Sivu 67 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67
Näyttää tulokset 1.981 - 1.999 / 1999

Aihe: Lahden Kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Tämän sillan ympäristö on tosiaan ollut melko suosittu rastikohde

Kannattaa lukaista tuo ketjun aloitusviesti vielä läpi. Uusi rasti pitäisi laittaa samalla kun laittaa kuvan edellisestä. Kannattaa kuvata uusi kohde jo matkalla vanhalle niin saa samalla laitettua molemmat, ainakin itse teen näin. Pääsee ainakin heti hakemaan uutta rastia jos vaikka sattui myöhästymään juuri edelliseltä.
    Näistä huolimatta, hyvä että rasti vaihtui, itse olin täysin ulkona edellisen rastin suhteen, vaikka oli ihan tarpeeksi ”aineistoa” tunnistaa, mutta kun ei niin ei vaikka karttaa koitti pyöritellä ja maastossa kävin pari paikkaa vielä varmistamassa.

Nythän eilennä tuossa ei varmaan isompaa vahinkoa sattunut vaikka pieni tauko rastien välissä tulikin, mutta kyllähän se idea olisi tietysti saada ne ulos samaan aikaan (uusi ja vanha kuva), tai mikä se tekninen väli (joitakin minuutteja) kuvien laiton välissä siinä sitten kenenkin kuvanlaittotekniikalla onkin.

Mutta vaikkapa Sunnuntain tyylisissä ”kymmenen rastin päivissä”, missä useampi rastin kimpussa samaan aikaan, tulee tietysti harmittava katkos jos/kun pidempi väli löydetyn ja uuden kuvan välille tulee.
    Itsellä on 1 tai 2 kertaa käynyt niin, että kun käynyt rastikuvan kuvaamassa, eikä uutta ole ollut valmiina ja olen lähtenyt sopivan sitten etsimään, onkin joku tällä välillä sitten rastin julkaisutkin (mutta onneksi sitten tuo uusikin löytynyt...) sen riskin joutuu joskus ottamaan...

Mutta kuten sanoin, omasta mielestäni parempi että rasti vaihtui näinkin kuin että ei olisi vaihtunut ja näistä meidän sanomisista ei kannata Kimbyyrin mitenkään ottaa itseensä, ei muuta kuin lisää rasteja ahkerasti hakemaan(katsoo vain uutta kuvaa valmiiksi).

Mä tunnen paikkoja sen verran huonosti, että rastin löytyminen on aina epävarmaa, harvoin on uusi hallussa sinne saapuessa, mutta sitten tuleekin kiire ja tämä selittää miksi allekirjoittaneen rastit ovat useimmiten kilsan säteellä vanhasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Näistä huolimatta, hyvä että rasti vaihtui, itse olin täysin ulkona edellisen rastin suhteen, vaikka oli ihan tarpeeksi ”aineistoa” tunnistaa, mutta kun ei niin ei vaikka karttaa koitti pyöritellä ja maastossa kävin pari paikkaa vielä varmistamassa.

Nythän eilennä tuossa ei varmaan isompaa vahinkoa sattunut vaikka pieni tauko rastien välissä tulikin, mutta kyllähän se idea olisi tietysti saada ne ulos samaan aikaan (uusi ja vanha kuva), tai mikä se tekninen väli (joitakin minuutteja) kuvien laiton välissä siinä sitten kenenkin kuvanlaittotekniikalla onkin.

Mutta vaikkapa Sunnuntain tyylisissä ”kymmenen rastin päivissä”, missä useampi rastin kimpussa samaan aikaan, tulee tietysti harmittava katkos jos/kun pidempi väli löydetyn ja uuden kuvan välille tulee.
    Itsellä on 1 tai 2 kertaa käynyt niin, että kun käynyt rastikuvan kuvaamassa, eikä uutta ole ollut valmiina ja olen lähtenyt sopivan sitten etsimään, onkin joku tällä välillä sitten rastin julkaisutkin (mutta onneksi sitten tuo uusikin löytynyt...) sen riskin joutuu joskus ottamaan...

Mutta kuten sanoin, omasta mielestäni parempi että rasti vaihtui näinkin kuin että ei olisi vaihtunut ja näistä meidän sanomisista ei kannata Kimbyyrin mitenkään ottaa itseensä, ei muuta kuin lisää rasteja ahkerasti hakemaan(katsoo vain uutta kuvaa valmiiksi).
    Joo, ei mitää hätää. En lähtiessä ollut laisinkaan varma tiedänkö/löydänkö koko paikkaa, joten en ottanut kuvaa "varastoon". Halusin kuitenkin sen löydön heti julkaista, olin kuulevani jo vapaarattaan rallatusta lähistöltä

Tätä "ongelmaa" toki helpottaisi säännöstä "Samalla reissulla rastin löytäjä ottaa kuvan sopivaksi katsomastaan paikasta" joustaminen uuden rastin suhteen. Kolikon kääntöpuoli on huikea valikoima rastikuvia, jotka eivät ole lähimaillakaan vanhaa, nyt voi yleensä vähän arvata missä päin pyöritään. Itselle tämä on lähinnä "toivon että saisin parempia rasteja kun ei tarvi kiireellä kattoa läheltä"-henkinen ongelma.

Mä kattelen aina lenkillä ja muutenkin sillä silmällä paikkoja että niitä voisi rasteina käyttää. Voi sitten rastille ajaessa koukata sellaisen kautta ja ottaa kuvan. Harvemmin ne rastit ihan kotiovella on että sattuu siihen väliin aina joku uusi kuvauspaikka kuitenkin. Toki tuosta samalla lenkillä säännöstä joustaminen levittäisi noita rasteja kauemmas keskustan ympäriltä ja saattaisi hieman rauhoittaa tätä nykyistä ajoittain melko nopeatempoista rastin vaihtumista.

^Mikä (rauhoittuminen) saattaisi myös olla huono.

Sillalla, jokimaalla, ristolan laidun
    Lisätty merkki
    https://maps.app.goo.gl/i3rz6pKg4THYtWiD8

Jauhoja jauhoja..
    Kimbyyri muokkasi tätä : 21.07.2021 at 20.36

Okeroisten myllyllä.
    Kotipellontie 46

Uuden siirsin sitten hieman kauemmaksi.
    Karttakuvasta katsottuna/löydettynä saattaa miettiä miten kohteeseen pääsee. Vastaus on että kohtuullisen hyvin, pääsee vaikka autolla jos tarvis (ja virallinen syy ajaa kohteeseen autolla...)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vanha toivon mukaan tämä https://www.google.fi/maps/place/60%....6601053?hl=fi

Uuteen alkuvinkiksi että töhertelijän paikkatieto on pielessä.

Lähetetty minun Shitter-00 laitteesta Tapatalkilla

Jos on vaikea, helpostusta saa pyytämällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Jos on vaikea, helpostusta saa pyytämällä.
    Voisin pyytää...
    Mutta odotetaan vähän aikaa jos joku ilmoittaa tietävänsä, niin sitten ei vihjettä... (kun ei tuon kauhean vaikea kuitenkaan pitäisi olla).

No, lisäkuva. Ei kauheen kaukana edellisestä taaskaan.

Lähetetty minun Shitter-00 laitteesta Tapatalkilla

Heitetään vielä: viimeksi kun Santun laittama rasti oli tuollapäin kun tämä viimeksi laittamansa, mun laittama rasti sen jälkeen oli uuden rastin lähistöllä

Mulla on jo toi kuva puhelimessa, uudelle rastille ajamassa (vielähän tuohon väliin joku voi ehtiä...)

”Liipola Homo” löytyy osoitteesta Lakkitehtaantie 2

Ja uusi, taas jokunen kilometri on paikkojen välillä, mutta kartasta löytyy mukavaa sorareittiä paikkojen väliltä (alku ja loppu asfaltilla).
    En tiedä tuleeko ”sanomista” mutta laitan tuplakuvan heti alkuun: (pyörä pysyi paikallaan, kuvaaja vaihtoi paikkaansa)

Tuossa kohteessa on kuulunut ”prum prum prum” ääntä vielä kymmenkunta vuotta sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    ”Liipola Homo” löytyy osoitteesta Lakkitehtaantie 2

Ja uusi, taas jokunen kilometri on paikkojen välillä, mutta kartasta löytyy mukavaa sorareittiä paikkojen väliltä (alku ja loppu asfaltilla).
    En tiedä tuleeko ”sanomista” mutta laitan tuplakuvan heti alkuun: (pyörä pysyi paikallaan, kuvaaja vaihtoi paikkaansa)

Paikka tiedossa. Mun pihasta on 13km kohteeseen. Noudan vkl aikana ellei vihtis ehdi iskeä ensin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Paikka tiedossa. Mun pihasta on 13km kohteeseen. Noudan vkl aikana ellei vihtis ehdi iskeä ensin.
    Sehän olisi ollut sopiva iltalenkki tälle illalle...

Minä jo luulin että pääsen vielä iltarasteilemaan, kun oli uusi viesti tullut ketjuun...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •