Sivu 63 / 63 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63
Näyttää tulokset 1.861 - 1.874 / 1874

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Hiilikuitu, boost navat, XD-vapari ja 30mm--> sisäleveys. Ajo aika normaalia maastopyöräilyä ja budjettia ehkä 1000-1500€. Mitä ostaisit itse ? Kiire ei ole, mutta ajattelin tehdä vähän alustavaa kartoitusta.
    https://www.lightbicycle.com/Hand-bu...er-wheels.html

Mulla on tollaset DT240S navoilla. Emmä tiiä, voisin ostaa uudestaankin. En oo mitään valittamista keksiny.

DT Swiss XMC 1200 SPLINE 30 kiekkoja olen tässä omassa päässä pyöritellyt, kun on DT:n muista kiekoista hyviä kokemuksia. Noi olis aika kovat varmaan ja nahkahousuilta ostettaessa mahtuisi melkein budjettiin. Onneksi ei ole kiirettä, niin kerkeää tässä vielä tutkia ja hutkia muitakin vaihtoehtoja.

Joo DT:t on varma valinta.

29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

Mites XRC1200? Vähän menee tosin yli budjetista.

https://www.bike24.com/p2339298.html

DT Swiss XMC 1200 SPLINE 30 kiekkoja olen tässä omassa päässä pyöritellyt, kun on DT:n muista kiekoista hyviä kokemuksia. Noi olis aika kovat varmaan ja nahkahousuilta ostettaessa mahtuisi melkein budjettiin. Onneksi ei ole kiirettä, niin kerkeää tässä vielä tutkia ja hutkia muitakin vaihtoehtoja.
    Noi on kyllä ollut hyvän tuntuset. Mulla ollu trailipyörässä puolisen vuotta. Kuskilla painoa kamoineen +100 kiloa. Perus sekalenkkiä on ajettu kaikenlaisilla 2.25-2.6" kumeksilla. Parkissakin toimii ja enska poluilla, kuin väärä raha. Kaikki kumit on noussut suht kivasti vanteelle ja pysyy ylhäällä 0 paineella. EXP takanavasta takaisin kutsu päällä, mut oottelen offseasonia, kun ei mitään varsinaista vikaa ole, he ovat tarkkoja laadusta ja maineestaan. Suomen huoltomieskin sano, et ei niissä ole mitään ihmeellistä nähnyt, mut parempi näin. Toiset jaksaa kiistää vaikka selvää paskaakin on saatettu mailmalle. 1500 on nykyään myös kuitua. https://www.bike24.com/p2386990.html Kivasti tulee näköjään XD ja Micro Spline vaparitkin suoraan mukana.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Mustana hevosena puolueellinen ehdotus harkittavaksi: edellisellä sivulla mainitut Onyx-navat mielen mukaan valituilla kuitukehillä, jos se on kriteerinä vanteen materiaalille. Alla takakiekko omasta pyörästä, vanteena Race Face Arc HD30. Tavoitteena oli tehdä kestävät ja toimintavarmat kiekot ennemmin kuin erityisen kevyet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    1500 on nykyään myös kuitua. https://www.bike24.com/p2386990.html Kivasti tulee näköjään XD ja Micro Spline vaparitkin suoraan mukana.
    Nuo on myös ollut harkinnassa. En tiedä tuoko omiin ajoihin mitään lisää onko navat 180 vai 240, koska molemmat kuitenkin ovat laatutavaraa. Tosin hintaero on muutama satanen, niin miksi ei suoraan sitten ostaisi parempia No katsotaan miten tässä vielä käy..

Newmen advanced sl x.a.30 xc/perus polku ajeluun. Siitä keveyttä ja laatua kohtuu hintaan. Itsellä ollut kesän verran ajossa DC pyörässä ja tyytyväinen ollut. Jos tarve enduro tyyppisempää rytkyytystä ja rankempia hyppyjä niin sitten harkitsisin sl a.30 kiekkoja, toki painoa tulee hieman kaupan päälle. Hyvin on ainakin itsellä toiminut nuo sl xa.30 rankempaakin menoa. On muuten ihanan hiljainen tuo Newmen Fade vapari.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ei sinulle (Sotanorsu) mutta edullista kestävää takakiekkoa etsivälle dt swiss E 1900 on xd vaparilla jälleen saatavilla. 196 euroa bike-discountissa. Mulla oli sinne sähköpostihälytys kun tulee saataville ja nyt tuli. Pistin tilaukseen. Tää e 1900 tulee mulle bikepark kiekoksi magic maryn ja insertin kanssa ja joka saa saada runtua. Toinen olemassa oleva kiekko flow mk3 saa rullaavamman ja vähän kevyemmän renkaan (Hans Dampf trail soft) ilman inserttiä ja tulee trailikäyttöön. Kaksi gx pakkaa ja kaksi jarrulevyä jo löytyy joten vaihtaminen kiekkojen välillä on nopeaa.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...arwheel-792377
    JOS ei tartte rajoja säätää. Mun piti kun oli erimerkkiset kiekot(Roval/DT Swiss).
    Sillä mä nyt odottelenkin että E1900 tulis settinä myyntiin Shimanon HG-vaparilla. Olis kaksi samaa settiä.
    30.10. näyttää olevan oletettu saantipäivä setillä tosin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Kyllä mutta ei ole Boost-navoilla tuo setti.

Minä hommasin keväällä yhdistelmän XMC1200 etukiekko ja XMC1501 takakiekko bike-discountilta. Takakiekon painossa tulee takkiin 44g ja hinnassa säästää 272 euroa (tämän hetken hinnoilla). Säästöllä sai hankittua kevyen Garbaruk-kasetin, jolloin kokonaismassa jäi pienemmäksi kuin 1200-kiekoilla ja esim. XT-kasetilla ja vieläkin jäi rahaa "säästöön"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ei sinulle (Sotanorsu) mutta edullista kestävää takakiekkoa etsivälle dt swiss E 1900 on xd vaparilla jälleen saatavilla. 196 euroa bike-discountissa. Mulla oli sinne sähköpostihälytys kun tulee saataville ja nyt tuli. Pistin tilaukseen. Tää e 1900 tulee mulle bikepark kiekoksi magic maryn ja insertin kanssa ja joka saa saada runtua. Toinen olemassa oleva kiekko flow mk3 saa rullaavamman ja vähän kevyemmän renkaan (Hans Dampf trail soft) ilman inserttiä ja tulee trailikäyttöön. Kaksi gx pakkaa ja kaksi jarrulevyä jo löytyy joten vaihtaminen kiekkojen välillä on nopeaa.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...arwheel-792377
    Tämä satsi saapui tänään kotiin. Huvittavaa kun lähetti ajoi pihaan ja menin vastaan mutta hän kysyikin missä on asunto 27 kun olen itse 16. Sanoin että hitsi kun odotin itse pakettia mutta että 27 on tuolla peremmällä. 2 min päästä ukko ajoi uudelleen kohdalle ja sanoi että on hänellä minullekin näköjään paketti. Antoi kiekkoboxin mutta näin päälle ettei siinä ole tod näk ulkokumi mukana. Muistelinkin, että olivat ilmoittaneet saapuvan kahdessa erillisessä lähetyksessä. Kuski lähti pois kunnes taas 2 min myöhemmin soi ovikello. Oli hänellä se toinenkin paketti... Kiroili, kun hänen kännykkäsovellus kertoo seuraavan kohteen aina vasta kun edellinen on valmiiksi luovutettu. Vähän huvitti.

Päätin nyt kuitenkin ajaa yksillä kiekoilla ja hankkia vain eteen piikkisialle kiekon liukkaita varten. Ei paljoa käyttöä ja ei saa kovin paljon runtua, tein rohkean kokeen ja hankin WTB:n halpiskiekon Shimanon perusnavoilla.
    Samalla näen mitä tekee 70e kiekolla, vai tekeekö mitään.

https://www.bike24.com/p2415010.html

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •