Ala-Kivenlahdessa sisäpihalla päiväkoti, varmaan Stensvikin kartanon vanhoja taloja. Olen ollut lapsena tuossa jossain
kerhossa/tarhassa ja joku tarha siinä nytkin oli. Aika vaikea rasti kun ei tuosta mene mitään pyöräilyreittiä ohi enkä
itsekään olisi muistanut mutta satuin käymään lapsuuden sisäpihalla fiilistelemässä ja hämemnnys oli melkoinen kun
huomasin rastin![]()
Uusi, tuolta kävin rastia aiemmin etsimässä
![]()
Smo muokkasi tätä : 06.12.2024 at 22.21
Onpas ollut itselle nostalgisia kuvia. Espoonlahden vanhalla paloasemalla oon joskus lapsena päässyt laskemaan palomiesten liukumäkeä jollain kouluvierailulla. Kahvi-Kaisan viereisessä torpassa Kivenlahdessa minäkin kävin seurakunnan päiväkerhoa 70-luvun lopussa.
Uusimpana kuvarastina oli rakkaan suunnistusseurani Espoon Akilleksen seuramaja Espoossa. Ovessa on Olympiakomitean Lasten ja Nuorten Tähtiseuratunnus, jonka saavuttamiseen itsekin olen päässyt aikoinani aivan mahtavien ohjaajakollegoideni kanssa vaikuttamaan. 1800. rasti
Uusi
![]()
Toinen kuvakulma:
![]()
Jännää kuinka vaikea tämä oli vaikka otin tuosta itse rastikuvan "varastoon" viime talvena
Toisaalta otin sen alempaa mutta ajoin kuitenkin ohi metsään
Pisan asukaspuistossa Finnoontien lähellä
Aika leveät nuo sun renkaat![]()
Uusi
![]()
Uuden rastin ympäristö on hyvin saman henkinen kuin edellisen
Eli siinä on asukaspuistoa, päiväkotia (taitaa näkyä tuore laajennusosa kuvassa, en ole ennen nähnyt) ym vanhojen rakennusten piirissä.
Juhlapyhistä huolimatta pääsin lenkille, ja taas uskaltaa mennä nastattomilla. Onhan noissa leveissä renkaissa hyvät puolensa etenkin lumessa![]()
Vanha kuva on Mankkaan päiväkodilta. Laajennusosa onkin varsin iso alkuperäiseen verrattuna.
Uusi
![]()
Toinen kuvakulma:
![]()
Pikkusilta Ymmerstan koulun takana. 1803. rasti
Uusi
![]()
Galträsk Kauniainen. Löytyi ihan kartalta arvattavasta paikasta, veistoksen nimi on toistaiseksi hämärän peitossa mutta luonnonjäillä olevia luistinratoja turisteille on aika harvassa,
ei kuitenkaan tullut luistimia mukaan. On vielä nuo SPD-terät ja sukset kehittelemättä.
Uusi ei välttämättä ole tuossa kovin kauan
![]()
uu, nyt pitäis olla nopea ettei kuusi ehdi karata pois
Olin tänään näköjään näköetäisyydellä tuosta mutta bussin kyydissä.
Rastiksi oli itseasiassa tulossa patsas tuosta vierestä mutta se olikin ehkä ollut,
se on vaan siirretty sen jälkeen eli olisi sinänsä ollut legit
En ole ihan varma meneekö tuossa kaupunkikeskuksessa - kauppakeskuksen taka/sisäpihalla edes pyörätietä,
kauppakeskuksen etupuolella on pyöräilijät unohdettu kokonaan.
Samoilla kylillä on kuin edellinen
Tuolle Granin kauppakeskuksen sisäalueelle sisääntullessa on kävelykadun merkki E26 ja poistuessa on kävelykadun päättymismerkki E27.
Riisuttu kuusi oli vielä paikalla kuten siirretty taideteos. 1805. rasti
![]()
Uusi
![]()
^Kävitkö maastossa?
Muraali Matinkylässä Upeartin Upea 17 taidetapahtumasta, kuva taittuu talon kulman taakse
Uuteen piti tulla aasinsillalla peinttausta mutta aasi unohti sillan niin tuli lepotuolit
![]()
No nyt sattui hauskasti, kun just sunnuntaina ajelin tuosta ja katselin noita lepotuoleja ja mietin pitäiskö kesällä mennä tohon joskus makoilemaan ja juomaan pussikaljaa![]()
Pitäisi tietty.
Ei todennäköisesti ainakaan kuukauteen toteudu tai ainakaan et fillarilla mene.
Kirjanmerkit