Sivu 135 / 135 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3585125133134135
Näyttää tulokset 4.021 - 4.046 / 4046

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

Sain pyörän kaatumaan niin että takaiskari osui kiveen. En tiedä irtosiko tuossa vai aikaisemmin tuo tiiviste:

Saakohan tuon kotikonstein paikalleen? Ja samalla tuli pieni naarmu tuohon liukuputkeen, voikohan tuosta olla jotain haittaa käytössä?

Liukuputken naarmut kannatta hioa heti hienolla (tonnisella tai enemmän) hiomapaperilla sileäksi ettei ne revi tiivisteitä. Pikkuhiljaa niiden kolojen mukana saattaa mennä hieman normaalia enemmän likaa iskarin sisälle mutta muuta haittaa ei pitäisi olla.

Ja tiiviste kannattais kyllä vaihtaa jos on tuohon tilaan päässyt hyppäämään onnettomuudessa tai muutoin. Liukuputkien pienten naarmujen korjaamisesta on hyvä video. katson jos löydän. Metallihionta-ainetta (motonetista), hienoa hiekkapaperia, hieno viila ja kynsilakkaa tarvikkeina.

Tässä
    https://youtu.be/xAV7J93J9Z0

Joo näköjään tuon ilmasäiliön saa avattua kotikonstein myös ja naarmunkin kunnostus näyttäisi olevan suht simppeli homma. En löytänyt tuota Foxin oikeaa 10wt rediä kuin litran pulloissa nettikaupoista joka maksaa melkein 50€. Saako jostain paikallisesta liikkeestä tuohon käypää tavaraa pienemmissä erissä?

Voiko esim. tuota käyttää itse tehtävissä voiteluissa Foxin öljyn sijasta: https://m.motonet.fi/fi/tuote/593057...-Expert-10W-1L

Vaikee kuvitella et tuo tiiviste ois lähtenyt sen kaatumisen myötä..

Keulana rockshox 35 gold ja alkanut kuulumaan pientä ja häiritsevää naksutusta joustaessa.

Aluksi epäilin että rungon sisällä vaijerit pitää ääntä, mutta epäilykset kallistuu keulan suuntaan. Pitäisi päästä kaverin kanssa vielä tarkemmin paikallistamaan ääntä, mutta kysynkin jo että voiko/mikä keulassa aiheuttaa naksetta? N. 200km ajettu.

Mikäs vaimennin Goldissa on? Mulla murtui Sidistä se Motion Control -vaimennin ja alkoi naksumaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

DebonAir jousi ja motion control vaimennin.

Onko varmaa tietoa / joku selvittänyt / pystyykö Fox 34 Float Performance 29er 140mm > pidennys 150mm? Oletus on itsellä että ei pysty. kyse siis 2019 mallista. thx.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Sain pyörän kaatumaan niin että takaiskari osui kiveen. En tiedä irtosiko tuossa vai aikaisemmin tuo tiiviste:

Saakohan tuon kotikonstein paikalleen? Ja samalla tuli pieni naarmu tuohon liukuputkeen, voikohan tuosta olla jotain haittaa käytössä?
    Ei tuo tiiviste tuolta kyllä pitäisi millään päästä pois kaatumisessa, vaikuttaa enemmän asennus virheeltä, eli ei ole asennettu kunnolla omaan koloonsa.

Jokatapauksessa tuon saa kyllä ihan painettua takaisin paikoilleen : iskari irti -> paineet veks -> kiertämällä ilmakannu irti -> liuta kannu pois paikoiltaan -> paina tiiviste kunnolla paikoilleen -> kasaus takaisin.

Itse kannun sisälle ei tarvita kun pieni määrä iskari öljyä, tyyliin 5ml.

Naarmun fiksaamiseen youtubesta löytynee ihan hyviä ohjeita, kannattaa se ainakin koittaa saada mahdollisimman sileäksi, terävällä mattopuukon terällä voi koittaa ylimääräiset kohoumat rapsutella pois.

Sopiiko tuohon kannun sisälle esim. tuo Motulin öljy? Avasin ilmakannun ja tuo pölytiiviste näytti ehjälle ja laitoin paikalleen. Eilisen 3,5h lenkin toimi ongelmitta ja paineet pysyivät samana kuin lähtiessä.

Laitoin viestiä Rtechille ja sieltä kuvan perusteella epäilivät että ilmakannun päädyn ulompi laippa olisi revennyt, mutta ei tuo silloin varmaan toimisi tai pitäisi paineita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Jos käytät liikkeessä niin käytä kerran vuodessa. Jos teet itse, niin yksi-kaksi tällaista 50 h huoltoa sinne vuosihuollon väliin riittää hyvin. Itse teen keulan osalta huollot itse mutta ei se 50 h huoltokaan ihan vaivaton ole. Ottaa se aikansa kun keulan ja jarrun irroittaa pyörästä, tekee huollon, kasaa takaisin, keskittää jarrut ja putsaa samalla toki ohjainlaakerin pinnat kun se menee keulan poiston yhteydessä osiin kuitenkin. Vanhojen vaahtorinkuloiden putsaus ja takaisin laitto on kanssa vähän hankalaa, varsinkin jos ja kun vaahtomuovit ovat turvonneet halkaisijaltaa ja itse suosin että vaihtaa uudet rinkulta. Ostin niitä 10 kpl pussillisen kerralla.
    "Vanhojen vaahtorinkuloiden putsaus ja takaisin laitto on kanssa vähän hankalaa, varsinkin jos ja kun vaahtomuovit ovat turvonneet halkaisijaltaa ja itse suosin että vaihtaa uudet rinkulta. Ostin niitä 10 kpl pussillisen kerralla."

Mistä noita vaahtomuovirinkuloita saa pussillisen kerralla? Koitin googletella mutta en löytänyt kuin tiiviste/vaahtomuovisettejä luokkaa 12-13 €/setti

Pystyykö päältäpäin näkemään onko etuhaarukka tapered vai ei?
    Jos irrottaa pysyykö laakerit "nipussa".
    Olen aikomuksessa vaihtaa keula uuteen.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtsavola Katso viesti
    "Vanhojen vaahtorinkuloiden putsaus ja takaisin laitto on kanssa vähän hankalaa, varsinkin jos ja kun vaahtomuovit ovat turvonneet halkaisijaltaa ja itse suosin että vaihtaa uudet rinkulta. Ostin niitä 10 kpl pussillisen kerralla."

Mistä noita vaahtomuovirinkuloita saa pussillisen kerralla? Koitin googletella mutta en löytänyt kuin tiiviste/vaahtomuovisettejä luokkaa 12-13 €/setti
    Minä ostin rinkulani pyöräliike varustamolta, huollon puolelta haettiin, juurikin isommasta pussista.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtsavola Katso viesti

Olipa mulla ollut paljon kirjoitusvirheitä tuossa. No sitä se on kun näin kännykällä raapustaa.
    Rinkuloita tilasin muiden tarvikkeiden ohessa täältä. Nyt näköjään 35 mm keulan vaahtomuovit hetkellisesti loppu.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...-pieces-673167

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Pystyykö päältäpäin näkemään onko etuhaarukka tapered vai ei?
    Jos irrottaa pysyykö laakerit "nipussa".
    Olen aikomuksessa vaihtaa keula uuteen.
    Pysyy nipussa, stemmi ja topcappi vaan irti ja vedät putkea hieman esiin.

Hei, uusi pyörä tuli eilen ja rupesin sitä kasailemaan. Pyörässä Recon RL Solo Air 130 mm keula. Laitoin keulaan paineet kohdilleen. Huomasin, että keula painuu kokonaan kasaan painettaessa tai pyörän päällä istuessa. Eli paineet karkaa väärälle puolelle tai jotain?

Olen muutaman kerran laskenut paineet pois keulasta ja täyttänyt keulan uudestaan. Ei apua.

Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin laittaa takaisin huollettavaksi? Tulikin myytyä vanha pyörä, kun uusi lähti tulemaan postitse...

Selvästi viallinen jos suosituspaineella (esim 90 psi) pystyy painamaan käsin tai pyörän selässä keulan ihan pohjaan saakka. Paineet taitaa karata ihan pihalle saakka eikä vain väärään paikkaan.

Selvästi viallinen jos suosituspaineella (esim 90 psi) pystyy painamaan käsin tai pyörän selässä keulan ihan pohjaan saakka. Paineet taitaa karata ihan pihalle saakka eikä vain väärään paikkaan.
    Joo keulassa on valmistajan taulukon mukaisesti 120 psi painetta. Pyörän päälle kun istuu, niin pikkuhiljaa valuu keula pohjaan. Paineet ei häviä keulasta ulos, pumpun kun laittaa kiinni, niin painetta on saman verran kuin laittaessa.

Taisi sattua maanantaikappale, mutta taitaa muutenkin olla hinnat alkaen malli tuo keula.

Ja tietysti näin käy, kun ei ole varapyörää

Vikahan ei ole välttämättä suuri, mutta kun uusi pyörä, niin kannattaako alkaa itse aukomaan? Jostain kaukaa tilattu, joten huoltokäynti voi olla pitkä. Kannattaa kysyä maksaisivatko huollon täällä, kun pelkät postit maksaa huollon hinnan.

Jos olisi minun, niin ottaisin ilmapuolen auki, tarkistaisin o-renkaat ja kasaisin uusilla vaseliineilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janik Katso viesti
    Vikahan ei ole välttämättä suuri, mutta kun uusi pyörä, niin kannattaako alkaa itse aukomaan? Jostain kaukaa tilattu, joten huoltokäynti voi olla pitkä. Kannattaa kysyä maksaisivatko huollon täällä, kun pelkät postit maksaa huollon hinnan.

Jos olisi minun, niin ottaisin ilmapuolen auki, tarkistaisin o-renkaat ja kasaisin uusilla vaseliineilla
    Joo annan ammattilaisten huoltaa keulan kuntoon. Ei riitä itsellä osaaminen noihin hommiin

Hei!
    Ajamaton Fox rhythm 34 keula pitää ääntä - kuulostaa siltä kuin öljy sihahtelisi kammiossa tms. Ääni kuuluu sekä sisään että ulos liukuessa, mutta putket liukuvat suht normaalin tuntuisesti. En ole vielä asentanut keulaa, pitäisikö sille tehdä joku huolto ennen alle laittoa vai onko tuo ihan normaalia? Ei ole aiemmissa keuloissa ollut vastaavaa..

Epäilen, että ei vikaa. Testaa säätää oikeasta alajalasta paluuvaimennus mahdollisimman nopeaksi niin ainakin takaisinpäin pitkäksi palatessaan ääntely vähenee. Lisättäessä paluuvaimennusta äänetkin lisääntyvät.

Epäilen, että ei vikaa. Testaa säätää oikeasta alajalasta paluuvaimennus mahdollisimman nopeaksi niin ainakin takaisinpäin pitkäksi palatessaan ääntely vähenee. Lisättäessä paluuvaimennusta äänetkin lisääntyvät.
    Kiitos vastauksesta, rebound olikin jo nopeimmalla. Ei tuo ääntäminen mitään kovin brutaalia ole ja keula toiminee ok, tuskinpa ajossa edes kuuluu. Lähinnä mietin, että onko öljytasot kohdillaan, eikä mitään pääse menemään sisältä rikki..

Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että Foxin avoimet vaimentimet suhahtelee. Kovaa ajoa vaan alkuun jos vaimennus pelaa.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •