Giant
Sivu 193 / 245 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 93 143 183 191 192 193 194 195 203 243 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.761 - 5.790 / 7349

Aihe: Helsingin kuvarastit

^ Ei se Sammakkotieltä löydy! Mä kävin katsomassa.

Joo, rastin lähellä voi onkia.

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Vihj

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Ei lisää vihjeitä kiitos

Helsingin kuvarastit

Vanha, mallia ”päätä seinään kun en tajunnut”, Metsäpuutarha tutun reitin varrelta Kulosaaressa.

Ja tässä uusi. Ilmeisesti mobiili rastikarttani toimii taas, ei tässä kai rastia ole ollut.

Hieno sää oli tänään mutta en päässyt siitä nauttimaan kun ei ollut rastia etsittäväksi

Sorry, kiirettä pitää eikä ole ehtinyt. Iltahommia vielä, mutta jos rasti on vielä sen jälkeen vapaana niin voisi olla että tulee haettua.

edit: duunipaikan selain oli sivulla 179. Rasteja on haettu sitten helmikuun puolenvälin.

Meren rannalla kasvavia mäntyjä on Helsingissä aivan liian monta! Kävin kyllä tänään iltapäivällä ajamassa (ja mukava lenkki siitä tulikin, mistä kiitokset srastinlaittajalle) mutta rasti nyt vain on luonteeltaan sellainen etten minä löydä sitä kuin vahingossa (enkä sitä oikein muulla menetelmällä osannut etsiäkään).

Pitäisi kai olla purjehdustaustaa tai koulutus tulenjohtajaksi Ei se paljon minua auta että tunnistin toki joitain kaupunkisiluetin yksityiskohtia - eikä sekään että näin ne lenkilläni arviolta noin kuudestakymmenestä eri paikasta On jopa mahdollista että ajoin rastinkin ohi sitä huomaamatta

Mutta hyvä rastihan tämä on - ja ainakin minun kohdallani se toteutti mielestäni kuvarastien tärkeimmän tehtävän eli laittoi minut ajamaan!

Killingholman pohjoispäässä rasti 1865

Uusi
    harald muokkasi tätä : 16.10.2020 at 11.23

Olin siellä minäkin...

Harald tuli vastaan ja tovi ehdittiin turista. Jotenkin arvasin, että näin siinä käy.

Hyvä kysymys. Rastinanastaja kertoi olevansa matkalla uuden äärelle. Tässä vaiheessa pitäisi olla jo ehtinyt.

(En nyt edes mainitse, että minulla olisi jo iuvattu uusi rasti tarjolle.)

EDIT: Pitäisi aina lainata viestiä, johon vastaa. Näköjään muutkin kuin JackOja poistavat viestejään.

Siellähän on ollut ruuhkaa. Uutta olisi kaivannut.

"Saman lenkin aikana" on kai hyväksyttävä aikaväli uuden asettamiselle?

On toki, mutta hyvän tavan mukaista on laittaa molemmat kerralla.

No, laitoin minäkin edellisen ”saman lenkin aikana”, väliä toki oli ajallisesti vähemmän. Tällä kertaa oli monta hakijaa liikkeellä, joten uutta rastia odotettiin kuumeisesti, olisi voinut heti etsiä uutta ja ymmärrän kärsimättömyyden siinä tilanteessa. Sääntöjen mukaan ”mieluiten aika nopealla aikataululla” antaa toki pelivaraa, joten ymmärrystä puolin ja toisin..
    Yleisesti ”sama lenkki” on vähän huono mittari, sillä joidenkin sellaiset kestää useita tunteja.

Edellisestä rastista oli sitä edellisen sijaintiin Kulosaaressa melkein suora näköyhteys, välimatkaa n. 1km linnuntietä. Ajaen taisi olla 5-6km. Moni varmaan huomasi Johanneksen kirkon tornit, ne asettuu omasta mielestäni eri kohtaan kuin mistä niitä olettaisin etsiväni. Kesällä tuli käveltyä tai ajeltua myöhään lämpiminä öinä Killinholman ympäri useampaan kertaan. Aino Acktén sanotaan kävelleen samoja reittejä aikanaan.

Uudesta vahva oletus, mutta suunta sellainen, että en taida edes pyörän päälle ehtiä ennen kuin on mennyt

Olkaa nyt sentään kaikki iloisia siitä että minä olin niin hölmö että mielestäni Killingholma oli ehdottomasti poissuljettu koska Johanneksen kirkon tornit eivät sieltä rastikuvan tapaan näkyisi! (Täytyykin seuraavalla Degerön ja Maskholmenin lenkillä kiepauttaa saaren kautta - muuten en oikein suostu vieläkään uskomaan) Tosin sen päätelmän jälkeen tuli ongelmaksi etten keksinyt mikä vasemmalla näkyvä saari voisi olla ellei se ollut Pyysaari...

En voi luvata etten hae pikaista revanssia jo iltapäivällä, mutta sen voin luvata että jos niin teen, postaan kuvan vasta palattuani lenkiltä

Pihlajamäen nuorisopuiston pumptrack. En mahtunut sekaan kiertämään. Rasti 1866.

Seuraavan ehtii myöhemminkin hakea päivänvalossa.

casanova muokkasi tätä : 17.10.2020 at 01.34 Syy: 224

Kuvarastipyöräily on armoton laji:

Olin rastilla vajaat kymmenen minuuttia sen jälkeen kun edellinen viesti postattiin tähän ketjuun.

(En olisi uutta uutta rastia hakemaan lähtenyt koska lenkki suuntautui ihan toisaanne - enkä ehkä senkään takia että olisin saattanut siinä tilanteessa närkästyä siitä ettei rastikuva mitenkään voinut olla samalta lenkiltä Minulla kun menee joku urheilueettinen raja siinä että uusi rastikuva on käytävä ottamassa, vaikkei sitä sitten syystä tai toisesta voisikaan käyttää. Tosin itsekin olen venyttänyt rajaa siten että olen kyllä ajanut rastin kautta, mutten pysähtynyt kuvaamaan koska mulla on ollut tuore kuva odottamassa. Onneksi en kuulu kilpailun komissaareihin enkä ole edes juryn jäsen)

Kyllä meillä pitäisi olla aina politrukki mukana rastinhakumatkoilla. Kolme pyöränmittaa takana, tangonleveys oikealla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Kuvarastipyöräily on armoton laji:
    Joku väitti tuossa että tämä ei ole kilpailua. Tai ainakin kyseenalaisti minun kilpailuviettini oireita tässä ketjussa. Tosiasia on kuitenkin se, että sillä hetkellä kun tajuaa missä rasti on niin kello kilahtaa viimeisen kierroksen merkiksi halusit tai et.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Olin rastilla vajaat kymmenen minuuttia sen jälkeen kun edellinen viesti postattiin tähän ketjuun.
    Taisin muuten nähdä sinun poistuvan Uuden yhteiskoulun suuntaan. Jäin rastin kuvattuani ja kuvat foorumille tuupattuani hämmästelemään nuorison temppuilua skeittirampilla. Pois lähtiessäni epäröin hetken seuraavaa suuntaa (kun minulla sattui kerrankin olemaan hetki ns. ylimääräistä aikaa, mutta ei ennakkosuunnitelmaa ajoreitistä). Samassa huomasin jonkun kiihdyttävän pois paikalta.

...olisin saattanut siinä tilanteessa närkästyä siitä ettei rastikuva mitenkään voinut olla samalta lenkiltä...
    Eiköhän näitä närkästymisen mahdollisuuksia vielä tarjoudu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Joku väitti tuossa että tämä ei ole kilpailua. Tai ainakin kyseenalaisti minun kilpailuviettini oireita tässä ketjussa. Tosiasia on kuitenkin se, että sillä hetkellä kun tajuaa missä rasti on niin kello kilahtaa viimeisen kierroksen merkiksi halusit tai et.
    Niin pitääkin tapahtua! Kuvarastipyöräily ilman kilpailuelementtiä on yhtä kiinnostavaa kuin lokinpaska laiturilla tai yhtä mautonta kuin haukisoppa ilman suolaa.

Kun kirjoitin "kuvarastipyöräily on armoton laji" tarkoitin sen yksinomaan positiiviseksi luonnehdinnaksi. Ehkä minun olisi selvyyden vuoksi pitänyt lisätä siihen "mikä on hieno juttu" tjms

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti

...olisin saattanut siinä tilanteessa närkästyä siitä ettei rastikuva mitenkään voinut olla samalta lenkiltä...
    Eiköhän näitä närkästymisen mahdollisuuksia vielä tarjoudu.

Olisin kovasti pettynyt jos ei tarjoutuisi!

Mahdollisia tosikoita ja huonoa huumoria arvostamattomia varten lienee tarpeen selittää ettei minulla ollut minkäänlaista ongelmaa casanovan uuden rastikuvan suhteen ja ettei siinä minunkaan mielestä ole millään lailla rikottu sen enempää sääntöjen kirjainta kuin niiden henkeä.

Yritin lähinnä kuvata eläytyneesti sitä tunnetilaa jonka kuvarastipyöräilyssä joutuu joskus kokemaan kun rastilla (tai rastikuvaa postatessaan) huomaa että rasti on jo viety. Silloinhan heikoimmat meistä saattavat paljastua niin sanotuiksi huonoiksi häviäjiksi, jotka sen sijaan että tunnustaisivat voittajan paremmakseen rupeavat keksimään selityksiä sille miksi jäivät toisiksi tai ryhtyvät hakemaan syitä joiden vuoksi voittajan suoritus pitäisi hylätä...
    Firlefanz muokkasi tätä : 17.10.2020 at 12.22

Käyn tsekkaamassa yhden rastiehdokkaan.. heti kun ehdin takaisin maastolenkiltä

Uho hakemisesta vähän latistui. Sain semmosen tällin maastolenkillä eilen, että piti vähän katsoa millainen olo on. Ilman rastiharrastusta olisin jäänyt kotiin tänäänkin

https://goo.gl/maps/yViuwNttAmvd6xsPA

Hyvien tapojen vastaisesti uusi tulee vasta tämän lenkin aikana

Kehtaatkin.

Homman voi hoitaa myös niinkuin Vantaan ketjuun esimerkin vuoksi laitoin nyt kun Helsingin rasti on taas hakemattomissa. Eli ottaa molemmat kuvat ja postaa vasta sitten.

Helsingin kuvarastit

Uusi

Välillä rasti seisoo paikallaan päiviä, viikonkin. Siihen nähden joku puolen tunnin odottelu on aika mitätön. Ymmärrän toiveen että kerralla molemmat, mutta itse olen sen verran täpinöissäni uuden rastin löydyttyä että en hevin malta olla postaamatta sitä. Toiminta mahtuu sääntöjen rajoihin, ja siinähän voisi vaikka hävitä rastin.. edit: syynäsin säännöt, ja molempien kuvien postaaminen yhdellä kertaa olisi, pilkkua viilaten, jopa sääntöjen vastaista! (ja kuvarastikarttakin pitäisi päivittää ennen uuden laittamista )

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •