihmetystä maahantuojassa ja he haluavat varmistaa ettei vika ole itse rungossa, tehtaan asennuksessa tms. Vian syyn tarkempaa tutkimista varten koko pyörä tarvitaan takaisin myyjälle tarkistettavaksi, samalla varmistetaan tuotteen toiminta jatkossa. Runko saattaa paljastua vialliseksi jolloin vastuu onkin pyörävalmistajan ja koko pyörä vaihdetaan. Lääkitään itse tautia, ei oireita.

Onko koko pyörän lähettäminen takaisin myyjälle kuskin kannalta kiva, nopein ja helpoin tapa? Ei varmasti. Se kuitenkin on oikea tapa, jotta pyörä saadaan varmasti kuntoon, ongelma ratkaistua ja selvitettyä myyjän kannalta kenen vastuu tuotantoketjussa taaksepäin on. Osittain samoista syistä toimitamme kaikki pyörät täysin ajovalmiiksi koottuina, eikä laatikoissa. Jos pyörään tulee suht pian käyttöönoton jälkeen vikaa, voidaan vian helposti todeta olevan takuun alainen asia, esim koontivirhe on aina meidän tai tehtaan, ei asiakkaan.

Ylläolevien lisäksi takuut on pakko hoitaa valmistajan / maahantuojan määrittelemällä tavalla, muutoin myyjälle jää käsiin hurja määrä avoimia takuutapauksia, joista myyjä ei saa mitään hyvitystä.

Toivottavasti tuo avaa hieman asiaa lisää jos joku on moista pohtinut aiemmin. Meille voi heitellä tänne ihan suoria kysymyksiäkin halutessaan, vastailemme kyllä ja kommentoimme muutenkin myös jatkossa jos näyttää siltä että sille on kysyntää.

Niin ja Mohkku, ei mitään, nauratti täälläkin Tilattiin noita työkaluja aikanaan muutama tuhat laitettavaksi ostetun pyörän mukaan. Jonkin aikaa ne kestävät kasassa, mutta jos päätyruuveja ei säännöllisesti kiristele niin lopputulos on tuo. Itselläni autossa edelleen semi-ehjänä hätätyökaluksi. Ei ole tilattu jostain syystä lisää enää vuosiin!

Kiitti kaikille osallistumisesta ja pitäkää keskustelua yllä jatkossakin, palaillaan!

Ystävällisin terveisin
    -Visa
    www.bikeshop.fi / Ajopyörä

Pyörämekaanikon jolla pitkä kokemus antoi lausunnon ja myös itse tulin heti samaan päätelmään mistä keskiön rikkoutuminen johtui, se johtuu lähinnä rungon väärästä suunnittelusta ja siitä että ongelmasta ei ole informoitu käyttäjiä. Vika aiheutui vedestä joka ajautuu rungon sisällä alimpaan osaan eli keskiöön rikkoen laakerin. Syy, rungossa ei ole keskiön kohdalla reikää josta vesi pääsisi pois. Vian ehkäsy on kääntää pyörä nurinpäin jolloin vesi tulee pois satulaputken välistä, lisäksi keskiöpatruunaan vaseliiniä mahdollisimman paljon tiivisteeksi että vesi ei vahingossakaan pääse laakereille, pyörän pesussa on itsestään selvää että laakereihin ei pidä vettä ruiskuttaa. Pyöräni keskiössä oli vettä vaikka sitä on käytetty kaiken sääntöjen mukaan, tuosta pyörän kääntämisestä ylös alaisisin minulla ei ollut mitään tietoa eikä 5 pyörän kohdalla koskaan tuollaista ongelmaa ole ollut. Mitään muuta vikaa tuossa ei oikeasti ole.

Voitte nyt ilmoittaa Truvativin tekniselle asintuntijalle että keskiön särki vesi joka on päässyt rungon sisään joko kodensoitumalla tai pesun yhteydessä tai vesi sateessa ajosta tai kaikesta noita syistä, pyörän valmistaja ei ole ottanut asiaa huomioon, asia olisi ollut huomattavasti parempi jos keskiöön olisi tehtaalla kasatessa laitettu vaseliinia kunnolla tai ja poraamalla keskiön alaosaan reikä tai informoimalla asiasta että pyörää on säilytettävä ylös alaisin ainakin pesun ja sateessa ajon jälkeen ja talvi ajossa säilytettäessä pyörää lämpimässä tilassa ajojen välillä. En usko että olen ainut jolle on käynyt näin ja halu asian ratkaisemiseksi myös asiakasta tyydyttävällä tavalla ei ole esitetty ja tieto lähettämisen hankaluudesta, hitaudesta sekä MH:n lähetyksen riskit pyörän vaurioitumisesta ei ole otettu huomioon kun myös varmuutta siitä onko kyseessä takuun alainen vika joka korvataan joka tapauksessa, kuten olen moneen kertaan sanonut pyörän rungossa ei ole mitään sellaista vikaa joka vaatisi huoltoon lähettämistä muutta kuin tuo puuttuva reikä keskiössä mutta se puuttuu kaikista samanlaisista pyöristä eli on yliampuvaa se vaiva tuohon vikaan nähden mitä vaaditaan, on niitä korjaajia lähempänäkin. Ja pelko että vaadin keskiöä ainavaan uudelleen on todella naurettavaa.
    SBIAN muokkasi tätä : 27.06.2019 at 22.36

Mikä pyörä on kyseessä? Oletko ajatellut, että bikeshop olisi voinut tehdä saman päätelmän huollossa ja alumiinirunkoisessa oikea korjaus on porata reikä keskiön alle. Eli pyörän lähettäminen päämajaan olisi saattanut olla ihan fiksu ratkaisu...

Vaikea kuvitella, että pyörän myyjä antaisi yhdellekään käyttäjälle ohjetta, että poraa reikä pyörän runkoon oli se ratkaisu ongelmaan tai ei. Aivan aiheesta siis myyjä pyytää pyörän huoltoon tarkistettavaksi. Viedäänhän autotkin aina huoltoon, kun niihin tulee takuukorjauspaketteja, vaikka ne itsekin pystyisi asentamaan.

Ei kyllä muuta kuin hyvää sanottavaa bikeshop.fi:stä, tilasin keväällä sieltä kaksi fillaria, yhteensä olen tainnut tilata heiltä viisi pyörää. Yhdestä hajosi vaihdevipu puolen vuoden kuluttua, sain postissa uuden ilman että piti edes lähettää hajonnutta sinne. Mielellään jatkan asiakkuutta ja tuen Suomalaista firmaa guntherien sijaan.

edit: tuo multitool hajosi minullakin aika pian.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Tämä ei ole palaute tai mikään muukaan, mutta kun läppärin kovalevyltä tuli eräs aiheseen liittyvä parin vuoden takainen kuva vastaan, laitanpa sen tänne.

Jokunen vuosi sitten ostamani pyörän mukana tuli monitoimityökalu. Kerran alkoi runkolaukusta kuulua omituista kilinää. Syyksi paljastui kuvan palikkatesti, jota en yrittänyt selvittää.

Pahoittelut, jos tämä ei huvita Bikeshopin väkeä. Minusta oli varsin huvittava tilanne kaivaa nuo osat laukun pohjalta.

Pyörä ja kuvan työkalua lukuunottamatta kaikki muukin on sitten pelannut hienosti.

Tuosta SBIANin keskiöstä en mitään tiedä, mutta luonnollisesti vika voi johtua joko viallisesta keskiöstä tai sitten viallisesta rungosta. Ammattimainen tapa on selvittää vian syy. Muuten ollaan helposti tilanteessa, jossa lähetetään uutta osaa uuden perään. Itse olen auton kanssa tehnyt kerran sen virheen, että pyysin vaihtamaan kolinan takia yhden nivelen. Jatkossa sitten pyydän korjaamaan kolinan aiheuttajan...
    Tuossa työkalussa on ilmeisesti päissä kaksi pulttia jotka pitävät pakettia kasassa. Minulla meni yksi repussa mukana oleva linkkari päreiksi, eihän siinä noin monta osaa ollut, mutta yllättävän monta kumminkin. Sain sen kuitenkin koottua ja laitoin niihin kiinnitysruuveihin ruuvilukitetta ja on linkkari pysynyt kasassa. Pyörähän hyppii ja pomppii ajaessa, eli ei minusta suuri ihme ole jos tuollaiset purkautuvat. Eli jos mahdollista heti uutena lukitetta kehiin ja kiinni pysyy.

Edit: Linkkari oli ostettu kaiketi marketista eli bikeshop.fi ei kuuluu tohon linkkariepisodiin millään tavalla
    xubu muokkasi tätä : 27.06.2019 at 19.31 Syy: Ostopaikka

Pyöräni mukana ei tuollaista rihkamaa tullut, ylimääräistä oli vain pyörän runkoon liimattu tarra ajopyörä joka oli liimattu sekä vinoon että oli kurtussa. Otin tarran ensi töikseni pois, oliko tuo enne 😗

Aina löytyy selkään taputtajia puolesta ja vastaan niin kuin edellä teksteistä voi lukea, täällä on kavereiden kesken on aivan päinvastainen taputuksen kohde, sekaan mahtuu yksi järki kirjoituskin jossa vedotaan juuri siihen mikä on se akilleen kantapää se syy ostaa kotimaisesta kivijalkakaupasta. Monet kotimaiset kaupat ymmärtävätkin millä Suomessa pysyy hengissä, jos lähdetään pyrokraattisesti ratkomaan vedoten takuu sääntöihin ei ajatuksena ole kyllä asiakkaan palveleminen.

Pyörällä on ajettu nyt jo monta lenkkiä ja olen todella tyytyväinen siihen fiiliksen mitä se ajossa tarjoaa, tilaamani uusi keskiö tuli Saksasta todella nopeasi ja sain pyörän ajoon.

Koska tämä on palaute palsta käsittääkseni ja hyvää palautetta on tullut kiitettävästi tilauksien nopeasta toimittamisesta eikä minullakaan ole siitä pahaa sanottavaa mutta tämä asia ei ollut niin mustavalkoinen mitä täällä annettiin ymmärtää, eli jos joku luulee että kirjoitin aiheesta löysin perustein niin nyt olen varma siitä että vain minä olen syyllinen ja pehmikettä on puolustustekstiin laitettu niin että on saatu vielä enempi minusta se syyllinen.

Otetaan opiksi molemmin puolin asioiden hoidosta henkilökohtaisesti pitäen mielessä kuka sen rahan toimintaan tuo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    tilaamani uusi keskiö tuli Saksasta todella nopeasi ja sain pyörän ajoon.
    Kenet haukut sitten kun uusikin keskiö hajoaa käsiin liian nopeasti jos kerta vika oli että vesi kertyy keskiöön eikä pääse pois? Laitoit siis laastarin ilman että korjasit ongelmaa?

Mun mielestä aikamoisen turhaa jeesustelua mitättömästä asiasta tämä koko keissi. Jos fillarissa takuuongelma, samantien fillari toimitettava myyjälle niin saavat korjata parhaalla katsomallaan tavalla, eikä tarvii lähetellä uusia osia tai kinuta niitä jatkuvasti. Ja hienoa että liike itse ottaa suoraan kantaa täällä julkisesti asiaan kun kerta julkisesti on firman toimintaa parjattu.

Edit: Jos fillarissa on paskan suunnittelun johdosta joku bugi, että paikat hajoo ennenaikojaan, myyjä hoitaa asian pyörän maahantuojan/valmistajan kanssa. Ei oikea akseli asian vääntämiseen ole myyjä-asiakas akselilla. Itselläkin aikoinaan kun hajosi fillarin runko, lähetin sen myyjälle (Hollantiin) ja sain paluupostissa muutaman kuukauden päästä (runko kävi Italiassa tehtaalla tutkittavana) uuden paremman rungon. Ei tarvinnut itse vääntää mitään.

Yritän olla puolustelematta ketään (Bikeshopissa olen käynyt tasan yhden kerran paikan päällä), mutta minun on pakko kysyä: olisiko Bikeshopin siis pitänyt "sokkona" lähettää uusi keskiö? Osaltaan sen vuoksi, koska itse koit pyörän lähettämisen tarkistettavaksi MH:n välityksellä hankalaksi ja riskaabeliksi?

Ymmärrän, että postimyyntiä harjoittava firma voi goodwillinä lähettää erilaista nippeliä ja myös selvästi (esim. valokuvien avulla osoitettavan) takuunalaisen vian korjaamiseksi tarvittavaa osaa, mutta jos vian syy ei ole täysin selvä, niin mielestäni siinä ei ole mitään byrokraattista, jos firma vaatii pyörän toimittamista tarkistettavaksi. Mielestäni tämä on vain realiteetti, joka pitää nykyisessä postimyyntimaailmassa hyväksyä - jos haluaa hoitaa takuuasiat omalla kylällä, niin silloin pitää maksaa premiumia ja ostaa juipelo sieltä oman kylän kivijalkakaupasta. Ei se nimittäin toimi pitkässä juoksussa, että jokainen vähäisestä tai jopa vähän isommastakin asiasta avautuva asiakas "ostetaan" ihan suoriltaan hiljaiseksi mitään kyseenalaistamatta, jotta kenellekään ei tule paha mieli. Enemmänkin kyse on siitä, että millä tavoin ja kuinka nopeasti tuon asian hoitaa.

Ja mitä tulee Bikeshoppiin, niin jo pelkästään se, että putiikki seuraa oman alansa harrastusfoorumia ja ehtii vastaamaan siellä, kertoo aika paljon asiakaspalvelusta. Tokihan se on näissä tapauksissa osaltaan myös vahingonhallintaa, mutta hyvä niin, jotta juuri tällaiset yksittäiset tapaukset eivät nouse määrittämään kokonaiskuvaa firmasta.

Ensimmäinen tilaus Bikeshopista ja on annettava "peukkua".

Tilasin Endura Singletrack Jacket 2:sen, jonka olisin saanut n. kympin edullisemmin ulkomaiselta saitilta, mutta päätin suosia ja tilata kotimaiselta toimittajalta suoraan varastosta.
    Tilaus sujui vaivattomasti ja sähköpostiin tuli eri vaiheista hyvin tietoa. Lähetys lähti 24h sisällä ja oli noudettavissa seuraavana päivänä Postin pakettiautomaatista.

Ainoa miinus oli ettei tuotteen tiedoissa ollut kokotaulukkoa, jonka jouduin tarkistamaan Enduran sivuilta.

Tuli ostettua Kona Dew DL (XXL) !

Ensin piti ostaa Kalkhoff Agattu mutta kun eivät Suomessa myy ja tarve oli työmatkoille/Vanajaveden rantoja kiertelemään.

Ostin pitkään pähkäiltyäni Kona Dew DL pyörän ja maksoin etukäteen. Tuli vahvistus mutta perään viesti että rungon vaakaputkessa pari naarmua, tilataanko uusi vai mitä tehdään? Mitättömiä naarmuja kuvan mukaan joten pyörä liikenteeseen ja alennuskuponki olisi kiva. Laittoivat takaisin rahaa tililleni, käyhän se niinkin

Matkahuolto toi pyörän kotiovelle. Itse pyörä oli vähän huolimattomasti kasattu. Huomio: vasta 30km ajettu!
    - jalkatappi oli ruuvattu 12mm ruuveilla, oli matkan aikana korkannut sen kierteen verran mitä olivat kiinni. Jalkatappi oli paketissa irtonaisena. Ruuvit olivat tallella rungossa.
    - satula takakenossa pari senttiä. Huomasin vasta koeajojen jälkeen että jotain outoa. Piti tarkistaa vatupassilla, ei sitä silmällä huomannut.
    - takakappa ei vaihda isommalle kuin "yhden yli" menetelmällä. Alaspäin napsahtaa tarkasti.
    - etukappa ei vaihda pienemmälle kuin rutisemalla, ylöspäin napsahtaa tarkasti

Itse osasin korjata vain tuon satulan asennon sekä jalkatapin kiinnityksen, hain oikean pituiset ruuvit 16mm ja kiinnitin niillä ruuvilukitteen kanssa. Vaihtajan säädöt menee paikalliseen pyörähuoltoon. En lähde viemään pyörää Bikeshopin myymälään Turkuun vaikka lähellä Hämeenlinnassa olenkin.

Erittän mukava pyörä ajaa, rullaa ja on tukeva! Iso äijän tarpeisiin! Renkaat toimii sekä asfaltilla että sorassa/metsäpoluilla. Jarrut kaipaisi säätöä, vähän pitkät liikeradat minun mieleeni. Alamäessä pitävät melkoista rutinaa. Pyörän painoa on moitittu mutta lisäsin siihen itse vielä Kryptonite EVO -lukkojärjestelmän vaijerilla. https://m.motonet.fi/fi/tuote/450070...kaapeli-120-cm
    Minusta ihan ok painoinen, helppo kantaa rappusia yms.

Varmaan ensi vuonna enemmän tarinaa mutta Bikeshopin kautta ihan onnistunut ostos. Postimyynnin peruskauraa: huoltohommat saa ihan itse pähkäillä missä ja miten tekee.

Reilu viikko sitten kesälomareissulla Turun suunnalla, pirautin liikkeeseen varmistaakseni onko haluamani fillarin tiettyjä kokoja myymälässä kokeiltavaksi? Vastaus oli myöntävä ja ei muutakuin pikku koukkaus aiotulta reitiltä kohti myymälää. Sisään päästyäni vanhempi herrasmies tiskin takaa lopetti selkeästi kesken olevat hommansa minun kerrottuani asiointini syyn. Hän tiesi jo etukäteen millä asialla olen vaikka ei ollut sama henkilö jonka kanssa puhelimessa keskustelin, tiedonkulku toimii

Fillari telineestä, penkki kohdilleen ja kävimme pienellä pyörähdyksellä etupihalla, se oli kerrasta nappiin koon suhteen...Asiakas kokemus oli hyvin positiivinen ja vielä kun Konan fillareiden hinnoittelu sekä "kanta-asiakkuuden" edut ovat kohdillaan , laitoin juuri tilauksen sisään 2020 Sutra LTD:stä. Kolmas Konani Turusta, eikä varmasti viimeinen.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

4 viikkoa takaperin tilasin pyörän. Pyörä tuli hyvin säädettynä ja toimivana. Polkimet kiinni ja kovaa ajoo. Aivan priimaa ja peukut tälle.

Täytyy minunkin sananen sanoa tähän. Bikeshopista ostin Konan fillarin männä syksynä. Pientä kremppaa on ollut, mutta muutama fillarin kokemuksella on tullut vaikutelma, että näissä reilun tonnin sykkeleissä lähes aina on. Hyvinkin monen firman kanssa olen asioinut ja Bikeshop kyllä erottuu joukosta minusta nimenomaan poikkeuksellisen hyvän asiakaspalvelun toimesta.

- Hissitolppa ei talvella kestänyt ylhäällä. Havaitsin syyksi inasen liian lyhyeksi leikatun kaapelin, joka kylmässä oli kireä koko ajan. Hoidin itse ja sain kompensaationa lahjakortin. Sähköpostikeskustelu käytiin.
    - Takakiekkoon tuli useamman reiän kohdalle halkeamia alumiinirimmiin. Lähetin kuvan ja sen perusteella laittoivat uuden heti tilaukseen. Toimitin kiekon ja muutamassa päivässä oli takaisin.
    - Harmillisesti kiekko petti kisassa kun pinnanippelit aukesivat. Syy jäi auki, mutta saattoi olla myös minun moka epätiiviin litkutuksen myötä, koska sitä oli kiekon tiivistysten alle mennyt. Meni joka tapauksessa takuutyönä.

Samaisen Truvativin keskiölaakerin kanssa murheita on myös minulla. Vettä on sinnekin päässyt ja ruostunut. Natinat saa pariksi viikoksi pois putsauksella ja öljyllä/vaseliinilla. Maksaa parisen kymppiä, on kuluva osa ja kilsoja sykkelissä vuoden iän lisäksi 2500 km hitaasta maastosta. Enpä ole osannut takuuasiana ajatella. Ei sillä, minä ja varmaan moni muukin kuulisi mielellään, jos jokin vedenpoisto pitää rakentaa, että uusi ei tee samaa.

Mutta kyllä omien kokemusteni pohjalta hyvin varauksetta suosittelen! Voi jospa vain kaikki muutkin toimisivat kuten täällä.

On kyllä ihmeteltävä asia että Kona jatkaa edelleen tuon saman asian kanssa, vedenpoisto reikää ei ole edelleenkään uusissa malleissa. Ei varmasti tule kestämään tuo Truvativin keskiölaakeri joka on rakenteeltaankin heikko jo pelkkä veden näkeminen riittää, eipä tarvitse enää ainakaan tuohon pyörää keskiöä vaihtaa

Tämä jäi vaivaamaan. Edellä Bikeshopin Visa erikseen totesi tänne myös tarvittaessa vastattavan yleisempääkin mielenkiintoa herättäviin kysymyksiin niin esitänpä sellaisen.

Eli tämä rungon vedenpoisto ja keskiölaakeri-asia. Kun perusteellisemmin pyörää huolsin ja kävin kaikki nippelit läpi niin huomasin, että myös droppi-tolpan pohjassa oli ruostetta ja tämä oli ilmaantunut nyt kesällä koska viimeksi keväällä sen huolsin ja katsoin sekä rasvailin. Samaa "vapaata" tilaahan tuo on keskikön kanssa eli lie sama vesi tehnyt tämänkin murheen. Selvästi kosteudenpoistolle on kriittinen tarve. Monia reittejä pyörässä on, joista vesi potentiaalisesti väärään paikkaan pääsee eri oloissa.

Jos reikä on syytä ongelmien ehkäisemiseksi porata niin millainen suunnaltaan sekä kooltaan ja mihin kohti? Kona Big Honzo siis kyseessä. Ei viitsisi triviaalia asiaa varten alkaa pyörää ympäri Suomea lähettelemään, mutta ei nyt koeporaamaankaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laputo Katso viesti
    Tämä jäi vaivaamaan. Edellä Bikeshopin Visa erikseen totesi tänne myös tarvittaessa vastattavan yleisempääkin mielenkiintoa herättäviin kysymyksiin niin esitänpä sellaisen.

Eli tämä rungon vedenpoisto ja keskiölaakeri-asia. Kun perusteellisemmin pyörää huolsin ja kävin kaikki nippelit läpi niin huomasin, että myös droppi-tolpan pohjassa oli ruostetta ja tämä oli ilmaantunut nyt kesällä koska viimeksi keväällä sen huolsin ja katsoin sekä rasvailin. Samaa "vapaata" tilaahan tuo on keskikön kanssa eli lie sama vesi tehnyt tämänkin murheen. Selvästi kosteudenpoistolle on kriittinen tarve. Monia reittejä pyörässä on, joista vesi potentiaalisesti väärään paikkaan pääsee eri oloissa.

Jos reikä on syytä ongelmien ehkäisemiseksi porata niin millainen suunnaltaan sekä kooltaan ja mihin kohti? Kona Big Honzo siis kyseessä. Ei viitsisi triviaalia asiaa varten alkaa pyörää ympäri Suomea lähettelemään, mutta ei nyt koeporaamaankaan.
    Tokihan tännekin vastaillaan mieltä askarruttaviin kysymyksiin

Tähän ei kuitenkaan voi antaa mitään yleispätevää vastausta, muuta kuin että vastaavissa tapauksissa tilanteet ratkaistaan aina tapauskohtaisesti. Voinen puhua kaikkien merkkien ja kauppiaiden puolesta siinä että mitään rakenteellisia muutoksia ei kuluttaja voi itse tehdä ilman takuun raukeamista. Ei vaikka omistaisi autokorjaamon, sorvauspajan tai cnc -koneistamon

Teemme huollossa kyllä tarpeen mukaan keskiön alle poraamalla vedenpoistoreiän, tällaiset löytyy omista jäykkäperistänikin. Rungoissa on lähtökohtaisesti takahaarukan alapuolella pienet reiät, joista vesi pääsee pois, mutta poistuminen vaatii pyörän ajoittaista nostamista pystyasentoon takarenkaan varaan. Kyseinen keskiön alta "puuttuva" reikä ei kuitenkaan rajoitu mitenkään erityisesti Konan pyöriin tai keskusteltuun Honzoon, sama tilanne on todella usealla valmistajalla. Samaan hengenvetoon todettakoon, että läheskään kaikille kuskeille tuo ei aiheuta mitään ongelmia, sillä siihen vaikuttaa ajokelit, pesutapa ja säilytysasento. Reikä luonnollisesti myös mahdollistaa veden pääsemisen rungon sisään helpommin. Tästä syystä runkoja ei aleta sen enempää porailemaan vakiona koonnin yhteydessä, kyseessä on minuutin homma eli ajallisesta asiasta ei ole kyse. Honzon eri versioita on yksinään meiltä Suomessa liikenteessä kolminumeroinen määrä ja ongelmien määrässä ollaan tuon asian tiimoilta promileluokassa.

Hissitolpan pohjassa olevalla tarkoitat varmasti joko vaijerin kiinnitystä tai itse vaijeria? Teräsosissa pieni ruoste tulee ihan väkisin ja ei sellaisenaan haittaa oikeastaan mitään. Vaijerit ja vastaavat ovat kuitenkin kuluvia osia ja menevät yleensä vaihtokuntoon jostain muusta kulumisen syystä kuin ruosteesta. Laita kuitenkin ihmeessä jossain kohtaa meille sähköpostitse kuvaa tuosta niin tutkitaan tarkemmin. Sen verran voin näin ulkomuistista sanoa että kyseisen kohdan ruostumisesta en muista yhtään tapausta, jossa toiminta olisi häiriintynyt tai tuote rikkoutunut.

Yleisenä ohjenuorana kaikkiin mieltä askarruttaviin asioihin, olkaa yhteydessä myyjäliikkeeseen aina ensin. Sen jälkeen voi spekuloida eri foorumeilla onko saatu vastaus tai toimintatapa oikea vai ei. Harmillisesti eri kanavissa näkee todella ihmeellisiä käsityksiä monen asian hoitamisesta tai miten tietty pyörään liittyvä homma kannattaa tehdä. Enkä tällä nyt tarkoita tätä käsiteltävää asiaa

Loppuun vielä nimerkille Laputo, laita meille sähköpostia aiheesta niin katsotaan missä asustelet ja olisiko paikkakunnalla sopivaa pyöräliikettä jossa vedenpoiston voisi porauttaa omakustanteisesti ilman takuun raukeamista. Voit sitten päättää jos näin tahdot tehdä. Ja jottei tule väärinkäsityksiä niin epäselvissä takuuasioissa otamme pyörät aina meille tutkittavaksi, kuten aiemmin todettu.

Ystävällisin terveisin
    -Visa
    www.bikeshop.fi / Ajopyörä

Juteltiin Kona pyöriä myyvän pyöräliikkeen omistajan kanssa ei siis Bikeshopin vaan erään toisen tästä samasta veden poistoreijän puuttumisesta ja hän oli ollut yhteydessä suoraan valmistajaan joka oli yksikantaan ilmoittanut että reijän poraaminen aiheuttaa välittömän takuun raukeamisen eikä suosittele sitä muutenkaan missään tapauksessa, eli porasi reijän kuka tahansa se Konan mukaan mitätöi runko takuun. Tämä ongelma ei ole mitenkään vieras, toisilla keskiön laakeri kestää pikkasen kauemmin ja joltain menee melko pian mutta se on selvä että tuo on suunnitelun osalta selvä susi, vääränlainen keskiö laakeri kyseisessä rungossa on se suurin virhe, ei puuttuva reikä mutta reikä ehkä saisi laakerin mahdollisesti pikkasen paremmin kestämään.

Tutkimuksen mukaan useimmissa pyörissä tuo reikä on valmiina mutta ei Konassa edelleenkään, jopa nykyisessä hiilikuiturunkoisessa pyörässäni sellainen kyllä löytyy. Silloin kun vielä kyseisen Kona Honzoni kanssa leikin oli hyvä konsti ja ehkä se ainut oikea tapa valmistajankin mukaan se että pesun jälkeen irroitetaan satutoppa ja käännetään pyörä ylös alaisin jolloin siltä ruikkaa se ruokalusikallinen vettä joka kerta, hyvä olisi jättää satutolppa irralleen ainakin seuraavaan ajokertaan että kosteus pääsee haihtumaan pois ja aina pitempien säilytys aikojen ajaksi.

Mutta Honzon osalta keskiön tuhoutuminen johtuu erityisen huonosta keskiön veden tiiviydestä, vesi pääsee rungon sisältä suoraan laakereille tuhoten ne nopeasti, tästä samaisesta keskiöstä on kyllä juttua netin syövereissä enempikin ja koskien juuri ks. tiiviyden puutetta vettä vastaan.

Uudessa Honzossa näyttäis keskiö muutetun toisen laiseksi, toivottavasti on parempi.

Hyvä pyörä mutta tuo asia pilasi koko komeuden ja lähtö tuli Konalle äkkiä, mutta kaikki syy ei ollut Konan.

Ei se runko voi hajota, jos keskiön alle poraa 3-4 mm reijän.

Ei laakereihin saa joutua vettä vaikka muhvissa olisi reikäkin.

Bikeshopille: Noo, 2500 km tuo kesti. Kun ei ole syvällisempää kokemusta niin en osaa sanoa, onko paljon vai vähän, mutta 17 euron osalle ihan riittävästi minusta. Taidan vain vaihtaa uuden ja yrittää huomioida asian käytössä. Nykyään pyörä on seinällä säilytyksessä sisällä. Käsin sen pesen enkä koskaan ruiskulla. Luulen, että reittejä vedelle on ainakin kaksi: satulatolpan tyvi ja keskiön sivut. SRAM:n sivuilta löytyikin tämän Truvativ-keskiön manuaali (se varmaan kannattaisi laittaa pyörän mukaan kaikille?) ja siinä patisteltiin jatkuvaan runsaaseen vaselinisointiin ulkosyrjien osalta. Enköhän saa tuon näitä käyttöteknisiä asioita huomioimalla pysymään kunnossa ilman reikiä. Ja eikös aina voi päivittää kammet ja jonkin BSA-keskiön jos niikseen haluaa?

Hissitolpan osalta pohjamekanismi oli kokonaan pintaruosteessa. Eipä se haitannut ja toimi kuten kuului + sain ruosteen pois, mutta kertoi että märkää tuolla on ollut.

Kiitos vastauksesta! Palaan asiaan, joskaan en näissä merkeissä. Kun on ihan toinen (pieni) murhe.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •