Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 33

Aihe: Passo dello stelvio

  1. #1
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    89

    Passo dello stelvio

    Noin vuosi sitten suunnittelin reissua alppimaisemiin. Lennnot oli Ryanairilla Tampereelta Bergamoon ja Paluu viikon päästä samaa reittiä. Täältä foorumista tuli mukavasti vinkkejä. Stelviosta en ollut aikaisemmin kuullutkaan. Alkoi kuitenkin kiinnostamaan haasteena. Nyt olen sitten viisaampi asian suhteen, reissu on takana, mutta Stelvio jäi valloittamatta. Nyt on aika pohtia, tuleeko uusi reissu. Ja mitä tekisin toisin, jos toisen kerran tulisi lähdettyä siihen suuntaan.
    Stelvio osui viikon reissun varrelle loppupuolella, ja oli koettava juuri tänä päivänä, koska oli tiukahko aikataulu. Edellisen yön majoitun Meranon kaupungin reunustalla. Aikainen herätys ja matkaan. Sieltä
    Pratoon oli muutaman tunnin ajo, olisiko mennyt 3 tuntia? Jälkikäteen huomasin, että jo tuolla osuudella oli nousua. Se selittää, että ajaminen ei tuntunut mitenkään iisiltä. Kuitenkin niin vähän, ettei sitä silmällä pystynyt välttämättä näkemään.
    Pratossa sää oli pilvinen mutta poutainen. Taivallus tuntemattomaan alkoi. Kalustona Nishiki pro sl.
    Alu meni kohtalaisesti. Sitten alkoi sae, joka muuttui rajuilmaksi. Ihan kyllä muutenkin alkoi tuntua hapokkaalta, kun serpenttiinimutkat alkoivat. Trafoin jälkeen matka jatkui jonkun aikaa. Arvioisin, että noin kahden kilometrin korkeudessa päätin keskeyttää. Aika hankalaa oli ajo alaskin. Sen verran kylmettynyt olin ja kun piti koko ajan jarruttaa. Pratossa hotelliin; kuuma suihku ja Juhlamokkaa keittäen palautumaan.
    Ilta olikin ihan kaunis, kun kävelin Praton kylässä. Aurinko paistoi täydeltä taivaalta.
    Mitä sitten tekisin toisin, jos tulee uusi yritys. Olen ostanut pyöräilykengät ja lukkopolkimet. Pienempiä vaihteita olisin kaivannut. Ihan kilpapyöräkin olisi keventänyt matkantekoa. Kuitenkin piti kuskata viikon varusteen, joten Nishiki tavaratelineellä oli parempi valinta. Repuu ja satulalaukut painoi jonkin verran.
    Millaisia kokemuksia muilla on Stelviosta, onko joutunut keskeyttämään sää tai teknisten ongelmien takia?

  2. #2
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.226
    Muutaman kerran on tullut ajettua Stelviolle. Pari kertaa Bormion puolelta Re Stelvio -tapahtuman merkeissä ja kerran Bolzanon suunnasta. Kahdella kerralla keli oli oikein hieno ja ylhäällä tarkeni melkein lyhyillä ajovarusteilla. Tällä yhdellä kerralla tulikin sitten vettä vaakasuoraan muutaman asteen lämmössä. Oli pakko tulla alas bussilla, koska märissä kesävarusteissa ei yksinkertaisesti pystynyt laskemaan kahtakymmentä kilometriä.

    Korkeissa alppisolissa pitää katsoa päivän sää ja ottaa sopivat varusteet sen mukaan. Siellä voi olla aivan helvetin kylmä heinäkuussakin. Siis vaikka alhaalla on helle, ylhäällä voi olla pakkasta ja lumisadetta.

  3. #3
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    798
    Kerran olen polkenut Stelvion fillarilla, autolla on tullut ajettua kaikki sinne johtavat tiet. Fillarilla tehty nousu on jäänyt siinä mielessä mieleen, että silloin päätin ostaa itselleni kilpapyörän. Olin liikenteessä etujousitetulla maastopyörällä matkalla Obersdorfista Riva del Gardaan, selässä 8-kiloinen reppu. Hiilikuituisilla kilpureillaan ohikiitäviä vanhoja pappoja hämmästellessä ymmärsin, et kapeat renkaat ne olla pitää..

    Noin yleisesti Stelviosta ja muistakin isoista mäistä, sää vaihtelee todella paljon ja varusteet on oltava sen mukaiset. Tokkopa tuolla on vuosittain montaakaan päivää, etteikö vähintään laskua varten pitäisi olla sadetakki mukana. Useimmiten paljon muutakin lämmintä. Rankka nousu kun on kyseessä, ylimääräistä kamaa ei kannata kantaa mukana, eli jos joudut turvautumaan satulalaukkuihin, olet pakannut liikaa.

  4. #4
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    2.659
    Stelvio - Stillfserjoch on yksi komeimmista alppimäistä ja kuuluu nousta Praton suunnalta. Kannattaa ajaa ja vaikka matkustaa erikseen ajamaan Stelvio.

    Kolmisen vuotta sitten kinnasin Jussi V:n ja Brucen ( matkaan sattunut jenkki ) kanssa mäen päälle kauniissa kelissä. Aivan huipulla saimme kiinni sellaisen n. 13 v pikkupojan, joka ajoi mäen päälle ATB-koulupyörällä, n. 16 kg, avopolkimet, shortsit, tavarateline ja kaikki. Poikaa oli pakko haastetella. Nuorimies kertoi huvikseen silloin tällöin ajavansa kotoa mäen päälle maisemia katsomaan, vilkaisi kelloaan ja sanoi, että äidillä on kotona kohta ruoka valmiina ja lähti laskemaan kotiin. Siinähän katsoimme kolme tosi kovaa mäkimiestä trikoissa ja 7 kg konkeilla ihmeissämme pojan perään ja mietimme, oliko tämä mäki sittenkään niin kova -paitsi meille.

    Kerran aiemmin oli Pratossa aamulla varhain +25C ja Stelvion huipulle päästessä sateli räntää. Oli oikein hauska ja mukava laskea siitä Bormion suuntaa kesäkamppeissa. Harvoin olen palellut niin pahasti. Siis irtohihat, lahkeet, tuulitakki, myssy, pitkät hanskat on syytä olla alpeilla aina mukana.

    Tässä näkyy Stelvio Franzerhöhen majatalosta ylöspäin. Myyttinen mäki !



    ja sama ylhäältä


    ja vielä matkalta ylös. Olin näköjään silloin Suomi-trikoot päällä:

    MTB 50+ muokkasi tätä : 31.01.2012 at 16.30
    HRMV 2019

  5. #5
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    433

    Ajettu on (kesäkuussa 2011)

    Praton puolelta ylös (edellisen yön kyllä vietin Müstairissa joten Pratoon tutustuminen jäi väliin) ja kaunis oli myös lasku Bormioon. Sieltä oli hyvä jatka Passo Gaviįn ja Ponte di Legnon kautta Riva del Gardalle.
    Davosin ja Praton välillä on Flüelapass ja Ofenpass mutta Stelvio on uniikki.
    Stelvion viimeiset 5 km olivat elämäni pisimmät 5 km.
    Ajoin teräsrunkoisella maantiepyörällä, tankolaukku, satulalaukku ja kaksi pientä sivulaukkua yht noin 15 kg. Pienin välitys 33-28 ei riittänyt jyrkimmmissä kohdissa (12-13%). Normaalilla kompakti-34-25(27):lla menisi ilman varusteita mutta jos ajaa retkivarustuksen kera, suosittelen 34(33)-30(32) -välitystä. Yli 2000 m korkeudessa ilman matala happiosapainekin vaikuttaa joten parempi säätää fillariin over kill -välitys kuin se että joutuu taluttamaan.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  6. #6
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    327
    Onko niin, että jos yöpyy Pratossa ja jättää auton sinne, niin jos huipulta laskee Bormioon, on tultava samaa tietä takaisin. Vai voiko jostain tehdä kohtuullisen pyörällä ajettavan lenkin takaisin Pratoon?
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  7. #7
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.154
    Ei kyllä kovin lyhyttä lenkkiä. Itse ajoin Stelvion Livignosta käsin lenkkinä siten, että ajoin Livignosta tunnelista Sveitsiin, Ofenpassin yli ja sitten pitkä lasku takaisin Italiaan ja Pratoon. Kun Stelvio oli ylitetty oli Bormiosta Livignoon vielä n. 40 kilometriä, josta yli puolet jyrkähköä nousua. Matkaa tuli yhteensä 160 kilometriä eikä ainakaan mulla keskinopeus hirveästi yli 20 km/h noussut. Tuo taitaa kuitenkin olla kevyin vaihtoehto.

    Jos Bormioon ei ole mikään pakko päästä, voit toki kääntyä heti pian Stelvion huipun jälkeen Umbrail-solan suuntaan ja tulla sitä kautta takaisin alamäkeen Pratoon. Tuolla lenkillä ei olisi pituutta hirveästi ja Stelvio olisi ainoa nousu, mutta Umbrail on osittain päällystämätön, eikä välttämättä kovin hauskaa ajettavaa maantiepyörällä alamäkeen? En ole itse sieltä ajanut.

  8. #8
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    ...Jos Bormioon ei ole mikään pakko päästä, voit toki kääntyä heti pian Stelvion huipun jälkeen Umbrail-solan suuntaan ja tulla sitä kautta takaisin alamäkeen Pratoon. Tuolla lenkillä ei olisi pituutta hirveästi ja Stelvio olisi ainoa nousu, mutta Umbrail on osittain päällystämätön, eikä välttämättä kovin hauskaa ajettavaa maantiepyörällä alamäkeen? En ole itse sieltä ajanut.
    Itse olen laskenut huipulta takaisin Pratoon juuri tuota tietä pitkin. Tie kääntyy hetken huipulta laskettua oikealle;muistaakseni siinä risteyksessä on joku kirkkokin maamerkkinä. Pätkä ajetaan Sveitsin puolella.
    Alamäki oli (2008) pääosiltaan päällystetty, mutta välissä oli joku parin kilsan pätkä hiekkapohjaa. Ihan ajettavissa maantiepyörälläkin, mutta vauhtia piti tietysti ottaa pois. Loppumatka Pratoon olikin sitten
    melko tasaista jolkotusta. Näyttäisi olleen Polarin mukaan 64,6 km Prato-Stelvio-Prato.

    Stelvio on kyllä hieno nousu.

    Edit:
    Hahaa!! Arkistoista löytyi Hannu P. ottama kuva meikäläisen painimisesta Canyonilla ylös Stelviota :



    Siellä on muuten eräs foorumin kaveri tuossa punaisessa ajoasussa, saa huutaa hep!
    PHI muokkasi tätä : 03.02.2012 at 00.20



  9. #9
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    41
    Hei, mihin aikaa vuodesta porukkaa on ollut tuolla ajamassa ja mitkä ovat pääpiirteittäin kelit olleen ko.ajankohtana? Mietin, että itse olisi noilla suunnilla heinkäkuussa tai sitten vasta syyskuun alussa. Kiinostaisi vihdoin ajaa tuo pätkä läpi, muuten kesäreitti vielä auki Ehkäpä käyn ajamassa vain tuon pätkän.

  10. #10
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.154
    Tuossa välissä pitäisi varmastikin olla ne parhaat kelit. Elo-syyskuun vaihteessa kävin itse, ja silloin alhaalla oli noin 32 astetta ja ylhäällä 12, ja tuuliliivi oli paidan taskussa alamäkeä varten.

  11. #11
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    798
    Juu, Heinä - syyskuu varmasti parasta aikaa. Kesäkuun alkupuolella voi olla vielä lunta tiellä, ja lokakuussa alkaa jo olla liian kylmä. Viereisen Gavian taitavat sulkea lokakuun puolivälissä, joten siitä voi päätellä. Ja tuonne kun menee, kannattaa samalla käydä maistelemassa myös Gavia ja Mortirolo.

  12. #12
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    .... Ja tuonne kun menee, kannattaa samalla käydä maistelemassa myös Gavia ja Mortirolo.
    - kiitos. Tosiaan, kesän '12 teemaksi voisikin ottaa vuoristoajon pitkään jatkuneen matka-ajon vastapainoksi. Enpä ole vielä noita vuoristoja juntannut...

  13. #13
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    2.659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Juu, Heinä - syyskuu varmasti parasta aikaa. Kesäkuun alkupuolella voi olla vielä lunta tiellä, ja lokakuussa alkaa jo olla liian kylmä. Viereisen Gavian taitavat sulkea lokakuun puolivälissä, joten siitä voi päätellä. Ja tuonne kun menee, kannattaa samalla käydä maistelemassa myös Gavia ja Mortirolo.
    Kyllä syyskuun puolivälin jälkeen keli on arpapeliä.
    2008 Tour Trans Austriassa oli monella etapilla vuorilla pakkasen puolella ja lumiraja tipahti 800 m:iin. Grossglocknerille ei päästy ollenkaan, koska mäen päällä oli 30 ... 40 cm lunta. Toisaalta muistan kerran heinäkuussa kun olin Hahnenkamin päällä +24 C ja seuraavana yönä sinne satoi lumen.
    Arpapeliä on keli aina vuorilla, mutta kyllä kesäkuun puolivälistä elokuu lopulle on yleensä parhaat kelit
    HRMV 2019

  14. #14
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    19
    Hyvä palsta ja hyviä kommentteja. Olen nimittäin itse suuntaamassa heinäkuun alussa tuonne Stelvioon nyt 2012 kesällä. Lento Milanoon, siitä fillarilla Bormioon, jossa on tarkoitus jäädä "pitämään leiriä" hotelliin ja siitä käsin tehdä muutamien päivien aikana käydä kapuamassa ja laskemassa lähitienoon parhaita mäkiä.
    Täytynee ainakin vaihtaa normi 12-25 takapakka sopivampiin välityksiin ettei mene taluttamiseksi. Samoin tuo sääasia oli hyvä huomio, ei viitsisi turhaan jäätyä tuonne huipulle. Eli pitkiä hihoja tms. täytyy ottaa käsille mukaan.
    Jos joku on heinäkuun ekalla viikolla tuolla maisemissa niin halutessaan saa laittaa viestiä. Tarkoitus olla Bormion suunnalla alustavasti 2.-5.7.2012.

  15. #15
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    798
    ota bussi tai vuokra-auto perille Bormioon niin säästyt isolta vaivalta. Kaikkien kamojen kanssa kuitenkin aika pitkä siirtymä, ja perillä fillarointi on huomattavasti antoisampaa kuin matkan varrella. Ja jos kaipaat Campan vuoristopakkaa niin ota yhteyttä.

  16. #16
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.901
    Ihan kunnioitettavan näköinen mäki virtuaalidemossa, kivat sivut laiskemmalle turistille.
    http://www.cyclingthealps.com/#stelvio-pass
    http://www.cyclingthealps.com/#stelvio-pass-tour

  17. #17
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.862
    Tuo on siis Bormion puolelta, Praton suunnasta: http://www.cyclingthealps.com/#stelv...s-tour-reverse

  18. #18
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    1.796
    Onkohan tuo missä kunnossa kuukauden päästä? Kannattaneeko yrittää edes.

    µ

  19. #19
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    755
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti --+MM+-- Katso viesti
    Onkohan tuo missä kunnossa kuukauden päästä? Kannattaneeko yrittää edes.

    µ
    Ainakin Italian ympäriajon 20. etappi 26.5. päättyy stelvion nousuun (bormiosta). Elisiis maali huipulla. Toki onhan noita italian ympäriajon etappeja muuteltu kelin takia (lähinnä gavia ja stelvio). Eli todennäkösesti pääsee mutta ei välttämättä. Ei omaa kokemusta, pelkkä arvaus tämä siis!

  20. #20
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Wrocław, Puola
    Viestit
    1.515
    Varmasti yrittävät kaikkensa, että etappi onnistuu, mutta tämä pätee vain tuona ja ehkä edellisenä päivänä, ei viikkoa ennen.

    Viime vuonna Stelvion sola piti avata 28 toukokuuta, ja tänäkin vuonna ennustettu päivämäärä on... "toukokuun loppu".
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

  21. #21
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Helsinki, Kallahti
    Viestit
    2.549
    Osin tämän ketjun innoittama päätin kokeilla miten taipuu stelvio. Taipui se. Pratosta takaisin Bormioon tullessa meinasi usko loppua ja mies taipua kun energiat loppuivat ja polveen sattui. Lopulta vain matka loppui.

  22. #22
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    87
    Team HHCK kävi myös heinäkuun alussa selättämässä Stelvion. Omalla kohdallani valmistautuminen meni mahdollisimman huonosti huipentuen kuukauden ajotaukoon ja viikon flunssaan ennen h-hetkeä. Niinpä loppupätkän keskinopeudet ovat Sports Trackeriltä aika karua luettavaa; keskinopeus monelta kilometriltä 7 ja 8 km/h välillä... ei paljon auttanut vaikka otettiin vuokrapyörät triplarattailla... Nousua ei tosin helpottanut sekään että Pratosta lähdön jälkeen neljän kilometrin ylämäkeen punnertamisen jälkeen pyörästä hajosi satulaputken klemmari ja piti laskea takaisin vuokraamoon hakemaan uusi. No, tulipahan lämmiteltyä ennen varsinaisen mäen alkua.
    Käytännön vinkkeinä noiden lämpimien vaatteiden lisäksi ( meille sattui hieno nousukeli, silti konkarit näyttivät kiskovan ylleen laskua varten tuulitakkien lisäksi mm. irtolahkeita ja kypärämyssyjä syystä joka selvisi meillekin ) kannattaa muistaa ainakin tutkiskella nousukäyriä lähestymisiä suunnitellessaan ja varata energiaa myös laskua varten ( todella kovaa hommaa sormille ja niskalle ). Reissua kannattaa ehkä suunnitella kesäkuun puolivälin - heinäkuun alun tienoille; paikallisen matkailuyrittäjän mukaan 15.7. on yleensä sellainen kipuraja jonka jälkeen majoitukset ja tiet ovat tungokseen asti täynnä väkeä.
    Kaiken kaikkiaan eeppinen kokemus, kannattaa ehdottomasti käydä!
    Team HHCK - Hills Hurt, Couches Kill...
    hhck.suntuubi.com

  23. #23
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    38
    Bormiosta Stelvion päälle järjestetään vuosittain myös kaikille avoin kilpailu: Mapeiday. Ajankohta näyttäisi olevan aina heinäkuun puolivälissä. Pari vuotta osallistuminen oli suunnitteluasteella, mutta tänä vuonna oltiin mukana. Edellisenä iltana käytiin katsomassa reitti autolla, ja huipulla oli muutama aste lämmintä ja satoi räntää. Itse kisapäivänä aurinkokin paistoi välillä, mutta lämpötila pysyi melko alhaalla. Kovaa polkiessa ylämäkeen pysyi tietysti lämmöt päällä ja tulimme bussikyydillä alas, mutta turistina pelkässä lyhythihaisessa ei kannata nousta ylös... Maisemat ovat kyllä komeat molemmin puolin huippua, jos vain pilvet eivät peitä näkymiä.

  24. #24
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    2.016
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benja Katso viesti
    Bormiosta Stelvion päälle järjestetään vuosittain myös kaikille avoin kilpailu: Mapeiday. Ajankohta näyttäisi olevan aina heinäkuun puolivälissä. Pari vuotta osallistuminen oli suunnitteluasteella, mutta tänä vuonna oltiin mukana. Edellisenä iltana käytiin katsomassa reitti autolla, ja huipulla oli muutama aste lämmintä ja satoi räntää. Itse kisapäivänä aurinkokin paistoi välillä, mutta lämpötila pysyi melko alhaalla. Kovaa polkiessa ylämäkeen pysyi tietysti lämmöt päällä ja tulimme bussikyydillä alas, mutta turistina pelkässä lyhythihaisessa ei kannata nousta ylös... Maisemat ovat kyllä komeat molemmin puolin huippua, jos vain pilvet eivät peitä näkymiä.
    Komean näköistä menoa. Katoin, että tutun näköinen mies tuo mustissa polkeva ja sehän onkin tosiaan Italian entineen pääministeri.

    http://www.youtube.com/watch?v=yjQ4JbP9mfk#t=99s
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  25. #25
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.226
    2007 ja 2008 olin ajamassa Re Stelvion (Mapeidayn). Tänä vuonna oli tarkoitus mennä, mutta flunssa pirulainen sotki suunnitelmat. Tuo on hieno massatapahtuma, jossa nopeimmat menevät ylös tunnissa ja osalla menee helposti kolme tuntia. Eli mukaan voi lähteä kuka vain.

  26. #26
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    204
    Eilen kotiuduttu bormiosta, hapokas viikko pyörän selässä... nyt tietää miltä mäkisessä maastossa kiipeäminen ja laskeminen tuntuu! 5 päivää tuli ajeltua täpöjoustolla huippuja valloittaen ja pyörää kantaen. Lopuksi pari päivää maantiepyörällä lähikyliin tutustuen. Toi Stelvion kiipeäminen on kyllä varsin mielenkiintoinen kokemus ja tutustumismatka itseensä

    Vedin sen hapokkaamman version eli ensiksi ylös bormion suunnalta 23km/1400nousumetriä ja siitä sitten kuolemaa halveksuen ja nopeusennätykset rikkoen alas pratoon. Siellä pikku tankkaustauko ja eiku takas ylöspäin kohti stelvion huippua. Praton puolelta nousu on aivan eri luokkaa kuin bormion puoleta, matkaa tuli n. 26km, nousumetrejä 1650m eikä tasaista varmaan metriäkään

    Suosittelen kaikille, ikimuistoinen mäki!

  27. #27
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    770
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilier Katso viesti
    Onko niin, että jos yöpyy Pratossa ja jättää auton sinne, niin jos huipulta laskee Bormioon, on tultava samaa tietä takaisin. Vai voiko jostain tehdä kohtuullisen pyörällä ajettavan lenkin takaisin Pratoon?
    tuollainen Garmin-reitti löytyi: http://connect.garmin.com/course/2169685

  28. #28
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zblues Katso viesti
    Hei, mihin aikaa vuodesta porukkaa on ollut tuolla ajamassa ja mitkä ovat pääpiirteittäin kelit olleen ko.ajankohtana?
    Oman parin viikon takaisen kokemuksen perusteella nousu Stelviolle kannattaa ajoittaa reilusti kesän puolelle. Nollaraja oli n. 1800 metrissä ja ylhäällä oli lumiauroilla hommia. Alas laskemisen nautintoa (ja vauhtia) vähensivät pelko jäisistä kohdista tiessä ja tarve pysähtyä sulattelemaan sormia muutaman kerran. Kaikesta huolimatta hieno nousu ja hieno ajopäivä - ja omalla tavallaan hc-keli toi lisäfiilistä hommaan.

  29. #29
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.671
    Itse olen menossa ensi toukokuussa kyseiselle alueelle ja tarkoitus olis seurata Giroa Stelviosta käsin. Edellisenä päivänä yli ja teltta pystyyn ja seuraava päivä lepopäivä ja Giro jos vaan onnistuu.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  30. #30
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.946
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Onceagain Katso viesti
    Eilen kotiuduttu bormiosta, hapokas viikko pyörän selässä... nyt tietää miltä mäkisessä maastossa kiipeäminen ja laskeminen tuntuu! 5 päivää tuli ajeltua täpöjoustolla huippuja valloittaen ja pyörää kantaen. Lopuksi pari päivää maantiepyörällä lähikyliin tutustuen.
    Oltiinko me siellä samaan aikaan, meinaan kun muistan jossain baarissa kuulleeni juttuja sankarteoista.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •