Sivu 313 / 317 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 213263303311312313314315 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.361 - 9.390 / 9503

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

^Mulla säilyy suklaat ja muu makea, jos en avaa pakettia. Sitten kun se on avattu, niin hei hulinaa.

Helpoin päätös on siellä kaupassa tehty ostamattajättämispäätös.

Silloin kun vielä join kaljaa, sitä tuli raahattua pari-kolme kertaa vuodessa Virosta n. 10 lootaa kerralla. Niin kuluuhan sitä, kun jääkaappi on aina täynnä ja hyllyltä löytyy lisää. Tosin kirkkaiden kanssa ei ollut koskaan samaa ongelmaa. Baarikaapissa edelleen korkkaamattomana pulloja, jotka on tulleet tähän kämppään muuttokuormassa 20+ vuotta sitten.

Viinakset kannattaa säilyttää korkit alaspäin tai kyjellään jos kymmeniä vuosia kun ainakin kierrekorkista saattaa vähän haihtua.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Mulla säilyy suklaat ja muu makea, jos en avaa pakettia. Sitten kun se on avattu, niin hei hulinaa.

Silloin kun vielä join kaljaa, sitä tuli raahattua pari-kolme kertaa vuodessa Virosta n. 10 lootaa kerralla. Niin kuluuhan sitä, kun jääkaappi on aina täynnä ja hyllyltä löytyy lisää. Tosin kirkkaiden kanssa ei ollut koskaan samaa ongelmaa. Baarikaapissa edelleen korkkaamattomana pulloja, jotka on tulleet tähän kämppään muuttokuormassa 20+ vuotta sitten.
    Joo nimenomaan avattu levy/rasia/pussi. Mä olen kuitenkin ollu ( seli seli....) muutaman vuoden ilman suklaata ja tuli tunne että pakko saada suklaata. Pari kertaa myös sippasin kotimatkalla ( huikeet 13km) ja ihan mitä vaan energiaa kelpasi.
    Sama koskee jos tuossa on tomaatteja tarjolla. En raski ite ostaa, mutta kun saan vaikka vanhemmiltani että ota toi, niin kyllä tomaatti maistuu.

Sama ei koske leipäpakettia, makkarapakettia, juustoa, voita, juotavaa.....se on vaan nämä jotkut tietyt.
    Mutta semmoinenkin asia kun on kotona eikä oikein mitään järkevää tekemistä, sitä käy vähän väliä jääkaapilla ottamassa jonkun pienen, vaikka limsaa tai haukun maksamakkaraa, pieni kuppi kaffetta. Siksi sitä toisaalta odottaa että pääsee töihin, siellä ei tule syötyä kun se puolikas eväsleipä ( tosin olen jemmannu laatikkoon suklaata, ennen kotimatkaa kannattaa ottaa pala ettei tule sitä sippausta...)
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla on sama juttu. Jos otan palan suklaata (tai muuta hyvää makeista), niin kohta on pakko ottaa toinen, kolmas, neljäs... niin kauan kun on niiden maku suussa. Joskus menen järjestelemään pyörävarastoa tai kiertamään talon ja jätän suklaat sisälle että saa "putken" poikki.

^ Tunnistan saman jutun. Kun suklaa/karkki/tms. -putki alkaa, niin sitä on vaikea saada poikki. Onneksi alkoholiin tai huumehiin en ole tuntenut juurikaan viehtymystä.

Ennen oli sentään pidemmät lenkit - eipä tullu syötyä kun oli lenkillä, ja maalissa sitten saikin syödä. Pitäisi olla joku suklaa-antabus, auttaisi ehkä myös jos haluaa laihtua.
    Mun onnekseni ei ole haitaksi vaan hyväksi jos tulee vaikkapa 4-5kg lisää elopainoa. Ja kesällä ehkä jaksaa taas pyöräilläkin taas paremmin.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    ^ Tunnistan saman jutun. Kun suklaa/karkki/tms. -putki alkaa, niin sitä on vaikea saada poikki. Onneksi alkoholiin tai huumehiin en ole tuntenut juurikaan viehtymystä.
    Mulla pahin putki tulee hapankorpuista. Ne vedetään kertaistumalta ja sitten on maha kipeä. Ostan nykyään vain jouluksi... miksi edes silloin?

^ toimii myös perunalastujen ja sellaisten ruislastujen suhteen. Niitä kun on pussi niin pussin sisältö rouskutetaan hyvin nopeasti.

Mutta tällainen joku tilastokeskuksen ulkoilukysely. Jotain 70 kysymystä vihkosessa, ja pitää ruksia joka ainoan ulkoilun ( uistelu, mato-onginta, potkukelkkailu....)kohdalta että joo tai ei, ja jos joo niin miten paljon, montako kertaa, lisäksi kuinka pitkä matka on kotoa urheilukentällle, polulle, ladulle, rannalle..., aionko huomena liikkua 15min ....totesin että en ala miettiin ja vastailemaan. Vastaajien kesken arvotaan joku 300e lahjakortti.
    Hieman vastaavanlaiseen lääkekäytäntö-kyselyyn vastasin, kun siitä sai 40e rahaa tilillle, kyllä semmoinen kummasti kannustaa.

Että onko noi kyselytulokset sitten minkä arvoista informaatiota, kun monikaan ei viitti pohtia itselleen ihan merkityksettömiä asioita että kuinka kaukana on se lähin urheilukenttä ( jossa ei ole ikinä edes käyny ).
    tempokisu.kuvat.fi

? höh, löysin tosi kivoja "soft silocon lure imitating lamprey", niin kaikki nahkiaisennäköiset oli sold out tai ei saaatavilla.

esimerkiksi nämä

nämä, kaikki värit

ja varsinkin näitä olisin halunnu! ( on ennenstään mutta lisää voisi olla )
    tempokisu.kuvat.fi

https://www.iltalehti.fi/perheartikk...4-a9c2150ea07a

Örkki Kyy Anarko Rutjake. Ei nimi henkilöä pahenna jos ei henkilö nimeä, mutta on suakin nimellä paiskattu !
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

^Ja noi mitä ei ollut puollettu, mm. Lucifer. Vihaako noi lapsiaan, vai mikä juttu?

Ihmisten röyhkeys. Töissä tuli vastaan reklamaatio, jossa rikkoutuneen tilalle pyydettiin samaa tuotetta, mutta eri värisenä ja jos sopisi niin vielä toisessa koossa... Ja nämä kolme muutakin väriä olisi kivat hyvityksenä. Kyllä. Näinhän nämä rekkulat toimivatkin, että niiden avulla kerjätään täydennystä valikoimaan, kun ei viitsitä ostaa.

^^ ...miettiny miten mukavaa olisi esitellä itsensä jos sukunimi olisi Hankala ( Aamulehden juttu TAYS:n uusista tiloista, ja siinä eräs hoitaja..)

Just kun oli nämä gaalat ja arvon vieraita kuvattu punaisella matolla. En usko että ihan jokainen naispuolinen gaalavieras on laittanu erityiskiiltävää meikkivoidetta, mutta kuvaus "...säihkyi, loisti iltapuvussaan" toteutuu jokaisen kohdalla. Kun on kuvattu yläviistosta, näyttää että kaikilla on tosi lyhyet sääret.
    No, ehkä joku aloitteleva lehtikuvaaja asialla. Kuvatekstitkin aika kökköjä kuten "....oli valinnut tyylikkään iltapuvun" "....saapui gaalaan mustassa iltapuvussa"
    tempokisu.kuvat.fi

Että mitä tämä ämericäläinen tarkoittaa?

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000006376763.html

"– Yksi asia tekee minut hulluksi. Kun avaan ovia, niin joudun käyttämään aina molempia käsiäni. Näin ei ole Yhdysvalloissa.

– Täällä lukko täytyy ensin avata ja sitten ovea täytyy työntää,
    – Huoneesta ei pysty myöskään lähtemään yhtä kättä käyttäen. Jos esimerkiksi pidät jotakin sylissä, se on pakko ensin laskea maahan ja avata sitten ovi. Se tekee minut hulluksi, Shaunessy selittää."

Ehkä se on jääkieekkoilijalla vaan niin vaikeeta.
    Hartsa69 muokkasi tätä : 18.01.2020 at 17.53

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Töissä tuli vastaan reklamaatio, jossa rikkoutuneen tilalle pyydettiin samaa tuotetta, mutta eri värisenä ja jos sopisi niin vielä toisessa koossa... Ja nämä kolme muutakin väriä olisi kivat hyvityksenä. Kyllä. Näinhän nämä rekkulat toimivatkin, että niiden avulla kerjätään täydennystä valikoimaan, kun ei viitsitä ostaa.
    Oisko siitä sitten luettavissa se syy miks se ensinnä meni rikki. Jos se toisen kokoinen olis alun pitäen pitänyt hankkia ja toi koko ei ollut sopiva ja meni rikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MäkiHiiri Katso viesti
    Oisko siitä sitten luettavissa se syy miks se ensinnä meni rikki. Jos se toisen kokoinen olis alun pitäen pitänyt hankkia ja toi koko ei ollut sopiva ja meni rikki.
    Ei tässä tapauksessa. Puoliksi valmistusvirhe ja puoliksi käytön jälkiä. Vähän sama kuin hankkisit juomapullon, jonka pudotat pari kertaa asvalttiin ja saat pinnan rikki, mutta sitten tilalle ei kelpaakaan aivan samanlainen yksilö, vaan haluat tän toisen värin ja tuokin väri olisi kiva ja hei jos saiskin 0,75 litraisena eikä 0,5 litraisena kuten alkuperäinen.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

^^ uusi suunnitelma kun ensimmäinen vaihtoehto ei toiminut.

Mutta tutkitaan, tutkitaan.....henkilökunnan jäsen putosi Finnairin koneen ovesta. Käynnistetty tutkinta, ja tämän tutkinnan valmistuminen kestää arviolta 6 kuukautta.

Toinen asia; taitoluisteluvalmentaja saa epäasiallisen käytöksensä takia kilpailukiellon. Saako edelleen valmentaa? vai ei vain saa tulla kisoihin mukaan seuraamaan, vai mitä tää oikeasti tarkoittaa.

https://www.iltalehti.fi/talviurheil...b-f57c073b9351

Mun mielestä jos on vaikka sitä taitoluistelua, niin jos jonkun kyvyt ei vaan riitä taitoluistelijaksi, siitä olisi ihan hyvä sanoa ettei mene kaikki maksut hukkaan, voisiko sitten vaan etsiä itselleen sopivamman lajin? Minä olin balettiryhmässä, mutta hoksasin kyllä itse että ei ole mun laji ja olen balettitanssijaksi liian isokokoinenkin. Muistaakseni opettaja kyllä huomautti että ei suju en pääse mukaan esitykseen, ja olihan se ihan ymmärrettävää. Eipä mitään, hiihto sujui sitten paremmin.
    tempokisu muokkasi tätä : 19.01.2020 at 09.47
    tempokisu.kuvat.fi

Ostin ja söin Nurmileipä-nimisen helsinkiläisen leipomon Kurvinleipä-nimisen vaalean sekaleivän. Ihmettelemistä ei ollut nimissä eikä siinä että pystyin päivässä syömään 400 grammaa painavan leivän vaan siinä että sen ravintoarvotietojen mukaan siinä on proteiinia 26,5 g / 100 g. Kuitenkaan sen sisältöaineluettelossa ei ole mitään erityiseltä proteiinin lähteeltä näyttävää.

Normaalia on että proteiinia on enimmillään pikkaisen päälle 10%. Fazerin (muistaakseni) Juuresleivässä olen tainnut nähdä korkeimman lukeman, mutta sen 16% selittyvät helposti sisältöaineluettelossa heti ensimmäisinä mainituista papupyreestä ja linsseistä.

Kyseessä voi ja varmaan täytyykin olla painovirhe, vaikken osaa kuvitella miten semmoinen painovirhe oikein syntyisi. Leipomon verkkosivuilta Kurvinleipä kyllä löytyy, mutta prosentit kerrotaan vain kuitu- ja suolapitoisuuksista. Sitä paitsi netissä leivän painoksi kerrotaan 450 g (eikä sisältöaineluettelossa mainita pussin etiketistä löytyvää maissijauhoa).

Eihän tässä muuta, mutta samaa ihmettelin puolisen vuotta sitten. Silloin kysyin asiasta sähkopostitse, mutta en saanut vastausta. (Mainitsin silloin samalla myös selvästä painovirheestä ja "OHARA" onkin nyt korjattu, mutta siihen ei välttämättä tarvittu minun yhteydenottoani.)

Hyvä leipä se kyllä on ja kelpaa minulle edelleenkin silloin kun en ruisleipää halua. Mutta olisihan se kiva pitää tarkkaa kirjaa nauttimastaan proteiinimäärästä...

"...olisihan se kiva pitää tarkkaa kirjaa nauttimastaan proteiinimäärästä" - sanan proteiinimäärä voi korvata muulla syötävällä, ja tää on just se mistä syömishäiriö alkaa. Hienosti sanottuna "Been there, done that" eli jäsen "Firlefanz" sä tihrustat kaikesta ravintosisällön ja punnittet ruokasi??...ei hyvänen aika. Joskus merkkasin syömiset ja kalorit että aamulla 1 hapankorppu ( meinaa siis yhtä ruutua) juustosiivu, kahvia..tulikohan siitä muutama kymmenen kcal. Mulle sopii paremmin etten katso enää niintä kilokalorimääriä ollenkaan..

Mitäs mun pitikään...ai joo tuhkarokko. Että 1965-1972 synteet on vaaravyöhykkeellä kun suoja on huonompi. Täh? Kuka mun tavoin 60-luvulla syntyny EI ole sairastanu tuhkarokkoa? Minä ja veljeni, ja kaverit sairastettiin kaikki perinteiset eli tuhkarokko, vesirokko, ja sikotauti. Mä vielä siten että tuhkarokossa ei ollu kun iho-oireet mutta ei kuumetta ja olin sitten vaan kotona ja leikin itekseni. Veljelläni sama vesirokon kanssa.

Yksi mieltäni suuresti ihmetyttänyt asia ratkesi eilen.
    Ihmettelin,ja soitin sairaalaankin pyytäen perusteita miksi äitini kolesterolilääkitys oli puolitettu, aivoinfarktin jälkeen..yleensähän se lisätään ( jos ei jo ennestään ole) tai lääkkeen määrää lisätään?
    - kolesteroliarvo oli valahtanut todella alhaiseksi, kun tämä asia selvisi heti ymmärsi asian ( voisiko syödä joskus jotain "herkullistakin"?) ja kokemuksesta tiedän ettei ihminen ole maailman parhaimmassa voinnissaan jos ja kun kokonaiskolesteroliarvo on 1.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    "...olisihan se kiva pitää tarkkaa kirjaa nauttimastaan proteiinimäärästä" - sanan proteiinimäärä voi korvata muulla syötävällä, ja tää on just se mistä syömishäiriö alkaa. Hienosti sanottuna "Been there, done that" eli jäsen "Firlefanz" sä tihrustat kaikesta ravintosisällön ja punnittet ruokasi??...ei hyvänen aika./.../
    Jäsen tempokisu harrastaa taas sitä mitä me kaikki ja syyllistyy siihen mihin me kaikki joskus eli tulkitsee maailmaa, näkemäänsä tai lukemaansa ahtaasti oman kokemuksensa pohjalta. Toisekseen kannattaa lukiessaan tuijottaa vähän laajempiin kokonaisuuksiin kuin yksittäisiin lauseisiin jotka itse on irrottanut yhteydestään.

Kolmanneksi mun ei tarvitse tihrustaa, mä näen lukea silmälaseillani ihan normaalisti. Neljänneksi mulla tosin on keittiövaaka (joka ei kyllä kummoinenkaan ole mutta tarkoitukseensa riittävän tarkka kuitenkin), jota joskus käytän kun yritän jotain reseptiä seurata, mutta en nyt ihan kässää mikä antoi aihetta päätellä että ylipäätään punnitsisin ruokaani. Mutta kieltämättä voi olla eriskummalliselta tuntuva tapa vilkaista ostamaansa leipäpussia ja katsoa paljonko leivällä on painoa...

Jos nyt tenttaisit minua, en osaisi vastata kuin proteiinimäärää ja suolapitoisuutta koskeviin kysymyksiin, sillä ne ovat ainoat jotka minua kiinnostivat. Kovin huolestunut en myöskään ole sen suhteen että tästä voisi kehittyä jonkinasteinen syömishäiriö. Jonkinlaisen kypsällä iällä syntyneen pyrkimyksen muuttaa ruokatottumuksiaan vegetaristisempaan suuntaan tunnustan tuskitta, mutta minkäänlainen ortorektikko en ole ollut koskaan.

Ja niin, siitä tarkasta kirjasta: kuten (melko tyhjänpäiväisen ja lähinnä viihteelliseksi tarkoitetun) viestini lukenut olisi saattanut osata päätellä, siinä ei ollut sen suuremmmasta tarkkuudesta kyse kuin että olisi kiva tietää onko koko leivän syöneen saama proteiinimäärä lähempänä sataakuutta kuin (esimerkiksi) kahtakymmentäkuutta grammaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    kieltämättä voi olla eriskummalliselta tuntuva tapa vilkaista ostamaansa leipäpussia ja katsoa paljonko leivällä on painoa...
    .
    on se, en ikinä katso, näen kyllä iso pussi 20 palaa 0.99e tai neljä palaa 3.15e niin ostan isomman ja edullisemman pussin. Parempi vielä jos siinä on oranssi 30%alennus -tarra. Joissain asioissa olen tarkka, ja joissain asioissa menee ihan että miltä se nyt suunnilleen näyttää, ja ruoka on tota jälkimmäistä.

Mutta okei....100g nahkiaisessa on 17,5g proteiineja, eli yksi pötkylä noin 6g proteiinia. Mitä mä sillä tiedolla teen? en mitään.

älä ny kuitenkaan liikaa hermostu mun jutuista...viskaa mut vaikka hylylle tms.
    tempokisu.kuvat.fi

Miksi terroristit ottavat aina valokuviin vihaisen ilmeen? Luulevatko he olevansa jotenkin pelottavampia niin?

Ilmeitä tulkitsee kukin tavallaan. Ei toi yläpuolinen hemmo mun mielestä näytä vihaiselta, on ainoastaa hymyilemättä eli totinen. Onhan se "vihainen" tai totinen ilme imo vakuutavampi terroristeilla.

^ mulla ns. hymyily näyttää irvistykseltä.

Mutta mikä tää juttu on että "jonnet ei muista..." onko se joku Jonnet, Jonne T vai mikä? ärsyttävää kun ei ymmärrä enää mistään mitään

...miksi ihmeessä nyt on useampana päivänä iskeny ihan hillitön suklaan himo. Pakko saada suklaata, ihan sama mitä ne veriarvot on.
    - muistan kun ( jo edesmennyt) hierojani Ilpo Nikkilä totesi että jos tekee mieli jotain ruokaa - syötävää tai juotavaa - , oli se tomaattia tai suklaata, niin silloin keho kaipaa sitä ja sitä sitten syömään.
    tempokisu.kuvat.fi

Mulla on kaapissa varmaan puolen kymmentä tummaa suklaata, kun jotkut terveysterroristit käski joskus sitä syömään säännöllisesti. Unohtuneet sinne, kun en kauheasta välitä makeasta, eikä Rouvakaan ole niitä napsinut.
    Täytyykin käydä hakemassa sieltä purtavaksi, parempaa se nyt on kuitenkin kuin Möllerin kalanmaksaöljy
    ride to the hills - ride for your lives

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Mulla on kaapissa varmaan puolen kymmentä tummaa suklaata, kun jotkut terveysterroristit käski joskus sitä syömään säännöllisesti. Unohtuneet sinne, kun en kauheasta välitä makeasta,
    Ei tarvi tykätä makeasta syödäkseen oikeasti tummaa suklaata. Semmoinen 80%:inen ei kyllä ole kovin makeata. Se on siinäkin mielessä hyvää että sitä ei tarvi lapata koko levyä, pala tai kaksi riittää.

Möllerin kalanmaksaöljy se sitruunan makuinen se on melkeen hyvää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Mulla on kaapissa varmaan puolen kymmentä tummaa suklaata,
    ...mulla suklaanhimo tarkoittaa valkoisen suklaan himoa. Tummasta riittää yksi pala, tummaa suklaata en edes osta. Tomaatti suolan kanssa on sitten toinen mikä on ah, hyvää.
    No, sitten kuluu viikkoja etten osta suklaata enkä tomaattia, ei kuulu perusostoksiini.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miksi terroristit ottavat aina valokuviin vihaisen ilmeen? Luulevatko he olevansa jotenkin pelottavampia niin?
    Tuo terrorismo muistuttaa enemmänkin kyllästynyttä portsaria, joka ei jaksa sanoa enää kertaakaan "kaveri hei"
    -L.

Pate sekä kissa heti huomenissa sytyttävät noitarovion.

Saikos noilla Bond-sähkömopoilla tosiaan ajaa ihanmillävaan kelveillä vai vaatikos ne "Mopolla ajo sallittu" -lisäkilven?

Eilen tuli hetki seurailtua Ruoholahdessa ja Lauttasaaressa sellaisella ajelevaa kusimulkkua.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •