Yritin hommata tuota Endoa puhelimeeni. Laitoin pyynnön latauslinkistä pariinkin kertaan, mutta linkkiä ei ole tullut sähköpostiin. Missä lie vika?
Yritin hommata tuota Endoa puhelimeeni. Laitoin pyynnön latauslinkistä pariinkin kertaan, mutta linkkiä ei ole tullut sähköpostiin. Missä lie vika?
En ole saanut viimeisintä ST-leimattua vyötä futaamaan muiden ku ST-softan kanssa. On pohdittu että se voi olla ihan vempaimen ominaisuus.
Kuten sanottu, Endomondossa on parempi sharetustoiminto ja hieman erilainen tulosten seuranta + "haasta kaverit"-toimintoja. Osa kavereista käyttää aktiivisesti Endoa, joten sinnekki olisi kiva saada omia tuloksia heitettyä. ST:stä voi kyllä exportata lenkkejä gpx-fileeksi, mutta vain yksi lenkki kerrallaan.
Kyllä mulla toimii tuo Polarin sykevyö molempien kanssa. Endossa huono puoli on tuon automaattitauon puute. Vai enkö ole löytänyt sitä...?
Käyttäkää molempia ohjelmia yhtä aikaa. Sports Trackeriin saa offline kartan mobac.sourceforge.net/ ohjelmalla.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Hommasin tankokiinnikkeen kännykälle. Sellainen pussimallinen joka suojaa ainakin pahimmalta kuralta. Vedestä en menisi takuuseen.
Tatsinäyttö toimii myös pussin muovin läpi.
Kokeilin pitää S-T päällä ja toimii ihan kivasti. Akku kestää yllättävän hyvin vaikka näyttö olisikin päällä koko ajan.
Se, mikä on todella typerää on että vaikka valitsee fillaroinnin aktiviteetiksi niin se päättää näyttää nopeuden muodossa min/km. Eipä kovin järkevää. Toisalta aika menee rattoisammin kun saa harrastaa päässälaskemista.
Olen katsellut että Polar myy iPhonelle ilmeisesti samaa sykevyötä kuin mikä tuo ST-leimattu on, mutta siinä taas ei sanota muiden kanssa toimivuudesta mitään. Vaikuttaa että tehty diilejä, ja sen tuloksena Polar myy iPhonelle ja ST kauppaa Android/Symbbarikäyttäjille.
Sillon ku ST tuon julkasi niin kyselin, että toimiiko muiden softien kanssa. Oletin vaan sen oelvan uusi Polari. Eipä olekkaan ja eipä toimikkaan. Peruin heti tilauksen.
Jos joku on valinnut käyttöön Endomondon, niin tuolla tiimi kaipaa kaloreita päihittääkseen muun maailman:
http://www.endomondo.com/teams/7892990
Muutama vuosi on tullut Endomondoa käytettyä ja tyytyväinen olen ollut. Sovellus on mukavan simppeli, samoin kuin nettisivut. Aiemmin käytin Sports Trackeria, mutta se rupesi kaatuilemaan lähes jokaisella lenkillä. Lisäksi Sports Trackerin nettisivut tuntuvat olevat erittäin huonosti toimivat.
Nyt Lumian myötä piti tutustua Endomondon Windows Phone versioon. Onko niin, että Lumiassa ei enää pysty käyttää Openstreetmap karttoja? Näytti käyttävän Navteqin karttaa. OSM:ssä näkyisi paljon paremmin metsäreitit yms.
Yritän tässä löytää sopivaa nettipäiväkirjaa. Sports Trackeriä on tullut jonkin verran käytettyä, mutta sykedataa en saa kun on Windows phone. Mitä kautta saatte sykkeet ja kalorit endomondoon? Kuinka hyvin tuo Garmin yhteys pelittää?
Sports Tracker tiimi on muistaakseni uusimassa nettisivuja, mutta tuntuu projekti etenevän melkosen hitaasti. Oon kokeillu molempia ohjelmia Galaxy S2:ssa ja omien kokemusten mukaan Endomondo ei oo riittävän tarkka, jos painotetaan erityisesti saatavaa GPS-jälkeä. Kuntoilijalle, joka pitää enemmän numeroista, Endomondo on tarkempi ainakin omien mittareitteni (syke ja erillinen nopeusmittari) mukaan. Oulun avoimissa Cyclocross kisoissa viime syksynä ajoin kokeeksi molemmat "jäljittimet" päällä ja oma mieltymykseni oli melkolailla selvä, varsinkin puhelimen ruudulla: Endomondo veti viivaa lähes koko rata-alueelle eikä rataa pystynyt sovelluksen puolelta edes hahmottamaan. Sports Tracker vastaavasti piirsi nätisti yhtenäistä viivaa radan muotojen mukaan, ja jopa usean kierroksen jälkeen ei hajonta ollut suurta. Tietokoneen kautta ero ei ollut enää niin suuri, mutta huomattava silti. Endomondo näyttää tekevän jäljen suorista viivoista, kun Sports Tracker käyttää jäljessä myös kurveja ja mutkia. Lisää viime kesänä suoritetusta vertailusta/testailusta voi lukea tuolta blogin puolelta.
EDIT: Näyttäis Endomondo-tiimi olevan nopeampi päivitteleen sivustoa, kun blogissaki muuttunu Endo-jäljen esitysruutu erinnäköseksi sitten edellisen vilkaisun.
-VsQ- muokkasi tätä : 17.01.2013 at 13.22 Syy: edittiä
http://eksyilylenkit.wordpress.com/
Kumpaakos softaa olette käyttäneet 920 Lumian kanssa, ts. kokemuksia kumpi toimii varmemmin?
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, miks kukaan käyttäis Endomondoa tai Sportstrackeriä, kun Stravakin on olemassa?
^ei näytä saavan Symbianille. Siks Endomondo. Eikä näyttäis olevan on-line seurantaa eikä Peptalkia![]()
Tai Velodroid. Minä otin nokkiini siitä, että olen maksanut Endomondo PRO - sovelluksesta ja nyt laittoivat suurimman osan tarpeellisesta datasta maksulliseksi. Vaikkei lisenssi olisikaan iso vuositasolla - jopa naurettavan halpa - en pidä nyt voimaan tulleesta kuviosta. Minun vuoden 2013 komboni on Velodroid ja Ride with GPS.
Eniten minua riepoo noissa kahdessa (Endo ja Sports Tracker), että ovat tarkoituksella jättäneet kaikki bulkkioperaatiot (import/export) pois suojellakseen omaa palveluaan. Milloinkohan nämä ymmärtäisivät, että avoimuus on se, jolla hyötyjä tehdään eikä protektionismi.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Jos täällä olis "like" nappi, olisin painanut sitä kolme kertaa JackOjalle.
En tiedä pitäisikö tämä olla itsestään selvää, mutta totesin tänään että Windows Phone Endomondo ei kerrytä matkaa jos se on "taustalla". Eli painoin "windows" painiketta Endomondon ollessa aktiivisena, tällöin aloitusnäkymä tuli näkyviin ja Endomondo katosi taustalle. Endomondo oli laskenut ajan koko lenkille, mutta kilsat jäi puuttumaan.
Endomondosta löytyy asetus "run under lock screen", ja kyllä endomondo myös toimii lukitun näytön alla. Mutta pitää olla tosiaan päällimmäisenä kyseinen sovellus. Pitää vielä testata, mitä tapahtuu jos tulee esim. puhelu kesken lenkin.
Sama ominaisuus on minulla ST + Lumia 800 yhdistelmällä. Heti karkaa data, jos jotain puhelimessa näplää kesken nauhoituksen.
Ride the snake, he's old, and his skin is cold.
Kirjanmerkit