Sivu 58 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 2031

Aihe: Lahden Kuvarastit

Lahden Kuvarastit

Kyllä tästä uudesta on aika vahva epäilys ellei jopa tieto. Eri asia sitten se koska ehtii tuonne ajamaan.
    Tässä vielä tietoa tuosta Kullankukkulasta:
    Kullankukkula
    Asemantaustan Kullankukkulan arvellaan saaneen nimensä Kaakkois-Hämeessä tunnetusta maastotermistä ?kullas?. Kukkulan toinen nimi oli Rahikanmäki, joka juontuu kukkulan rinteessä Marolan tilaan kuuluneesta Rahikan torpasta.

Kullankukkula oli Tornatorin alueen asukkaiden, erityisesti nuorison suosima huvittelupaikka. Mäen nimen alkuperäksi onkin esitetty Lahdesta muistiin merkittyä laulelmaa, jossa sanotaan, että ?"korkealta kullan kukkulalta naimaan aion mennä. Sieltä tuon miniän mammallein, ai mammallein, ai mammallein, jos ehta punaposkea saan??..."

Samoilla linjoilla melkein uuden rastin suhteen, arvaan missä se voisi olla, mutta tarkka paikkatieto puuttuu, etsimiseen en tiedä koska aikaa.

Mulla on yksi paikka tarkkaan tiedossa kyllä mikä tämä varmaan on, koitan tänään illemmalla ehtiä sen tsekkaamaan.

Olin 95% varma tämän sijainnista mutta ei ollutkaan siellä. Nyt ei ole kuin pari aavistusta mutta ei kiinnosta lähteä niitä tsekkaamaan. Pyöräilymotivaatiot taas jostain syystä nollissa (ei johdu siis vaikeasta rastista sentään)

Annetaan nyt pientä vihjettä, kun tosiaan sijaitsee hieman haastavammassa paikassa hakea.
    Eli tuossa kohden kaksi eri reittiverkostoa kulkee pienen matkan samaa reittiä.
    Toisen rettiverkoston merkitsemistapa näkyy puussa jota vasten pyöräni nojaa ja toisen reittiverkoston merkintänä on lähinnä puiden kyljessä olevat pienet lätkät joissa suuntanuoli ja näitä reittejä on koodattu eri väreillä oleville ”lätkille”.
    Tämän reitin lätkän pohjavärin saa kysymällä...

Kyllä ainakin minä noilla vihjeillä nyt suunnilleen arvaan missä toi on, harmi vaan että läksin just toiselle puolelle Lahteä tätä etsimään

Mä edelleen luulen kans arvaavani, harmi ettei tule varmaan lähipäivinä tonne mentyä

Kun tuo rasti on hieman haastava, kuten eilen sitä laittaessani hieman ounastelin, niin kieltävätkö säännöt (ja muut kanssahakijat) että käyn sen itse vaikka huomenna illalla kuvaamassa uudestaan (toisella pyörällä, niin näkyy että on todellisuudessakin käyty...) ja siirrän rastia hieman lähemmäs keskustaa ja helpommin haettavaksi? Siis jos kukaan ei sitä ilmoittaudu tänäin/huomenna/lähipäivinä hakevansa?
    Niin ei jäädä tuohon "jumiin"?
    Vai odetellaanko että joku ehtii hakea?

Mutta tuo on kyllä haettavissa myös "melkein gravelina" kun oikeasta kohdasta puikkaa tuolle maastoreitille, niin ei siinä olisi kuin pienehkö matka maastotalutusta kohteelle ja takaisin soralle.
    Vihjeenä voisi vielä antaa että kyse on virallisesta "oikopolusta".

Ei löytynyt. Joko arvaus meni väärin tai sitten vaan ei osunut silmään, mutta positiivista ihmetystä antoi se kuinka hyvin 35mm kumeilla voi ajaa maastopoluilla.

Kohtahan tässä saa heittää noppia, jos Vihtikin nyt lopettaa pyöräilyn jää Santulle ja kumppaneille iso vastuu

Heitetään vielä lisävihjettä josko joku päivän aikana sen kävisi hakemassa.

Siirrän itse illalla helpommaksi jos tarve.

Eli toisen reittimerkinnän pohjaväri on violetti. Rasti sijaitsee kuntarajasta "kivenheiton" verran naapurikunnan puolella. Kohteen lähettyville pääsee ajamaan latupohjaa pitkin.
    https://www.lahti.fi/tiedostot/maast...ila-a4-kartta/
    https://www.lahti.fi/tiedostot/hollo...oreitti-esite/

Rastin siirto ei käy. Tästä on ennakkotapaus.
    No rain - no gain.

Itsekin olisin sitä mieltä ettei ruveta vekslaamaan näitä. Joskus on hiukan vaikeampi tai kukaan ei kerkeä, mutta se on voivoi, vaihtuu sitten kun löytyy/väki ehtii. Tämän nykyisen kyllä tiedän, mutta ehdin ehkä torstaina tai sunnuntaina hakemaan jos silloinkaan

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Santulla polttelee ajaa . Minä olisin ihan in "Lahden helpot pikarastit", missä olisi aiheet tyyliin "rasti kiertää" ja rasti vanhenisi vaikka 48ssa tunnissa jos kukaan ei hae, silloin kuka vaan voisi pistää uuden rastin. Lapsuuden vakio: mä oon mukana jos joku muu perustaa

Nyt taas tuntuu fillari kulkevan hyvin. Hakalaukun polulla Hakalaukunsuon vieressä tässä

Uus

Jess. Ja taas jatkuu...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Santulla polttelee ajaa . Minä olisin ihan in "Lahden helpot pikarastit", missä olisi aiheet tyyliin "rasti kiertää" ja rasti vanhenisi vaikka 48ssa tunnissa jos kukaan ei hae, silloin kuka vaan voisi pistää uuden rastin. Lapsuuden vakio: mä oon mukana jos joku muu perustaa
    48h. mikäs pikarasti tuo tuollainen olisi...4h ennemminkin...
    Ei vait, hyvähän se näin on, harvoja rasteja ollut ettei 24h. sisällä vaihtusi.

Nyt pitää vain sitten muistaa lähteä hakemaan ja myös löytää tuo uusin (siis jos ei joku ennen ehdi) kun töistä pääsee, ettei kukaan pääse sanomaan etten sitten kuitenkaan hae...

^No tossa oli joku vuosi sitten esim. monta kuukautta seisova talvirasti jos oikein muistan... tää on nyt piristynyt kivasti.

^No tossa oli joku vuosi sitten esim. monta kuukautta seisova talvirasti jos oikein muistan... tää on nyt piristynyt kivasti.
    Nopealla laskutoimituksella, niin meillä on vaihtunut aika tasan 300 rastia palstan käyttökatkon loppumisen jälkeen, eli 2,4 rastia/päivä, eli ei ihan kuukausia taida nyt rastit kuitenkaan seisoa...
    Päivä jolloin rasti ei vaihdu edes kertaalleen tuntuu jo pitkältä ajalta tuossa tahdissa.

^Katos piruuttas vanhoja talvia. Järkytyt

Kaupunginteatterin roskakatos oli rastina 17.11.2018-22.3.2019. Eli tuollainen 4kk seisahdus rasteissa

Joo toi tais olla pisin. jonain toisenakin talvena oli muistaakseni pari kuukauden seisahdusta.

Ei saa laittaa niin vaikeita rasteja
    No rain - no gain.

Joo toi tais olla pisin. jonain toisenakin talvena oli muistaakseni pari kuukauden seisahdusta.
    Rasti numero 232. oli haettavana 2.3.2017-30.6.2017. Sitä seurannut rasti numero 233. oli haettavana 30.6.2017-2.3.2018. Eli kaksi rastia vuodessa

Hämeenlinnantien ja Rakuunankadun kulma, eli ”kukkatalo Töyrylän risteys”.
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...e%20to%20Lahti
    Tuli haettua vähän pidemmältä, mutta onneksi älysin ajaa Hämeenlinnantietä vielä Lahteenpäin paikkaa etsien ja löytyihän se.
    Eli tuolta Lahti/Hollola rajalta ensin etsin, eli ihan ”maastoetsintänä” meni.

Uusi:

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Santtu75 muokkasi tätä : 16.06.2021 at 22.22

Vuorokausi mennyt uuden rastin asettamisesta, joten voi hyvällä omallatunnolla antaa vihjettä:
    kyseinen rakennus on tuttu viimepäivien uutisoinneista (ja aikeisemmista myös).

Lahden Kuvarastit

Ilman vinkkiä en olisi tiennyt. Eli Tapanilakoti tässä.
    Kaupunki häätää turvapaikanhakijoita uhkasakolla

Mistä löytyy tämä possu?

Onko niitä vihjeitä aina niin pakko antaa...oma vika tietenkin kun en heti eilen aamulla lähtenyt ajamaan...kyllä se oli toisaalta hienoa aikaa kun ei ollut niin päivästä kiinni...mutta voinhan minä muuallekin ajaa, vaikka...Kouvolaan

Possu röhki Karpalon hyppyrimäkien luona. https://kartta.lahti.fi/ims/?mid=5slfc

Uutena rastina optimistijollan serkku.

Vanha. Ei ollut tietoa missä tuo on, mutta googlettamalla sai tulokseksi että se on Sahapuistossa, jollaista Lahdessa ei ole kartan mukaan. Onneksi taiteilija itse, Jenni Tienaho, oli tägännyt tätä Sahapuistoa, tietenkään kertomatta missä se on. Vasta facebookvideo paljasti sijainnin https://www.google.fi/maps/place/60%....6518382?hl=fi

Kritiikki ei ole kuvarasteja kohtaan, vaan jos olisin taiteenystävä, niin kyllä joutuisi monesti sherlokkimaisesti tutkimaan mistä sitä löytää. Sama monissa tapahtumissa. Seuraavan päivän lehdessä on juttu ja järjestäjä valittaa että olisi mukava kun kävijöitä olisi enemmän, missään ei kuitenkaan tiedoteta etukäteen tapahtumasta.

Onneksi kuvarasteja vielä löytää . Tässä seuraavalle helpohko haaste

Lähetetty minun HRY-LX1T laitteesta Tapatalkilla

Toista tuntia ehtikin vierähtää

No, onneksi mulla on yli kaksi viikkoa aikaa käydä katsomassa https://www.malvamuseo.fi/jujut/tuuliajolla/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •