GiantPirkanPyöräilyElectrobikeVelobe
Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 114

Aihe: Endomondo vs Sports Tracker

Yritin hommata tuota Endoa puhelimeeni. Laitoin pyynnön latauslinkistä pariinkin kertaan, mutta linkkiä ei ole tullut sähköpostiin. Missä lie vika?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olen vain utelias ilman mitään piilovittuilua... miksi sä haluat sun treenit molempiin? Eikö toinen softa riitä?
    Josko henkilö haluaa vaihtaa ohjelmaa ja olis ihan kiva, jos/kun saisi raahattua historian mukanaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kettu-Pekka Katso viesti
    Yritin hommata tuota Endoa puhelimeeni. Laitoin pyynnön latauslinkistä pariinkin kertaan, mutta linkkiä ei ole tullut sähköpostiin. Missä lie vika?
    Etteis olis spämmilaatikossa. Tzekkaappas se ekana.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Etteis olis spämmilaatikossa. Tzekkaappas se ekana.
    Ei ollu spämmilaatikossa kuin lottovoittoja ja hampaiden valkaisua...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Josko henkilö haluaa vaihtaa ohjelmaa ja olis ihan kiva, jos/kun saisi raahattua historian mukanaan?
    Oikein hyvä selitys olisi tuo kyllä. Mutta... henkilö haluaa siirtää nykyisestä systeemistään uudet treenit siihen aikaisemmin käyttämäänsä. Siihen, jonka on havainnut huonommaksi? Se tässä ihmetyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti proileri Katso viesti
    ...Käytin aiemmin Endoa, nyt ST:tä, mutta oon jäänyt vähän kaipailemaan Endoa vielä.
    ...kaipaisin jotain työkalua jolla saa tehokkaasti exportattua ST->Endo, näyttäis että ST:stä pitäisi jokainen lenkki erikseen exportata?

Miten toi on ST::lle plussaa? Eikö tuota samaa vyötä voi käyttää Endossakin (normi BT?)?

Olen vain utelias ilman mitään piilovittuilua... miksi sä haluat sun treenit molempiin? Eikö toinen softa riitä?
    En ole saanut viimeisintä ST-leimattua vyötä futaamaan muiden ku ST-softan kanssa. On pohdittu että se voi olla ihan vempaimen ominaisuus.

Kuten sanottu, Endomondossa on parempi sharetustoiminto ja hieman erilainen tulosten seuranta + "haasta kaverit"-toimintoja. Osa kavereista käyttää aktiivisesti Endoa, joten sinnekki olisi kiva saada omia tuloksia heitettyä. ST:stä voi kyllä exportata lenkkejä gpx-fileeksi, mutta vain yksi lenkki kerrallaan.

Kyllä mulla toimii tuo Polarin sykevyö molempien kanssa. Endossa huono puoli on tuon automaattitauon puute. Vai enkö ole löytänyt sitä...?

Käyttäkää molempia ohjelmia yhtä aikaa. Sports Trackeriin saa offline kartan mobac.sourceforge.net/ ohjelmalla.

En ole saanut viimeisintä ST-leimattua vyötä futaamaan muiden ku ST-softan kanssa. On pohdittu että se voi olla ihan vempaimen ominaisuus.
    Juurikin näin "paranneltu" ST-vyö ei tue yllättäen kuin Sports Trackeriä. Eikä toimi myöskään Windows Phonessa, johtuen bluetooth stackin rajoitteista.

Kyllä mulla toimii tuo Polarin sykevyö molempien kanssa. Endossa huono puoli on tuon automaattitauon puute. Vai enkö ole löytänyt sitä...?
    Polarin vyö toimii kyllä, mutta ei ST-brändätty vyö.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Hommasin tankokiinnikkeen kännykälle. Sellainen pussimallinen joka suojaa ainakin pahimmalta kuralta. Vedestä en menisi takuuseen.
    Tatsinäyttö toimii myös pussin muovin läpi.
    Kokeilin pitää S-T päällä ja toimii ihan kivasti. Akku kestää yllättävän hyvin vaikka näyttö olisikin päällä koko ajan.
    Se, mikä on todella typerää on että vaikka valitsee fillaroinnin aktiviteetiksi niin se päättää näyttää nopeuden muodossa min/km. Eipä kovin järkevää. Toisalta aika menee rattoisammin kun saa harrastaa päässälaskemista.

Asetukset > Treeni asetukset > ja Auto pause on tai off

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjjk Katso viesti
    Asetukset > Treeni asetukset > ja Auto pause on tai off
    Mulla taitaa olla joku eri versio endosta? En kyl löydä tuommoisia asetuksia. Latasin tuon Nokiaan Ovi kaupasta.

Mulla taitaa olla joku eri versio endosta? En kyl löydä tuommoisia asetuksia. Latasin tuon Nokiaan Ovi kaupasta.
    Joo. Sitten tuo on eri versio koska mulla on käytössä Android käyttöjärjestelmälle tehty versio. Tuosta en osaa sanoa mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Juurikin näin "paranneltu" ST-vyö ei tue yllättäen kuin Sports Trackeriä. Eikä toimi myöskään Windows Phonessa, johtuen bluetooth stackin rajoitteista.

Olen katsellut että Polar myy iPhonelle ilmeisesti samaa sykevyötä kuin mikä tuo ST-leimattu on, mutta siinä taas ei sanota muiden kanssa toimivuudesta mitään. Vaikuttaa että tehty diilejä, ja sen tuloksena Polar myy iPhonelle ja ST kauppaa Android/Symbbarikäyttäjille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Kokeilin pitää S-T päällä ja toimii ihan kivasti. Akku kestää yllättävän hyvin vaikka näyttö olisikin päällä koko ajan. Se, mikä on todella typerää on että vaikka valitsee fillaroinnin aktiviteetiksi niin se päättää näyttää nopeuden muodossa min/km.
    iPhonessa ainakin on speed / pace ja sitä kun tökkii niin vaihtaa näkymän.

Olen katsellut että Polar myy iPhonelle ilmeisesti samaa sykevyötä kuin mikä tuo ST-leimattu on, mutta siinä taas ei sanota muiden kanssa toimivuudesta mitään. Vaikuttaa että tehty diilejä, ja sen tuloksena Polar myy iPhonelle ja ST kauppaa Android/Symbbarikäyttäjille.
    Ei välttämättä sama, ainakin minulla oleva ST-malli on ladattava (usb-liitäntäinen telakka) ja Polarit on kai patteritoimisia. Jostainhan kaukaahan ne tietty tulee mutta varmaan tilaajan spekseillä (muutkin kuin leimat).

Sillon ku ST tuon julkasi niin kyselin, että toimiiko muiden softien kanssa. Oletin vaan sen oelvan uusi Polari. Eipä olekkaan ja eipä toimikkaan. Peruin heti tilauksen.

Jos joku on valinnut käyttöön Endomondon, niin tuolla tiimi kaipaa kaloreita päihittääkseen muun maailman:
    http://www.endomondo.com/teams/7892990

Muutama vuosi on tullut Endomondoa käytettyä ja tyytyväinen olen ollut. Sovellus on mukavan simppeli, samoin kuin nettisivut. Aiemmin käytin Sports Trackeria, mutta se rupesi kaatuilemaan lähes jokaisella lenkillä. Lisäksi Sports Trackerin nettisivut tuntuvat olevat erittäin huonosti toimivat.

Nyt Lumian myötä piti tutustua Endomondon Windows Phone versioon. Onko niin, että Lumiassa ei enää pysty käyttää Openstreetmap karttoja? Näytti käyttävän Navteqin karttaa. OSM:ssä näkyisi paljon paremmin metsäreitit yms.

Yritän tässä löytää sopivaa nettipäiväkirjaa. Sports Trackeriä on tullut jonkin verran käytettyä, mutta sykedataa en saa kun on Windows phone. Mitä kautta saatte sykkeet ja kalorit endomondoon? Kuinka hyvin tuo Garmin yhteys pelittää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Muutama vuosi on tullut Endomondoa käytettyä ja tyytyväinen olen ollut. Sovellus on mukavan simppeli, samoin kuin nettisivut. Aiemmin käytin Sports Trackeria, mutta se rupesi kaatuilemaan lähes jokaisella lenkillä. Lisäksi Sports Trackerin nettisivut tuntuvat olevat erittäin huonosti toimivat.
    Sports Tracker tiimi on muistaakseni uusimassa nettisivuja, mutta tuntuu projekti etenevän melkosen hitaasti. Oon kokeillu molempia ohjelmia Galaxy S2:ssa ja omien kokemusten mukaan Endomondo ei oo riittävän tarkka, jos painotetaan erityisesti saatavaa GPS-jälkeä. Kuntoilijalle, joka pitää enemmän numeroista, Endomondo on tarkempi ainakin omien mittareitteni (syke ja erillinen nopeusmittari) mukaan. Oulun avoimissa Cyclocross kisoissa viime syksynä ajoin kokeeksi molemmat "jäljittimet" päällä ja oma mieltymykseni oli melkolailla selvä, varsinkin puhelimen ruudulla: Endomondo veti viivaa lähes koko rata-alueelle eikä rataa pystynyt sovelluksen puolelta edes hahmottamaan. Sports Tracker vastaavasti piirsi nätisti yhtenäistä viivaa radan muotojen mukaan, ja jopa usean kierroksen jälkeen ei hajonta ollut suurta. Tietokoneen kautta ero ei ollut enää niin suuri, mutta huomattava silti. Endomondo näyttää tekevän jäljen suorista viivoista, kun Sports Tracker käyttää jäljessä myös kurveja ja mutkia. Lisää viime kesänä suoritetusta vertailusta/testailusta voi lukea tuolta blogin puolelta.

EDIT: Näyttäis Endomondo-tiimi olevan nopeampi päivitteleen sivustoa, kun blogissaki muuttunu Endo-jäljen esitysruutu erinnäköseksi sitten edellisen vilkaisun.
    -VsQ- muokkasi tätä : 17.01.2013 at 13.22 Syy: edittiä
    http://eksyilylenkit.wordpress.com/

Kumpaakos softaa olette käyttäneet 920 Lumian kanssa, ts. kokemuksia kumpi toimii varmemmin?

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, miks kukaan käyttäis Endomondoa tai Sportstrackeriä, kun Stravakin on olemassa?

^ei näytä saavan Symbianille. Siks Endomondo. Eikä näyttäis olevan on-line seurantaa eikä Peptalkia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, miks kukaan käyttäis Endomondoa tai Sportstrackeriä, kun Stravakin on olemassa?
    Tai Velodroid. Minä otin nokkiini siitä, että olen maksanut Endomondo PRO - sovelluksesta ja nyt laittoivat suurimman osan tarpeellisesta datasta maksulliseksi. Vaikkei lisenssi olisikaan iso vuositasolla - jopa naurettavan halpa - en pidä nyt voimaan tulleesta kuviosta. Minun vuoden 2013 komboni on Velodroid ja Ride with GPS.

Eniten minua riepoo noissa kahdessa (Endo ja Sports Tracker), että ovat tarkoituksella jättäneet kaikki bulkkioperaatiot (import/export) pois suojellakseen omaa palveluaan. Milloinkohan nämä ymmärtäisivät, että avoimuus on se, jolla hyötyjä tehdään eikä protektionismi.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

IncBuff Guest
    ^ei näytä saavan Symbianille. Siks Endomondo. Eikä näyttäis olevan on-line seurantaa eikä Peptalkia
    Miks käyttää Symbiania kun iOS on olemassa.. Tätä voisi jatkaa maailmantappiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    .... Tätä voisi jatkaa maailmantappiin.
    Niin voisi, jos haluaisi saivarrella. Oikeastihan kysymys on ihan eri asiasta.

Ontopic: Endomondo mulla olisi iOS-käyttikselläkin, ks. em. syyt

Jos täällä olis "like" nappi, olisin painanut sitä kolme kertaa JackOjalle.

En tiedä pitäisikö tämä olla itsestään selvää, mutta totesin tänään että Windows Phone Endomondo ei kerrytä matkaa jos se on "taustalla". Eli painoin "windows" painiketta Endomondon ollessa aktiivisena, tällöin aloitusnäkymä tuli näkyviin ja Endomondo katosi taustalle. Endomondo oli laskenut ajan koko lenkille, mutta kilsat jäi puuttumaan.

Endomondosta löytyy asetus "run under lock screen", ja kyllä endomondo myös toimii lukitun näytön alla. Mutta pitää olla tosiaan päällimmäisenä kyseinen sovellus. Pitää vielä testata, mitä tapahtuu jos tulee esim. puhelu kesken lenkin.

Sama ominaisuus on minulla ST + Lumia 800 yhdistelmällä. Heti karkaa data, jos jotain puhelimessa näplää kesken nauhoituksen.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •