Giant
Sivu 192 / 245 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 92 142 182 190 191 192 193 194 202 242 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.731 - 5.760 / 7349

Aihe: Helsingin kuvarastit

Vihjettä vaan niin voin ehkä kotimatkalla töitä etsiä jos ei ole siihen mennessä mennyt

Nuo taustalla olevat rakennukset voivat sijoittua omassa päässäni moneen paikkaan, edelliseltä rastilta lähtien tulee mieleen Munkkiniemi, Munkkivuori, Etelä-Haaga, mutta on noita keltaisia seiniä päässäni muuallakin, vaikkapa Käpylässä.

Itse sijoitin sen kummemmin ajattelematta rastin mielessäni Maunulaan. Kai taustalla näkyvän kerrostalon takia, mutta saman aikakauden taloja on aivan liian monella suunnalla. Ikkunasta heijastuva kaksikerroksinen rakennus lienee koulu, mutta sekin on mielestäni kovin yleistä tyyppiä.

Huvittavaa tässä on lisäksi se että kuva siitä miltä rastiksi laitettu rakennus näyttää päinvastaisesta suunnasta on päässäni, mutten saa sitä ulos Tiedän sen siis nähneeni, mutta en ole varma edes siitä olenko nähnyt sen satulasta käsin vai pelkästään kuvana. Eikä ole mitään ideaa siitä oliko kyseessä kirkko, kirjasto, monitoimitalo, terveysasema vai jokin ihan muu...

PS Mainio rasti silti, ei minua avuttomuuteni sen hakemisessa pahasti rassaa (Enemmän mua kiusaa että olisin tiennyt Lahden kuvarasteista kolme viimeisintä ja tiedän nykyisenkin, mutta ei vaan ole aikaa - eikä halua aloittaa pimeällä ajamista ihan vielä, sitä kun tulee riittämään joka tapauksessa - eikä ehkä ole ollut päätäkään siihen että päättää lähteä ja sillä siisti.)

Kyllä tuossa on kuvassa varmaan vinkkejä, mutta minä en niitä älyä. Kuten Firlis sanoo niin ympärillä on aika geneerisiä rakennelmia. Selvä uudisrakennus tuo on, ja alueella on tietyötäkin mutta sanokaa kaupunginosa missä näitä ei olisi?

Nämä on tällaisia että kun käy päivittäin katsomassa tuon kuvan niin yhtäkkiä jonain päivänä tajuaa missä se on. Nimimerkillä se elefantti joka oli silloin päivittäisen työmatkan vieressä mutta en ollut sitä vaan nähnyt.

Haussa on päiväkoti.

Jaa-ha, jaa-ha! Päiväkodiksi olisin sitä viimeksi veikannut!

Huomenna rasti vaihtuu - jos ei kenenkään muun, niin minun toimestani, sen voin luvata.

Hymyilytti seurata arvuuttelua, mutta hyvä juttu, että rasti on paikallistettu (eikä suinkaan vain siksi, että pääsen itse taas etsimään).

Tämä on yksi niistä kohteista, joiden rakentumista ja mahdollisuutta käyttää rastina olen odotellut peläten sitä, että joku muu ehtii ensin.

Helsingin kuvarastit

Vanha oli jäätävän kolkko bunkkeri?

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2400596

Matkalla tuli eteen lukuisa itselle uusi kadunpätkä ja taas yllätyin tienoon laajoista tietöistä jotka pistivät kiertelemään. Yhdessä kohtaa jopa ajoin iloisesti kaatuneen aidan ohi työmaa-alueelle, katsoen että onpa mukavaa kun jättivät pyörätien vapaaksi

Hieno sää, en olisi ilman Casanovaa ja Firlefantzia ajellut. Kiitos kuvarastiyhteisölle tästä aamusta

Uusi:

Kotiin tultuani huomasin, että mobiilissa rastikartta näyttää itselleni vain yhtä rastia. Pitää tarkistaa koneelta ettei uusi ole käytetty..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Kotiin tultuani huomasin, että mobiilissa rastikartta näyttää itselleni vain yhtä rastia. Pitää tarkistaa koneelta ettei uusi ole käytetty..
    Minä arvioin, että uusi kuuluu joukkoon rastikohteet joiden valmistumista olen odotellut peläten, että joku ehtii ensin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Minä arvioin, että uusi kuuluu joukkoon rastikohteet joiden valmistumista olen odotellut peläten, että joku ehtii ensin...
    ^Tuo kävi mielessä Aiempi kommenttini työmaa-alueesta saattaa liittyä aiheeseen. Ei ollut (ihan) rastina ollut, vaikka mobiiliappin kartta näyttää mulle vain rastin 1855 ainoana koko kartalla.

Vanha rasti 1858

Uusi

Vanha oli uusi kvl-silta Vantaan yli. Oliko sitä edes vielä avattu? No, ainakin siihen pääsi Viikinmäeltä polkua pitkin.

Helsingin kuvarastit

Ei se auki virallisesti ollut, mutta näin sain vietyä sen rastiksi asettamisen Casanovalta Ajoin sillalle hyvässä uskossa, poispäin lähtiessä tulin väärästä suunnasta aitoihin nähden ja siinä kohtaa sen tilanne oli selvä. Sama paikka toiseen suuntaan.

Juuri meinasin todeta, että rastin hakenut Lare olisi voinut tarjota meille kunnon kuvan.

Frans Emil Sillanpään puiston leikkipaikka Herttoniemessä. Rasti 1859.

F.E. Sillanpää on ainoa Nobelin kirjallisuuspalkinnon saanut suomalainen. Ilmeisesti ei ainakaan läheistä sukua Miina Sillanpäälle, jonka vaikutuksesta eilen vietettiin kansalaisvaikuttamisen liputuspäivää.

Uusi

casanova muokkasi tätä : 02.10.2020 at 21.52 Syy: karttalinkki, tiedot, 223

Tuohan on velodromi! Mutta miksi radalla on aita?

Vanha, monille muistorakas ja monien mielestä maisemaan olennaisesti kuuluva ja säilyttämisen arvoinen silta tullaan purkamaan pois uuden hienon raide-Jokeri-sillan tieltä. Jos en ole väärin ymmärtänyt, pyöräilybaanakin tulee kulkemaan uutta siltaa, jonka nimeksi ilmeisesti tulee Tulvaniitynsilta. Näille Vantaanjoen kevyen liikenteen silloille on tavattu antaa nimetkin, mutta tämä uusin on vielä toistaiseksi nimetön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Tuohan on velodromi! Mutta miksi radalla on aita?
    Sen täytyy olla turva-aita, joka sieltä toiselta velodromilta puuttuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Vanha, monille muistorakas ja monien mielestä maisemaan olennaisesti kuuluva ja säilyttämisen arvoinen silta tullaan purkamaan pois uuden hienon raide-Jokeri-sillan tieltä.
    Tämä on harmittanut pitkään ja tulee varmasti harmittamaan pian entistä enemmän. Silta on nimenomaan maisemaan kuuluva ja kovin muistorakas. Omia lapsiani en tosin haluaisi kävelemään ratasillalle varoen askeliaan ratapölkkyjen välejä ylittäessä. Junaliikenne oli sentään jo siinä vaiheessa lapsuuttani tuolla loppunut, kun siltaan tutustuttiin lähemmin.

Ensi vuoteen siirtyneen Helsinki Biennalen paviljonki terminaali Wanhan Kauppahallin vieressä.

Smo muokkasi tätä : 04.10.2020 at 00.50

Uusi rasti on sisäpihalla, sinne ei ehkä pääsekkään 24/7. Eipä tullut mieleen ..

Smo muokkasi tätä : 04.10.2020 at 00.05

Ilmeisesti tuo saatta sulkeutua jo klo 19 .. sori siitä. Pitääkö laittaa toinen vaihtoehto? Vaikeahan tuo ei ole kunhan sitä
    helpotetaan

Ei tässä ole kyse mistään muusta kuin aikataulukapeikosta. Siis omassa aikataulussa.

Olen jo päättänyt laittaa vahingon kiertämään ja siirtää rastin sisäpihalle, joka sulkeutuu aikaisemmin. ;D
    (Tämä kun on ollut jo pitkään harkinnassa rastiksi, mutta em. mainitusta syystä en ole sinne kehdannut rastia viedä.)

Vanha, rasti 1861, löytyi Helsingin kaupunginmuseon (toiselta) sisäpihalta.

Mullakin oli tarkoitus viedä uusi rasti osan vuorokaudesta suljetulle sisäpihalle, mutta se olikin remontin takia vähän huolellisemmin suljettu. Anyway, uusi:

^ Tuosta suunnittelin joskus rastiksi rakennuksen toista puolta ja kuvaa pitkällä teleobjektiivilla vähän kauempaa, mutta aita esti moisen ajatuksen toteuttamisen.

Seuraavaksi sitten pyörä olkkariin ja siitä rasti

Helsingin Soutuklubi, rasti 1862

Luulisi että se musta seinä keltaisilla läikillä olisi ollut helppo mutta ei. Tämä random punaisen oven tiesin taas heti. Jostain ihme syystä, en tiedä. Kännykällä sormi suoraan tähän avaruudesta aloittaen.

Uusi
    harald muokkasi tätä : 07.10.2020 at 20.25

Mulla olisi ollut jopa ovi uutena rastina...mutta ihan okei että metsäpojatkin saavat välillä haettavaa

Vanha 1863 oli dirtti Koskelassa

Uusi

Rasti 1863

Kiva että löytyi, pääsitkö tunkkaamatta tuonne?

Joo, otin sen helpomman nousun.

Tossa on ollut vaihtelevan kuntoinen dirtti vähintään 20vuotta.

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •