Sivu 169 / 176 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 69119159167168169170171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.041 - 5.070 / 5279

Aihe: Helsingin kuvarastit

Roineentien talo on 1940 valmistunut Volvolle (minä pyörin). Arkkitehti Gripenberg. Tuostahan näkee heti sukulaisuuden ruskeasuon halliin, ja muihin olympiaprojekteihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sundo Katso viesti
    Julkisten taideteosten suhteen https://www.hamhelsinki.fi/julkinen-taide/ helpottaa kovasti hakua. Tuo löytyi suoraan hakusanalla "linnut". Jos olisi tajunnut hakea "pulut" olisi saanut sen tuloksissa ensimmäisenä
    Mielestäni tämä on vielä helpompi https://fi.wikipedia.org/wiki/Luette...merkeist%C3%A4 kun on kaikki samalla sivulla. Kunhan scrollailee...
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Jaaha. Olen näköjään päässyt sekä haraldin että Fuugan kill-fileen. No, elämässä täytyy joskus olla tyytyväinen vähäisemmistäkin tai toisarvoisilta tuntuvista saavutuksista...

PS Iskiköhän Helsingin kuvarastiharrastajiin jonkinlainen kollektiivinen hyvän fiiliksen tuottamishalun puuska? En oikein keksi muuta selitystä sille ettei kukaan ole jo hakenut uutta rastia! Toivottavasti hphuhtin ymmärtää nyt täyttää häneen kohdistuneet odotukset...

Ei tässä mitään *plonk*is harrasteta. Mistä tällainen idea?

Ei varsinaista ideaa. Itseäni kovastikin huvittanut ajatus juolahti mieleen siitä että sekä sinä että Fuuga kerroitte viesteissänne asian jonka olin viesti tai pari aiemmin jo kertonut.

Todellisuudessa olin harvinaisen tietoinen siitä ettei kukaan ketjun kaikkia viestejä tule aina lukeneeksi, joskus joku viesti jää jostain syystä kokonaan näkemättäkin ja jonkun viestin voi lukea silmäillen niin että joku kohta jää huomaamatta. Ihan normaalia ja kaikin puolin okei, eihän tässä tenttejä ruveta pitämään...

PS Plonkkeja jotkut harrastivat silloin vanhaan aikaan innokkaastikin ja aina muistivat kertoa että nyt laitoin sinut kill-fileeni - ikään kuin se olisi kiinnostanut sen enempää plonkattua kuin muitakaan uutisryhmän lukijoita.

Tuossa on varmaan vain käynyt niin että olen vastannut lukematta kaikkia viestejä ensin.

Helsingin kuvarastit

Vanha, Kulosaaren ostari. Kiitän rastiyhteisöä ajan antamisesta, olisin hakenut jo eilen, mutta eilen saapunut uusi äänentoisto kotona vaati sisäänkiikuttamista ja kiivasta testikuuntelua

Uusi. Rajaus ei taida paljoa vaikeuttaa.
    hphuhtin muokkasi tätä : 15.01.2020 at 10.44

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Jaaha. Olen näköjään päässyt sekä haraldin että Fuugan kill-fileen. No, elämässä täytyy joskus olla tyytyväinen vähäisemmistäkin tai toisarvoisilta tuntuvista saavutuksista...

PS Iskiköhän Helsingin kuvarastiharrastajiin jonkinlainen kollektiivinen hyvän fiiliksen tuottamishalun puuska? En oikein keksi muuta selitystä sille ettei kukaan ole jo hakenut uutta rastia! Toivottavasti hphuhtin ymmärtää nyt täyttää häneen kohdistuneet odotukset...
    Täh?

Edit: Välillä tähän lankaan tulee sen verran viestejä, että jotkut vielä lukemattomat ovat edellisellä sivulla. En aina jaksa kahlata edelliselle vaan keskityn tässä langassa l'hinn' siihen mitä on viimeksi. Syystä, että jo haettua on turha haikailla. Nyt kun herätit, katsoin että juu, olet postannut ko. wikipedian linkin jo aiemmin...

Editedit: Itse en kauheasti jaksa kommentoida, jos joku kertaa minun laittamaani infoa. Ennemmin tartun - kuten lienee huomattu - siihen, että joku referoi väärin.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Täh? Mikä <piip> ihmisiä vaivaa?! En ymmärtänyt erityisemmin tarttuvani enkä tajunnut niin kauheasti kommentoineeni. Tilanteesta vain tuli kahden perättäisen vitsin pointin kannalta osuvan viestin ansiosta niin herkullinen huonon huumorin ystävälle etten malttanut vastustaa kiusausta. Mutta en niin kovin kauheasti yllättynyt siitäkään että huumorini ei osu edes koko tauluun tai että se koetaan pikemmin turhantärkeän tyypin totisena vuodatuksena...

On-topic: hphuhtin ansaitsee täydet pisteet niin sadekelipyöräilystä kuin siitä että todellakin käy hakemassa rastin jonka on kertonut tunnistaneensa - JackOja voisi ottaa hänestä mallia! - ja vielä siitä että uudessa rastissa on selvästi ideaa! (Minä en osaisi heti lähteä sitä hakemaan, vaikka luulenkin tietäväni että kuvassa on linjaloistoksi kutsuttu merimerkki.)

On-topic 2: Kulosaaren ostoskeskus oli numeroltaan jo rasti 1706. Arkkitehti Erkki Karvisen suunnitteleman, vuonna 1960 valmistuneen ostoskeskuksen purkamista ovat vastustaneet niin Museovirasto, läheiset taloyhtiöt kuin Kulosaari-seurakin ja purkamisen sallineesta kaavamuutoksesta tehtiin valitus Helsingin hallinto-oikeuteen, mutta lähitulevaisuudessa ostoskeskuksen paikalle noussee 5-7-kerroksisia asuintaloja ja uusia liiketiloja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Täh? Mikä <piip> ihmisiä vaivaa?! En ymmärtänyt erityisemmin tarttuvani enkä tajunnut niin kauheasti kommentoineeni. Tilanteesta vain tuli kahden perättäisen vitsin pointin kannalta osuvan viestin ansiosta niin herkullinen huonon huumorin ystävälle etten malttanut vastustaa kiusausta. Mutta en niin kovin kauheasti yllättynyt siitäkään että huumorini ei osu edes koko tauluun tai että se koetaan pikemmin turhantärkeän tyypin totisena vuodatuksena...
    En koe, että mua vaivais tällä hetkellä muu kuin tuo maankamaraan liian lujaa osunut käsi, jonka takia en ole päässyt satulaan kohta kahteen viikkoon.

Käsitin tuosta kill-file -kommentistasi, että kommentoit sitä että toistin jo aiemmin mainitsemasi wikipedian artikkelin Luettelo Helsingin julkisista taideteoksista ja muistomerkeistä. Ikään kuin en olisi nähnyt sitä syystä, että olisin jotenkin ignorannut sinut. No, en kommenttiasi ollut nähnyt, mutta vallan toiset olivat syyt, joita ei tarvinne enää selvittää.

Joskus kyllä kannattaa viljellä hymiöitä selventäkseen kommenttinsa laatua.

Olen erinäisten vaiheiden jälkeen päättänyt ehdottomasti kieltäytyä kaikenlaisten hymiöiden käytöstä. Eivät nekään, kehvetti vieköön, ole riittäneet silloin kun joku ei suostu huumoria huumoriksi - ja vieläpä sellaiseksi joka kohdistuu enemmän kirjoittajaan itseensä kuin keneenkään muuhun - tunnistamaan!

Totta helkutissa minulle oli selvää että et vain ollut nähnyt tai tullut lukeneeksi mainittua kommentiani. Sellaista sattuu, parhaillekin ja jopa minullekin. Se mikä *viimeiseksi* olisi tullut syynä mieleeni oli joutumiseni sinun kill-fileesi. Itse asiassa en edes uskonut sinulla (sen enempää kuin haraldilla) sellaista olevankaan - ja siksi vitsi, vaikka se luokattoman huono olikin, oli minusta niin vastustamattoman hauska. Ja minusta sellaiset vitsit joita ei vitsiksi välttämättä edes tunnista kuin vasta toisella lukemalla ovat miltei aina esittämisen arvoisia, vaikka ne kuinka huonoja jollain yleisellä mittapuulla olisivatkin...mutta enough is enough...luulisin.

PS Parantumista kädelle ja kestämistä päänupille! Luulen ymmärtäväni ihan riittävän hyvin miltä tuntuu, sillä oma ajotaukoni on kestänyt jo yli kolme viikkoa. Se alkoi joulupäivänä, kun sain päähäni käydä vähän juoksemassa tutuilla kalliopoluilla. Lensin mukkelismakkelis ensin päin puuta ja siitä kyljelleni/olkapäälleni kivikkoon...ja vitsikkäintä on että miltei kaikkea voin tehdä ilman jatkuvaa tai pahempaa kipua paitsi ajaa fillarilla. Mutta parempaan päin ollaan menossa - muuta vaihtoehtoa ei ole! - ja pahemminkin tai jopa paljonkin pahemmin olisi voinut käydä.

Minulla on lähipiirissä narsisistinen henkilö joka uhirutuu joka paikassa "en tarvitse lahjoja, eihän kukaan tykkää minusta" ja "turhaa ostaa uusi auto, kuolen kohta kuitenkin" joten siksi tuollainen "olen joutunut killfileen"-vitsi ei oikein uppoa, sori siitä.

Juu, vitsi ei vain auennut. Parempi siten niin voin syyttää vain yksinkertaisuuttani .

Olin juuri loppiaisviikonlopulle suunnitellut pari hyvää tile hunting -lenkkiä ja nekin typistyivät sitten 0-pituisiksi. Kelikin olisi ollut mitä parhain.

Mutta juu, tällä mennään. Kuin myös sinne.

Vanha rasti 1707: ehkä linja- tai päiväloisto. Toinen samanlainen sillan toisella puolella.

Uusi:

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Vanha, rasti nro 1708, oli Kulosaaren kirkon kellotorni, oletettavasti sen takapuoli. Miellyttävä rasti! (Fillari on tuolla jossain alaoikealla, ainakin valo näkyy )

Uusi:

Uusi on omalla ”laita tämä rastiksi” listalla, mutta on tänään taas kotihifin kuljetustarpeita autolla, haen huomenna jos ei ole mennyt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Vanha rasti 1707: ehkä linja- tai päiväloisto. Toinen samanlainen sillan toisella puolella.

*
    Siinä on tosiaan Sörnäisiin johtavan 9 metrin väylän ylempi linjaloisto. Punainen valo palaa merikortin mukaan 6 sekunttia ja on pimeänä 6 sekunttia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Uusi on omalla ”laita tämä rastiksi” listalla, mutta on tänään taas kotihifin kuljetustarpeita autolla, haen huomenna jos ei ole mennyt
    Mulla on jo pyöräilysukat jalassa, on ihan pakko päästä ajamaan vaikka se vaatisi Tramadolia, ja kuvarasti tuo pikkulenkkiin sopivasti motivaatiota eli muuta ajateltavaa. Eli sori vaan, rasti on jo mennyt!

Mutta voihan laittamani tai siis tässä vaiheessa vasta mielessäni oleva uusi rasti olla ihan yhtä haettava - tai jopa siltä samalta listaltsi löytyvä - kuin tämä <muminaamuminaa> suunnittelema <muminaamuminaa>

Kulosaaren kirkon kellotapulilta jatkettiin Armas Lindgrenin merkeissä Vallilaan jonne hän suunnitteli työväenasuntokorttelin. Rastin 1709 porttikonki löytyi Kangasalantien puolelta.

Uudeksi rastiksi en yrittänytkään keksiä yhtä hienonvärisiä seinäpintoja kuin Asunto Oy Sammatin keltaiset ja punaiset, mutta onhan vanhoissa punatiilijulkisivuissakin jotakin:

Tuo ”ammottava kita” oli niin hieno että halusin tehdä siitä itsekin rastin

Kulkiko pyörä tuskitta?

Mahtaako olla niin, että uuden rastikuvan sähkökaapit ovat ilmestyneet Street view -auton visiitin jälkeen?

Ehkä ne kaapit ovat vain tiivistyneet siihen?

Helsinki Distillery Sörnäistenkadun ja Työpajankadun risteyksessä, rasti 1710

Uusi
    harald muokkasi tätä : 17.01.2020 at 11.30

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Kulkiko pyörä tuskitta?
    Tuskitta, juu. Pikkaisen kipeää teki välillä, muttei niin että se olisi ajamista haitannut. Kuitenkin semmoista joka pani epäilemään etteivät viiden tunnin lenkit vielä tässä vaiheessa olisi hyvästä...

Mahtaako olla niin, että uuden rastikuvan sähkökaapit ovat ilmestyneet Street view -auton visiitin jälkeen?
    Jos vastaan että niin taitaa tosiaan olla tulisin tahtomattanikin vahvistaneeksi arvauksesi rastin sijainnista. Ja jos en ennestään tietäisi että olet kunnian mies, saattaisin epäillä että olisit lähtenyt seuraamaan minua Kangasalantieltä.

Mutta annan sinulle luvan hakea jo melkein puoliksi toiselle luvattu rasti, jos keksit kaksi mitä kuvarastihuumoria on (a) pyörässäni ja (b) rastissa (tai siis noinkin rajatussa kuvassa)!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Haa, ajoin tuosta googlella ohi

Ajoitko huomaamatta?

No kyllä, ohi menin googlea polkien ja mietin että olisiko sisäpihalla kuitenkin. Ja hieman paikkaa muistuttavaa kivijalkaa tolppien kera löytyy myös Runeberginkadulta

Apollonkatu 10 oli myös lähellä

No niin. Foorumisofta ei taaskaan kertonut että ketjuun on tullut uusia viestejä joita et ole vielä nähnyt.

En sano että olisi pitänyt valita vaikeampi rasti enkä edes kysy tunnistettiinko ilmeisen toimiva tapahtumamainosalusta vai rakennuksessa nykyään toimiva "The Helsinki Distilling Company". Kerron vain että aasinsiltana oli että rasti siirtyi Paavalinkirkon nurkilta myös Bertel Jungin suunnitteleman Helsingin kaupungin teurastuslaitoksen nykyisin Teurastamona tunnetulle alueelle.

(Huonoa kuvarastihuumoria oli (a) siinä että fillarissa on taas satula, josta aikoinaan jopa epäiltiin että se olisi liikkunut ilman pyörää ja (b) siinä että paikan päällä rastina ollutta voimalaitosrakennusta ei voi olla näkemättä ilman sen savupiippua jota on osin hankalakin saada mahtumaan kuvaan.)

PS Uuden rastin ohi tiedän ja muistankin ajaneeni: silloin se edessä oli jokin kuvausryhmä laitteitaan ja tarvikkeitaan roudaamassa. Fillarointia jatkan kuitenkin vasta lauantaina...

Pasilan paloasema, jonka on suunnitellut Helsingin kaupungin ensimmäinen kaupunginarkkitehti Karl Hård af Segerstad. Rasti 1711. Osoite on Maistraatinkatu 6.

Uusi ei tällä kertaa ole viittaus mihinkään aiempaan.

casanova muokkasi tätä : 16.01.2020 at 23.55 Syy: karttalinkki, tiedot, 188

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •