Kas kun kuparilevyt on vielä seinässä (ja pilareissa?).
Kas kun kuparilevyt on vielä seinässä (ja pilareissa?).
Häiritsevä sade...
Kansaneläkelaitoksen päätoimitalo. Rasti 1877.
Jatketaan tästä.
![]()
casanova muokkasi tätä : 22.10.2020 at 22.28 Syy: karttalinkki, tiedot, 227
Varmuuden vuoksi vielä hieman lähemmältä kuvattuna.
![]()
No nyt ollaan asian ytimessä.
Joskus minäkin saatan muuttaa tapojani! Mutta tällä kertaa lojuin sohvalla jolta nousin vain mainoskatkojen ajaksi. Stelvio vie toistaiseksi voiton kuvarasteista. Ainakin sateisena lokakuun päivänä.
PS Jos olisin jotain vastannut, se olisi voinut olla jotain tyyliin "Älä luulekaan!"
@casanova: Älä luulekaan!
Että saisit minut lähtemään ulos tuonne sateeseen - vaikka siellä juuri nyt tauko taitaa ollakin - ja pimeään sillä että laitat sellaisen rastin jonka uskot minun tuntevan ja jonka hakemisen arvaat minua houkuttelevan siksi että (1) saisin tilaisuuden postata vanhoja valokuvia ja jaaritella menneistä ajoista ja (2) haluaisin varmistaa sen että rasti siirtyy...sanotaanko muihin maisemiin.
Taidan ajaa uudesta rastista autolla ohi huomenna. Pitäisiköhän ottaa pyörän satula autoon mukaan niin voin lavastaa pyörän kuvaan..![]()
Ohjaustankoa - vai oliko se sittenkin vain droppitangon toista kahvaa? - on kuulemma käytetty tuohon tarkoitukseen.
Sitten oli se yksi peijooni jonka mielestä oli jonkinlainen kuvarastihuumorin korkein muoto se että kun oli muutenkin repun kanssa liikenteessä saattoi mukaan napata ylimääräisenä olleen satulan, ajaa (fillarilla, ei muulla kulkuvälineellä) hakemaan rasti ja ottaa sellaiset kuvat joista vähänkin tarkkanäköisempi katsoja osaa tehdä sen päätelmän ettei satula voi olla kiinni pyörässä![]()
Et ainakaan aliarvioi kiinnostustani tekemisiisi. Korkeintaan mielessä kävi mahdollisuus osua rastille samaan aikaan -mk:n kanssa. En myönnä suuremmin ajatelleeni mitään muuta kuin rastin siirtämistä johonkin sopivaan paikkaan. Tuo olkoon sellainen. Vasta myöhemmin ylipäätään huomasin haraldin maininneen nimimerkkisi.
Tuohon pitänee vastata jonkilaista ylevää tyyliä tavoitellen "Touché!" Minähän olen se tai ainakin yksi niistä jotka muistavat piikitellä JackOjaa aina kun hän lajin kirjoittamattomista säännöistä piittaamatta tulee ketjuun kertomaan että hän on kyllä tunnistanut rastin muttei aiokaan sitä hakea. Nyt siis kieltämättä syyllistyin samaan syntiin. Ainoa puolustukseni oli että yritin vain olla hauska eli heitin sen pelkästään jollain tasolla huvittavaksi tarkoitettuna juuri edellä esittämäni huonon vitsin venytyksenä.
Vitsi selitettynä: en vähimmässäkään määrin kuvitellut edellisen rastin laittajan tai sinun omistaneen hetkenkään edes ajatuksenpuolikasta minulle tai sille mitä minä mahdollisesti heidän valitsemastaan rastista tykkään tai olen mieltä - ja yhtä vähän osasin kuvitella että jompi kumpi teistä saattaisi viestiä nopeasti vilkaistuaan jossain mielentilanteessa, esimerkiksi sadekelissä keskustassa pyöräiltyään, tulkita sitä jotenkin muuten kuin niin sanotusti selvästi kieli poskessa kirjoitettuna ja "This is humour!" -leimalla varustettuna.
PS Olin kyllä seuraillut saderintaman kulkua Helsinki Testbedin tutkakuvassa ja ajatellut vielä pienen iltalenkin tekeväni - mutta taidan sittenkin lähteä kävelylle. Meni aivan liian totiseksi tämä kuvarastihomma. Sitä paitsi en ole saanut ostetuksi uutta puhelinta Samsungini tilalle ja sen kamerallahan ei saa pimeän aikaan kuin paskoja rastikuvia.
Ei siellä ytimessä nyt niin märkää, pimeää ja inhottavaa ollut. Rasti 1878 oli Alvar Aallon Erottajan paviljonki.
Uudessa on uudempaa designia:
(Ja nyt Stelvion pariin, jonka nousin viisi vuotta sitten kahteen kertaan yhden lenkin aikana, hitaasti. Good times.)
Ei kehdannut laittaa kuvaa arkiston aarteista.. Lux Helsingin valoteos jostain historiasta taustalla olisi voinut herättää ihmetystä .. sää olisi kyllä matchannut aika hyvin mutta fillari ei ole tainnut olla yli vuoteen käytössä, Ffants olisi ehkä voinut huomata. Tosin jos olisi saanut kaivettua uudenkin rastikuvan samalla fillarilla![]()
Kulttuurisauna. Rasti 1879.
Tämä oli muuten jälleen niitä rasteja eli omassa mielessä sopivaa käyttöhetkeä odottaneita kohteita. Lista on viime aikoina lyhentynyt kovasti.
Sauna näytti olevan syystauolla (avautuu taas ke 28.10. klo 7.00). Tämän ilmaantui harmikseen havaitsemaan toinen pyöräilijä.
Jatketaan.
![]()
casanova muokkasi tätä : 23.10.2020 at 11.12 Syy: karttalinkki, höpöttely, 228
Olin ajatellut ajaa ottamaan "kävin siellä minäkin" -kuvan Merihakaan, mutten ehtinyt. Sitten ajattelin että pitäköön rastinsa. En kuitenkaan pysty pelkästään hakemaan ja laittamaan rasteja ja olemaan esittämättä kommentteja jotka joko ovat pelkästään tyhmiä ja tarpeettomia tai jotka ovat tyhmiä ja tarpeettomia ja jotka lisäksi vielä ymmärretään väärin.
Mutta sitten muistin että lapsena piti oppia kaikenlaista ja eräs hokema jolla kovasti yritettiin jotain päntätä viattoman päähän koski sitä "joka leikistä suuttuu". Siispä ajattelin ettei minun ole syytä antaa yhden tosikon pilata vilpitöntä kuvarasti-iloani. Kerronkin nyt kaikille kiinnostuneille että aion käyttää syntyneen tilaisuuden hyväkseni ja lähden ottamaan sen "kävin siellä minäkin" -kuvan uudella rastilla.
Entä jos meitä tosikkoja on useampi?
Saunaseuran saunat Larussa eikä Karussa
![]()
Smo muokkasi tätä : 23.10.2020 at 21.11
Uusi ...
![]()
Smo muokkasi tätä : 23.10.2020 at 21.12
Kirjanmerkit