Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 102

Aihe: Endomondo vs Sports Tracker

Endomondo vs Sports Tracker

Äkkiseltään selailtuna en löytänyt tällaista keskustelua palstalta. Ostin maastopyörän, Nokian E72 löytyy, tekniikka kiinnostaa. Parilla lenkillä olen Sports Trackeriä käyttänyt ja kännykkäsofta on toiminut hyvin, nettisovellus vähemmän hyvin.

Kumpaa softaa palstalaiset käyttävät ja miksi? Suositteko suomalaista vai onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella? Lyhyen vertailun löysin aiheesta.

Kysymykseen tuskin löytyy yksiselitteistä vastausta mutta muiden enemmän käyttäneiden mielipiteitä olisi mukava kuunnella.

Kokemusteni mukaan Endomondo on epätarkempi ...
    The Power is in the Peloton

Olen käyttänyt molempia softia N79 puhelimessani, sopivaa sykevyötä mulla ei kuitenkaan ole. Endomondo oli käytössä kevään ja alkukesän aikana, mutta jotenkin en siihen tykästynyt missään vaiheessa. Ei mulla mitään huonoa sanottavaa siitä ole, jotenkin se ei vaan tuntunut hyvältä.

SportsTrackerin vaihdoin ohjelmistoksi vähän ennen juhannusta. Tämä tuntuu minusta hivenen loogisemmalta ja mukavammalta käyttää.

Eli summauksena, ei pahaa sanottavaa kummastakaan. Mun mielestä Endomondo oli vain jotenkin...'muovisen' tuntuinen...ei vikoja, mutta eipä mitään erityisen hyvääkään. Toki ei myöskään ST:ssä mitään huippuhienoa ole - mut jotenkin vaan tykkään siitä enemmän.

Auttaako tällainen juttu nyt ketään mitenkään valitsemaan ? Kannattanee kokeilla itse ja vetää omat johtopäätökset.

Henkkoht pidän SportsTrackerista enemmän, tosin mulla kestää tovin aikaa ennenkuin se saa kontaktoituu GPS:iin, voinee johtua kännykästä tai sovelluksesta, who knows. Ohjelma on kuitenkin simppeli ja nopeakäyttöinen, päälle ja menoksi

Endomondoa tulee itse käytettyä. Nokia c5-00:n kanssa löytyy myös gepsi ihan välittömästi. Ja yksi syy käyttää on Garminin tuki Endomondossa, harjoitukset saa mittarista suoraan endomondo.com sivulta valitsemalla import - ilman mitään spesiaalisoftia koneessa, selainplugin riittää.

Endomondon sivusto on tietenkin paljon mukavampi kuin se raskas emosaitti Ja saa kaikenlaisia mielenkiintoisia tilastoja, kuten esim. miten 10km juoksun nopeus on parantunut viikko/kk/vuositasolla
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Kumpaakin on tullut käytettyä. Sports Tracker taitaa olla hiukan monipuolisempi mutta samalla myös raskaampi ohjelma. Samoin on nettisivujen laita, Sports Trackerin sivut on melko raskaat, ainakin miniläppärillä käytettynä.

Sports Tracker saattaa tosiaan olla hiukan tarkempi, kuin Endomondo. Lieneekö tuon asian kääntöpuoli sitten se, että Sports Trackeriin saattaa kertyä turhia kilometrejä. Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan

Nykyään käytän pelkästään Endomondoa, siirtyminen siihen johtui pitkälti Sports Trackerin kaatumisongelmista Nokia C6 puhelimessa. Käytännössä veti koko puhelimen jumiin joka suorituksen aikana. Endomondon tarkkuus riittää kyllä ainakin itselle vallan mainiosti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan
    Minkä verran Endomondo keräsi matkaa pöydällä?

(äkkiseltään voisi kuvitella, että puhelimen GPS määrittää missä ollaan ja urheilusofta vain pitää kirjaa siitä missä on oltu)

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Saiku Katso viesti
    tosin mulla kestää tovin aikaa ennenkuin se saa kontaktoituu GPS:iin
    Mulla oli sama ongelma E72n kanssa, kesti useita minuutteja ennenkuin löysi satelliitit. Kun aktivoin a-GPSn, niin ei mene kuin sekunteja kun on ampumakunnossa.
    Sports Tracker käytössä, ei valittamista. Otettujen kuvien näyttö kartalla iso plus.
    Endoa en ole käyttänyt.
    Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.
    Aaro Hellaakoski

Lieneekö tuon asian kääntöpuoli sitten se, että Sports Trackeriin saattaa kertyä turhia kilometrejä. Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan

Tuo on todellakin hurjaa ja ilmeisesti aika normaalia mitä olen ymmärtänyt liki kaikille känykkäsovelluksille!

Siis lieneekö syynä se, että näissä luurisovelluksissa ei osata/haluta suodattaa/keskiarvoistaa (engl. smoothing) kunnolla sitä gepsiltä tulevaa paikkadataa?

Tein saman kokeen kahdella Garminin urheiluinstrumentilla, siis FR 310XT ja Edge 500 vehkeet panin makaamaan reiluksi puoleksi tunniksi (35-40 min) ulos tallennus päällä. Nämä laitteet rekisteröivät tänä aikana "harjoituksen matkan"pituudeksi" 40-100 metriä. Siis aivan jotakin muuta kuin se kilometritolkulla oleva virhetallennus!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Minkä verran Endomondo keräsi matkaa pöydällä?

(äkkiseltään voisi kuvitella, että puhelimen GPS määrittää missä ollaan ja urheilusofta vain pitää kirjaa siitä missä on oltu)
    Endomondolla en vastaavaa testiä tehnyt, mutta olen lähes varma että ei olisi kerännyt yhtään.

Homma toimii varmastikin kirjoittamallasi tavalla. Jostain olen kuullut, että tracker ohjelmissa on kuitenkin jonkun sortin filtteri gps-datalle. Pihalla paikoillaan ollessa Sports Tracker näytti lähes aina nopeutta muutamia km/h mutta Endomondo ei vastaavaa tee. Liikkeelle lähtiessä Endomondoon päivittyy nopeus selkeällä viiveellä. Eli olisko Endossa tämä filtteri tiukemmalla? Siihen en maallikkona sen kummemmin osaa ottaa kantaa.

Kummallakin softalla varmasti pärjää. Itseäni kiinnostaa lenkin jälkeen lähinnä lenkin pituus, keskinopeus ja se missä tuli ajeltua. Jos haluaa esim. luotettavaa korkeustietoa reitiltä, niin itse en noihin kännykkä softiin luottaisi. Itse olen todennut, että korkeus on Sports Trackerin mukaan ihan eri samassa kohtaa reitillä kun vertaa arvoa mennessä ja tullessa.

Sekä Endomondo+Samsung Galaxy yhdistelmä että Garmin Edge 500 keräävät kilsoja sisätiloissa. Ei sillä tosin väliä ole, tai ainakin se on aika kummallinen valintaperuste ohjelmia vertaillessa.

Sports Trackerissa ja varmasti monissa muissakin ohjelmissa pystyy itse määrittämään et kuinka se sitä gps dataa keräilee eli vaikka mainitsemassasi tilanteessa "paikallaan" ollessa se ei tee mitään ja liikkeessä / nopeuden ylittäessä x km/h se alkaa taas dataa keräämään.

Eipä noissa gepsivastaanottimissa juurikaan muuta paikkadatan keräykseen pysty vaikuttamaan kuin sen taajuuden joissakin vehkeissä. Siis jotakin 1/x sekuntia tai sitten jonkin ns. älykkään (muistia säästämään pyrkivän) algoritmin mukaisesti.

Ymmärsinkö nyt oikein, että nuo edellämainitut paikallaan olevien mittareiden kilsat olikin kerätty sisätiloissa olevan pöydän päällä? Noi, eihän tuollaisella testillä ole mitään mieltä!

Endomondo käytössä viime syksystä alkaen. Toimii hyvin, ainoa ongelma on E72 hitaus satelliitteja haettaessa, sekin tosin nopeutunut. Jatkossahan osa noista Endomondon ominaisuuksista on menossa maksullisiksi, eli tulee rajoittamaan ainakin analytiikan käyttöä.

Sports Trackerista puuttuu live tracking mutta on kuulemma tulossa. Mielestäni varsin oleellinen toiminto: a) kotona voidaan seurata kuinka kaukana menen ja arvioida lenkin kestoa b) jos äijä ei liiku niin voi soittaa ja kysyä onko kaikki kunnossa ja tarvittaessa hälyttää apua.

Molemmista puuttuu automaattinen koordinaattien lähettäminen tekstiviestillä haluttuun numeroon kun luuri on pysynyt "paikallaan" ennalta määrätyn ajan.

Samalla vaivalla kun kyttää netistä missä äijä menee, ajaisi melkein jo huoltoautolla perässä
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe
    ...Sports Trackeriin saattaa kertyä turhia kilometrejä. Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Tein saman kokeen kahdella Garminin urheiluinstrumentilla, siis FR 310XT ja Edge 500 vehkeet panin makaamaan reiluksi puoleksi tunniksi (35-40 min) ulos tallennus päällä. Nämä laitteet rekisteröivät tänä aikana "harjoituksen matkan"pituudeksi" 40-100 metriä. Siis aivan jotakin muuta kuin se kilometritolkulla oleva virhetallennus!
    Itselläni on ollut nyt pari vuotta Garmin Forerunner 405. Tapanani on ollut sammuttaa laite siinä vaiheessa, kun syke harjoituksen jälkeen laskee alle sadan. Jos ehtii sisälle asti, niin noita haamumetrjä näyttää syntyvän. Ei taida satelliittisignaali kulkeutua kovin hyvin katon ja seinien läpi?

Siirryin hiljattain käyttämään Endomondoa harjoitusten/ reittien karttapalveluna, kun siinä saa näppärästi taustalle aika hyväresuluutioisen ilmakuvan tai ilmakuva-/vektoritiestö -hybridin. Alkoi Garmin Connect tuntua äkkiä kovin kököltä. Miinusta taas jatkuvasta Feisbuukin tyrkyttämisestä.
    "Keep your distance and don't follow me"

Jos haluaa esim. luotettavaa korkeustietoa reitiltä, niin itse en noihin kännykkä softiin luottaisi. Itse olen todennut, että korkeus on Sports Trackerin mukaan ihan eri samassa kohtaa reitillä kun vertaa arvoa mennessä ja tullessa.
    GPS:n korkeustarkkuus on tunnetusti heikkoa luokkaa. Jos haluaa luotettavaa korkeusdataa pitää olla barometrinen mittaus. Ei taida löytyä mistään puhelimesta mutta esim Garmin Edge-laitteissa tuo löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sirrautio Katso viesti
    Jatkossahan osa noista Endomondon ominaisuuksista on menossa maksullisiksi, eli tulee rajoittamaan ainakin analytiikan käyttöä.
    Tästä jotain lisätietoa jossain? Pikaisella googletuksella en löytänyt mitään.

Nyt on tullu käytettyä molempia softia hieman. Alla vähän kokemuksia:

Sports Tracker:
    + tarkempi, päivittää ilmeisesti tiheämmin
    + live-seuranta netistä
    +- Kännysoftan asettelu
    - nettisivut hirveä flash-kikkare
    - nopeuskäyrää osottaessa kartalla näkyy missä kohtaa mennään

Endomondo:
    + Enemmän statistiikkaa, etenkin kehitys käppyrät mielenkiintoisia
    + Sivut huomattavasti mukavemmat käyttää ja toimivammat
    + Hienompi puhelinsofta
    +- Kännysoftan asettelu
    - Epätarkempi
    - Vähemmän ominaisuuksia

Itse tykkään enemmän endomondosta statistiikan takia. Tarkkuus ei ole niinkään tärkeä, kunhan oikealla hehtaarilla ollaan. Jos statistiikka menee maksulliseksi kuten sirrautio viittasi, siirryn Sports Trackeriin.

Itselläni tuo Endomondon "aseta maali: matka" toiminto on ollut kovassa käytössä.

Valitaan vaikkapa 10km matka. Gps mittaa matkan. Ääni kertoo kierrosajan, jos juostaan/pyöräillään radalla tai vaikkapa kilometrin välein viimeisen kilometrin ajan, kumulatiivisen ajan ja ennusteen 10 km loppuajaksi.

Tämä ominaisuus löytyy ilmais Endomondostakin kun taas sports trackerissa ominaisuus tulee ymmärtääkseni vasta pro-version mukana.

Itse en ole havainnut Endon mittaustuloksissa epätarkkuutta. Kilometrin mittaradalla, fillarin mittari näytti 1,01km ja Endo täsmälleen samaa.

Huomenna pitäisi Endon Pro-versiolla vetästä cooperin testi, käyttäen "aseta maali: aika" toimintoa.

Sports trackerin sivut ovat mielestäni jotenkin rauhattomat verrattuna Endon sivuihin.

Endon pro versio on halvempi 2,95€ vs. ST 6,70€.

Sinäänsä ohjelmathan ovat pro-tasolla toiminallisuuksiltaan varsin samankaltaiset.

Mistä hiivatin Pro -versiosta sää puhut? Sports Trackeria ei voi ostaa rahalla ainakaan vielä.

B1k3 taisi puhua SportsTrackeristä eikä Sports Trackeristä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Piti koittaa eilisellä lenkillä Sports Trackeria, mutta kaatui melkein heti Desire HD:lla ja Android 2.3:lla.
    Eipä silti, käyttämäni Endomondo Pro kaatui myös reilun tunnin päästä ja jäi kellottamaan vain kulunutta aikaa. GPS-signaali tipahti pois keskellä metsää, eikä tullut takaisin edes sivistyksen parissa. Tiedä sitten onko luurin vai softan vika.

ST:ssä on kiva tuo kun näkee mimmoista urheilua on lähinaapureissa ja tutuilla poluilla muilla.
    Endomondolla ei löydä edes vaikka naapuri jumppaisi samoja polkuja kuin itse mutta eri aikaan.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Mistä hiivatin Pro -versiosta sää puhut? Sports Trackeria ei voi ostaa rahalla ainakaan vielä.

Joo sori sekotin eri valmistajan tuotteet keskenään, joten perutaan puheet niiltä osin.

Jostain olen kuullut, että tracker ohjelmissa on kuitenkin jonkun sortin filtteri gps-datalle. Pihalla paikoillaan ollessa Sports Tracker näytti lähes aina nopeutta muutamia km/h...
    Omassa v 4.16 Trackerissa on ainakin lajiasetuksissa lajikohtainen "Nop.keskiarvoistus". Valinnat löytyy pois ja 5, 10, 20, 30 sek ja 1 minuutti. Minä olen pitänyt pyöräilyissä asetuksen 10 sekan kohdalla ja se on riittänyt suodattamaan tuon nopeuden / matkan turhan hyppimisen pois. Autom.tauko minulla on 2 km/h.
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti osmoossi Katso viesti
    Jos statistiikka menee maksulliseksi kuten sirrautio viittasi, siirryn Sports Trackeriin.
    Hyvä vitsi Tyypeillä on tuhansien eurojen fillarit, mutta ei ole varaa maksaa muutamaa euroa hyvästä softasta. Jonnekin se suhteellisuudentaju aina katoaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SRAM Katso viesti
    Hyvä vitsi Tyypeillä on tuhansien eurojen fillarit, mutta ei ole varaa maksaa muutamaa euroa hyvästä softasta. Jonnekin se suhteellisuudentaju aina katoaa.
    Heh heh näinhän se on Ei vaan, viestin ei ollut tarkoitus olla mitenkään vihainen, jolta se saattoi vaikuttaa. ST ja Endomondo on niin samoilla viivoilla meikäläisellä että en viitsi alkaa maksamaan. Toki helposti voisi maksaa muutaman euron jos siitä saa jotain oikeasti hyödyllistä

Ite stravaa (http://www.youtube.com/watch?v=aeg9ERxTNhs)käyttäny nyt muutaman lenkin ajan kun uuden pyörän laitoin. Matkan pituuden ja nopeuden näyttää kyllä pirun tarkasti, mutta siihen ominaisuudet hyvin pitkälti jäävät Mielenkiinnosta nyt ainakin pitää jompaakumpaa noista otsikon mainitsemista ohjelmista.
    Rahalla saa ja pyörällä pääsee!

Kohtuullisen pitkä höpinä noista (+ 2 muuta vastaavaa) ohjelmista täällä.

Uusiakin vastavia on vaikka kuinka, mutta alkaa olemaan ohjelmat aina vain iHöpötin ja Android. Jos on Symbian, niin sitten joku Pelle versio.
    artzi muokkasi tätä : 10.05.2012 at 05.49

On tästä ollut ennenkin puhetta..

Sports Trackeriä käytän bluetooth sykevyön kanssa. Yhteys saattaa pätkiä jos puhelinta pitää selän puolella. Itse pystyn elämään asian kanssa.. Ratkaisu olisi pitää puhelinta etupuolella vaikka jossain telineessä mutta en ole vielä sellaista telinettä löytänyt mille antaisin hyväksynnän. Puhelimena Nokia E7 Symbian Belle

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •