Vanha, rasti 1868, oli Kalasatamassa, Helsingin Ahtaustyöntekijöiden os. 131:n muistomerkki.
Uudessakin oltaisiin väännetty työtä pää punaisena, mutta olikin jo käytetty. Varakuva kehiin, siis.
Vanha, rasti 1868, oli Kalasatamassa, Helsingin Ahtaustyöntekijöiden os. 131:n muistomerkki.
Uudessakin oltaisiin väännetty työtä pää punaisena, mutta olikin jo käytetty. Varakuva kehiin, siis.
Vallila Nilsiänkatu, aattelin ensin Lemuntietä ja valkoinen väri meinasi viedä vipuun. Tuolla ja Lemuntiellä on tullut käytyä monissa työhuoneissa ja firmoissa.
Smo muokkasi tätä : 18.10.2020 at 21.17
Uusi
Smo muokkasi tätä : 18.10.2020 at 21.17
Heh, olin varma että tunnistin Nilsiänkadun, mutta streetview sanoi että talot punaisia enkä katsonut tarkemmin.. Tämä varmaan olikin rastinasettajan tahallinen hämäys
Hämäys kyllä tuo valkoinen ja tiili. Tuossa on opiskelijoidemme "kerhotila".
Mitä tähän lisäämään...
casanova muokkasi tätä : 19.10.2020 at 11.22 Syy: Olin siellä minäkin
Kuin avointa kirjaa 😁
Mä en kovin paljon toiveita asettanut sen varaan ettei kukaan viitsisi hakea rastia hienona lokakuisena sunnuntaipäivänä, mutta rasti sai luvan toimia lenkille alkusysäyksen ja lähtösuunnan antajana:
Kalasatamanpuiston betonimötikkä on Suomenlinnan huoltolaiturin tihtaaali
Tihtaali, ruotsiksi dykdalb (ja englanniksi dolphin):
Firlefanz muokkasi tätä : 20.10.2020 at 16.55
Tässä oli pieni mahdollisuus että olisin postannut vasta Triplasta sateensuojasta mutta kun näytti että ehdin ennen sadetta niin laitoin paikan päältä. Tosin olisin ehkä silti ehtinyt
Tuo alempi kuva taitaa olla rasti 1183
Tämä toki aina jaksaa viihdyttää
Hanasaaren voimalan hiilikasat ja valotaide Merihaasta nähtynä, kuva hieman eri kohdasta kuin alkuperäinen. Rasti 1870.
Uusi:
Enpä olisi arvannut...
casanova muokkasi tätä : 19.10.2020 at 11.22 Syy: Olin siellä minäkin 2
Tämähän on huvittavaa .. hakeekohan Casanova uuden, itse hakisin
Jos oltaisiin pedantteja, Casanovan kuva on oikeassa paikassa ja mk:n väärällä pelastusrenkaalla
Kaksi myöhästymistä samana päivänä - tai oikeastaan muutaman tunnin sisään Vaikea olla tuntematta lievää huvittuneisuutta!
Kiusaus antaa vihje mistä punatiilinen rakennus hyvin mahdollisesti löytyisi on...sanoisinko kouriintuntuva
No mutta, kohta tulee lunta ja sitten voikin jo arvailla renkaanjäljistä. Ja Smo on ihan oikeassa, alkuperäinen rastikuva on otettu huonommasta paikasta...
Suureksi yllätyksekseni (onpa muuten hieno sana) en tällä kertaa jäänyt toiseksi. Aleksis Kiven kadun varrella valotaidetta hotellin päädyssä. Rasti 1871.
Uusi on näin maanantain kunniaksi saavutettavissa virka-aikaan (ainakin - tarkkoja aukioloaikoja en löytänyt).
casanova muokkasi tätä : 19.10.2020 at 11.33 Syy: karttalinkki, tiedot, 225
Voihan Vinograd. Ilmeisesti ei kannata iltakasin jälkeen yrittää.
Vanha Nordea kampuksella.
https://goo.gl/maps/PdJFu1SAWySXmu398
Uudesta mietin vieläkin että eikö ole ollut rastina.. paikalla oli muuten mustaa jäätä. Pitänee katsoa nastat alle.
hphuhtin muokkasi tätä : 20.10.2020 at 13.30
Ei näköjään ole ollut. Mutta pitäisikö minun uskoa ettei kukaan ole jo päättänyt käydä sen hakemassa ja kenties jo startannutkin? Rastille ajamisen pitäisi olla jollain lailla palkitsevaa silloinkin kun on melkeinpä tiennyt sen tavallaan turhaan tekevänsä
PS Nastoja ei onneksi taideta tarvita ennen marraskuun alkua: https://www.yr.no/sted/Finland/S%C3%...idsvarsel.html
Aamulla olisi nastoja tarvittu ihan aidosti.
Uusi pyöreä tekninen rakennelma olisi mielessä, mutta enpä taida ehtiä siirtämään.
Tärkein ellei jopa pääasiallinen syy miksi olisin voinut lähteä rastin hakemaan olisi ollut varmistaa ettei seuraavaksi rastiksi tule jotain hemmetin pömpeliä!
Vanha, eli rasti 1873, oli pömpeli Pirito... Vaasanpuistikossa.
Firlefanzin iloksi uutta pömpeliä kehiin, kuva eiliseltä epäonniselta rastinhakumatkalta:
Mä kutsun tota aina Ikuisen Vapun aukioksi. Jos olisi vihjeitä tarvinnut (en kyllä uskonut tarvittavan), olisin sanonut että kuva on toukokuulta
Mulle paikka on ikuisesti tämän näköinen:
Kuva vuodelta 1971. Jäätelökioski, yleinen käymälä ja Shellin huoltoasema 1930-luvulta. Takana Vaasanhalli, joka oli ihan oikea kauppahalli eikä mikään turistinähtävyys. (Silloin oli vielä erikseen maitokauppoja ja lihakauppoja ja kauppoja joiden näyteikkunassa luki "Siirtomaatavaroita Kolonialvaror".) Vasemmalla kuvan ulkopuolelle jäävässä talossa Helsinginkadulla oli yleinen sauna, jossa käytiin senkin vuoksi ettei asunnoissa läheskään aina ollut kylpyhuonetta ja jossa keski-ikäiset miehet ilman jonkinlaista näkyvää sotamuistoa taisivat olla vähemmistönä.
Stadikalla Urheilumuseon nurkilta Rasti 1874.
Uusi
(150)
Kolme minuuttia sen jälkeen kun edellinen viesti oli ilmestynyt foorumille:
Paikkaa näköjään kutsutaan tornipihaksi.
Iso työmaa entisen Maaliikennekeskuksen alueella. Rasti 1875.
Kuvassa vasemmalla näkyvät talot rakentuvat työmaataulun mukaan Postiljooninkadun varrelle. Vähän kikkailulta kalskahtava kadunnimi minun korvaani; kirjoitusasu tullee vaihtelemaan eri yhteyksissä.
Koska jostakin syystä minulle on kertynyt ns. arkistokuvia viime viikonlopulta, saatte uudeksi rastiksi aikomani harmaan ja sateisen kuvan sijaan hitusen auringonpaistetta.
casanova muokkasi tätä : 22.10.2020 at 10.58 Syy: karttalinkki, tiedot, 226
Vanha 1876 Sofianlehdon kukkatalo
Uusi
Häiritsevä rasti. Ihan kuin yksi koulu, mutta ei sittenkään.
Kirjanmerkit