Sivu 305 / 306 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 205255295303304305306 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.121 - 9.150 / 9176

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

^ lällänlännänlieru, sultapa pääsi pieru opittu lastentarhassa...

? kaikki tosi pienetkin kirjekuorilähetykset USA:sta ja Kiinasta, vastanottajan tiedot aika pienellä, ovat tulleet minulle perille. Sitten kun minä lähteän A4-kokoisen paksun kirjekuoren vastaanottajan nimi ISOLLA - niin ei tule. Muka. Ilmoitin selvästi hinnat - kirjeenä ilman lähetyskoodia, kirjattuna kirjeenä/pakettina.
    Ostaja juuri laittoi viestiä että - lähetys ei ole tullut perille.....mutta olisiko sinulla jotain muutakin myytävää...
    Tuo lause on vähän epäilyttävä tässä yhteydessä.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Aamulehti uutisoi, että viime yönä siirrettiin toiseen paikkaan Näsijärveen yli sata vuotta sitten tarkoituksella upotettu käytöstä poistettu vanha hinaaja.

https://www.aamulehti.fi/a/1b47f89c-...f-2bbf7ab1c2f7

Toisessa artikkelissa kerrotaan miten arvokas kyseinen hylky on.

https://www.aamulehti.fi/a/04dc8048-...0-a8521af6c507

Pari lainausta: "Ennen upottamista siitä poistettiin kaikki tärkeä ja arvokas konetta ja potkuria myöten.", "Ei ole silti poissuljettua, etteikö jotain voisi löytyä.", "Siellä voi olla esimerkiksi miehistön henkilökohtaisia esineitä ..", "Soppalusikka, kolikko, jotain sellaista", "Rajanvetoa täytyy käydä siitä, mikä on niin merkittävää, että se kannattaa säilyttää museon kokoelmissa. Muuten meillä olisi kaikki museoiden varastot täynnä vanhoja kenkiä ja sen sellaista"

Saadaan siis ehkä johonkin museoon soppalusikka tai kolikko vetonaulaksi. Samaan aikaan pormestari ajaa historiallisen suurta kunnallisveron korotusta valtuustossa, kun rahat ovat täysin lopussa ja lisäksi velkaa on otettu isolla kädellä.

Toisaalta kun kävin naapurikunnan kotiseutumuseossa, niin siellä oli puulusikka vetonaulana. Jos tuolta löytyisi vaikka metallista tehty soppalusikka, niin olisihan se hienompi.

Alueuutisissa telkkarissa säätiedot; on perinteisiä pilviä ja * mutta mitä tarkoittaa ~ muotoinen sininen ja sen alla pisara jonka keskusta on punertava?
    tempokisu.kuvat.fi

^Sitä, että Slayer tulee Tampereelle: Raining Blood! Tukka eteen!

Katolla olleen lumen määrä. Enpä ole ennen marraskuussa pudotellut lumia katolta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Sitä, että Slayer tulee Tampereelle: Raining Blood! Tukka eteen!
    kiitos tiedosta, kyseessä ei kuitenkaan Tampereen säätiedot, mutta toivottavasti Muoniossa ollaan kuulolla!

Pirkkalan Pereen asukkaat, erityisesti ne kahden ensimmäisen kerrostalon asukkaat. Joko tosi huonokuntoisia ja hahmotuskyvyssä vakavia puutteita kun muka sen alueen tietöiden takia asunnostaan ei pääse oikein minnekään kaupoille tai asioille ilman autoa. (paikallislehdykässä valitettu useaan otteeseen)
    Mä olen ajanut sen kautta fillarilla, ja pääsee sieltä lähikauppaan kun vähän katselee mistä menee. Kävellenkin pääsee. Tosin se entinen 100m matka on nyt noin 300m.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    Katolla olleen lumen määrä. Enpä ole ennen marraskuussa pudotellut lumia katolta.
    Täällä päin kävi 1 cm märkä kerros pari päivää sitten ja lehdessä oikein juttu kuinka sepeli koneet on saatu liikeenteeseen

^ ## no niinpä, ja sitä perhanan sepeliä on tositiivis sentin kerros juurikin Pirkkalassa, Tampereen puolella maltillisempaa sepelöintiä. Ei yhtään viittitä säätiedotuksia kuunnella ja toimia sen mukaan.

Samaa aihetta, säätiedotuksissa se että "on vuodenaikaan nähden kylmää/lämmintä..." tämmöistä se on aina loka-marraskuussa ollut, ihan normaalia ja +10 astetta ja sataa sopii niin jouluna kuin juhannuksenakin.... Ehkä ainut poikkeus oli se edelliskesän tuskaisen pitkä hellejakso.
    tempokisu.kuvat.fi

Mistä sitä huuhkajien peliä voi kattoa kun koko pirun aamu tv siitä puhutaan mutta ilmeisesti ei ainakaan ylen kanavilta ole katsottavissa.

Neloselta tai Viafree.fi

hp cp1215:n musta loppui nyt jo, eihän se kestänytkään kuin vajaat 10 vuotta käytössä, saakohan takuuseen :P
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

^^^ no nyt kun tuli puheeksi, miksi se on Huuhkajat? Ja naispuoliset oli joku Helmarit tjsp ?? mistä juontaa ilmaus "Susijengi". Leijonat mä ymmärrän että tulee vaakunasta. Entäs uintijoukkue? norppia vai ankeriaita. ..mäkihyppyjoukkue voitaisiin nimetä uudelleen Varikset. Yleisurheilujoukkue on ...no en viitti sanoa.
    tempokisu.kuvat.fi

^Google käteen hyvä nainen.

"huuhkajat selitys"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bubi_(huuhkaja)

"susijengi mistä nimi"

https://www.ess.fi/urheilu/koripallo...men-taustoista

Nyt mua ihmetyttää että VesaP jaksaa uskoa että hänen ystävällisesti ja ansiokkaasti liittämänsä linkit avattaisiin ja niiden takaa löytyvät pätevät esitykset luettaisiin

Minä kävin lukemassa susijengin tarinaa, pidän höperönä nimenä vieläkin.

Huuhkajilla sen sijaan on hyvä syntytarina. Tänään sitten kohti legendaarista pupeltamista...
    Pyöräily on kivaa!

Sivistyssanakirja sanoo: https://www.suomisanakirja.fi/pupeltaa

pupeltaa
    verbi
    puhekieltä puhua epäselvästi, mutista, mumista

myös puputtavasta syömisestä.
    Esimerkiksi: Puhua pupeltaa. Syödä pupeltaa.

Kumpaas noi tekee tänään?
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Nyt mua ihmetyttää että VesaP jaksaa uskoa että hänen ystävällisesti ja ansiokkaasti liittämänsä linkit avattaisiin ja niiden takaa löytyvät pätevät esitykset luettaisiin
    niin, luulisi jo tietävän...huuhkajille löytyy hyvä syy, mutta toi susi-ideologia varsinkin selitys b. oli tekotaiteellinen. No eipä väliä, en seuraa kumpaakaan lajia.

^ mun mielestä puputtamista käytetään esim. "älä sinä sitä ideologiaasi meille puputa..."
    tempokisu.kuvat.fi

Koodi:
    Pupeltaa
    Shfkisan
    18.7.2008
    Sama kuin puppeloida, eli epäonnistua tai mokata jossain.

***** kun pupelsin sen mun inssiajon niin jäi toistaseks ajokortti saamatta.

https://urbaanisanakirja.com/word/pupeltaa/8105/
    On yleinen ilmaisu futisfanien kielenkäyttössä tietyssä kontekstissa.
    Pyöräily on kivaa!

^Okei, uusitieto (paljastin samalla etten ole futisfani ). Mitä se tarkoittaa? Mogaamista?

Edit... sähän olitkin laittanut sen tohon jo... luulin olevan lainaus mun tekstistä. Nyt ei mene vahvasti...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Kumpaas noi tekee tänään?
    Teemu H luullakseni harrasti oivallista luovaa kielenkäyttöä ja yhdisti huuhkajan tieteellisen nimen Bubo bubo ja suomenkielelle ominaisen kuvailevan verbin pupeltaa. Niiden yhdistelmästä tulee ainakin minulle välittömästi mieleen jotain sentyylistä pelaamista kuin monin tavoin ikimuistoisen Suomi-Unkari-ottelun viime minuuteilla.

PS Montakohan minuuttia tarvitaan siitä kun Suomen kisapaikka on varmistunut siihen että historiallista saavutusta aletaan vähätellä sillä perusteella että nykyään lopputurnaukseen pääsee niin monta joukkuetta että saavutus on vähäisempi kuin se mitä ennen, vanhaan kunnon aikaan, silloin kun asiat olivat oikein ja niin kuin piti eikä lopputurnauksia oltu paisuteltu rahankiilto silmissä?

Kyllä nyt ihmetyttää joko Jari Sillanpään joutsenlaulu on viimein alkanut:

Uusi syyte oli liikaa – seurakunnat peruvat Jari Sillanpään kirkkokonsertteja
    #uutisvahti

https://yle.fi/uutiset/3-11071182

Jos uskolliset (nais)fanit vielä jaksaa Jartsaa ymmärtää niin Jarin kannattaa ottaa ohjelmistoon laulu miksi naiset aina rakastuvat renttuihin vaikka renttu on kyllä mieto nimitys viimeisten syytteiden kohteelle....

Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, perukoon ensimmäisen konsertin, vai mites isos kirja saanookaan? Ihmetyttää kirkon toiminta, luulisi uskonihmisten ainakin odottavan tuomiota, eikä syytösten perusteella toimivan tai toimivan itse tuomareina. Toisaalta jos Sillanpää tuomitaan, uskoon kääntyminen tuo hänelle yleisön. Hän voi katua ja sitten kertoa miten jätti synnit.

Toisaalta myös ihmetyttää onko Siltsu tosiaan tehnyt kaikkea tuota, vai astunut väärille varpaille?

Onkohan Fillarilehden päätoimittajan Janne Lehti nimi taiteilijanimi, niinkuin vaikkapa Ramonesin Joey Ramone (lehden väen sukunimi on siis Lehti, jossei ollut itsestään selvää)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    niin, luulisi jo tietävän...huuhkajille löytyy hyvä syy, mutta toi susi-ideologia varsinkin selitys b. oli tekotaiteellinen. No eipä väliä, en seuraa kumpaakaan lajia.

^ mun mielestä puputtamista käytetään esim. "älä sinä sitä ideologiaasi meille puputa..."
    Se on silloin tuputtaa.
    Puputtaminen puolestaan viittaa syömisen.
    Myös tumputtamista tapahtuu, mutta en lähde sitä tarkemmin avaamaan.
    ride to the hills - ride for your lives

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Se on silloin tuputtaa.
    Puputtaminen puolestaan viittaa syömisen.
    Myös tumputtamista tapahtuu, mutta en lähde sitä tarkemmin avaamaan.
    Puputtaminen ja tuputtaminen on aika lailla samaa mun mielestä, onhan se hyvä että rakkaalla asialla on monta nimeä. Kertoo käyttäjänsä luonteesta sitten varmaan, mä puhun paljon mutta syön senverta vähän että eipä sille toiminnolle sitten kovin montaa ilmausta ole, napostelemista se mun syöminen on.
    tempokisu.kuvat.fi

Jotta asia ei olis aivan näin yksioikoinen, puppua voi myös puhua.
    Sitä ei kuitenkaan pidä sotkea siihen, kun puhuu syödessään samanaikaisesti.
    On myös olemassa puppugeneraattoreita, tässä yksi

https://www.puppulausegeneraattori.f...o=0x18o14l0y24

Universaalista näkökulmasta katsoen organisaation uusi toimintakaavio mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi organisaation sisäisiä ratkaisumalleja.
    ride to the hills - ride for your lives

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Jotta asia ei olis aivan näin yksioikoinen, puppua voi myös puhua.
    nyt olemme samaa mieltä
    tempokisu.kuvat.fi

Se, kun lukee kirjan minkä on aikaisemminkin lukenut ja kasvun myötä tarina on ihan eri. Niin paljon uutta tietoa.

Eurosport 2:lta tulee uintia snooker-selostuksella.

Jotenkin tyhjä ja päämäärätön olo. Mikään ei tunnu miltään. Orastavaa 40n kriisiä?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •