Vanha purettava ostoskeskus Hyrylässä torin ja jo puretun kunnantalon vieressä
Uudessa uutta lähistöltä
![]()
Vanha purettava ostoskeskus Hyrylässä torin ja jo puretun kunnantalon vieressä
Uudessa uutta lähistöltä
![]()
Rasti 640 oli Ilmatorjuntamuseon viereen rakentuvassa Veteraanipuistossa:
Uusi:
![]()
Vanha, #641, Halosenniemen P-paikan rannassa
Uutta:
![]()
Hiljaista on täällä.
Vihjeeksi, että oranssit kolmen väkäsen lippalakit liittyvät oleellisesti paikkaan.
Vähän laajempi näkymä
![]()
Rasti 642, Hankkijan kasvi-/eläin-/ihmiskoetila:
uusi:
edit. Rastikarttaa oli näköjään päivitetty viimeksi tammikuussa. Nyt taas ajan tasalla.
Härmän Ratin pöperöt jäivät kokeilematta. Rasti 643.
Tällainen löytö seuraavaksi.
![]()
casanova muokkasi tätä : 30.07.2023 at 19.17 Syy: karttalinkki
Rasti 644, Paijalan kappeli:
Uusi:
![]()
Vanha rasti, leikkipuisto Hyrylässä
Uusi
![]()
Rasti on päiväkoti, joka ei sijaitse Tuusulassa.
Paijalan kappeli oli sellainen kuva, että vaikkei ollut hajuakaan, missä mokoma sijaitsee, pystyin suorilta nimeämään rakennuksen suunnitelleet arkkitehdit.
Aika rutkasti sukunäköä Äänekosken Hietaman kylällä olevaan Hietaman kirkkoon ( https://www.aanekoskenseurakunta.fi/...taman-kirkosta ), missä olin aikoinaan kesätöissä turistioppaana. Ja hieman myöhemmin aloitin yrittäjänurani ottamalla vaivoikseni kirkon huoltomaalausurakan.
Sisätiloiltaan molemmat kirkot Paijala ja Hietama muistuttavat reilusti tunnetumpaa Temppeliaukion kirkkoa.
Kävin tänään kuvaamassa tuon, mutta unohtui ottaa uusi kuva ennen kuin olin jo yli 10 km päässä. Laitanko kuvan liian kaukaa, arkistokuvan oikealta etäisyydeltä, vai jätänkö vanhan rastin odottamaan seuraavaa hakijaa?
Ei arkistokuvien käyttöä ole kielletty, joten ketjun elävänä pitämiseksi se olisi jopa suotavaa, että tulee uutta noudettavaa.
Rasti 646 oli Päivölänkaaren päiväkoti Keravalla:
”Uusi” on uusin joka löytyi. Olisi ehkä voinut olla vaan ihan hiljaa koska tästä ajoin ohi tälläkin kertaa, eikä kuvasta edes näe että se on otettu jo huhtikuussa:
![]()
navajokoira muokkasi tätä : 04.09.2023 at 12.00
Ei olla enää Keravalla
Alueen varmaankin tunnetuimman pyörälenkin varrella.
Tuusulassa
Joko hiljalleen alkaisi jätski maistua Tuusulanjärven kiertäjille? Tai edes terassikahvi?
Heccu vois hakea![]()
Ei pysähdytty (tälläkään kertaa) jäätelölle. Rasti 646.
Täälläkään en ole koskaan pysähtynyt tauolle
![]()
casanova muokkasi tätä : 05.05.2024 at 22.10 Syy: karttalinkki
No kappas, onhan tuosta Koskenmäentien kioskin ohi tullut tänäkin vuonna ajettua useamman kerran, vaan ei ole kello kilahtanut rastin merkiksi.
Tuusulassa tämäkin.
Tämä Keski-Uudenmaan uusi rasti häiritsee minua tuttuudellaan. Olen ihan varma, että olen tuosta ohi mennyt, mutta en millään pysty paikallistamaan kohdetta.
Varmaan kaikki on tuosta ajaneet.
Joskus rastiakin haettu, vaikka ei näitä.
Rasti 647 oli Koiramäen pajutalli
Uusi:
![]()
navajokoira muokkasi tätä : 21.05.2024 at 20.05
Vanha Marjalantien alkupäästä.
Uusi
![]()
YocceT muokkasi tätä : 29.05.2024 at 12.21
Tämäkin on entisellään ja odottaa noutajaansa. Tuusulassa ollaan edelleen.
Kirjanmerkit