Giant
Näyttää tulokset 1 - 27 / 27

Aihe: Saako AirZound-torvea Suomesta?

Kymysys Saako AirZound-torvea Suomesta?

Olen etsinyt joka paiasta ja tullut siihen tulokseen, että AirZound pitää ehkä tilata ulkomailta. http://deltacycle.com/Airzound-Bike-Horn

Clas O:lla ja B-kaupassa on kyllä veneilijöille paineilmalla toimivia merkinantotorvia, mutta sellainen on vähän hevi ja kolho fillariin. Jollain pitäisi kuitenkin saada nuo keppien kanssa tulpat korvissa huiskivat rullailijat hereille. Ja koirankusettajat...
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Eikö normaali soittokello riitä vai onko tavoitteena saada huomion lisäksi vielä pataankin?

Normaalia soittokelloa ei moni kuule. Ei se ainakaan autoon kuulu sisälle.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Kun (pyörä)tie on täysi hortoilevaa kulkijaa, pitää saada tarpeeksi kaukaa heidät hereille. Normaali reaktio äänimerkkiinhän on että vaihdetaan puolta. Sitten ihmetellään kun kaverikin vaihtoi puolta, vaihdetaan uudelleen puolta. Sitten kun molemmat ovat vaihtaneet kaksi kertaa puolta, aletaan neuvotella kummalle puolelle molemmat haluavat asettua. jne.

Arvaa kuinka pitkä aika tuohon tarvitaan kapeallakin väylällä?

Yleensä soitan kelloa hyvin kaukaa kun näen että edessä olija ei vain tajua olevansa liikenteessä. Sitten soitan lähempää kun en näe vielä reaktiota. Kun vieläkään ei tapahdu mitään, pitää alkaa jarrutella ja miettiä miten tuon (nuo) saa hereille. Siihen tarpeeseen tuo torvi.
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Pakko kai se on uskoa, ettei löydy. Laitoin Chain Reactioniin tilauksen...

Eilenkin olisi kahteen kertaan ollut taas käyttöä samaan suuntaan menevän autoilijan kääntyessä eteen ihan hipoen. Kun ei viitsis rikkoa pyörää ja itseään ilman omaa syytään.

Käyttötarpeen näet kuvasta. Kun pyörätiellä kulkee tuolla korkeudella, jostain syystä juuri pyöräilijät ovat se vaarallisin kanssakulkijaryhmä. He eivät ymmärrä että joku tulee niin alhaalla niin lujaa. Ja yhteen osuessa _minä_ olen se joka jää alle.
    Historic muokkasi tätä : 14.07.2011 at 15.52 Syy: lisätty nojapyöräkappale

Itse olen huomannut tolla AirZound -torvella tööttäillessäni sen, että moni ei tajua tööttääjän olevan pyöräilijä. Siis jos takaapäin tullaan. Usein jalankulkijat suuntaavat katseensa autotielle äänimerkin kuultuaan... varsinkin naiset

Itse käytän työmatkafillarissani (siis sellainen Derby Cycklesin Rixe sähkövehkeessä) ihan sellaista perinteellistä suurella gummitutilla varustettua kaksoistorvea. Sitä kuin pusertaa kunnolla, niin melkoinen mökä lähtee ja ainakin dallailijat hyppäävät useimmiten sivuun!

No, maantiefillarissani käytän sitten sellaista pientä huomaamatonta yhdellä vedolla sanovaa "kling" kelloa. No, kyllä sekin joskus auttaa huomioimiseen, mutta ei laisinkaan ole niin tehokas kuin em. rääkytorvet!

http://www.dealextreme.com/p/6-alarm...9v-100db-52764 100 Db ääntä, tuolla jo pyörätie vapautuu ylimääräisistä hiippailijoista.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -kaakku- Katso viesti
    Itse olen huomannut tolla AirZound -torvella tööttäillessäni sen, että moni ei tajua tööttääjän olevan pyöräilijä. Siis jos takaapäin tullaan. Usein jalankulkijat suuntaavat katseensa autotielle äänimerkin kuultuaan... varsinkin naiset
    Eikö idea olisi käyttää jalankulkijoihin soittokelloa ja päälle puskeviin autoihin noita voimakkaampia torvia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    http://www.dealextreme.com/p/6-alarm...9v-100db-52764 100 Db ääntä, tuolla jo pyörätie vapautuu ylimääräisistä hiippailijoista.
    Jos meinaa jotain 100 dB:n torvea käyttää, niin kannattaa varautua siihen, että nyrkkiä tulee ohimoon...

Joo, ei mitään järkeä tuollaisissa äänenvoimakkuuksissa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Jos meinaa jotain 100 dB:n torvea käyttää, niin kannattaa varautua siihen, että nyrkkiä tulee ohimoon...
    Monesta kulkupelistä kuuluu 100 db:n piipitys aina kun ne peruuttaa.

Normaali puhe 60–70 dB.
    Huuto 90–105 dB.
    http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84%C3%A4nenpaine
    perttime muokkasi tätä : 18.07.2011 at 22.08

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Missä maassa me oikein asutaan?

Idea on toki käyttää pienempiä ääniä ensin. Mutta kun pieni ping ja isompi DING-DONG on käytetty, sitten otetaan torvi. Varsinkin mopoilijoihin tehoaa paremmin tuollainen ääni, kun todella luulevat että takaa tulee auto. Ja kuten sanottu heti aluksi, noihin tamponit korvissa huitoviin keppikiitäjiin ei _mikään_ muu tepsi.

Korostan tässä vielä, että minulla ei ole kiire. Minulla on tarve pitää liikkumiseni mahdollisimman turvallisena itselleni ja toisille. Pyörässäni on hyvät jarrut ja käytän niitä.
    Historic muokkasi tätä : 20.07.2011 at 13.36

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Monesta kulkupelistä kuuluu 100 db:n piipitys aina kun ne peruuttaa.

Normaali puhe 60–70 dB.
    Huuto 90–105 dB.
    http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84%C3%A4nenpaine
    Herkkäkorvaisena äänenpaine- ja kuulovaurioasiat ovat hyvinkin tuttuja. 100dB on liioittelua pyörän äänimerkkinä, vaikka sitä kuinka yrittäisi perustella.

100dB on liioittelua pyörän äänimerkkinä,
    Mutta auton äänimerkkinä huomattavasti enemmän ei ole? Vaikka autossa ei ole edes sitä kilikelloa jolla voisi ensin koittaa varoittaa muita vaaratilanteesta?

Airzound torvesta on todella paljon hyötyä pyöräilyssä, enkä käsitä miten olen aikaisemmin tullut toimeen ilman sitä. Monesti esim. torven töräyttäminen on estänyt auton eteentulon kolmion takaa. Torven pitäisi olla vakiovaruste joka pyörässä. Kun katsoo pyöräilyvideoita Englannista tai Yhdysvalloista huomaakin, että niissä maissa torvi onkin melkein vakiovaruste jokaisella pyöräilijällä.

Soitan torvea ainoastaan sellaisille tielläliikkujille, jotka eivät kuulisi soittokelloa, kuten autoilijoille tai mopoilijoille. Itse olen tilannut omani englantilaisesta liikkeestä:
    http://www.biketart.com/

Aivan loistava juttu, jos nämä yleistyvät! Sekä fillaristina, koiran ulkoiluttajana että muutenkin ulkosalla viihtyvänä arvostan suuresti, jos joku kaukaa antaa jonkinlaisen ääni/valomerkin idealla "olen tulossa, väistä". Kaikista eniten ottaa pattiin ne sankarit, jotka just kohdalla örisevät jotain tai rimputtavat kelloa juuri siinä selän takana - samalla kun sotkevat miljoonaa eteenpäin.

Taidanpa tilata tommosen pumpattavan mallin, noista dealextremen torvista ei ole mitään hyvää sanottavaa. Kaksi olen tilannut ja molemmat ihan leluja (ei kylläkään juuri tuo aiemman linkin malli).

ps. eBaysta näyttäisi löytyvän myös:

http://www.ebay.co.uk/itm/Delta-AirZ...ht_2136wt_1131

mutanaama Guest
    Ei oo tullu pataan koskaan, ja tuskin tuleekaan. 100db kimee piipitys ei kuulu ulkona liikenteen joukossa kun just sen muutaman kymmenen metriä, niin viskasin laitteen roskiin.

Historic, laitoin yv:tä
    *** The Goat ***

Mä hommasin sipoon rantsussa olevasta kanoottiliikkeestä PILLIn.117db lähtee ääntä,kokonaista 5€ muistaakseni.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Mä hommasin sipoon rantsussa olevasta kanoottiliikkeestä PILLIn.117db lähtee ääntä,kokonaista 5€ muistaakseni.
    Turvallisuusrajat eri melutasoille:

Jatkuva A-äänitaso
    (dB) Melussaoloaika
    85 8 tuntia
    88 4 tuntia
    94 1 tunti
    100 15 min
    106 4 min
    112 1 min
    115 ei lainkaan!

Jatkuva A-äänitaso
    (dB) Melussaoloaika
    85 8 tuntia
    88 4 tuntia
    94 1 tunti
    100 15 min
    106 4 min
    112 1 min
    115 ei lainkaan!
    Huomaa tuo A tuossa alussa...
    http://en.wikipedia.org/wiki/A-weighting

Jatkuva A-äänitaso
    (dB) Melussaoloaika
    85 8 tuntia
    88 4 tuntia
    94 1 tunti
    100 15 min
    106 4 min
    112 1 min
    115 ei lainkaan!
    Voihan sitä puhaltaa hiljempaa.

Joskus 70-80 luvulla 115-125 db oli 15sec kun mitattiin rocson vasaroita jne..

Nimim:itsekkin kuulovammainen.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Onko teilla skulannut noi ilmatorvet? Mulla toimi ehkä noin viisi töräytystä. Mutta ne viisi teki vaikutuksen jopa täällä Shanghaissa. Tekis mieli ostaa uus, jos se sit kans toimis. Hassua kyllä, täältä vaikea löytää ja sen yhen ku löysin makso jotain 40€

Noista 100 db sähköpimputtimista on se 100db mitattu varmaan sieltä torven sisältä tms. Ihan turhia värkkejä. siis ainakin tänne hälinään.

Vuoden päivät olen tuota ilmatorvea käyttänyt ja ihan hyvin se on toiminut. Kylmällä ilmalla pullo kannattaa pumpata täyteen ulkona, koska jos pullon täyttää sisällä, laskee pullon paine lämpötilan laskiessa, eikä torvesta enää lähde kunnon ääniä.

OK, kiitti, pistin tilaukseen

En ole noita suomessa nähnyt kaupoissa mutta Tallinnassa City Bike (Uus 33, ihan vanhankaupungin laidalla) näytti pitävän varastoa.
    Ei tää tästä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •