CanyonLostInLaplandGiantElectrobikeAjopyora
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 41

Aihe: Ibis mojo sl elka stage 5

Ibis mojo sl elka stage 5

Hei!
    Onko kenelläkään kokemusta Elkan Stage 5 iskarista Mojo SL:ssä? Olen hankkimassa Elka Stage 5:sta + titsku jousi. Toinen vaihtoehto minulle oli Cane Creekin DP, mutta tehtaalta sanottiin ettei se sopisi mojo:n. runko on suuniteltu toimimaan ilmaiskarilla.vai onko takanana tuleva cane creekin db air. fillariosa .fi:stä kerrottiin että on asennettu 4-5 elkaa mojoihin ja asiakkaat ovat ollet tyyytyväisiä
    Olisi kiva kuulla kommentteja ylipäänsä jousi-iskareista jotka ovat asennettu mojo sl:liin. onko titsku jousella muuta eroa kuin paino. pyrin pitämään pyörän alle 12kg. tällä hetkellä mojossa on fox dhx air 5.

Moro,
    Ei oo kokemusta Elkasta tai Mojo:sta, mutta kyllähän asiasta on tuolla Ibis säikeessä ollu juttua, esim http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...20#post1523120
    Ride and Smile!

Itse vaihdoin Mondraker Zenitiin Fox DHX airin tilalle ELkan Titaani jousella ,pyörästtä tuli täysin uusi , ei perä niiaile turhia voi laskea huoletta vaikeampia paikkoja joissa DHX rupes tekemään omiaan ja mäen nousu ykykin parani todella paljon, En oo koskaan ollut ilmaiskarin ihannoija ja tämä vaihto vain vahvisti aikaisempia tuntemuksia painoa tulin 250-300 g een viitsi edes mitata toimii se sen verran paremmin .

täällä yksi

Kesän on ollut Elka5 kiinni Mojo SL:ssä. Toimii todella hyvin ja jämäkästi, en vaihtaisi pois. Kokemusta tosiaan vain RP23:sta aiemmin. Perän pito tuntuu paremmalta eritoten ylämäkeen ja alamäkeen perä vain tuntuu eheältä. Noh olikohan tuosta luonnehdinnasta nyt apua. RP23:ssa säätömahdollisuudet ovat niukahkot ja Elkastahan (ja muistakin paremmista) löytyy kaikki tarpeelliset. Titaanijousikin on ja kuulemma on vähän jämäkämpi. Muistaakseni otin reboundia säätöä yhden napsun löydempään rautajousesta vaihtaessa (tai no, en muista). Painonsäästö ei ollut kummoinen. Tuu testaa jos kevääseen asti meinaat odotella (talvi ajetaan rospuuttopyörillä

Painoa taitaa olla 12.6kg fläteillä, X9-sarjalla ja reilun kahden kilon keulalla.
    eSimonen muokkasi tätä : 12.12.2011 at 21.25 Syy: talvi

hei
    todella paljon kiitoksia näistä tiedoista,mä tilasin ajan fillariosa.fi ma 19.12.11. puhelin keskustelun perusteella,se markus vaikutti mukavalta kaverilta ja näytti olevan aika hyvin iskari ja viritys asiat puikoissa. innolla odotellaan ma:ta.olis mukava saada ptm:n ja eSIMONEN kuvia pyörästä. voisin laittaa itsekkin parikuvaa omasta pyörästä, vaikka ei ole ihan viimesessä setuppissa. viikko takaperin rakensin roiske suojan linkuille. yritän laittaa tänään vielä kuvia. ps. kiva kuulla että joku viellä ajaa fläteillä. mä taidan olla ainoa meidän ajoporukkassa lohjalla.

Mun mielestä Ibiksen DW-linkkuperä toimii oikein hyvin ihan normi-ilmaiskareillakin. Tosin mielipide saattaisi muuttua jos noita Elkoja pääsisi testaamaan.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

joo, hyvinhän toi mojo on toiminnut tolla ilmakannulla, ja täytyy sanoa, että ilmiömäinen pyörä kiipeämään ja mukava teknisessä maastossa. lohjalla on mantra voi v. että kipeää hyvin ja itse myös allekirjoitan (...varmaan nopea peli osavissa käsisssä..ja jos löytyy jerkkuu jaloista) cane creek kaveri sanoi, että mojo on suunnilteltu ilmakannulle eikä suositellut db:tä, joten kallistuin elka stage 5 titskujousella+simmitys. uskoisin, että hinta laatusuhde on hyvä. ajattelin laittaa elkan talvi iskariksi...voi olla, että jää myös kesä käyttöön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sami a Katso viesti
    eSIMONEN kuvia pyörästä. ps. kiva kuulla että joku viellä ajaa fläteillä. mä taidan olla ainoa meidän ajoporukkassa lohjalla.
    Tulee vieläkin ajettua myös lukoilla, tosin harvemmin. Joku joskus opasti ajamaan kesän lukoilla ja talven fläteillä. Tai miksei toisinkin päin
    Mojo on ihan samassa set-upissa nykyäänkin (paitsi titaanojousi tullut). Maastossa ei sitten kuvia tule otettua....

hieno kuva pyörästä ja hieno keula. hyvin istuu elka tohon väriprinttiin.. miten keula on toiminnut? tässä on mun projekti pienessä kokonaisuudessa:runko tuli ostettuu jk-shoppista Kimmolta, palvelu oli laadukasta ja ostajaa pidettiin hyvin ajantasalla sekä viimehetken osa toivomuksiin reakoitiin nopeasti, eli täydet10/10. suosittelen.
    ensimmäisenä tuli purettuu runko osiksi ja avattuu laakerit(rasvaa oli kiitettävästi)
    sen jälkeen alkoi askartelu (kiveniskuteippi)
    kuvat kertokoon puolestaan[IMG]IMG_0349[/IMG][IMG]IMG_0363[/IMG]...file://localhost/Users/sami/Pictures/IMG_0349.jpgfile://localhost/Users/sami/Pictures/IMG_0363.jpg[IMG]. Jos kuvat ei näy, niin osaako kukaan auttaa, kuinka haen URL-tidostossa kuvat koneeltani???

...Jos kuvat ei näy, niin osaako kukaan auttaa, kuinka haen URL-tidostossa kuvat koneeltani???
    Juu ei me päästä sun kovalevylle noita katsomaan. Sun pitäis saada noi sun kuvat internettiin johonkin kuvapalveluun (Picasa, kuvablogi, kuvat.fi, Flickr... jne jne) ja linkittää sitten se kuvan osoite IMG-tagien väliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eSimonen Katso viesti
    ...Mojo on ihan samassa set-upissa nykyäänkin (paitsi titaanojousi tullut). Maastossa ei sitten kuvia tule otettua.... - klip klip - ...
    eSimosella jänskä keula; noita 2012-mallisia Devillejä täällä ei lie montaa. Onks toi 160mm? Mitä kautta moisen
    hommasit?

huh koville otti nää kuvien laitto..jatketaan huomenna

tässä viellä yksi...mallit

näkyykö kuva..nyt

Ei näy, mihin laitoit kuvat koneeltasi ? Voit laittaa ne omaan profiiliisi ja sieltä tähän. Tekemällä albumin ja sieltä klikkaa "siirrä kuvia" ja sitten siirrät ne tänne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    eSimosella jänskä keula; noita 2012-mallisia Devillejä täällä ei lie montaa. Onks toi 160mm? Mitä kautta moisen
    hommasit?
    Joo keula on 160 ja siinä on se TRC tms. joka jäykentää keulaa siirtymille/tasaisiin pitkiin nousihin. Itselle se ominaisuus lähestulkoon turhake. Toki siirtymillä ok. Vanha keula oli Talas ja sitä en saanut sitten millään säätöihin. Deville napsahti lähes suoraan laatikosta kohdalleen.

Tilasin suoraan kevät talvella valmistajalta ja kai tilaus jäi johonkin niiden järjestelmään pyörimään. Noh pyytelivät anteeksi ja tuommoisilla 2012-teipeilla se sitten tuli. Vaihtoehtoina oli myös perus Float mutta hinta taisi olla samoissa kiroissa. Keula on toiminut tosi hyvin, vaikka paino vähän lisääntyikin --> tyytyväinen käyttäjä

@eSimonen - tnx infosta. Olen itse ajellu samanlaisella jokusen kuukauden - oli kuulemma ekoja TRC-mallisia
    160mm yksilöitä kun saivat jakoon - enkä valita - hyllyssä on pari muutakin keulaa kiwaa keulaa, mut toi pesee
    ne muut ainakin kesäkeleissä. Jos nyt olisin ilmakeulaa tarviimassa, niin ei puhettakaan et edes harkitsisin jotain
    muuta - keulan toiminta ei voi tuosta juuri kummemmaks muuttua. Pakkaskestosta en tiedä, mut niitä varten
    varalla on samanmittainen 2011 VanRC2 joka ei pakkasesta oo moksiskaan.

Ekoja trc keuloja kun saivat jakoon? Siis noilla teipeillä ja uudella vivullisella akselilla, ei tainnut muuta muutosta tulla 12 vuodelle? Kö? Meinaan kun mulla on ollut tää oma trc 160 Deville jo yli vuoden, muistaakseni. Ja juu ostaisin uudelleen.

Jos nyt olisin ilmakeulaa tarviimassa, niin ei puhettakaan et edes harkitsisin jotain
    muuta - keulan toiminta ei voi tuosta juuri kummemmaks muuttua. Pakkaskestosta en tiedä, mut niitä varten
    varalla on samanmittainen 2011 VanRC2 joka ei pakkasesta oo moksiskaan.
    Kyllä on erittäin hyvä keula. Vieterikeuloista ei ole kokemusta, mutta ilmakeuloista 160 Deville, SiD XX, 160 Float 36 ja Talas 32 ovat tällä hetkellä käytössä. Tuossa porukassa ei epäselvyyttä mikä keula toimii mulla parhaiten. Virittelin Talaksen talvipyörään nastarenkaiden kera ja nysväsin huoltaa Ibiksen linkunlaakereita myöten, joten Deville taitaa odottaa kevättä.

Piti ihan tarkistaa milloin keula tuli ja olihan se jo heinäkuu pitkällä. Devillen huolto-ohjeita jos jostain satutte samaan käsiinne niin jakoon vain! Käyttöohje toki on.

(edit: taisi muuten Lekun aikaisemmat palstavirittelyt jäädä takaraivoon ja uniin muhimaan. Kiitos niistä!)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Ekoja trc keuloja kun saivat jakoon? Siis noilla teipeillä ja uudella vivullisella akselilla, ei tainnut muuta muutosta tulla 12 vuodelle? Kö? Meinaan kun mulla on ollut tää oma trc 160 Deville jo yli vuoden, muistaakseni. Ja juu ostaisin uudelleen.
    Ekoja 2012-teipeillä ja vipuisella akselilla varustettuja normikaulaputkellisia TRC- versiota 160mm:nä - tapered-mallit tuli (kai)
    tuotantoon pykälää aikaisemmin. Sisuksissa ei tiettävästi oo muuta muutosta kun käyttävät joitain erilaisia (eri toimittajan tekemiä)
    o-renkuleita jossain. Tää info on siis peräisin R53:ta, mr Price tai mr Estrada ton kerto.

@eSimonen - Devilleen löytyy intterwebistä jotain huolto-ohjetta, mut mcmarkus (fillariosa.fi) alkaa olla pikkuhiljaa myös BOS-spekialisti,
    joten helppo / varma vaihtoehto löytynee Vantaalasta

@eSimonen - Devilleen löytyy intterwebistä jotain huolto-ohjetta, mut mcmarkus (fillariosa.fi) alkaa olla pikkuhiljaa myös BOS-spekialisti,
    joten helppo / varma vaihtoehto löytynee Vantaalasta
    Pitääpä googlettaa ahkerammin. Ja hyvä tietää että huolto löytyy läheltä. Sinne sit tarpeeseen. Tnx!

Juujuuaha. Olisin silloin aikoinaan ottanut justiinsa taperputkilolla, mutta eipä niitä silloin tehty vielä ja nyt ei maksa vaivaa vaihtaa. Silloin aluksihan noi maksoivat jotain 1200 ja vähän keulan saamisen jälkeen hinta putosi sen 400. T: nimim. sillon hänmiestä vitutti.

Ai niin. Kyllähän tossa öljyt vähän tuntuis kohmettuvan pakkasella. Pitäis saada aikaiseksi ehkä vaihtaa/tutattaa ne, papereissa luki jotenkin veikeästi tyyliin öljynvaihto tarpeen mukaan tai vaikka parin vuoden välein. Hiukan toista kuin Foksilla tai RS:llä... Tolle ei ole kirjaimellisesti tehty yhtään mitään tässä vuoden aikana, mutta eipä se tunnu olevan moksiskaan.

kuvat pinkbikesta, näkyykö+? JOs ei näy, niin voisiko joku vielä jeesata tarkemmin?

no niin viimeinkin niskalenkki netin ihmeelisestä maailmasta..koville otti. Edellisessä lähetyksessä runko osina ja itse tehdyt teipimallit. Laitan vielä tänään kuvia osista ja linkkusuojasta. Onko kenelläkään suosituksia jousen jäykkyydstä? Itselläni painoa on 76kg.

OT jatkuu: Tuo Bos Deville oli muuten uusimman sakujen Bike-lehden (01/2012) keulavertailussa mukana ja ihan Superia pukkasi arvosanaksi. Viime vuonnakin oli muistaakseni vertailussa, mutta ei ihan yhtä hyvin tuolloin pärjännyt. Ei ole nyt lehti käsillä, joten en pysty just nyt tsekkaamaan miksi pärjäsi niin hyvin ja mikä on mahdollisesti muuttunut.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

no niin viimeinkin niskalenkki netin ihmeelisestä maailmasta..koville otti. Edellisessä lähetyksessä runko osina ja itse tehdyt teipimallit. Laitan vielä tänään kuvia osista ja linkkusuojasta. Onko kenelläkään suosituksia jousen jäykkyydstä? Itselläni painoa on 76kg.
    Painoa on 72kg ja varusteet sekä nesteet päälle. Jousi on 400lbs. Ja tosiaan nyt ne kuvatkin näkyy.

TFTunedin laskuri antaa aika hyviä valistuneita arvauksia sopivasta jousesta:
    http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx
    Mitä nyt äkkiä itse katselin laskuria, niin 400 tai 450 on hyvä lähtökohta. Fillariosasta jos iskarin ostat, niin taidat saada testata molempia
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

No niin,
    Tässä olisi se linkkujen suoja. Osat ja koko pyörän paino 12,150kg.
    Satula menee vaihtoon; tune needspeedle.
    Bar vaihtuu ehkä schmolke hd:hen tai joku muu vastaava, kunhan ei ole hirveesti printtiä ja mielummin carbon(black).
    Flätit vaihtuu johonkin kevyempiin itse olen ajatellut blackspire(black)300g-.
    Paino pitäisi asettuu johonkin 11,800g sisältäen elka+titskujousen.
    Kiekot menee vaihtoon,.. jossakin vaiheessa niistä sais pois noin 400g.
    Suositelkaa, jos tullee jotakin mieleen.
    Laitan kuvia kunhan saan elkan.

Mikäs etukiekko on nyt ? Akseli lähinnä kiinnostaa Jos vaikka olisit myymässä kun omaan spessuun tuli uus keula mutta kiekko vielä upuu. Ps. nätti iiibis

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •