Helpottaako?
Helpottaako?
Helpotti. Vanha rasti 2204 löytyi Kangaspellontieltä. Kylttien ohella vitsinä taisi olla sijainti aivan rastina 2121 olleen uuden Päiväkoti Lapinmäen vieressä. Itseni tosin paikalle auttoi se, että joskus aikanaan entisen työnantajan toimisto sijaitsi kivijalassa kyseisellä kadulla:
Uusi kuuluu ryhmään, johon kuuluvia ainakin jossakin rastiketjussa on enemmänkin harrastettu:
djambo muokkasi tätä : 22.08.2022 at 21.53
djambo jätti kohteliaasti mainitsematta että Kangaspellontieltä on haettu toinenkin rasti: minun on täytynyt ajaa Kangaspellontietä ainakin yhteen suuntaan, koska hain aikoinani rastin joka oli (muistaakseni sisäilmaongelmien takia) purettavana ollut Lapinmäen entinen päiväkoti.
casanovaa ehkä huvitti sekin miten lähellä rastia olin tietämättäni virtuaalisesti käynyt siinä vaiheessa kun jouduin sulkemaan Vanhan viertotien pois katukyltistä erottuvaan osaan sopimattomana.
Pitäjänmäen kirkko Turkismiehenkujalta Rasti 2205
Uusi
Veturitien varrella. Rasti 2206.
Uuden sijainnin voi tunnistaa, päätellä tai mitata.
casanova muokkasi tätä : 25.08.2022 at 23.54 Syy: karttalinkki, rastinumero, 314
Olympiaterminaalin vieressä
Uusi
Smo muokkasi tätä : 28.08.2022 at 22.11
Ajatukset suuntautuivat ensin jonnekin Linnanmäen tienoille, mutta Olympiaterminaalillakin tuli käytyä. No, kakaroiden harrastukset saanevat jatkossakin omia suuremman prioriteetin ja ihan hyvä niin, ehdin sentään ennen tuota ukonilmaa
Zoinks! You've taken a wrong turn.
Let's split up, gang. If you're looking for an image, it's probably been deleted or may not have existed at all.
Mutta on helppo arvata mitä kuvassa näkyi
PS Jos olisin lähtenyt rastia hakemaan, olsin etsinyt sitä Länsisataman suunnalta (ja ihmetellyt missä siellä tuollainen kallioleikkaus voisi olla) tai Pasilan autojuna-aseman ulostulotieltä (ja ihmetellyt samaa asiaa)...
No jos helpottaa niin mun ei tarvi tänään käydä suihkussa .. mutta en juurikaan kastunut seitsämän viikon seilauksella niin nyt on varaa
Aivot laittoi kallioleikkaukselle Arabia-vallila suunnalle samantyyliseen paikkaan mutta kyltin suunta väärä, mittailut kalasatamaan (tietenkään google-etäisyys ei mätsää kylttiin), sitten päättely että joku terminaali ja samalla muistin tuon paikan
^Kyltin merkinnästä näki millä väylällä (E75) ollaan. Sitten piti arvuutella mikä kallio, ajoneuvon ajosuunta kuvassa paljasti että ei ole leveällä osuudella Eteläsatamasta pohjoiseen.
Niin, E75 kai periaatteessa yhä jatkuu lautalla Gdanskin. Tai tulee sieltä, vaikkei lautta enää tule.
Mutta enhän minä tuommoista osannut ajatella...
Rasti 2208 oli Ruoholahdenkanavan rannassa, ravintola Faron paikkeilla:
Uusi:
Kaipa siinä viitataan siihen, että E12 on katkoviivareunuksella eli opastusmerkki ja E75 taas yhtenäisellä reunalla. Toisaalta, tiet 1, 3, 4 ja 7 ovat yhtenäisellä reunalla, ja 51 sekä E12 katkoviivalla, vaikka ne kaikki alkavat täsmälleen samasta paikasta Erottajalta eikä yksikään niistä kulje kyltin ohi. Ainoastaan E75 todella alkaa tuosta kohtaa. Logiikkaa ei siis tässä kyltissä ole.
Ovet ei aukene mulle.
Kuitenkin olen ihan varma että kun rasti on haettu, joudun sanomaan itselleni "Niin tietenkin!"
Siksi olenkin vähän yllättynyt että se on ehtinyt vanhentua jo kaksi päivää
Ai ovia ei ole haettu. Tunnistin heti. Haen.. ylihuomenna!
Rajaus on kieltämättä aika tiukka, mutta sittenkin pelkäsin että tämä olisi sitä "niin helppo ettei kiinnosta" -osastoa, jollaisella Firlefanz aina välillä pelottelee rastin laittajia.
Ei ole ollut tarkoitus pelotella tai tehdä uuden rastin keksimisestä kenellekään yhtään hankalampaa kuin on tarvis. Olen vain joskus jonkin kuvarastiketjun jämähtämisen syitä pohtiessani tullut siihen tulokseen että yksi mahdollinen syy voisi olla että rasti on ollut paikallisille tai aktiivisimmille hakijoille liian helppo ja siksi kiinnostamaton.
(Tai sitten he ovat kauniisti ja jalomielisesti ajatelleet että tuommoisen vähän helpomman rastin saa joku uusi tai vähemmän edistynyt harrastaja käydä hakemassa, mitä sitten ei olekaan tapahtunut.)
PS Jos olisin rajausta halunnut moittia, minulla ei olisi ollut minkäänlaisia estoja tehdä sitä Kaikki tarpeellinen eli välittömään tunnistamiseen riittävä käy ilmi kuvasta, minulla vain ei sytyttänyt - ja mitä pitempään yritin muistella punatiilisiä rakennuksia, jotka voisivat tulla kyseeseen, sitä pahemmin tunsin olevani ihan ulalla. Puolen tusinaa hallia tai makasiinia olen ruksannut pois...
Muutaman ei millään ehdi mitään -päivän jälkeen yksinkertaisesti unohdin.
No jospa huomenna nähtäisiin porukalla tuolla ovella?
Voisiko Casanova hakea ton pikaisesti etten joudu yöllä ajamaan
Kuvarasteissa on kaksi kirjoittamatonta sääntöä:
(1) Rastin ohi ei ajeta, Jos huomaa lenkillä että rasti olisi ihan vieressä, jos poikkeaisi ihan lyhyen matkaa sivutielle, rasti on haettava, punkt slut.
(Ainoat hyväksyttävät syyt jättää kääntymättä tai pysähtymättä on jos pyörässä ja ajopaidassa on numerolaput tai jos ollaan ryhmälenkillä, jolla ei pysähdellä kuin korkeintaan teknisen takia.)
(2) Jos on mennyt möläyttämään tai vain antanut ymmärtää että tietää missä rasti on, se on myös haettava joko samana tai viimeistään seuraavana päivänä.
(Poikkeksia tähän sääntöön ei ole. Jos etäisyyden tai ajanpuutteen vuoksi ei pääse kuin vasta muutaman päivän kuluttua, niin silloin yksinkertaisesti pidetään mölyt mahassa, vaikka olisi kuinka kiva kommentoida.)
Hietsun kauppahallin ovi... tai siis Hietalahden kauppahallin sisäänkäynti. Rasti 2209.
Seuraavaksi etsinnässä on pyörätie.
casanova muokkasi tätä : 02.09.2022 at 17.48 Syy: karttalinkki, tiedot, 315
Kiitos. Parempi etten kommentoi uutta
Oopperan ja Kisahallin parkkipaikan välissä
¿¿¿
Uusi
Meinasin jo lauantaina vitsailla että haen rastin 2211 sitten tiistaina, mutta sitten näköjään sainkin hakea sen tiistaina.
Uusi:
navajokoira muokkasi tätä : 06.09.2022 at 10.56 Syy: Kuvan vaihto
Onneksi jäin odottamaan lämpötilan nousemista kaksinumeroisiin lukemiin enkä lähtenyt hakemaan puista kävelysiltaa
Muuten: olenko jo aivan liian monta kertaa sanonut että kuvarasteissa minua ärsyttää suunnattomasti se kun rasti haetaan, muttei laiteta täppää kartalle eikä edes muisteta kertoa missä rasti sijaitsi?
Tai, no, antaahan toiseen suuntaan otettu kuva osviittaa niille jotka eivät rastia olleet tunnistaneet...
^Minulla oli vihjekuva tuonne Hietaniemen Ourien suuntaan valmiina mutta ehkä olisin ensin laittanut puiden välistä melkein näkyvän Lapinlahden sairaalan
Minäkään en vieläkään tiedä, missä tuo viimeisin rasti oli, enkä myöskään saa päähäni, missä jo kadonneen kuvan puusilta mahtaa olla.
Kirjanmerkit