GiantPirkanPyöräilyElectrobike
Sivu 204 / 245 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 104 154 194 202 203 204 205 206 214 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.091 - 6.120 / 7350

Aihe: Helsingin kuvarastit

Helsingin kuvarastit

Vanhassa rastissa 2000 oltiin Vallilassa..

Talosaaren Lennokkikenttä
    https://goo.gl/maps/6ycA64T3krXDnkTg9

Uusi jatkaa sarjaa Vem gillar om alikulut, tai Mistä näitä sikiää..

hphuhtin muokkasi tätä : 10.05.2021 at 01.22

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Se on lähdettävä "ajamaan Lahteen" ja sitten katottava paikanpäällä mikä on nykyinen rasti. Näin ne hurjat tekevät täällä, pyörivät tuolla ja nappaavat monta rastia samalla lenkillä. Mä juon kotona sumppia ja lähden jos tulee hyvä rasti.

Sori vielä offari. Jatkakaa
    Tommi, pois täältä toisen kaupungin ketjusta ja pyörän selkään. Siellä rasti odottaisi hakijaansa (ja minä uutta rastia).

Ja anteeksi huutelu tänne Helsingin ketjuun Lahden ketjun puolelta...

Helsingin kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Ja anteeksi huutelu tänne Helsingin ketjuun Lahden ketjun puolelta...
    Ei siinä mitään. Anteeksi saa kun hakee yhden Helsingin rastin Ja tommi 2. Vai tommi2 kaksi?

Rasti2001 löytyi Kehä1:n alta.

Uusi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Jos edellinen kerran oli lähi-idässä, tämä Knutersintien risteyksen tuntumasta löytynyt epämääräinen tiilipömpeli on kai sitten kaukoidässä. Rasti 1998.

Seuraavaksi pohdimme ilmansuuntien lisäksi joukkoliikenteen palvelutasoa.

(Teksti meni vähän mössöksi: Linja-auton kääntöpaikka - Vändplats för bussar)
    Palatakseni tähän, niin joskus minua kiinnosti helsingin pohjoisin kohta. Se löytyy tuosta kääntöpaikasta pari kilsaa pohjoiseen keskeltä metsää. Löysin mielestäni paikan, mutta tie on sen kuntoinen etten sitten oikeasti kehdannut laittaa tuota rastiksi. Vaikeaa on myös löytää rasti sopivan etäisyyden sisällä.

harald muokkasi tätä : 10.05.2021 at 16.48

Lienee syytä todeta tähän väliin että casanovan rasti on ymmärtääkseni Helsingin kuvarastien kahdentuhannen rastin mittaisen historian sekä itäisin että pohjoisin. (Aikaisemmat taisivat olla Keravanjoen silta Ala-Tikkurilassa ja Porvoonväylän alikulku Puroniityntiellä; molemmat liitosalueilla.)

Haraldin kuvan tie vie kartassa Torpetin nimellä näkyvään paikkaan, jonne ensi kertaa ja siitä mitään tietämättä saapuminen oli jonkinlainen kokemus. Sehän on jonkin Sipoon jaktvårdsföreningin käytössä oleva tukikohta. Tie sinne on juuri sen näköinen että sinne mennään vain mönkijöillä. (Itse olen siellä jonkun kerran käynyt, mutta viimeisimmästä on jo jonkin verran aikaa: nykytilannetta en siis tunne, mutta silloin Torpetin takana näkyvä reitti oli sellainen ettei sitä huvittanut cyclocrossarilla toista kertaa ajaa.)

(1999. rasti oli Långerängin eteläpuolella.)

Olenkin pitänyt tuota cyclocrossaria jonkinlaisena mittatikkua, että jos sellaisella ei voi rastille ajaa tai kantaa sitä niin rasti on ehkä liian HC.

Täytynee siis hankkia cyclokrossari.
    Itäisimmän kärjen joskus meinasin laittaa, mutta sitä eivät hae kuin Lare ja Jackoja. Ainoa tunnistettava kiintopiste pyörii Sipoon puolella.

Voihan siihen pisteeseen viedä itse tuntomerkin.. vaikka.. rastin. (Joo - otan takkini).

Rasti 2003 on pronssikautinen kalmisto Sorsavuorenpuistossa Herttoniemenrannassa.
    Ensimmäisten ihmisten merkit: Pronssikautiset haudat
    Hautojen sijoittaminen korkeille mäille tai kallioille on tyypillistä pronssikautisille (1500-500 eKr) haudoille. Veden pinta on Herttoniemessä ollut 7,5-10 metriä nykyistä korkeammalla, joten haudat ovat usein korkealla rantakalliolla.
    Sorsavuorenkadun päässä olevasta haudasta on löytynyt palanutta luuta ja hevosen hammas ja haudalla on opastaulu.
    https://herttoniemi.fi/herttoniemen-...-pronssikausi/

Sitten uusi reitti

Edellisen rastin Enkeli Filmien takapihalla nukkuvalta purkkarilta myöhästyin puolisen tuntia.

Edit. Rastina on Sorsavuorenpuisto, ei hauta.
    kaldera muokkasi tätä : 11.05.2021 at 22.33

Hanasaaren voimalaitoksen aidanviertä pääsee näköjään taas kulkemaan. Rasti 2004.

Lehtikuusilautaako tuo puuverhoilu on?

casanova muokkasi tätä : 12.05.2021 at 11.06 Syy: karttalinkki, 259

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Vanha

Monesti on tullut pohdittua millainen vene tuo olisi seilata kun on hipsinyt takaovesta tauolle tuosta rakennuksesta jossa olen viettänyt aikaa kuukausia,
    joskus kesäaikaankin ja välillä vähän lämpimissäkin olosuhteissa

https://angelfilms.com/

Helsingin kuvarastit

Vähän OT, mutta olen ohiajellessani aina miettinyt että onkohan tuo enkelifilmi uskonnollinen vai aikuisviihdetoimija.. ”lämpimät olosuhteet” voi viitata molempiin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Vähän OT, mutta olen ohiajellessani aina miettinyt että onkohan tuo enkelifilmi uskonnollinen vai aikuisviihdetoimija.. ”lämpimät olosuhteet” voi viitata molempiin!
    Olispa aikuisviihdebusineksessa .. melkein uskonnollinen olin joskus ennen jotain joulua .. photoshopattuna. Sori OT, ei ole uusi rasti vielä auennut vaikka pitäs

Helsingin kuvarastit

Vanha, josta itse oli tarkoitus laittaa hieman erilainen rastikuva.. ehkä säästän sen muutaman vuoden päästä käytettäväksi

Viikinmäen koulu
    https://goo.gl/maps/j7bsSA6auh4uKT5e6

Uusi, jota ei ihan vielä ollut tarkoitus laittaa, mutta en voinut välttää assosiaatiota.

Sanottakoon, että pyöräreitin pituudeksi uudelle rastille vanhalta tulee hyvin jämptisti 9,99km.

Tiedossa on ja saa nähdä ehdinkö huomenna.

Rasti 2006 löytyi Koirasaarentien varrelta Kruunuvuorenrannan uudelta asuinalueelta ja se on työmaakyltin kertoman mukaan Lasten päiväkoti Hopealaakso.

Uusi on ajankohtainen:

Firlefanz muokkasi tätä : 14.05.2021 at 01.58

"Hassua, miten ne on yön aikana käyny poistamassa ton Firlefanzin kuvassa näkyvän sulkupylvään", mietin itsekseni vanhaa rastia 2007 kuvatessa, kunnes tajusin että se ei ollutkaan mikään sulkupylväs, vaan rastinasettajan pyörä...

Uusi:

Helsingin kuvarastit

Vanhassa ollaan Aleksis Kivenkadulla

Uudessa kukkii.

P.S. Oikeasti yritän muistaa päivittää rastikartan kun pääsen kotiin

Kävin siellä minäkin.. Pelastuskartta ja veturitalli portissa paljastivat sijainnin.

Nyt alkaa taas olla oikeaa meininkiä!

Rasti 2008 löytyi siltä korttelipihalta joka oli Venttilikujan ja Rullalaakerinkujan välissä.

Olisin tunnistavinani puut magnolioiksi, mutta muuten lyö tyhjää.

Kaupungin istuttamista magnolioista on olemassa kartta, samoin HSL:n bussilinjoista. Jollain pientalovaltaisella alueella ollaan, kadun tällä puolella täytyy olla joku paikka jonne tullaan autolla ja toisella puolella näyttäisi olevan ainakin kaistale metsää, mahdollisesti istutettu havupuurivi?

Kun näin uuden rastikuvan olin hetken varma siitä että minulle tarjoutui mahdollisuus nopeaan revanssiin, mutta mitä pitempään kuvaa katselin, sitä selvemmäksi minulle tuli että olin ollut aivan liian optimistinen.

Helsingin kuvarastit

^kyllä ne avaimet tuossa oli.. vielä kun miettii onko rastinasettaja jaksanut hakea uutta rastia läheltä vai kaukaa kotiaan .. (jonka summittaisen sijainnin epäilen olevan tiedossa).

Rasti 2009 oli (ilmeisesti) magnoliapuu Reiherintiellä, joka näyttää oman kameran objektiivilla kuvattuna ihan eri paikalta.

Uudessa olisi voinut vaikka istahtaa hetken:

Reiherintien katupuuhankkeessa (vv. 2018-19) istutettiin uusia puita kadun koillislaidalla jalkakäytävän ajoradasta erottavalle viherkaistalle. Siihen liittyen uusittiin myös Rudolfinkujan päädyn istutukset, joihin rastin kuusi japanianmagnoliaa siis kuuluvat.

Tämä oli eka hitti hakusanoilla magnolia+Helsinki, https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4144339, jotenkin tuo Laajasalon täppä houkutti tämän kärpäsen paikalle.

Onhan noita magnolioita runsaasti muuallakin, kuvassa oli tosiaan ehkä liian vähän vihjeitä yksinään kertomaan sijainti. Olisi pitänyt saada vaikka bussista yksi numero näkyviin.. no, jatkuvaa harjoittelua tämä rastin asettaminen

Teen julkisen kuvarastitunnustuksen. Joillakin harrastajilla on (minun makuuni) kovin merkillinen tarve tulla kertomaan että he tietävät missä rasti on, mutta on minullakin syntini: aivan liian usein en malta olla esittämättä tietämättömämpää kuin olenkaan. Niin nytkin.

Eli tein juuri tuon ylläolevan haun, avasin kartan, veikkasin Laajasaloa oikeaksi paikaksi ja varmistuin asiasta noin 99-prosenttisesti satelliittikuvan (josta kävi ilmi että paikka oli muuttunut sitten kuvausauton käynnin) perusteella. Seuraavat lenkkini vain sattuivat olemaan luonteeltaan sellaisia etten halunnut (tai viitsinyt, jos ihan rehellisiä ollaan) tehdä koukkausta Yliskylään. Sen vuoksi halusin vähän innostaa ja yllyttää muita ja ohjata mahdollisimman hienovaraisesti ja liikaa paljastamatta mahdollisia halukkaita oikeille jäljille.

Se on tietysti ihan p-seestä semmoinen: kuvarasteissa ajetaan vaikka ei oltaisi sataprosenttisen varmoja ja erityisesti silloin kun ollaan, haetaan rasti ja ajetaan taas eikä tulla pätemään ketjuun Mutta minkäs mahdat, kun olet ihminen etkä parempi muiita

PS Rastikuva oli ihan hyvä, 99,5-prosenttisesti onnistunut.

Sanoin itselleni jostain elokuvasta oppimani "Put up or shut up!" ja lähdin päättäväisellä meiningillä kuvarastilenkille:

Rasti 2010 löytyi Mustikkamaan rantareitin varrelta.

Uuteenkin rastiin liittyy vesiaihe:

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •