Sivu 42 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 1273

Aihe: Lahden Kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Näin se joskus menee. Vaikeaa on tää rastien laitto, välillä on liian helppoja ja nyt sitten meni jo liian vaikeaksi...
    Nyt kun näin hankala kyseessä, ja tuo Liipolan rakennus on ollut ainoa mikä on "sinnepäin" ja ympäristökin olisi suht sopiva, niin varmistan nyt vielä ettei kannata siellä käydä vielä uudestaan ja etsiä uutta sopivaa kuvakulmaa..?

Lahden Kuvarastit

Ei ole Liipolassa päinkään tämä. Kannattaa pysyä ihan reilusti vanhan 12-tien pohjoispuolella. Mä alan jo epäillä että oon töpeksinyt jotain näitten vinkkienkin kanssa kun osoittautui näin pahaksi rastiksi

Eilen kävin ajelemassa, mutta silloin olin ymmärtänyt ensimmäisen vihje eri tavalla ja olin täysin harhateillä. Illalla kävin koko tuon toisen vihjeen listan läpi kartan ja satelliittikuvien kanssa, eikä mikään näytä lähellekään oikealta. Kuitenkin karttapaikan ilmakuvat lienee uudempia, kuin Mapsin katunäkymät, siltikään ei näytä täsmäävän. Varmaan löytyisi, jos ajelee tuon kartan paikat läpi, mutta omalta osaltani moinen kierros venyy loppuviikolle.
    -

Näin se joskus menee. Vaikeaa on tää rastien laitto, välillä on liian helppoja ja nyt sitten meni jo liian vaikeaksi...
    Tää on tavallaan just hyvä rasti, moni on aktivoitunut. Moni varmaan jännittää löytymistä. Parempi ainakin kun "tiesin mutten kerennyt hakea"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Eilen kävin ajelemassa, mutta silloin olin ymmärtänyt ensimmäisen vihje eri tavalla ja olin täysin harhateillä. Illalla kävin koko tuon toisen vihjeen listan läpi kartan ja satelliittikuvien kanssa, eikä mikään näytä lähellekään oikealta. Kuitenkin karttapaikan ilmakuvat lienee uudempia, kuin Mapsin katunäkymät, siltikään ei näytä täsmäävän. Varmaan löytyisi, jos ajelee tuon kartan paikat läpi, mutta omalta osaltani moinen kierros venyy loppuviikolle.
    Olen myös käynyt mielestäni kaikki pisteet läpi vähintään kartalla mutta osan myös paikanpäällä, ja oletuksellisesti löytänyt kaikki vaihtoehdot tuota Oululaisen myllyn vaihtoehtoa lukuunottamatta (jonka uskon olevan Oululaisen alueen sisällä) ja mikään ei tuntuisi täsmäävän...

Spoilerikuva:

Just näin... Argh...

Eli...
    Mukkulan lämpöasema, Torpinkatu
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...4mp%C3%B6asema

Uusi olisi sitten lähikuva seinästä...

Nyt kyllä pakko myöntää että oli ihan luvattoman iso ongelma löytää, siis vika ei ollut rastissa/rastikuvassa, ei todellakaan oli todella hyvä ja periaatteessa olisi pitänyt/voinut löytää ilman ensimmäistäkään vihjettä.
    Nyt kun katson todellisuutta ja rastikuvaa, niin huomaan että että tein selkeät virhepäätelmät niin rastikohteen (kokoajan etsin nimenomaan tuota taustalla olevaa rakennusta, en tuota edessä olevaa koppia) koosta, väristä, pintamateriaalista kuin ympäristästäkin, ja en näköjään päässyt irti mielikuvistani vaikka tuota Mukkulankin kohdetta olin katsonut jo useammankin kerran ja hylännyt "aivan vääränlaisena". Etenkin kun tuo katunäkymä (12vuoden takaa) näyttää selvästi toisenlaisen aseman kuin mitä siellä nykyään on (joko tehty kokonaan uusiksi taikka saneerattu huomattavasti).

Olin kokojan 99%:n varma että etsin hyvin Liipolan ja Möysän laitosten oloista ja kokoista laitosta. Mutta heti kun Vihtisin uusi kuva tuli, niin ei tarvinnut edes varmistaa kun tiesin mikä laitos kyseessä ja tajusin kuinka pahasti olin erehtynyt...
    Oli kyllä loistavan haastava rasti.

Mikä toi nyt sit on tuo vanha?

Lahden Kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mikä toi nyt sit on tuo vanha?
    Mukkulan lämpökeskus https://goo.gl/maps/cgwdgV383FevY8z77

Okei... nyt voi kyllä rehellisesti sanoa, että en ole varmaan koskaan nähnyt tuota livenä, funtsin ihan jotain muuta paikkaa... näinköhän tuo "Beep" on tuottoisa taiteilija ja tuhrustanut muuallekin tätä slogania?

Tämähän oli sopivanvaikea "juhlarasti", kun nopean laskun mukaan oli 100:s rasti palstan uudelleen aukeamisen jälkeen josta on alle 2kk. aikaa.
    Ihan hyvin kun ajankohtaa miettii...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Etenkin kun tuo katunäkymä (12vuoden takaa) näyttää selvästi toisenlaisen aseman kuin mitä siellä nykyään on (joko tehty kokonaan uusiksi taikka saneerattu huomattavasti).
    Haapalankadun kautta laitokselle ”ajaessa” katunäkymä näyttää tuon uuden laitoksen. 2010 on tosiaan vanha jätteenpolttolaitos purettu ja tehty uusi kaasulla toimiva varavoimala tilalle: https://yle.fi/uutiset/3-5544265

Haapalankadun kautta laitokselle ”ajaessa” katunäkymä näyttää tuon uuden laitoksen. 2010 on tosiaan vanha jätteenpolttolaitos purettu ja tehty uusi kaasulla toimiva varavoimala tilalle: https://yle.fi/uutiset/3-5544265
    Niin muuten onkin, eli vanha laitos (mikä toisen suunnan kuvassa näkyi) oli purettu.
    Mutta ei olisi tuo(kaan) tieto auttanut, kun tosiaan mielessäni etsin toisennäköistä laitosta (minkä näköiseksi kuvittelin sen, eli samaa "sarjaa" Liipolan ja Möysän laitosten kanssa).

Vanha senioritalo asemantaustassa (välähti äkkiä, olen hakenut lapsia (tai aikuisiahan ne on) juna-assalta ja ollut tossa parkkiksella aika monta kertaa) about tässä kohtaa https://www.google.fi/maps/@60.97535...3779,16z?hl=fi

Mistähän tälläistä mättöä saa?

Lähetetty minun HRY-LX1T laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Okei... nyt voi kyllä rehellisesti sanoa, että en ole varmaan koskaan nähnyt tuota livenä, funtsin ihan jotain muuta paikkaa... näinköhän tuo "Beep" on tuottoisa taiteilija ja tuhrustanut muuallekin tätä slogania?
    Varmaan alle 5 kertaa kulkenut tuota katua koko aikana minkä olen seudulla asunut, kohta 15 vuotta. Noita samoja töhryjä on varmaan muuallakakin. Muistelen nähneeni, ja tosiaan tuolla kadulla se havainto tuskin on tullut. Olin vielä ensimmäisen vihjeenkin jälkeen siinä käsityksessä, että kuvan rakennus on tavallinen kerrostalo.
    -

Lahden Kuvarastit

Lahden keilahalli Launeella

Uus

Oliko tämäkin liian vaikea?

Oliko tämäkin liian vaikea?
    Lähes 100%:n varma että tuon nähnyt jossain lähipäivinä, mutten tänäin ehtinyt käytä katsomassa niitä paria paikkaa mitä vähän meinasin että voisi olla. Eli menee huomiseen loppupäivään kun pääsen toimistolta mutta josko joku ennen sitä ehtii...

Vähän sama kun se edellinen vaikea, tuntuu hiton tutulta, ei hajua missä. Ja jos tutut merkit pitävät paikkansa, en ole tuota sitten nähnyt edes, muistelen jotain muuta

Vanha rasti oli Länsiharjun koulun jumppasali. Kartta.

Seuraavaksi aavaa preeriaa.

Kuvat olivat taskussa jo parisen tuntia, mutta en ole vielä opetellut mobiililla käyttämään foorumia tai lisäämään kuvia, niin siirto nettiin vähän hidasta. Täytyykin joku kerta opetella, niin ei tarvitse jännätä kotiin asti rastin vaihtumista.

Hyvä että löytyi ja ehdit vielä tännekin lähettää

Hyvä että löytyi ja ehdit vielä tännekin lähettää

Juu, kävin iltalenkin alkupuolella ottamassa kuvan, mutta olin melkomoisen varma, että rasti olisi jo vaihtunut kotiin tullessa, kun meni näin myöhään. Hyvä näin, niin ei tullut uutta rastipaikkaa keksittyä turhaan.

Hyvä että löytyi. Mietin jo pääni puhki missä tuo oli, koska tiesin 99%:n varmasti että olin ajanut tuon ohi viimeisen viikon aikana, ja niinhän se oli, Torstaina tullut ajettua tuosta kun päädyin ottamaan sen uudenpellonkadun rastin siitä lähettyviltä.

Lahden Kuvarastit

Hyvin kyllä tuo edellinen rasti haettu. Kävin noita kyseisiä alueita eilennä illalla kartalla läpi ja en saanut kuvaa sijoitettua niihin...

Mutta sitten.
    Saksalan grilli, Poppelikatu 2 (Vanhanradankadun ja Poppelikadun kulma).
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...5&title=Grilli

Ja uusi kuva on Sunnuntailta:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Hyvin kyllä tuo edellinen rasti haettu. Kävin noita kyseisiä alueita eilennä illalla kartalla läpi ja en saanut kuvaa sijoitettua niihin...
    Mä luulin ensin tota soramontuksi tai vastaavaksi... No onneksi sitten lamppu syttyi ja osasin suunnistaa oikeaan paikkaan. Hieman muuttaa maisemaa tuo kun on metsä hakattu pois koko mäeltä.

Me tarvittas selkeesti joku systeemi että olis erikseen "vaikeat" ja "helpot" kuvarastit... no, läpällä heitin, mutta toimiskohan sellanen että olisi vaikka merkintä kumpi on kyseessä ja voisi hakea kumpaa vaan tai kumpaakin, niin ei tarvisi kahta ketjuakaan. Hyvä tää on näinkin, helppoa ei ehdi hakea ja vaikeaa ei osaa

Lahden Kuvarastit

Sarvikatu 7 löytyi tämä vanha kangaskauppa

Uutta

Vanha oli tönö tai kioski Pikku-Veskulla. Kartta.

Kokeillaan uudessa tiukempaa rajausta, vaikka tuskin se kovimpia rastihirmuja hidastaa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •