Sivu 1 / 18 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 526

Aihe: 200 km kerralla vuoden jokaisen kuukautena

200 km kerralla vuoden jokaisen kuukautena

Tällaisen "kisan" järjestän motivoidakseni itseni ajamaan läpi vuoden reippaita matkoja. Huhtikuussa oma eka 200 km tuli ajettua ja sen jälkeen joka kuukausi olen 200km tai enemmän ajanut, joten oma tilanteeni on:

Huhtikuu
    Toukokuu
    Kesäkuu
    Heinäkuu
    Elokuu

PS. Fiksua olisi tietenkin ajaa tammikuun ja joulukuun välillä, mutta 12 peräkkäistä kuukautta maaliskuusta helmikuuhun on ihan riittävä tavoite itselleni.
    PS2. Ajetetaan ns. brevet-säännöin eli pyörän päältä saa nousta kahvittelemaan välillä jatkaakseen taas matkaansa.
    PS3. Tällähän on maailmalla oma nimensäkin. Ainakin Amerikoissa harrastavat tällaista hommaa.
    StantheMan muokkasi tätä : 02.11.2015 at 21.38
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Hyvä systeemi!!

Tempokisu kuitenkin kohta kysyy jos ajaa 875km niin kattaako se neljän kuukauden kakssataset kerralla!

Mutta joo, itse aloitin tuon taisikos se olla huhtikuussa. Lopetin sen huhtikuuhun. Tai selkä lopetti mun puolesta. Aivot olis ollut mukana pitempään, ja jalat....

Onko tämä valmistautumista 2015 P-B-P:hen? Eli ei saa tulla luppokausia ajeluihin vaan pitää vetää raivona läpi vuoden neljä vuotta että sit on elokuussa 2015 iskussa?

Mä luin otsikon huonosti, että nyt ruvetaan ajamaan 200 km päivässä.

Näköjään uusi "leiska" on tehnyt tehtävänsä ja kirjainkin otsikosta tipahtanut. Saa ajaa ihan päivittäinkin, mutta välillä pitää hoitaa nesteytystäkin, joten minä en siihen ainakaan kykene.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    PS2. Ajetetaan ns. brevet-säännöin eli ei pyörän päältä saa nousta kahvittelemaan välillä jatkaakseen taas matkaansa.
    Tuossa on varmaan ajatuskatko tai editointivirhe eli pyörän päältä *saa* nousta eli "ei" oli tarkoitus deletoida.

Brevet-aikarajahan on 13,5 h.

PS Audax-tyyppisessä ajossa tähdätään 22,5 km/h keskaria, mutta se taisi tarkoittaa nimenomaan ajoajalle laskettua vauhtia (eli tauon aikana mittari ei käy)?

*kele! Kerrankin selvin päin kirjoittelen ja heti virheitä. Kahvittelemaan saa ryhtyä ja lähes pitääkin. Joo, 13 tunnin nurkille ovelta ovelle kun reissun ajaa, niin ei muuta kuin seuraavassa kuussa sama uusiksi. Hätähousuthan tuuppa matkan 7 tuntiin ja kevyesti.

Se olis sitten talvi vietettävä jossain lämpimässä maassa, että tähän uskaltais ryhtyä
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

( tylsä offtopic, ammuin alas )
    fiber muokkasi tätä : 19.08.2011 at 18.58
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HiMa Katso viesti
    Se olis sitten talvi vietettävä jossain lämpimässä maassa, että tähän uskaltais ryhtyä
    UKI:n putkessa tuon voisi kerran kuussa käydä ajamassa. Siis jos on taipuvainen tällaisiin pakkoprojekteihin.
    Toissa talvena käväistiin tuolla juurikin n. kerran kuussa, mutta tyydyttiin yleensä vähän reiluun satkuun, paitsi RR300 tapahtumassa melkein kaikki ajoi ainakin sen 200. Lyhyemmillä sisäradoillakin tuo onnistuisi, mutta on vähän haasteellisempaa
    Meidän Pirkkahallin vuoro oli viime talvena vain 2 tuntia, siinä ei ehdi ihan pakkosatastakaan...

Tuo "200km vähintään kertaalleen kunkin kalenterikuukauden aikana" voisi ollakin mielenkiintoinen haaste. Tänä kesänä toteutunut kuitenkin vain heinäkuussa :-(
    Olettaisin, että kisan "järjestäjä" hyväksyy myös rullilla tai trainerille ajetun 200 kilometrisen. Ei taida tuommoinen kuulua monenkaan normiohjelmaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Inline Biker Katso viesti
    Olettaisin, että kisan "järjestäjä" hyväksyy myös rullilla tai trainerille ajetun 200 kilometrisen. Ei taida tuommoinen kuulua monenkaan normiohjelmaan...
    Varmasti hyväksyy, koska kyseessä on jumalattoman kova temppu. Itsellä on kokemusta vain rullista, mutta niilläkin lenkin pituus on poikkeuksetta ollut tasan nolla metriä. Pitää olla aika kova kuski, että saa rullilla ajettua 200 kilometriä.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Varmasti hyväksyy, koska kyseessä on jumalattoman kova temppu. Itsellä on kokemusta vain rullista, mutta niilläkin lenkin pituus on poikkeuksetta ollut tasan nolla metriä. Pitää olla aika kova kuski, että saa rullilla ajettua 200 kilometriä.
    asb sen sanoi

Nauraa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Hyvä systeemi!!

Tempokisu kuitenkin kohta kysyy jos ajaa 875km niin kattaako se neljän kuukauden kakssataset kerralla!

?
    Pidätkö mua tyhmänä? Kuulehan, ei se kata. Eikä pidäkään.
    Mulla tuli kuntohuippu vasta heinäkuussa, mutta ensi vuonna tämä on oikein hyvä idea. Tosin kesällä tämä voisi olla 200km joka viikko, tai 200km tai pidempi joka viikko. Kerran kuussa - ei haastetta ( jos on kunnossa ja inspiraatiota). Voi alkaa huhtikuusta 2012.

HEI! asbi hyvä juttu, kiitos! ( asbi tietää kyllä mikä)
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Pidätkö mua tyhmänä?
    En toki. Suomalainen nainen ei ole tyhmä koskaan. Härmäläiset geenit pitää siitä huolen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    En toki. Suomalainen nainen ei ole tyhmä koskaan. Härmäläiset geenit pitää siitä huolen.
    No hyvä. Koska tyhmä on sellainen kun ei opi virheistään. Mielestäni oon kantapään kautta jokusen asian oppinu.
    tempokisu.kuvat.fi

PS2. Ajetetaan ns. brevet-säännöin eli ei pyörän päältä saa nousta kahvittelemaan välillä jatkaakseen taas matkaansa.
    PS3. Tällähän on maailmalla oma nimensäkin. Ainakin Amerikoissa harrastavat tällaista hommaa.
    Voisin lähteä tähän mukaan. Eipä ole koskaan talvikuukausina tullut kakssatasia heitettyä, ja epävarmaa onnistuuko nytkään. Ja brevet-säännöillä tottakai. Eli mitään sisäpyöräilyjä ei sallita. Mites Stan, edellytetäänkö osallistujilta brevetkortin täyttöä?

Ei tarvitse korttia. Minä yleensä olen porukan epärehellisin tyyppi, joten jos minä ilmoitan ajaneeni 200 km, niin uskon kyllä muidenkin ilmoittaneiden sen ajaneen.

Minä olen maaliskuussa pari kertaa 190 km ajanut nollakelissä. Kovilla pakkasilla (-28 C aamulla lähtiessä) olen kyennyt sellaisen 70 km ajamaan, joten tässä joutuu himpun verran matkaa ensi talvena pidentämään.

Hmmm... tarviiko ajaa talvella muuten, jos hiihtää, spinningiä tms. että onnistuisko 200 km kylmiltään kerran kuussa? Ihan selkeetä pohdiskelua täällä tähän hulluuteen...

Talvella ei kestä jäädä pakkasessa bussipysäkille tirsoja ottamaan kesken ajon... (ei, minä en jäisi kesälläkään mutta eikös se joillain ole tapana )

Ja HiMalle, riippuu tietysti paljonko hiihdät ja spinningöit. Mutta jos edes vähän, niin kyllähän se 200 nyt kerran kuussa onnistuu. Kunhan selkä ei hajoa...

Viime maaliskuun vajaa kakssatanen oli oikeastaan ihan mukava reissu. Kääntöpaikassa Pieksämäellä olin ihan seis, kun juominen kylmällä jäi vähäksi, mutta kevyt syöminen piristi ja loppu tuli jo ihan mukavasti. Talvella kannattaa reissut ottaa enemmänkin ns. retkiajomeiningillä ja jättää kiire pois ja katsella ympärille ja miettiä mukavia asioita. Jostain luin, että ilman vastuskin kasvaa 7% per joku asteluku, koska kylmempi ilma on tiheämpää kuin lämmin. Siihen päälle kitka ja ajovaatteiden paino, niin kylläpä vastaa kesän 300 km lenkkiä (lähes). Meikäläisen vauhdeilla tulee olemaan talvella yli 10 tunnin reissu.

Juomiseen tosiaan kannattaa panostaa talvella. Kylmässä ei janoa tunne mutta munuaisten toiminta kiihtyy.

eikö vuoden jokaisena päivänä olisi parempi ?
    Vanha mutta lihava.

Itse asiassa kylmällä kelillä juomaa pitää saada vielä enemmän kuin helteellä, näin kuulin tuossa jokin aika sitten.

Tämmöseen ei uskalla lähtee kun luulen että kunto riittää just satasen matkaan... kova suoritus on

Hymy talvipitkiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HiMa Katso viesti
    Itse asiassa kylmällä kelillä juomaa pitää saada vielä enemmän kuin helteellä, näin kuulin tuossa jokin aika sitten.
    just, mun keho on eri mieltä.
    Jos ei ihan älyttömiä pakkasia ole, kyllä parisatanen onnistuu talvellakin. 2008 ajoin sellaisen itsenäisyyspäivänä, ja vasta ihan lopussa oli hankalaa koska meni näkö, ja juomat oli jäätyny.
    2009 tein noita pitempiä, pari parisatasta ja lähes, ihan talvella mutta oli hyvät kelit.
    tempokisu.kuvat.fi

elokuun kakssatanen

Aamulla siirryttiin Mustalahteen ja kanuunaporukan peesissä Valkeakosken tielle asti. V-kosken ja Lempäälän kautta Säijään ja rantatietä kotiin. Pikkusen ihmettelin kun rantatiellä ensin tuli vastaan ilm. Järppä rossarilla ja pari sataa metriä perässä josku ja sitten heti kohta vielä Kontulan Jaakko. Olikohan tässä jotenkin porukka revennyt palasiksi?

Kotona kilsoja 140 vasta ja ruokaa kupuun ja pyörän vaihto rossariin. Kaupin latupohjaa keskustaan ja osin TdT maisemareittiä mukaillen, ja toki näin helteisellä ilmalla osin omaa, uimarannoilla pistäytyvää "maisemareittiä" mukaillen takasin keskustaan ja latupohjaa kotiin. Pari kilsaa vielä puuttu niin koukkasin hakeen orimuskioskista pari karhua ekan kakssatasen kunniaksi.

Vähän jäin miettiin että mitä toi "kerralla" tarkoittaa? Hyväksyykö tuomari tämmösen kun kotona poikettu syomässä ja ison porukan peesissä körötelty pätkän matkaa..??..

Bruttoaika pikkusen yli 9 tuntia.....

Peesaus ei haittaa. Kotona syöminen vähän niin ja näin, mutta koska tuomari on helposti lahjottavissa munkkikahveilla, niin tällä kertaa hyväksytään

Peesaus ei haittaa. Kotona syöminen vähän niin ja näin, mutta koska tuomari on helposti lahjottavissa munkkikahveilla, niin tällä kertaa hyväksytään
    No kyllähän mä noi tarjoon, mieluimmin kuin lähden huomenna uudestaan....

Saahan sitä brevet-säännöillä käydä, vaikka naapurin rouvan luona syömässä, joten jatka samaan tahtiin syyskuukin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •