Sivu 16 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516
Näyttää tulokset 451 - 473 / 473

Aihe: Sipoonkorven kansallispuisto ja maastopyöräily

Sakarinmäen koulu, Porvoon motari, Puroniityntie. Tossa välissä on isohko alue, onko siellä ajettavaa?

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Kyltti on tässä
    https://asiointi.maanmittauslaitos.f...22%3A100%7D%5D

Ehkä toi kyltti liittyy Skorven yleiseen ruuhkaan ja turistien sakkopysäköinteihin.

Ja tämä viestihän liittyi tuohon yksityisalue kylttiin - tuo pyyhavainto kyltti liittynee sen kasvihuonealueen veneensäilytysbisneksen lopetushaluihin, joita kaupungilla ilmeisesti on.

Sakarinmäen koulu, Porvoon motari, Puroniityntie. Tossa välissä on isohko alue, onko siellä ajettavaa?
    https://tassutkartalla.fi/palvelu/132
    Tiheä verkosto pieniä polkuja, ilmeisesti koiranulkoiluttajien tekemiä, polkuverkon näkee suunnistuskartoista tai heatmapeista. Ajetavuudesta en tiedä, vain jalkaisin tullut liikuttua tuolla.

Piti vähän kaivella, mutta kartta löytyi.
    Pitää käydä tsekkaamassa pyörällä
    http://www.aluerastit.fi/gadget/cgi/...ID=3&aID=50117

Pitää samalla kokeilla kuinka pitkälle itään motarin vartta pääsee. Puroniityntien ja motarin kulman teollisuustontin takaa lähtenyt polku loppui johonkin pihaan 5v sitten. Jos siitä nyt pääsis Immersbyntielle.

^Kerro täällä sitten mitä löysit. Ja millä ajoit.

Ajoin äsken motaria pitkin, ja jäi miettimään että kun siinä on se uusi voimalinja niin sen alla olisi varmaan mahdollista tehdä polku. Pääkaupunkiseudulla nuo voimalinjojen alukset ovat sattuneista syistä (ei rakennettuja) aika yleisiä maastopyöräuria.

Tai no, ehkä tuolla sipoon metsässä ei ole pakko mennä voimalinjojen alle. Polkuja on muutenkin.

Jep, Koirametsässä on polkuja. Pitää käydä uudelleen että saan jouhevan setin.
    Myös Immersbacka-Nyåkers väli oli alun jälkeen kelpo ajettavaa. Jotain vanhaa prätkällä tehtyä polkua.

https://connect.garmin.com/modern/course/44417591

Hienon näköistä, pitää mennä tutkimaan.

Erityiset kiitokset Lare GPX tiedostosta. Arvostan.

Kävin minäkin siellä, oikaisin vähän ylimääräisiä mutkia pois.

Tuo alun Rödjan ja Östersundomin koirametsä oli melkoista tunkkaamista välillä, ja välillä tuli karvaisia hännänheiluttajia tarkastamaan homman nimeä. Joissain kohdissa oli rehellisesti sanottuna märkää ja mutaista.

Puroniityntien ja sen uuden teollisuustontin kulmalla meinasi usko loppua, mutta niin vain sieltä löytyi todella kiva ja pitkä pätkä joka seurasi moottoritietä, osin kalliobaanaa osin kosteaa polkua.

Skinnarberget oli todella kaunista kalliobaanaa, joka loppui Bäcknäsin kohdalla metsäkoneen uriin.

Kiersin myös Hältingträskin, kaunis paikka. Landbon kierrossa oli sitten vaihtelevaista syheröistä pienpolkua ja kalliobaanaa, läntisin osa vanhaa tienpohjaa tai traktorinpolkua. Viimeinen pätkä Landbon eteläpuolella itään päin moottoritietä pitkin oli myös hieno, kalliobaanaa ja jossain kohtaa mutainen polku ruohikossa jossa oli ilmeistä että muutkin ajavat tässä.

Juurakot ja kalliot olivat todella liukkaat. Aika paljon oli kaatuneita puita polun yli. 2 tuntia ja 16 km, aika väsynyt olo nyt, sillai hyvässä mielessä.

https://ridewithgps.com/trips/58098038?privacy_code=hxuykiZYXB92a0HK

Landbon lähellä tuli mokattua yksi kohta reitillä, Majahuj:n kulmalla. Voimalinjan alla oli ajettu jollain maastoautolla tai vast värkillä. Se oli oli sotkenut polkua aika pahasti.

Skinnarbergetillä ei ole karttaan merkattuna polkua. Outo bugi vaikka se ura on vanha. Voimalinjan hakkuut oli ylläri.

Teollisuusalueen kulmalta lähtee kaksi polkua. Se toinen saattaa olla vahvempi ura jo alusta. Mulla oli aikaa vain toisen tsekkaamiseen.

Koirametsää ei tosiaan tullut optimoitua vielä. Ja paikoin siellä on ainakin tähän vuoden aikaan mutaa ja liukasta.

Landbon voimalinjan loppu on harvoin hyvä. Keväällä velliä, kesällä pusikko, syksyllä velliä. Tuurilla se jäätyy hetkeksi talvella. Lumiaikaan tuossa ei yleensä ole tampattua polkua.

Ja vielä:
    Mä olisin halunnut ajaa Immersbyntieltä vielä itään mutta nopeasti en nähnyt mitään reittiä metsään.

Falkbergin kautta pääsee kyllä polkua pitkin itään ja pohjoiseen.

Lare muokkasi tätä : 24.10.2020 at 21.22

Koirametsää ei tosiaan tullut optimoitua vielä. Ja paikoin siellä on ainakin tähän vuoden aikaan mutaa ja liukasta.
    Rödjan ja se koirametsä on kyllä hienoa seutua, mutta mahtavat korkeuserot tekevät sen että tunkkaamista tulee vähän liikaa. Polkumateriaalia tuolla kyllä on, mutta pitäisi löytää sellainen reitti joka A) veisi huipuille kalliobaanoille mutta B) veisi myös eteenpäin ilmaan että pitää kantaa pyörää

Landbon voimalinjan loppu on harvoin hyvä. Keväällä velliä, kesällä pusikko, syksyllä velliä. Tuurilla se jäätyy hetkeksi talvella. Lumiaikaan tuossa ei yleensä ole tampattua polkua.
    Tarkoitat varmaan Landbokärr:istä itään? Ihan OK, joskin vähän siirtymän makua jos mudan litinää jättää huomioimatta. Ihan OK, parempi kuin hiekkatiellä ajaminen.

Ja vielä:
    Mä olisin halunnut ajaa Immersbyntieltä vielä länteen mutta nopeasti en nähnyt mitään reittiä metsään.

Falkbergin kautta pääsee kyllä polkua pitkin itään ja pohjoiseen.
    Olisit halunnut ajaa *itään*?

Joo, itään.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Tarkoitat varmaan Landbokärr:istä itään? Ihan OK, joskin vähän siirtymän makua jos mudan litinää jättää huomioimatta. Ihan OK, parempi kuin hiekkatiellä ajaminen.
    Siitä itään joo.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Sitä hyvää ja ehjää jälkeä odotellessa😁

Nybyggetintie 47:n kohdalle on ilmestynyt uusi kyltti. Landbon suunnalta polulta tullessa vastaavaa ei ole.

Ajoin tuosta tänään ja tontin omistaja oli paikalla.

Kuulemma tie on hänen ja alue on pihaa. Mutta siitä saa ajaa. Hänellä ei ole mitään pyöräilijöitä vastaan kunhan käyttäytyvät. Esim tavatessa moikkaaminen riittää.

Saikkukävelyllä Skorvessa. Yleensä lupaavat polut loppuu about näin:

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Edelleen saikulla. Skorpea ilman pyörää.

Viimeinen kuva on Bakunkärriltä ja uudelta merkatulta reitiltä. Aika neitseelliseen maastoon tehty. Näyttää siltä että tuosta on mennyt max10 ennen mua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •